Blog >> műszaki
Négy éves lett az autóm, eljött az első műszaki ideje. Budaörsön csináltattam meg az esedékes időszakos karbantartással egybekötve. Mostanában nem működik a start-stop, ez az első jele az akkumulátor használódásának, így erre is kértem egy diagnosztikát, az eredmény alapján azt mondták, hogy még nem jött el a csere ideje. Olaj, szűrő, pollenszűrő, műszaki előtti átvizsgálás volt még, és kértem egy fényszóró beállítást is, a vége 183e Ft lett. Ezt követően az Autó Néroban csináltattam egy ózonos klíma fertőtlenítést egy 5-ösért.
Műszaki vizsga letudta! Semmi gond nem volt két évig újra lehet hasítani.
Ismét eltelt két év, ez egyben azt is jelenti, hogy már 4 éve az enyém, így újfent begurítottam egy vizsgaállomásra, most is csont nélkül vette az akadályt.
Km: 168193
Megvolt ez is. ugyanott, ahol már kétszer is.
166100 Km. Előtte volt egy kis Badacsonyi "olajbejáratós" túra is. :)
Két éve van meg Bella így pont most fog lejárni a műszakija. Pár nappal előtte vittem azért el.
Vizsgáztató annyit mondott: “Nem semmi ez 3.2?”
Én: Nem csak a 2.2
Vizsgáztató: “Az is 6 henger?”
Én: Köszönöm lehetne de ez csak 4 :DD Kipufogó nem lesz baj?
Vizsgáztató: “Nem lesz baj szép hangja van, szép autó”
Én: Akkor nagyon szépen köszönöm!
De amúgy a károsanyag kibocsátási szint is teljesen gyári értékeket hozott azt mondta a vizsgáztató.
Km 98131
Történt az, hogy még télen eltört a bal ajtó kilincs zsanérja. Azt terveztem, hogy kicserélem, ahogy kicsit jobb idő lesz. Ahogy jött a jó idő, a bal ablakemelő megadta magát, se fel, se le. Szétszedtem, rámértem, a kapcsolók, kábelek, vezérlő doboz is oké, a zsanért kicseréltem (az ablakot szinte teljesen ki kellett venni...).
Közben lejárt a műszaki, így hát elvittem szerelőhöz, egyrészt az ablak miatt.
Kiderült, hogy a hátsó fék szinte teljesen kuka, a kézifék kötél is szorul, illetve csak az egyik oldalon fog (ezt tudtam). A középső dob szétrohadt (ezt is tudtam), szóval ezek mind ki lettek cserélve, az első fékek megtiszítva, új középső dob, hátulra új kézifék kötelek, féktárcsák, betétek. Fékolajcsere, a dobhoz új felfüggesztés.
Az ablakemelő motor adta meg magát, felújított gyárit vettem, plusz új párazáró fóliát.
És még a jobb első helyzetjelzőt is kicserélték. :)
Egy hétig volt szerelőnél, úgyhogy amikor kész lett ki is autóztam belőle egy tanknyi benzint. :)
km.: 165.000
A futómű helyretétele után visszamentem a CarNet-hez műszaki vizsgára. 45 per után jött az ügyfeles csaj, hogy minden oké, az autó rendben van de kisorsolt az NKH, megállították a folyamatot, jönnek ellenőrizni, 10-15perc. Na ebből bő egy óra lett. Az autó hibátlan, műszaki vizsga pipa. Tanulság: még egyszer nem várom meg, hanem otthagyom.
A CarNet Riegler Győr-höz vittem műszaki vizsgára. Az átvizsgáláskor kiderült, hogy a jobb első alsó lengőkar hátsó (nagy) szilentje csereérett.
2
466