Blog >> akkumulátor

>> Egyébpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2019-11-16

Reméltem, hogy idén már több meglepetést nem tartogat számomra az autó, de sajnos tévedtem. Hétvégén feltűnt, hogy mintha nyögve-nyelősebben tekerne az önindító, de gondoltam csak a rövid városi utak, és az állandó páramentesítés fokozott igénybevétele miatt nem tud annyit visszatölteni a generátor, mint amennyit kiveszünk az akksiból. Mivel másnap tervbe volt egy hosszabb autózás, nem törődtem vele, hisz elméletileg akkor bőven lett volna ideje feltölteni. Ehelyett viszont mikor teljes harci díszben levonult az egész család, már csak egy erőtlen nyekkenés, és egy negyed fordulat volt a válasz a kulcs elfordítására. Sebaj, gondoltam gyorsan bebikázom a Miniről, s a többi alakul az eredeti elképzelés szerint. Nos ez sem így lett, ugyanis az eddig használt noname gagyi bikakábelemen nem ment át annyi delej, hogy az 1.9JTD be tudjon indulni, így vennem kellett - vasárnap lévén jobb híján az OBI-ban - egy normális szettet.
Evvel már könnyedén beindult, csak mire mindezt lezongoráztam - az amúgy alvásidőre tervezett autózás miatt - a gyerek odafent már el is aludt. Mivel leállítani nem akartam, így jobb híján egyedül autóztam egy órán keresztül bárminemű felesleges fogyasztó nélkül. Mire hazaértem a gyerek is felébredt, nosza akkor ugorjunk el, s legalább vásároljunk be. Durván tíz percre állítottam le, de már nem indult, így be kellett lássam, hogy az alig több, mint két éves Unix-os akkumulátor adta fel a harcot.
Hétfőn vettem bele egy új 74Ah-s QWP akksit, s azóta ismét minden a legnagyobb rendben. Bár az utóbbi két eset egyikéről sem az autó tehet, de elég kiábrándító az évben már a harmadik defektet kapni, s megtapasztalni, hogy az ügyfeleknek általam is előszeretettel puffogtatott - egy akksinak két év után minden nap ajándék - frázis nálam is betalált...

A hétvégén elakartunk ugrani a Kika-ba, egy fogasért. Jó meleg volt, úgyhogy a klímásabbik autót választottuk. Családdal beülni olyan mint egy reptéri beszállítás, szépen elhelyezkedtünk, majd a Start gombra nyúltam. Abban a pillanatban hullott alá az összes mutató. Kingám még noszogatott, hogy nyomjam már meg rendesen azt a gombot XD Persze, ezt már ismerem, ez akksi halál. Szépen átköltöztünk a TD-be, és csak a Kika-nál bepakoláskor jöttem rá, hogy a 159 ezzel üzente finoman és úri módon, hogy szívesen elhozná azt a fogast, de mégis hogy?
A 146-ba befért. Teljes család (gyerekülés, hordozó), az előző napról bent felejtett két rekesz cucc, és még a 180x30x10-es csomag fogas. Kínomban nevettem...
Itthon aztán kimértem az akksit, teljesen meghalt. Úgyhogy ma elmentem és vettem egyet. Soha nem hallottam erről a márkáról, de TAB Magic lett.

85Ah, 800A indító áram, B13 talp, jobboldali +, 19cm magas, 17.5cm széles, hogy ezek is rögzítve legyenek.

Nagyon javasolták az akkumulátor boltban, hogy ennél jobb ár érték arányú nem nagyon van, Ca-Ca, technológiás, jól járok vele. Hát elhoztam.
Kicseréltem, ennyi :-) Nem volt nagy ügy. Egy kis műanyag magasítót kellett marnom, hogy normálisan leszorítsa az akkumulátort a pánt, de a mai nap rengeteg telefonja, e-mail-je közt még jól is esett egy kis alkotó munka :-)

>> SzervizMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2018-12-05

A vízhőfok már nem ment óra szerint 82 fok fölé (valójában 69-75 fok). Ez a fogyasztáson is meglátszott így vettem gyári Behr típust, 5 liter Hepu fagyállót, bilincseket. Jókora szopó ezt is szerelni, nincs jó helyen 5 csőbilincset kell oldani, lehúzni, de előtte turbócső, akksitálca, ECU útban van.
Csere óta a vízhőfok ismét felmegy 90-re, szivárgás nincs, tartály maxra töltve.

