Fórum >> Típusok >> 159

mzo2014-11-07 21:45:31 // 61059
Én úgy tudom a rail nyomás fordulatszámától és a befecskendezett mennyiségtől teljesen függetlenül adott állandó értéken van. Szóval kvázi mindegy hogy pálya, vagy város nyomás szempontjából. De javítsatok ha rosszul tudom
.A 2T-t meg személy szerint gyagyaságnak tartom, soha sehol nem bizonyították tudományosan, hogy ez jó lenne a rendszernek. Egyszerű net legenda. Egyszer egy szerelővel beszéltem erről, aki mondta hogy jó a 2T. Mondtam oké, de hogy bizonyítod be hogy valóban jó? Hogy bizonyítod be hogy a 2T-től később romlik el a rendszerben bármi is mint nélküle? Sehogy. Ezek nem bizonyított dolgok. Csak a sztem meg az úgy érzem, meg úgy gondolom kategória.
Apámnak van pl egy Pug Partnere 2003-as még az első generációs common rendszerek egyike van benne. Soha nem volt benne soha 2T 11 éves autó több száz ezer km-errel és hibátlan a rail rendszere, sőt motorikusan is. És világ életében csak Magyar kúton volt tankolva az autó, sőt néha még metrós kúton is. Kellet a 2T? Nem, csak a szerencse hogy ne tankoljunk rossz helyen rossz nyálat.
mex862014-11-07 21:13:50 // 61058
nem tudom a 2T okozta-e vagy sem, de nálam nem placebo az biztos hogy javult az autó. nem csak én vettem észre az alapjárat ingát, és most valóban sima ismét.
pedig semmi mást nem tettem a kocsival csak tankoltam bele ittkint meg kapott 2T-t, nem azonnali volt a hatás azt is hozzá kell tegyem.
hogy mitől meg hogyan javult meg nemtudom, annyi helyen olvastam kinti fórumokon is, 2T olajam meg volt fölös gondoltam nem ártok vele.
amúgy az autó közelít a 3k km-hez, eddig 2 injektor volt cserélve benne tudomásom szerint legalábbis az utóbbi 8 évben (előtte meg még túl új volt cseréhez), ez ezeknél még jónak számit szal nem lenne csoda ha valamelyik másik a maradék 4ből feladná, de ittkint kapok cseredarabosan 110euroért bele másikat, cserélni sem ördöglakat szóval nem igazán vagyok ráparázva.

még hozzá tartozik a témához, sokszor előfordul injektorosok szerint hogy elég ultrahanggal tisztítani a spricceket és hozzák a formájukat, el tudom képzelni hogy van szer ami hat. (persze nem mindig)
amit még használtam anno az a dermedésgátló (mert beszoptam adalékolatlan gázolajjal télen, úton maradtam mert ledermedt) de azon kívül semmi, Alfákban nálam egyikkel sem volt injektor gond, előtte meg adagolóssal meg PD-vel jártam ott sem volt befecs gondom pedig nekem sosem volt 2k alatt futott autóm, viszont 3-4-5k-t futottak igen...

ma tankoltam megint egy telit, most nem kap 2T-t.
jövő hétvégén lesz egy 2x900km-es utam az említett autóval + utánfutóval rajta 2 motorral, visszafele meg 1-el szóval ha a 2T okozta esetleg a javulást és kellene még bele, akkor ismét xar lesz lehet... majd beszámolok
Zsunior2014-11-07 20:59:28 // 61057
Sziasztok! Nincs esetleg valakinek budapesten diagnosztika kábele, szoftvere 159/brera hibakódkiolvasáshoz? :) Megköszönném! :)
Piritu - 1.000.0002014-11-07 20:41:40 // 61056
Ezzel egyetértek.
