Blog >> akkumulátor
Az akksim már négy éves volt, így tulajdonképpen semmi meglepő nincs abban, hogy a hifim hosszas próbálgatása után már nem tudtam gyorsulni indulni Kaposújlakon :)
Szerencsére sok alfás segítőm volt, és miután hiába toltuk, hiába próbáltuk bebikázni, a tescoba kellett menni új akksiért. Csöri mester a helyszínen kicserélte - amit ezúton is köszönök - és aztán már lehetett is gyorsulni :)
Az egész ott kezdődött, hogy két hete pénteken nem indult az autóm. Be lett bikázva, innentől kezdve nem volt gond vele. Aztán múlt pénteken 3 napnyi állás után megint nem indult. Itt már tudtam, hogy akksi csere lesz belőle. Aznap nem makacsolta meg magát többször. Majd hétfőn délután ismételten nem sikerült beindítani az autót. Akksi ki és fel lett téve töltőre. Másnap reggel töltőről le és vissza a helyére. Szépen indult is. 80 km megtétele után megálltam tankolni, de sajnos ismét cserben hagyott. Nagy nehezen sikerült találni olyan embert, aki adott egy kis áramot az akksijából. Csütörtökön rendeltem egy Exide X-Treme2 akkumulátort egy helyi autósboltban. 77 Ah-s, indítóárama 600 Amper. Másnap reggel itt is volt, ma pedig beszereltem a helyére. 2008 márciusi gyártás, 2 év garancia van rá. Haverommal megmértünk pár dolgot, töltés 14-14,05 V, indítózásnál 11 V-ra esik le a feszültség, üresjáratban 4 mA, bekapcsolt riasztónál 5 mA terhelés van.
Felhívtam az akkumulátor boltot. Nem hajlandóak cserélni garanciában az akkut, mert állítólag olyan baja van, ami nem garanciális... Kérdem én, hogy akkor milyen...? Ugyanis a feszültségszabályzóm és a generátorom tökéletes, de ezt ők nem hiszik el, sőt, most azzal jöttek, hogy ezeket akár időközben megcsináltathattam... Amit adtak átmenetileg csereakkut, lehet, hogy egyszerűen nem fogom visszaadni. Most abban maradtunk, hogy pénteken járok arra, akkor megnézik, lemérik újra a feszültséget és a generátort, bár ha úgy állnak a dologhoz, hogy akár azt is kicseréltethettem, akkor nem tudom minek... Mindenesetre a továbbiakban jelen állás szerint senkinek nem ajánlom sem a Bären akksikat, sem az a Top Coop Kft-t, akik éjjel-nappali segélyszolgálatot működtetnek, mert tapasztalataim szerint nem megbízhatóak. Az előző Bären akkum, amit szintén tőlük vettem (2 év garanciával), az is kb 16 hónapot bírt, meg ez is. Érdekes üzletpolitika... Pénteken folyt. köv.
Reggel megyek le az autóhoz, indítom, de semmi. Mozgatta ugyan az akku az önindítót, de elég haloványan. Telefon Zottyának, aki jött is hozzám, mint egy Sárga Angyal. :-) Bikázással indult, nem volt gond. Töltés van, ott sincs gond. Hát, akkor csak akku lehet a saras. Semmi gond, még garanciális (kb. másfél éve vettem), irány a bolt. A boltban közli az ember, hogy egyedül van, szereljem ki. Jó. Adott szerszámot, kivettem. Keddre kiderül, hogy rossz, mert most feltöltik. Kaptam egy csere akkut addig, remélem ez nem szarik be...
Na én is elkezdem a blogolást :-)
Kezdem azzal, hogy az autó mikor megvettem a navigációt, elkezdett furcsa dolgokat művelni: először megnémult a duda, majd megállt az ablakmosó motorja, aztán játszott olyat, hogy hol működött a km számláló, hol nem (de ez elmúlt, most már régóta működik) és (remélem) végezetül kezdi megadni magát az akkumulátor, ami nem is csoda, mivel 7 éves :-) a héten veszek újat, addig szépen lent pihen a kocsi a garázsban (van másik :-)
Exide X-tra XP04, 62 Ah, 640 A
Eddig így indult: najj-najj-najj-najj-brummm
Most így: tyityityi-brummm
Marhafasza! (csak q drágáért adják mostanában az akksikat...)
Kinyírta az autó a 2 hónapos akksimat, ezért némi ráfizetéssel új akksi került bele. Varta 55 Ah jobb pozitívos. Hibaforrás keresése folyamatban...
Vettem bele új akkumulátort. Hoppecke 55 Ah, jobb pozitívos.
Tegnapi vásárlás után nem volt hajlandó elindulni a kicsike. Már a műszerek sem akartak nagyon jelezni, pedig most tuti nem hagytam rajta semmi fogyasztót. Öröm az ürömben, hogy a szomszédban volt egy autókereskedés és volt nekik bikázójuk, igy be sikerült indítani, persze pöcc-röff. Ezek után irány az aksis, és kapott is új akkumulátort, megmérték a töltést is mivel csak így válalják a garanciát, és teljesen jó :)
Na megvan a felújított stabrudam :) Csöndes lett az autó. A munkadíjat kissé magasnak érzem most. 15e volt. A csere után természertesen futóműbeállítás is volt, hogy ne kóvályogjunk.
Benne figyel az új akksi is: 74 Ah Eagle. Sosem hallottam még róla, de rá van írva, hogy for Alfa Romeo meg Ferrari. Akkor rossz már nem lehet :-)