Kapott plusz egy Exide Premium 77ah akksit is, bízom benne, hogy stabilabban fog indítani, mint az előző 62-essel.

149.800 km

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2018-08-11

Sajnos meghalt az aksim (ZAP)... nem tudták már feléleszteni, a hibás önindító kinyírta. Élt 3,5 évet. :(
Új aksi 77 Ah (730A), Electric Power Gold.

248.800 km

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2018-03-31

A tököm tele az akksis sztorival.

A megrendelt töltő nem érkezett meg. Adtam neki még 1-2 napot, de semmi. Végül visszamondtam a rendelést, és vettem egyet a Praktikerben. Aztán beröffent a V6. Volt nagy boldogság és egy 40 kilométeres karika, aztán visszaálltam a mélygarázsba. Másnapra annyi töltés maradt, hogy kinyitni még sikerült a távirányítóval, visszazárni már nem...

Természetesen új akku is csak rendelésre volt, arra is várnom kellett. A kiszállítás árában viszont a beszerelés is bennevolt. Bár ne lett volna. Ennyi anyázást 5 percben még Mucsi Zoltántól se hallottam, ráadásul az istenbarma először fordítva tette be az akksit, és amikor rájött, hogy elk...rontotta, még cifrábban kezdte savazni az olasz mérnököket. Nyilván az is az ő hibájuk. Legközelebb csak szállítást kérek...

Lényeg a lényeg, akksi van (Banner, ráadásul 175 mm magas, ami nem feszíti a levegőcsövet), töltés van, akkor indul a gép, amikor akarom. Micsoda luxus, anyám!

>> Szervizlion1983 // Alfa 159 1.9 JTDM Sportwagon // 2018-03-13

Szűrők cseréje
Olajcsere
Akkumulátor csere

>> SzervizJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2018-03-04

A történet úgy kezdődött, hogy egyik nap nehezen indult a kocsi. Na mondom lassan lehet venni új akkut. Aztán a lassan gyorsan lett, mert másnap már be se indult. Tűzoltásként beletettem a GTV aksiját (az ilyenkor úgysincs használatban).
Beindul, örül.
Aztán jött a másik pofon. Nem emel ki a kuplung.
A hiba hamar meglett. Az alsó munkahenger megadta magát. Gyorsan rendeltem egy újat (TRW), kicseréltük, megint jó a kocsi. Egész könnyű lett a kuplungpedál. Talán sose volt ilyen könnyű, mióta megvettük a kocsit.

km állás: 196.852km

A dolog úgy kezdődött, hogy a start gomb megnyomására sötétségbe borult az autó, mintha kiment volna egy biztosíték. Kulcsot hiába vettem ki és tettem be újra, semmi változás, egészen addig, amíg ki nem nyitottam az ajtót és csuktam be, ezután újra búgott az AC és indult az autó. Ezt párszor eljátszotta, de aztán kiderült, hogy a pozitív saru le van csúszva a helyéről. A régi akksit hiába töltöttem, gondolom betett neki a lecsúszott saru, így vettem egy újat: Exide Premium 61ah 600A 240mm x 175mm x 175mm. Berakás után láttam, hogy ugyan a régivel egyezik a méret, de nem a gyári, mert a leszorító picit bő rá.

>> SzervizTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2018-01-28

Kb. egy hónapja a feleségem offos kisautójában az akksi beadta a kulcsot. A TBi úgy érezte, hogy szoldiaritást kell vállalnia a garázs-társával, úgyhogy eljátszotta ugyanazt. Még a szombat reggeli időpont is stimmelt. Kapott egy újat. Szerencsére a madaras teszkóban épp akció volt, így nem is volt annyira költséges a manőver.

>> SzervizSWut // Alfa 159 SW 2.0 JTDm TI // 2017-12-13

Az utóbbi időben elég nehezen akart indulni az autó, és a benne lévő aksit is kicsit réginek és gyengének találtam. Még ősszel Dömpinél ránéztünk az ECU-ra és ott is panaszkodott az akkumulátorra így ma ki lett cserélve.

Az új aku: EXIDE premium 77ah 760A

Már nagy szar lehetett a régi, mert ilyen szépen még soha nem indult az autó, még nyár végén se mikor megvettem.