Blog >> akkumulátor
Akku cserével kellett kezdeni a szervizt, amivel vettem a kocsit, az 2 hétig bírta.
Vartát vettem, mert az elmúlt 15-20 évben ez volt a kocsimban és mind legalább 5 évig bírta, sosem volt velük gond, nem merült le télen nagy hidegben sem.
Varta Silver Dynamic akkumulátor 12v 74ah
itt: AkkuBox
Akksi (Banner Start&Stop 70Ah) még a kereskedésben cserélve
69 000 km
A vásárlás óta nem volt tökéletes az aksi, ezért most kicseréltem nem töltögetem tovább.
Bosch 100 Ah
Aksi csere. A régi feladta...
Eljött a hideg, előjött az akksi gyengesége, így új akkumulátor került bele. A választott típus: Bosch S5 12V 74 AH (750A) Jobb+.
Már a mùlt hèten is, ùgy kellett az egyik reggel bebikáznom az autót, ma viszont a kis 17Ah akksi már nem volt elèg a bikázáshoz. Ìgy vásárolnom kellet egy ùjat, nem flancolok Jász-akkura esett a választás. Az előző Wild horse 74Ah egy hónap hijján nègy èvet szolgált.
Megadta magát az akkumulátor, ami előtt már felsorolta az összes hibát a konzol...ABS-től kezdve víz van a szűrőben, bla, bla, bla...aranyos volt. Csere után eltűnt minden.
Téligumi még nincs feldobva, ez a következő lépés hétfőn....de még vacillálok a 156on, hogy kell-e vissza vagy sem...elég jó áron van most...és nem gondoltam volna, hogy valaki jobban, többet foglalkozik ezzel az autóval, mint én...
Megdeglett az aksim. A kocsival jött, előéletéről gyakorlatilag nem tudok semmit. Most elvérzett, egyik pillanatról a másikra... a jó öreg záptojás szaggal... cellazárlat. Kampeca.
Új aksi beszerezve: ZAP (2 év garival). Az aksissal a generátorra is rámérettem, tökéletes. :)
Az legelső dolog amivel szembesültem, hogy lemerült akkumulátorral vettem meg az autót, amit leginkább indításnál lehetett észrevenni, illetve kaptam pár hibaüzenetet (fel is villant az engine check lámpa). Ki tudtam olvasni a hibaüzeneteket ODB kábellel. Amióta az új aksim megvan szerencsére nem jött elő újabb hiba üzenet.
Történt, hogy két hétig távol voltam az Alfától. Két hét pedig bőven elég arra, hogy egy amúgy sem valami acélos akkumulátor megnyekkenjen. Hát megnyekkent.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy egy szomszéd az off autóján mókolt valamit, vagyis meg tudtam kérdezni, hogy van-e bikakábele. Odagurult az offal az Alfa mellé, összekötötte az akksikat - és nem történt semmi. Egy nyomorult visszajelző se gyulladt ki a műszerfalon. Az egyszeri szomszéd ilyenkor tárná szét a kezét és biztosítana a sajnálatáról, de nem az én szomszédom! Kikapta a saját akksiját az offból, és beletette az olaszba. Pöcc röff. Nem, itt sem köszönt el. Miután visszatettük az akksiját az ő gépébe, elvitt új akksiért, hazahozott vele, még az Alfába is betette. Ilyen szomszédok teremnek erre. :)
74 amperórás Exide-ra esett a választásom. Nem is baj, hogy még a tél előtt túlestünk ezen.
Ja hogy a tanulság? Az is van: Soha, de soha ne hagyd égve a belső világítást. Főleg rossz akksival. Főleg két hétig. Ennyi.