Blog >> féknyereg

>> SzervizBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-07-26

A vásárlás óta a következők történtek:

-Kapott új NKG PFR6B platina elektródás gyertyákat ( a régiekben 92 ezer km volt) a gyári előírás szerint 100,000 km-enként kell cserélni amúgy de azt nem vártam meg. Az elektróda hézag 0,75 volt az újnál 0,7 tehát nem volt elégve nagyon. Viszont az egyik gyertya jó rozsdás volt vizet kaphatott vhogy.

-Átbőröztettem a váltógombot és piros cérnával varrattam , illik az ülésekhez:)

- Beszereztem egy Sony CDX-G1001 típusú rádiót, ez karbonmintás és narancssárga a gombok világítása így teljesen illik a sportcsomagos belsőhöz, akinek karbonos a középkonzolja ajánlani tudom, illetve a CDX-G1101-es típust is.

-Féknyergeket átfestettem pirosra.

-Kapott hátul két új szilentet (az alsó a kerékagynál ahol a hosszlengőkar csatlakozik, jó nehezen jött ki melegíteni kellett de megoldottuk, az újakat saját célszerszámmal raktuk be)

-Megvettem hozzá a 6L Selenia Racing 10W-60 olajat , Mann olajszűrőt, hamarosan csere. Update: csere megtörtént ,az olajszűrőt egy "élmény" kicserélni :)

-Vezérlés+vízpumpa csere lesz holnap , Contitech szíjat kap Litens feszítőgörgőt, Győrben az Autófórum Riegler-ben csinálják. Ebben is 92 000 km van, nem kockáztatunk tovább :)
Update-> 2015.08.04. Vezérlés csere megtörtént, gyári szíj és SKF csapágyak voltak benne, Litens feszítővel, nem voltak megviselt állapotban sőt! 7 éve volt vezérlés csere Svájcban,tehát hiába voltak még jó állapotban az idő miatt le kellett cserélni. Így most nyugalom van:)

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2015-06-08

Hétvégén unatkoztam, így nekiestem a féknyergeknek. Szerintem jók lettek :-)

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2015-05-10

Tavaly egy ismerősöm még meggyőzött, hogy a kevesebb néha több, és hagytam gyári alu színben a féknyergeket. De semennyire nem látszottak át a sűrű küllős gyári felnik mögül, egy sportos formájú kupéhoz meg egyébként is dukál, főként ha méretes elsőkről van szó. Így eldöntöttem, hogy ugyanúgy pirosra festem őket, mint előző Alfáimon.

1. kép ATE első féknyereg, ATE fékbetéttel, 2. kép Már piros első féknyereg, 3. kép első kerék, 4. kép hátsó kerék

Elmondhatatlan, mennyivel jobban néz ki a kocsi! Oldalról, egész autós fotó később, ha már le lett mosva! :D

>> Tuning és extra:Szájmon:QV:147:GT: // Alfa GT 1.9 JTD Distinctive // 2014-09-20

Köszönhetően az egyébként csodaszép 18"-as Q2 felnik ritka küllőzésének, eléggé szem előtt vannak a féknyergek, így valamit kezdenem kellett velük, hogy az autóhoz méltóan nézzenek ki. Gondolkoztam, hogy a gyári szürke-ezüst színüket kapják vissza vagy legyenek esetleg feketék, ezért végül pirosak lettek :)
Nagyon jól áll neki.

>> Tuning és extraPagi79 // Alfa 145 1.6 TSpark // 2012-03-17

Már csak 4Km van vissza a 140ezredikig, így gondoltam megajándékozom magam és az Alfámat pár aprósággal. Péntek délben neki is álltunk haverommal felbakoltuk az autót és nekiláttunk csiszolni, rozsdátlanítani, majd pirosra festeni a féknyergeket. Ezen kívül kis morcosítás gyanánt kapott egy koptatót az első lökös is!
Megpróbáltam felrakni új oldalindexeket is, de el is törött az egyik pöcök úgyhogy arra még ki kell találnom valamit....

>> Tuning és extraTSiga ( I am the TSIG) // Alfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2011-12-29

Igazából még nem rész, csak kiegészítés, mert vettem a Norauto-ban piros féknyereg festéket. Régen már használtam ezt a fajtát és nagyon jól bevált. Most nem vártam az akciókkal, meg a többi humbukkal, csak megvettem.
Kétkomponensű nagyon strapabíró festék.

