Blog >> hifi
Ma kivetettem a magnót a helyi Fiat szervizben, kb 3 percig tartott, a kivétel, a megfelelő u alakú célszerszám megkeresésével együtt. Nem kértek érte semmit! Innen is köszönet érte!
Még kellett vennem egy átalakítót az antenna csatlakozójához. A képeken látszik, hogy előttem már valaki mókolta a gyári vezetékeket úgy cserélgette meg, hogy elvágta és beletoldott :(, ha ezt nem teszik akkor meg sem kellett volna cserélnem a kapcsolt és a folyamatos táp vezetékeket, bár még át kell kötnöm, mert ha nincs rajta gyújtás akkor nem lehet bekapcsolni a magnót, de az is lehet, hogy csak beállítás kérdése...




Még mindig a monitor project. Megtörtént az utolsó előtti lépés. A fejtámla kiszerelése egy kis nehézségekbe ütközött, de végül Hardy útmutatása alapján sikeresen kiemeltük a helyéből őket. A Fanat-X csapatnak köszönhetően pedig beépült a két monitor a támlákba. Elmondás alapján nem volt egyszerű a művelet, de sikeresen prezentálták. Külön kérésem volt, hogy az avatatlan szemek elől legyen eltakarva a monitor, ehhez biztosítottam bőr anyagot is, melyet még Föcköstől kaptam ehhez az akcióhoz. Így használat előtt le lehet hajtani a takarást, mely tépőzárral van rögzítve. Szerintem nagyon igényes munka lett.
Az utolsó lépés is hamarosan bekövetkezik, mikor is a támla visszakerül a helyére, és be lesz kötve a monitor.




Megérkezett a monitor, amit E-Bayről rendeltem. Mikor megláttam a csomagot, kicsit meglepődtem, mert leharcoltnak tűnt, és a dobozok sem voltak tökéletesek, de szerencsére nem sérült semmi, legalábbis külsérelmi nyom nincs. Még ki kell próbálni, remélhetőleg a működéssel sem lesz gond, aztán mehet a beépítés. Már várom. :-)
Update: Letesztelve, hibátlanul működik! :-)




Már régóta tervben volt, hogy a fejtámlákba szerelek majd monitort. A fejegységem úgyis DVD-s, akkor meg miért ne? Viszont nem tartottam túl sürgősnek a dolgot, voltak ettől fontosabb kiadások is. Nézegettem az E-Bay-t, és rátaláltam egy nagyon olcsó aukcióra. Meglepően jó áron kínálták a monitort. Pár nap gondolkozás után ma megrendeltem a terméket. Ugyan ez a monitor drágábban van pár eladónál, remélhetőleg nem bukok be. Mert őszintén szólva, azért van egy kis fenntartásom a dologgal kapcsolatban. Mindenesetre várom a postást.
Maga a monitor 7" átmerőjű, színes TFT-LCD, teljes körű távirányítással, és tartozék a beépítő keret is.



Ma bekerült az erősítő és a mélyláda az autóba, és végre bekötöttem a jelátalakítót, úgyhogy most mély. Nagyon mély. Ennyi viszont kell az autóba. Persze csak szolidan. Nem szeretem, ha elmegyek valamerre az úton, és utánam néznek, hogy milyen egy idióta ez.
Az erősítő és a láda is régi szerzemény. Kellemes hangja van, pedig már több mint hat éve boldogítjuk egymást.
Nem is értem, hogy a mélyláda miért nem alapfelszereltsége az autóknak...


Vegre jutott idöm a hifiinstallban a käbelek rendezgetesere.Elfogyott pär käbelkötegelö, pär meter spiräl käbelcsö,de sztem ennyit megerdemelt a rendszer.
Valamint likvidäläsra került a jobboldali napellenzöröl a legzsäkos figyelmeztetö folia...
tul szines volt :)
Bekerült a Ground Zero monoblokk bemenetijel vezerlöpotmetere is.




Ma visszatértem az autóvillamossági szerelő sráchoz, hogy végre tényleg beépüljön az adapter, amelynek segítségével a gyári, kormányon lévő gombokkal is tudom kezelni a JVC fejet. A technikai fennakadás oka tegnap előtt az volt, hogy helyszűke miatt egy-két korábban feleslegesnek vélt csatlakozó is ki lett szedve. Természetesn jól el is pakoltam őket... Ez hiba volt, mert most az egyikre szükség lett volna. Ezért segítségül hívtam George-ot, hogy megnézzük, az Ő autójában hogyan is van a csatlakozók bekötése. Nem akartuk találgatásra bízni a dolgot, így azért egyszerűbb. Miután megnéztük az eredeti állapotot, kiderült, hogy hiába, mert pár kábel még így is hiányzik nálam. Miután minden szét lett borítva, kiderült, hogy az viszont mégis megvan, csak jól elbújt. :-) Lényeg, hogy pár órás küzdelem után most már hibátlanul működik minden, szakszerűen beszerelve. És végre a fejegység is tökéletesen a helyére került. :-)
Ezen kívül volt még egy kis problémám, valahonnan generátor hang jött a hangszórókon keresztül. Ahogy lenyomtam a gázpedált, a fordulatszám függvényében jött a zúgás. Kicsit idegesítő volt, így egy zajszűrő is beépítésre került. Most már tökéletes, a zaj megszűnt. Cserébe kiment a tápkábelen lévő biztosíték, azt majd kell vennem. :-)



Hosszas szenvedes -ami az ällando biztositekcsereket jelenti az egycsatornäs erösitöben- vegetert ...
GTVili cartärs rävezetesevel es a luzer manual ättanulmänyozäsäval meglett a hiba.Megprobältuk hidalni az egycsatornäs erösitöt..megtevesztett minket bekötesnel a 4 kimenet...
Hamär bontottam az installt megkerestem a Hertz EP4 helyes beällitäsait is.Uh mostmärcsak a hangoläs van hätra.




Ma megint piszkáltuk picit a hifit, bár inkább látványilag, mint hangzásilag. :-) Már régóta terv volt (az előző autómnál is), hogy kapjon egy védő rácsot a mélynyomó a csomagtartóban. Az előző kocsimnál végül ebből nem lett semmi, de most viszont bekerült ez is a helyére. Stílusosan, ha már minden Vibe (na jó, a fejegységet leszámítva), akkor legyen ez is Vibe! Ma be is lett szerelve, és azon túl, hogy praktikus, még jól is néz ki. :-)
Megpróbáltuk beszerelni a kormány-távirányító adaptert, és ez majdnem sikerült is, míg egy kis technikai problémába nem ütköztünk. Erre pénteken térünk majd vissza. :-)



Egy belépő szintű HIFI-t építettem a kocsiba amit Ystuc-tól vettem.
A szett tartalma:
-200W Titan erősítő
-MNC 1 farádos kondenzátor
-láda a 30cm-es mélynyomónak, plusz Sony 30cm-es mélynyomó
Nem akarok hangzásversenyeken részt venni vele, szóval nekem ez tökéletesen megfelel.