Engem csak az izgat, hogy a konstans autópályázás mennyire viszi fel a rail nyomást. A turbónyomásom nagyságrenddel többször akad ki autópályán, mint a városban...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-07 20:38:54 // 61055
jah én inkább ara értettem, hogy adott köbcentihez növelik évek óta...2000-2500 bár lassan nincs olyan fém ami kibírja hosszabb távon
Piritu - 1.000.0002014-11-07 20:35:35 // 61054
Apropó nyomás. Mikor lehet nagyobb, ha tartósan 160-at megyek (ekkor már ugye kell az erő is, nem véletlenül kér többet 100km-en) vagy a városi gyorsításokkor? Mert szerintem az országút 100-nál lehet a leglájtosabb.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-07 20:33:47 // 61053
nem hát, nekem meg is halt a Masterba 160e-nél :))) a kiváló külföldi nyáltól
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-07 20:32:04 // 61052
egyet értek...ami elkophat az el is kopik...bármit tesznek bele..minél magasabb a nyomás annál jobban kopik a porlasztó
Piritu - 1.000.0002014-11-07 20:15:41 // 61051
Mit értesz az alatt, hogy "kritikus" ? Az szerintem teljesen normális, hogy az alkatrészek egy darabig jók, aztán elkopnak. Van ahol 100e alatt, van ahol később. Mint ahogy írod, ez jól összefüggésbe hozható a használati móddal. Ezt tudomásul kell venni. Amúgy jól érzékelhető dolgokról beszélünk, fel lehet készülni a cseréjükre, javításukra.
A másik lehetőség meg, hogy hiszünk a "szerekben" és hatnak. Esetleg úgy, hogy korábban jöhet a generál. HA 200-nál nulla a korrekció, adalékokkal mennyi, mennyivel jobb lenne?
Anno Peti írt egy jó blogot a 2T-ről. Jó és meggyőző érvekkel, felsorolva a lehetséges problémákat, buktatókat. Engem anno meggyőzött, de kitartottam. Aztán sokan "egyszerűsítettek" a dolgon és úgy használták, mert ugye mindig okosabbak vagyunk a tipp adóknál is...
Ekkor vette le a blogot Peti.
Piritu - 1.000.0002014-11-07 20:02:13 // 61050
Nem tudom, mit tettem, hogy autópályázónak tart itt mindenki :-))
Napi 2x5 km-t megyünk a melóba és vissza. Gyakorlatilag végig hideg motorral, MOL nyállal. (Ettől is halt meg a turbóm anno.)
Mondjuk az is igaz, hogy a Párducba 57-szer tankoltam külföldön a 200 összes alkalomból...
dev1662014-11-07 18:20:25 // 61048
pont erről van szó, hogy nyugati üzemanyag mellé nem kell semmilyen adalék, mert tiszta és jó a kenőképessége. Főleg ennek és az autópályás használatnak köszönheted az alacsony korrekciókat. ja és nem is az első 200ekm a kritikus, hanem a 2. és 3. :))
Piritu - 1.000.0002014-11-07 18:08:24 // 61047
Nem látom értelmét, sose öntöttem kocsiba. De mondhatom azt is, hogy a 156-om anno 200e km-nél is nulla korrekcióval ment. Szóval ennyire kell.
Dömpi (il dottore)2014-11-07 18:02:05 // 61046
és a 2T adagolásáról mi a véleményed?
Piritu - 1.000.0002014-11-07 17:59:27 // 61045
Nekem anno pont ettől dugult el a 156. Vagy 4800 km-nyi autópálya, igaz 135-el.