>> Tuning és extraTSiga ( I am the TSIG) // Alfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2011-12-28

Nem tudom, mennyire extra, ha a gyári nyereg helyére másik gyári féket teszek fel, de azért tuningnak minősül. Történt egyszer ugyan is, hogy Marklartól beszereztem egy garnitúra 284-es fékrendszert. Igen ám, de V6-ból való, tehát vastagabb a gólyaláb és a tárcsa is más. Mondanom sem kell, hogy 1,5x drágább a tárcsa hozzá, mint a 16V-hez. Úgy 1 éve vissza kellett vinnem, mert egy srácnak kellett a szett. Öröm, bódottá, megszabadultam a drága futóműtől!
Kaptam helyette egy 16V fékrendszert Buksi 100km-t futott tárcsáival és betéteivel.
Most, kihasználva a karácsony utáni szabadidőt, elkezdtem felújítani. A csonkállványba új csapágyak is mennek, a féknyereg le lesz rozsdátlanítva és pirosra festve. Csonkállvány szintén kap védő festékréteget: feketét.
Az első dolog, amit megvettem az 2 liter RO-55 nevű rozsdaoldó szer volt. Feláldoztam magam, így egy vödrös nápolyi elfogyasztása után volt edényem hol vegyszerezni. Ebben ázik az alkatrész egy ideje, viszonylag jól működik. Lehet, hogy célszerűbb lett volna elvinni homokfuvatni, de talán majd egyszer.
Vettem féknyereg felújító szettet is. Ebben a féknyeregben a dugók 54mm átmérőjűek , ezért nem volt más szett, csak az, amelyikben új dugattyú is található.
Borsos ára miatt kénytelen voltam a pontjaim egy részét is beáldozni a célért.

Eddig:
2 liter RO-55: kb. 1000,-
2 féknyereg felújító klt. : 5030,-

>> SzervizprooF_75 // Alfa 75 TS // 2011-08-16

Na, ma végre belevágtam az autó szétbombázásába. Egyelőre ez kimerült a kardán és a kipuff leszedésében (racsnis kulcs nélkül, a jó kis ~120cm mély aknában), de már készítgetem össze a cserecuccokat.
Lesz jó kis kardán (remélem nem fog ütni, a mostani már eléggé rázott, ami nem csoda, mivel a középső hardiból 2 csavar közötti rész komplett hiányzott, meg a középső felfüggesztés is elég laza volt).
Meg másik kipuff rendszer, középső-hátsó tag új, lambda-szonda is bekötésre kerül (remélem Marek jót adott). A hengerfejben meg remélem sikerül gatyába rázni a meneteket, hogy ne tekeredjen ki mindig valamelyik tőcsavar..
Termosztát is cserélve lesz, szóval ez után már nem 60 fokos vízzel fogok járni.
Vissza kerül a gyári hátsó kanyarstabilizátor új szilentekkel (eddig az 1.6-é volt fenn, ami pár mm-rel vékonyabb), viszont a hátsó rugókat az 1.6-osból fogom átrakni, mivel azok nem voltak annyit használva, évek óta csak az üres kasztnit kell tartaniuk.
A váltórudazat is pici feszesítésen fog átesni, attól függően, Ali mit tud kisakkozni a meglévő cuccokból.

Ja, a nagy pihenésben a kuplung munkahenger is bemondta az unalmast, így már az is folyatja hátul a fékolajat, nem csak a 2 nyereg. Egyúttal a beragadó kézifék okát is ki lehet majd deríteni.

Ezeken felül váltóolaj-csere van betervezve, meg 2 új Conti Premiumcontact 2 gumma felrakása, és még van néhány tervem, de lehet hogy azokra már nem lesz idő.
Költségek majd utólag.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2011-10-06

Ma a szerelő beépítette a vadiúj TRW nyergeket és a gyári kézifékköteleket az autóba. GTPeti javaslatára jól kifújta olajzó spray-vel, és a gumiharmonikák alá zsírt is rakott egy adagot. Remélem ezzel lezárult a kézifék probléma örökre...
Közben észrevettem, hogy veszettül fogy a vizem! Ennek fele sem tréfa, főleg hogy se a vízpuma se a csövek, hűtő környékén nem volt víznyom. Már épp kezdtem pánikolni, hogy itt a vége, hengerfejes lett a traki, amikor Sanyi a szerelőm felfedezte a hiba valódi okát. Maga a kiegyenlítőtartály anyaga foszlott meg az évek során. Hihetetlenül néz ki, és pont nem szembeötlő helyen. Egyszerűen megette az idő, szétrepedezett, és esik atomjaira egy foltban. Kerítenem kell egy kiegyenlítőt mielőtt végleg elporlad a mostani. De lényeg, hogy nagyobb baj nincs. Azt már elkönyveltem, hogy a termosztát 3 év után ismét távozni készül, a motorhőmérsékletem stabil 81 fok...hurrá.

>> Tuning és extraHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2011-04-26

Ma (04.24.) végre az összes nyári gumi felkerült a helyére (tegnap a sötétség miatt csak egyik oldal lett kész...:), féknyergek szépen lefestve. :) Képek kedden, amikor is végre újra csatlakoztatni tudom a telefonom egy számítógéphez, addig még vár ránk egy gumis is, hogy azért átnézze a gumikat minden rendben van-e velük. (Bal elsőnek olyan gumit tettünk először fel, amiben a plusz súlyok elértek valamit, átcseréltük, de remélhetőleg ez lesz uccsó nyár a gumiknak és a felninek is...)
5.5 mm-es a futófelület minden gumin (2007.decemberiek), így jövőre szeretném őket lecserélni. Jót tett neki a keddi centírozás (04.26.), mert volt kis gond a súlyok helyével, nyár végig nem lesz gond, addig jók és szépek, aztán jövőre jön az új felni! :) Addig is a nagy utazás végeztével is kapott jó nagy takarítást (mosás, porszívózás...:)