Blog >> jts
Mostanában kissé hanyagolom a blogírást. Ahogy nézem, az utolsó bejegyzés a vezérléscseréről szólt, de nem valami bőven. Nem írtam le azt sem, hogy az előző cserekor sikerült a kipufogóoldali vezérműtengelyt egy foggal mellérakni. Amióta Csörinél jártam, szinte teljesen megszűnt az alapjárati "puffogás", és fordulaton is lelkesebben húz a szekér. Azelőtt betudtam annak, hogy a JTS nem annyira hegyes jószág, mint a Twin Spark, mert hát menni ment, csak nem akart megőrülni 5000 fölött. Na most már megőrül. :)
Pár nappal a vezérléscsere után Selénia Rally is volt. Az alapos felkészülés jegyében apámnak csak Diósjenő előtt pár kilométerrel mondtam meg, hogy hová is megyünk és hogy itinert fog olvasni. Egészen könnyen megemésztette a dolgot, és profi navigátor vált belőle úgy 2 perc alatt. A rajt előtt többször is végignyálaztuk az Alfákat a placcon. Azt hiszem, most értette meg az öregem, miért is kellett nekem olasz autó. A vak szlalom óriási volt, az útvonal gyönyörű, a feladatokon is jókat vigyorogtunk, csak kicsit sok volt az olyan, aminél csak le kellett olvasgatni valahonnan a megoldásokat. Ha idetéved véletlenül egy szervező, üzenem neki, hogy korábban azért rafkósabbak voltak ám. Rossz azért nem volt így se, de most csak ötös alá. A célban megkaptam a tavalyi fair play díjat. Köszönöm még egyszer! Vettem az akkor másfél hónapos kisfiamnak egy alfás sapkát. Kell még neki egy-két év, hogy belenőjön, de az ilyesmit nem lehet túl korán kezdeni. Jóatyámtól pedig kaptam egy lóherés kulcstartót - amit nem tudok a kulcsra akasztani, mert hiányzik róla az a kis fül. Egyelőre fogalmam sincs, mit kezdjek vele, a végén még kénytelen leszek újítani egy 4C-t, hogy legyen alkalmas kulcsom is. :)
Az is újság, hogy leszoktam a mosóról, ahová jártam, mert úgy adták vissza szegény Alfát, hogy a tetején éktelenkedő gólyaf0st (Komolyan mondom, a Dunántúl összes nagytestű madara az én autómra jár anyagcserélni...) csak szétkenték, de nem tűntették el. Érdekes módon a Tesco melletti mosóban egy perc alatt le tudtam szedni. Azóta oda járok és inkább a két szép kezemmel mosom a vasat.
Bénázás is akadt az elmúlt időben, konkrétan tegnapelőtt este. Azzal indítottam, hogy megtaláltam a munkahelyi parkoló bejáratánál egy vasoszlopot. Törni nem törött semmi, éppen csak a fényezést b@sztam össze a lökhárító sarkán. Szerencsére a rendszám megúszta. A fényezésen esett sebet talán egy polír is el tudja fedni, az önbecsülésem viszont már sose lesz a régi. (Dehogynem, csak legyen már hétvége. :))
Miután az Alfa orrát elintéztem, eszembe jutott, hogy a tükörtartó háromszögek fényezése is elég rusnya, szóval kezdenem kéne vele valamit. Késő este a dolgozónál, mindenféle szerszám nélkül csak addig jutottam, hogy a belső borítást leszedtem róla, és megszakértettem a csavarjait. Nem sok, de hiba ebbe is csúszott, ugyanis a borítás két tartó pöcke közül az egyik szublimált, sőt, nemlétezővé vált. Ezt is pótolni kell. Ja, a háromszöggel azt tervezem, hogy leszedem róla a festéket, alapozom, aztán matt feketére festem, amilyen eredetileg is volt. Ha nem sikerül elég jól, akkor is matt fekete lesz, csak festék helyett fóliából.
Kilométerállás: 182 229
Ebbe a posztba fogom gyűjteni a számított fogyasztás értékeket. A GTV-be lehetőség szerint csak BP Ultimate üzemanyagot tankolok. Egyszerűen nem sajnálom tőle. :)
2013.06.23: kb. 9 liter/100km (Több erdős szerpentinnel, kultúráltan, ám nem nagypapásan közlekedve, néhány nagyon rövid városi út, max. 1/4 rész pálya 130 körül.) Az érték rendben van.
2013.06.30. Új fogyasztásom, 8,42 l / 100km, korrigálva a km-óra csalásával kb. 9 liter. Ebből 200 km - az ötös váltónak hála :) - pörgetve. Azt hiszem egy 10 év körüli konstrukciótól 2000ccm és 166LE mellett nem rossz.
2014.10.11 Több nyugis pályázás és országutas utak alapján a fogyasztás 8,1-8,2 liter körül mozog.
A kép a spritmonitor.de JTS motoros autóinak fogyasztás-eloszlását mutatja.
