Blog >> akkumulátor

>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2016-05-25

Akku cserével kellett kezdeni a szervizt, amivel vettem a kocsit, az 2 hétig bírta.
Vartát vettem, mert az elmúlt 15-20 évben ez volt a kocsimban és mind legalább 5 évig bírta, sosem volt velük gond, nem merült le télen nagy hidegben sem.

Varta Silver Dynamic akkumulátor 12v 74ah
itt: AkkuBox

Akksi (Banner Start&Stop 70Ah) még a kereskedésben cserélve
69 000 km

>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2016-02-12

A vásárlás óta nem volt tökéletes az aksi, ezért most kicseréltem nem töltögetem tovább.

Bosch 100 Ah

>> EgyébCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2016-01-10

Aksi csere. A régi feladta...

>> Szerviztnorbert88 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2015-12-23

Eljött a hideg, előjött az akksi gyengesége, így új akkumulátor került bele. A választott típus: Bosch S5 12V 74 AH (750A) Jobb+.

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-11-14

Már a mùlt hèten is, ùgy kellett az egyik reggel bebikáznom az autót, ma viszont a kis 17Ah akksi már nem volt elèg a bikázáshoz. Ìgy vásárolnom kellet egy ùjat, nem flancolok Jász-akkura esett a választás. Az előző Wild horse 74Ah egy hónap hijján nègy èvet szolgált.

>> EgyébTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2015-11-07

Megadta magát az akkumulátor, ami előtt már felsorolta az összes hibát a konzol...ABS-től kezdve víz van a szűrőben, bla, bla, bla...aranyos volt. Csere után eltűnt minden.
Téligumi még nincs feldobva, ez a következő lépés hétfőn....de még vacillálok a 156on, hogy kell-e vissza vagy sem...elég jó áron van most...és nem gondoltam volna, hogy valaki jobban, többet foglalkozik ezzel az autóval, mint én...

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2015-02-16

Megdeglett az aksim. A kocsival jött, előéletéről gyakorlatilag nem tudok semmit. Most elvérzett, egyik pillanatról a másikra... a jó öreg záptojás szaggal... cellazárlat. Kampeca.

Új aksi beszerezve: ZAP (2 év garival). Az aksissal a generátorra is rámérettem, tökéletes. :)

>> SzervizFerenc92 // Alfa 159 1.9 JTS Progression // 2014-11-30

Az legelső dolog amivel szembesültem, hogy lemerült akkumulátorral vettem meg az autót, amit leginkább indításnál lehetett észrevenni, illetve kaptam pár hibaüzenetet (fel is villant az engine check lámpa). Ki tudtam olvasni a hibaüzeneteket ODB kábellel. Amióta az új aksim megvan szerencsére nem jött elő újabb hiba üzenet.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2014-10-11

Történt, hogy két hétig távol voltam az Alfától. Két hét pedig bőven elég arra, hogy egy amúgy sem valami acélos akkumulátor megnyekkenjen. Hát megnyekkent.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy egy szomszéd az off autóján mókolt valamit, vagyis meg tudtam kérdezni, hogy van-e bikakábele. Odagurult az offal az Alfa mellé, összekötötte az akksikat - és nem történt semmi. Egy nyomorult visszajelző se gyulladt ki a műszerfalon. Az egyszeri szomszéd ilyenkor tárná szét a kezét és biztosítana a sajnálatáról, de nem az én szomszédom! Kikapta a saját akksiját az offból, és beletette az olaszba. Pöcc röff. Nem, itt sem köszönt el. Miután visszatettük az akksiját az ő gépébe, elvitt új akksiért, hazahozott vele, még az Alfába is betette. Ilyen szomszédok teremnek erre. :)
74 amperórás Exide-ra esett a választásom. Nem is baj, hogy még a tél előtt túlestünk ezen.
Ja hogy a tanulság? Az is van: Soha, de soha ne hagyd égve a belső világítást. Főleg rossz akksival. Főleg két hétig. Ennyi.