Piritu - 1.000.0002014-11-07 17:55:18 // 61044
Nekem anno a 156 1,9mjet-nél segített. Előtte nem ment a vas 180 fölé, utána hozta a formáját.
forrasr2014-11-07 17:21:18 // 61043
Én egy időben tettem tankolásonként(mostanában lusta voltam hozzá) 2-3deci 2T-t a nyálhoz, nem vettem észre sok mindent, igaz nem nagyon mérgezem hazai kútról az autót, osztrákhoz volt szokva aztán nehogy megsértődjön rám. Olyan autóba amiben már van dpf-nem merném beletenni, mert még olaj égetése nélkül is kényes a szerkezet, valószínű katalizátornak sem használ, bár van elég sok autó ami megeszik 2-3 deci olajat a motorolajból 1000km-en ami hozzávetőleg egy tankolásnyi 2T, így nézve nagy gond nem lehet. (elnézést a fotelfizikáért)
dev1662014-11-07 16:04:24 // 61042
akkor megvárod, míg 5 fölé mennek a korrekcióid és kiesel az ablakon a remegéstől? :)) Előbb-utóbb bekövetkezik. Ahogy írtam lent is, az importautók az élettartamuk felét lefutják külföldön hibátlan injektorokkal, itthon meg láss csodát mindegyikkel kisebb-nagyobb baj van 10-20ekm-en belül. Az első jelzés az enyhe remegés alapjáraton.
A JTD-kben használt Bosch injektorok, ha nem is nagyon, de azért érzékenyek az üzamanyagminőségre (szennyeződések, víz, kenőképesség), márpedig nálunk az csapnivaló a nyugati színvonalhoz képest.
David | Centocinquantanove2014-11-07 15:54:02 // 61041
Azt hiszem TC-s olajdoki írta anno régebben, hogy a 2T olajnak semmi hatása nincs ilyen pici menyiségben, legalábbis nincs ismert és igazolt hatása.
A matekba nem menjünk bele, lehet hogy késő van és én számolok rosszul, de kerek 70 literre számolva a 4 ezrelék az 2.8 decit jelent (0,28 liter)...
Én magam is ha józan paraszti ésszel belegondolok ez annyira pici mennyiség az egy tankra kivetítve, hogy egyszerűen nem tudom elképzelni mit tudna okozni odabent...
Valszeg semmit...
dev1662014-11-07 15:43:56 // 61040
Sok különböző helyről hallottam már, hogy a 2T olaj kisimítja az injektoros dízelek járását (0.4% arányban, nem 0,004%), de hogy hosszú távon ennek milyen következményei vannak, arról semmit nem lehet tudni. Nekem emiatt vannak fenntartásaim.
dev1662014-11-07 15:40:06 // 61039
Úgy sejtem a hazai importőr fordította le az eredeti szövegeket, aki úgy fest se angolul, se magyarul nem tud rendesen. Ez semmit nem von le a Liqui Moly, mint gyártó értékéből. Nem egy telepshop-os kategória. Kiváló olajokat gyártanak, így egyéb termékeiben is meg lehet bízni.
dev1662014-11-07 15:37:16 // 61038
Nálam akkor fordult elő pár mp-re ingadozó alapjárat (nem sokkal hidegindítás után), amikor az egyik henger a normális 7-8mm3 helyett, 12mm3-t kapott (+4mm3/i). befecskendezésenként, ami min 50%-os korrekció. Tetemes. Akárhogy is nézzük, az ingadozó alapjárat, már egy elég súlyos jelzés. Ha nem kopás okozta az injektoraid magas korrekcióit, akkor miért segített rajta a 2T olaj? Továbbra is folyamatosan adalékolod?

Amúgy a bömbiknél +-5mm3/i a felső határ, ameddig képesek korrigálni.
David | Centocinquantanove2014-11-07 15:16:17 // 61037
Beleolvastam ebbe a super diesel adalékos weboldalba, és nevettem egy jót magamban.
Ennyi, de ennyi helyesírás hibát még nem láttam egy kupacban.

Innentől kezdve számomra magának a terméknek a komolysága is erősen megkérdőjelezett.
David | Centocinquantanove2014-11-07 15:10:36 // 61036
70 literes tankba az a kevesebb mint 3 deci (0,004%) 2T szerintem az égvilágon semmit nem okoz.
