Blog >> akkumulátor

>> EgyébSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2010-07-27

Tegnap délután nem indult Alfi... feltettem töltőre az akksit, mondom biztos valamit bekapcsolva hagytam. Most fél napnyi töltés után sem indult... Úgy néz ki ennyit bírt. 7 éves volt, béke poraira...

>> AutóápolásÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2010-06-16

Az 5 éves Sicar akkumulátor pár hete már erőtlenkedett. Egyszer teljesen le is merült, miután 2 hetet állt az autó. ráadásul a negatív póluson lévő saru kettétört. Újítani kellett hát, már csak azért is, mert legutóbb még a garázsból kiálltam vele, de utána újra már nem indult be...
Egy barren akkumulátort vettem, és egy pár új sarut. Sikerült minden thamar kicserélnem, és a kocsi most egészen elfeledett módon indul, simán, minden erőlködés és szenvedés nélkül.
Az akksi 21800 Ft volt (65Ah, 600A), a saruk 1500 Ft.

Érdekesség még, hogy hétfőn bementem az akku boltba, és mondtam, mi kéne. Eladó fazon közli, hogy 29 ezer lesz. De hát a neten 21,8 az ára. Igen, de ahhoz ott előbb meg kell rendelnem. Kérdezem, hogy akkro most it tmegrendelhetem-e? Azt nem lehet. No, mivel nincsne okos telefonom, nem tudtam mégis azonnal rendelni, majd már a kedvezménnyel elvinni (az lett volna csak igazán vicces), hanem csak másnap, miután otthonról megrendeltem a neten. Ugyanaz a fazon, ugyanazt az akksit levette a polcról, rajta a 29 ezer forintos árcédulával, és akkro már 21800 volt. :) Érthetetlen, miér tkell ez a felesleges kanyar; na mindegy.

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2010-03-14

Vettem egy pár akksi sarut mert szórakozott a héten, pontosabban szerda reggel nem volt hajlandó elindulni, és indításnál elsötétedett minden, aztán szép lassan jöttek vissza a fények. Miután megmozgattam a sarukat már indult egyből, gond nélkül...
Mikor oda készültem, hogy kicseréljem a sarukat, kissé megtorpantam, mert úgy tűnik a kínaiaknál az akksi saruja nem kúpos. Mert mikor odapróbáltam igen csak billegett az akkun, ezért hát először lemondtam a cseréről és csak megtisztogattam, és megkentem egy kis réz alapú zsírral a régit. Ennek köszönhetően aztán végképp nem lehetett rögzíteni rendesen a sarukat. Így csak rávettem magam, hogy kicseréljem. Marófej segítségével vittem egy enyhe kúpos formát a saruba, de ez még nem volt elég, a 8mm-es furatokat még meg kellett süllyeszteni, hogy rendesen lehessen rögzíteni a kábeleket, és hogy teljes legyen az öröm, a rögzítő imbuszcsavarok hát persze, hogy a tűzfal irányába néznek, ne hogy egyszerűen meg lehessen húzni...

Na szóval szép, szép, de még egyszer nem állnék neki kicserélni...

>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2010-02-22

129.200 km-nél az akkumulátor kicsit nehezen bírta a kemény telet, ezért jobbnak láttam kicserélni. Kapott a kicsike egy Banner UniBull 12V 47Ah 390A akksit, majdnem tök ugyanilyen volt a régi is, és az csak nálam kibírt majdnem 3 évet.

>> SzervizDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2010-01-29

Kedd reggel (3 napja) az akksi nem hagyta, hogy elinduljunk. Szegény küszködött még, de szépen lassan kiadta a maradék energiáját is..

Szerencsénkre pár lépéssel arrébb egy autós üzlet állt, ahol megvásároltunk egy új BOSCH akksit. Volt, aki nem dícsére, de nekem a többi márka, ami a kínálatban volt nem mondott semmit.:)

Kedd óta új akkumulátorral futunk, és az elmúlt 3 napban a fagyos hideg ellenére is megbízhatóan indul immár:))

Mindenki boldog :)

>> EseményDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2010-01-07

Elérkezett a tízezredforduló is.
LIA ma reggel, útban a munkahelyre érte el a 130.000 km-t még Csepelen :))

továbbra is kifogástalan minden, az akkumulátor kicsit gyengül a nagy hidegben.

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2009-11-24

Munkából haza már nem indult a kocsi. Aksim lemerült. Vettem bele másikat. Ami benne volt már volt néhányszor bikázva. Idén már 1x. Többet nem akartam. Azt vártam mikor hal meg. :-) Pont reggel meséltem egy srácnak, hogy nem sok van hátra. Ennyit bírt. 5 év plusz előző életét nem tudom.
Ha jól emlékszem ZAP márka. Garanciára nem emlékszem, pedig mondta a boltos. :-) Rajta van az a lényeg.

>> Szerviz☻SKULL☻ // Alfa 156 1.9 JTD // 2009-04-10

Az aksim ma volt négy éves, nem volt vele semmi gond de ennek ellenére raktam be egy vadi új Banner UNI BULL +30% POWER 12V/80Ah/700A aksit. Ezzel szeretném elkerülni a kellemetlen meglepetéseket amik adódhatnak egy négy éves aksinál.

>> SzervizHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2008-10-15

Az akksim már négy éves volt, így tulajdonképpen semmi meglepő nincs abban, hogy a hifim hosszas próbálgatása után már nem tudtam gyorsulni indulni Kaposújlakon :)

Szerencsére sok alfás segítőm volt, és miután hiába toltuk, hiába próbáltuk bebikázni, a tescoba kellett menni új akksiért. Csöri mester a helyszínen kicserélte - amit ezúton is köszönök - és aztán már lehetett is gyorsulni :)

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2008-03-29

Az egész ott kezdődött, hogy két hete pénteken nem indult az autóm. Be lett bikázva, innentől kezdve nem volt gond vele. Aztán múlt pénteken 3 napnyi állás után megint nem indult. Itt már tudtam, hogy akksi csere lesz belőle. Aznap nem makacsolta meg magát többször. Majd hétfőn délután ismételten nem sikerült beindítani az autót. Akksi ki és fel lett téve töltőre. Másnap reggel töltőről le és vissza a helyére. Szépen indult is. 80 km megtétele után megálltam tankolni, de sajnos ismét cserben hagyott. Nagy nehezen sikerült találni olyan embert, aki adott egy kis áramot az akksijából. Csütörtökön rendeltem egy Exide X-Treme2 akkumulátort egy helyi autósboltban. 77 Ah-s, indítóárama 600 Amper. Másnap reggel itt is volt, ma pedig beszereltem a helyére. 2008 márciusi gyártás, 2 év garancia van rá. Haverommal megmértünk pár dolgot, töltés 14-14,05 V, indítózásnál 11 V-ra esik le a feszültség, üresjáratban 4 mA, bekapcsolt riasztónál 5 mA terhelés van.