Blog >> jts
Ma is megkerestem Szatyit egy váltókalibrálás erejéig.
Elhoztuk Székesfehérvárról az autót, regisztrálva lett Magyarországon. A hazaút egy élmény volt, eszméletlen hogy húzza ezt a nagy kasztnit ez a "kis" motor. Viszont nem melegedett 70 fok fölé a motor, ez termosztát hibára utal. Na de ezen kívül az első 100km zökkenőmentes volt, teljes a boldogság!
Botrány, mennyibe kerül egy olasz autó fenntartása. Vettem két ablaktörlőlapátot meg két H7 izzót (egyelőre tartaléknak, mert még nem égett ki egyik sem), és vagy 3500 forintot otthagytam a boltban. Botrány!
Az is botrány, hogy mennyire megbízhatatlanok az Alfák. H7-et vettem, erre egy helyzetjelző égett ki. (Ebből is van még egy pár a kesztyűtartóban.) Botrány!
December 29-én elköltöztünk. A cuccolás örömére (hogy autós vonatkozása is legyen) kiégett a jobb Nightbreaker. Jobb híján visszapattintottam a régi izzót, ami az Osram előtt volt benne.
Meguntam a télvárást, felszereltettem a téligumikat. Mostantól az időjárás alkalmazkodjon hozzám.
Totti sajnos lehúzta a rolót, szóval kénytelen voltam máshová menni. Gumist találni nem nehéz, normálisat annál inkább. Gumicsere közben előadta a tag, hogy mennyire utálja a (khm... elnézést, de tényleg így mondta) a szájbabaszott olasz szarokat. Ha az olasz szaron lett volna éppen az összes kereke, abban a pillanatban hagytam volna ott őket. Így csak a főnökének mondtam fizetéskor, hogy legközelebb szívesen viszem máshoz az olasz szaromat és a pénzemet.
Az Új Csóri úti First Stop szerviz nem kér többet az Alfákból.
Három hét alatt készült el a kocsi. A motorban cserélt alkatrészek listája:
-túlméretes dugattyúk Nüral
-hozzá való gyűrűk
-teljes csapágysor
-főtengely polírozás
-teljes hengerfej gépmunka (szelepfészkek/szelepek)
-összes szelepvezető
-szelepszár szimmeringek
-hidrotőkék
-főtengely és vezérműtengely szimmeringek
-vezérlésmódosító
A hengerfej is ramaty állapotú volt. A szívó traktus tele volt koksszal, alig lehetett letisztítani. A szelepvezetők mellett csurgott be az olaj, olyan szinten elfogyott az anyag.
A dugattyú teteje és az alja között 0,2mm(!) eltérés volt, a gyűrű fészek is kiszopósodott. A hengeren belül úgy el lehetett mozdítani a dugattyút, hogy a gyűrűre rá lehetett látni. Mármint annak a maradékára...
A váltóban szintén teljes volt a pusztulás. Ezeket cserélték:
-I-II szinkron/szinkronagy
-III-IV szinkron/szinkronagy
-csapágyak
-néhány fogaskerék
Az I-II szinkronagy kettétört mikor lehúzták a tengelyről! A törés nem volt friss, így működött már jó ideje. Ilyet sem hallott még senki... A szinkronizálás hiánya miatt lefogazta a fogaskerekeket, ezek jól látszanak a képeken.
A motor most 5W-50 Xado olajat kapott az első 5000km-re, a váltó szintén Xado váltó olajjal lett feltöltve. A kormány szervó is kapott Xado-t, az már ne maradjon ki a palettáról.
Bónusznak a generátor háza is kettétört a befolyó víznek hála. Ez csak akkor derült ki mikor tették össze. Kézben nem forgott már el a tengelye, viszont mikor megfeszült a háza, akkor engedett kicsit és megmozdult.Kuka sajnos az is...
Elszáguldott mellettünk két év, megint eljött a műszaki ideje. Csöri kicserélt két berohadt kézifékkötelet, megigazított pár apróságot, és elvitte az autót a vizsgára.
Azóta használom a kéziféket, ha kell, ha nem. :)
A fényszóróim kezdtek gyalázatosan kinézni. Nem G Astra szinten, de azért éppen eléggé. Gondoltam, felújítom őket, amennyire tőlem telik, aztán rájöttem, hogy nagyon be kéne vásárolnom hozzá, és akkor még mindig elcseszhetem. Nem került sokkal többe profira bízni.
A képeken felül a régi, alul az új állapot.
Csörinél új olajat kapott a digó plusz egy litert a csomagtartóba utántöltögetésre.
Volt egy idegesítő kattogás is a bal elejéből szűk balkanyarokban, de Palotán az istennek se akarta produkálni. Azóta egyszer sem hallottam, még a kontroll-körforgalomban sem, ahol eddig rendszeresen csinálta. Csöri újra szemmel verte a hibát. :)
Óraállás: 183.698
Lett egy pótkulcsom az Alfához: a régi kulcsa. Sikerült ugyanis kimosni a nyomorultat. Miután két fehérvári műhely hajtott el azzal, hogy Alfát nem vállal, Pápán kötöttem ki. Bő negyedóra alatt megvágták és felprogramozták az új kulcsot. Olcsó ugyan nem volt, legfeljebb a márkaszerviz 80 ezres árához képest.
A 83-as út meg még mindig isteni szórakozás. :)