Ma végre megcsináltam az olajcserém. Leengedtem a motoröblítős olajam ami olyan volt mintha dieselből engedtem volna le. hagytam rendesen kcsepegni, az olajszűrőnél is. Visszafele már MANN TS olajszűrőt tekertem fel, joval nagyobb szűrőfelület miatt. Beéetöltöttem a Xado 10w60-at. A nagyobb olajszűrő miatt 4.4liter helyett 4.6 ment bele. Pár km után már eljutott mindenhova az olaj, nagyon szép hangja lett a motornak, megvagyok elégedve egyenlőre. Tiszta minden benne 10km után is.
levegőszűrő, pollenszűrő és üzemanyagszűrő a következő olajcserénél lesz kicserélve.
jelenleg:100.895km-nél cseréltem--------> következő csere:110.000km-nél
Hétvégén megejtettem a belső takarítást, szappanos vízzel lemostam a műszerfalat és a két első ülést. Kezdett feketedni a víz a végére. Majd bekentem ezeket az elemeket bőrápolóval, mély fekete színe van. Majd a motorteret is lemostam. 1 liter vízhez kevertem 10-15dkg trisót. Szebb lett minden aluminium. zsírmentes és oxidmentes.
A héten megejtem az olajcserét Xado10w60 olajjal töltöm fel a gépet, és ismét mann olajszűrőt kap, a többi szűrő még egy kört hagyom benne. 10000km-es olajcsere az igazi neki. olajszűrőből a nagyobbat teszem fel azaz a ts szűrőjét. A ts szűrője 76mm magas a jts-é 50mm. Elféra szűrő kicsitigazgatni kell de sokkal nagyobb a szűrőfelület és ez jótékony hatással van a kenésre.
Jó társaságban, egy V6 GT mellett kapott új vezérlést a digó. Csöri keze munkája, Mohamed legyen vele.
Első blogbejegyzésem, avagy hogyan lett nekem Alfám? :)
2012 nyár óta alig telt el úgy nap, hogy ne szemezgessek a HAHU-n autók után. Volt néhány típus ami tetszett, és mivel az Alfa előtt egy, a családdal közös 98-as swift sedant vezettem, úgy gondoltam, hogy a következő teljesen saját autóm is Suzuki lesz. Hosszas keresgélés után úgy gondoltam, hogy Swift II Sportom lesz, ez állt a legközelebb az elvárásaimhoz és persze a pénztárcámhoz is. 2013 május/júniusra terveztem az autóvásárlást, ám ezek a tervek addig voltak meg, amíg a munkahelyemről hazamenet meg nem láttam egy fekete, 17"-os "sűrű küllő" felnis Alfa GT-t. Pont olyat amilyen most az enyém. Hiába láttam én korábban ezt a típust képeken, annyira nem adja vissza az élményt, mint élőben. Na meg egy ideig úgy voltam az Alfával mint márkával, mint a zsiráffal, szép, szép, de otthonra nem kéne. Na ez rögtön megváltozott mikor elgurult előttem. Amint net elé jutottam, felléptem HAHU-ra és nézegettem a GT-ket. 2db autót találtam aminek számomra elfogadhatónak tűnt az ára. Ebből az egyik kapásból kiesett, megnézni se volt érdemes, képeken annyira látszódott, hogy le van lakva. A másik jónak tűnt, viszont nem volt forgalomba helyezve MO-n. Hosszas e-mail és telefonálgatás után elmentünk megnézni Zalaegerszegre, ahova Észak-Olaszországból került. Kisebb, a korából adódó hibák voltak rajta, de az Alfa szaki akit vittünk magunkkal jónak találta, így nem volt kérdés, hogy elhozzuk-e. :)
Egy délelőtt alatt lezavarták a műszakíztatást és a forgalomba helyezést, még rendszámot is választhattam, úgyhogy az MGT mellett döntöttem, ha már lehet legyen benne az autó típusa. Hallottam korábban, hogy az alfások mennyire összetartanak és villognak, intenek egymásnak, gondoltam naa persze, aztán hazafelé jövet a pályán beigazolódott, nagyon kellemes meglepetés volt, hogy ennyire összetartóak a cartársak. Szóval így lett nekem autóm Padovából, Suzuki helyett Alfa, május helyett februárban. :)
Mostanában sajnos elég keveset fut a vas, de a tavasz tiszteletére azért szántam rá egy kis időt. Az elmúlt két napban jártam Tottinál egy gumicserére (hogy ez a Sportrac 3 milyen marha hangos...), és kiszórtam a téli vackokat a csomagtartóból. Vagy 10 kilóval könnyebb lett az Alfa segge. :)
Belelapátoltam a fényszórókba a hónapok óta fiókban porosodó Osram Nightbreakereket. Nem égtek ki a régi izzók, csak zavart, hogy kissé felemásak. A bal sárgás, a jobb kékes fényű volt.
Nyári ablakmosót is vettem, de a tartályban még téli van. Addig nem öntöm bele, amíg a régi ki nem fogy.
Óraállás: 179 585
Amióta nálam van az autó, most történt ilyen először. Elvileg 10.000 kilométerenként kellene, szóval eléggé ideje volt. Szatyinál jártunk.
Várpalotán jártam Csöriéknél. Kapott az Autó egy új stabrudat és egy balos féltengely gumiharangot a szakadt helyett, ami még a gumicserekor tűnt fel Tottinak.
Ja igen, meggondoltuk magunkat, és már nem eladó az Alfa. :)
Tegnap este vettünk pár dolgot a Tescóban. Az Alfa jussa két Valeo ablaktörlőlapát, egy légfrissítő és 2 liter szélvédőmosó nyál.
Az ablaktörlőkre kíváncsi leszek, meddig bírják majd. A másfél éves AeroTwinek nagyjából most lettek csereérettek.