Blog >> műszaki
Mivelhogy pár napon belül két éve boldogít az autó - minden irónia nélkül -, ezért eljött a műszaki vizsga ideje. Ezt szerencsésen teljesítette is. Mondjuk fel is gyújtottam volna, főleg a vizsgabiztost, hogy a bő egy millás idei ráköltést bukóra értékeli, no de szerencsére erre nem került sor.
Hogy drága szerelőim élete ne legyen annyira egyszerű, kicseréltettem velük az első futóműben a két alsó, nagy lengőkart (Delphi lett), mivel múltkor jelezték, hogy azok már eléggé gatya állapotban vannak, de hát 14 év és 305ezer km nem múlik el nyom nélkül. Ja igen, mert ez egy kényes futóművű, hisztis ribanc, hogy már cserélgetni kell benne a gyári lengőkarokat. Egy Toyotát ilyenért felgyújtanak, fujj, rangon aluli...
Meg ugye ismét az évek, a rutin és főleg az elmúlás, a gázolajelosztóból a pumpába menő csövet igencsak megcsócsálta az idő vasfoga és többszörösen inkontinens lett, így azt is kicseréltettem, sajnos már egy minőségi tákmegoldásra, mert gyári cső nincs, így a 10cm cső helyett 30cm lett beépítve, hogy be tudja venni a kanyart, nagy ívben. Szerintem ezzel, hogy ott nem ereszt a gázolaj, helyből kb 2 decit fog csökkenni a fogyasztásom, így talán benéz 9 alá :D
Szép lett, jó lett, megyünk tovább az úton, aztán egyszer csak kész lesz - haha, tudom ám, hogy úgyse, mert még vannak tervek bőven ;)
költség így néz ki: két lengőkar 50k, műszaki 25k, munkadíj+gázolajcső+helyzetjelző izzó 20k, futóműállítás 6k.
Műszaki előtt javítani kellett a hátsó ablak mosót, szét volt csúszva a cső és cserélni kellett a hátsó ablaktörlő vezérlőt. Előműszaki után két dolgot kellett kicserélni, egy baloldali belső kormány összekötő csuklót és egy jobboldali külső kormány gömbfejet.
04.hó 12.én levizsgázott
Költség: 2 alkatrész + műszaki
Műszaki vizsgára felkészülvén, cserélve lett a két kézifékkötél, illetve az első fékbetétek.
Így már hozta az elvárt szintet.
Kézifékkötél csere nem egy leányálom, erről ennyit.....
A munkát ismét a Csöri csinálta, a megszokott színvonalon!
Majd ezután sikeres vizsgát tett az autó!
Csont nélkül átment. Majd a bal alsó lengőkar lesz nemsokára cserés.
Ez is kipipálva...216.313 Km...belsőből még pár kapcsoló hiányzik plusz kábel, hogy működjön a hátsó elektromos ablak...jönnek a kisebb szervizek.
Esedékes volt a muszaki vizsga, es ha mar szerelohoz mentunk akkor lecsereltettem a hatso dobot mert koranak megfeleloen szetrohadt a gyári. Nem volt meg lukas, de szep sem.
Ennek kapcsán megneztuk miert kotyog 1-2mm-t a bal elso kerek es a kormanymu lett az ok, ugyhogy ha mar ott van, csere.
Szoval
Muszaki 30
Új Hatso dob 25
Új Kormanymű 120
Futomu allitas 10
Munkadij + aprosagok
A munkát az italy car vegezte. Most voltam eloszor naluk, de elegedetten tavoztam.
Km 95200
Egy ideje foltokat hagyott az autó maga után. Egy 12 órás műszak alatt egy tenyérnyi is összejött. Közben a műszaki lejárta is közeledett. Gondoltam, egy füst alatt letudjuk. Ma Várpalotán jártunk. Csöri mester megigazította a bűnös vízcsövet, aztán elvitte vizsgázni. Mármint autóval együtt. Csont nélkül átment. Mármint az autó.
Kilométeróra állása: 163 004
Úgy néz ki, hogy az első tipp volt a helyes és a csomagtérajtó átvezetésénél ment tönkre több kábel szigetelése. Bár nem 100%, mert a motortérben és meg lett birizgálva sok minden. Megvan a műszaki, és a tervezett nagyszerviz.
Volt némi érdekesség is: Csöri hívott, hogy az aksi mennyire régi, mert fura dolgokat produkált. Konkrétan kattogott de nem indult, bebikázták elindult, aztán kivették az aksit és feltöltötték (12.9 volt benne, tehát nem volt lemerülve), utána minden rendben volt. Így nem kapott új aksit.
történt még februárban, hogy a kocsi nem akart indulni. állt 1-2 hetet, majd sokadjára végre beindult. sikeresen lementem vele Ráckevére, meg vissza. valami angyali szerencse lehetett, mert az utazás után pár nappal a házhoz közel egy kereszteződésben leállt a motor, nem reagált semmire, félre kellett tolni. megint 1-2 hét állás. hibalehetőségek között volt az alapjárati motor, üzemanyag pumpa. majd zéhez levontatva pár nappal később kiderült, hogy a boruláskapcsoló kipattant és az egyik relét kimarta az akksisav ami miatt nem kapott üzemanyagot. ( Ráckevére csak a hatalmas szerencse vitt le és hozott vissza) sikerült orvosolni a problémát, azóta tökéletes.
a műszaki is már lejárt, szóval az is meg lett csinálva. :) 2018ig nyugi lesz remélem :D