Szerintem ez afféle urban legend.
mex862014-11-07 14:35:34 // 61035
offos CR sor6hengeresemben magyar látogatás/tankoläs utän elkezdett az alapjärat ugrälni.... (kényes amugy injektorra ez a tipus) szemmel fordszämmérön még nem volt läthato, de a vajpuha järäsu sor6 elég szar hangu lett alapjäraton meg kicsit vibrält is, ki lehetett hallani a hangjäból hogy ingadozik
na vajh miért... hidegen-melegen azonos volt a helyzet, indulni indult pöccre mindig pedig ezeknél meleginduläsi baj tipikus ha szar az injektor.
ezutän tettem 2T olajat, 2-3 decit egy tankhoz de nem ARolt
kis idö elteltével javult a helyzet most ott tartunk hogy ujra jo az alapjärat...
korrekciot sajnos nem tok nézni mert ez egy szarul diagolhato valami nem ugy mint az Alfa...

amugy itt is sürün az a gond az injektorral hogy tisztitani kell nem feltétlen elkopik
mex862014-11-07 14:33:13 // 61034
offos CR sor6hengeresemben magyar látogatás/tankoläs utän elkezdett az alapjärat ugrälni.... (kényes amugy injektorra ez a tipus) szemmle fordszämmérön még nem lehetett hallani de a vajpuha järäsu sor6 elég szar hangu lett ki lehetett hallani belöle hogy ingadozik
na vajh miért... hidegen-melegen azonos volt a helyzet, indulni indult pöccre mindig pedig ezeknél meleginduläsi baj tipikus ha szar az injektor.
ezutän tettem 2T olajat, 2-3 decit egy tankhoz de nem ARolt
kis idö elteltével javult a helyzet most ott tartunk hogy ujra jo az alapjärat...
korrekciot sajnos nem tok nézni mert ez egy szarul diagolhato valami nem ugy mint az Alfa...
VKG231!!! (156+75)2014-11-07 13:46:33 // 61033
Őőő, nem tudom. A sima glicerin nekem bevált, mert nyomot sem hagy (ha ésszel kened rá) és tök jól elpuhítja a gumit még az ilyen nagy hidegekben is, mint ami a mi sarkvidéki országunkban van... :P
dev1662014-11-07 13:02:30 // 61032
Kérdés, hogy az EDC15/EDC16 üzemanyag mennyiségi korrekciós stratégia ugyanaz-e alapjáraton és terhelés alatt is? Alapjáraton (+) korrekciós inj.-k emelt fordulaton (-)-ba mennek, méghozzá következetesen. Kíváncsi lennék, h ennek az injektorok terheléstől függő viselkedése vagy a ford.szémtól függő korrekciós stratégia az oka. Azt gondolná az ember, h alapjáraton a rosszabb injektorok/kevésbé jó kompressziójú hengerek lesznek (+)-osak és hogy tartsa az alapjáratot a jókat visszaveszi, így az összkorrekció 0.
A BOSCH füzetek szűkszavúak, nem tudom hol lehetne utánanézni, mi az igazság.
Dömpi (il dottore)2014-11-07 12:56:59 // 61031
Nekem is javasolja a szerelőm, de eddig nem raktam bele.
dev1662014-11-07 12:56:51 // 61030
nekem mindig télen romlanak le a korrekcióim... most pl. megint elég magas az egyik, bár az is igaz, hogy régen volt utoljára adalékolva a gázolaj.
dev1662014-11-07 12:53:37 // 61029
ezt tudjuk, de ha főleg veszteség okozná a magas korrekciót, akkor az mindig azonos értékre állna be és semmilyen adalék nem tudná érdemben csökkenteni.
.......................2014-11-07 12:49:58 // 61028
Még bejátszik a motor ,es a dugattyúk szelepek veszteségei is a korekcióba
Ha egy henger sántít azt az ECU a korr értékkel egyenlíti ki
Amit a fofdulatszámszenzorból lát
.......................2014-11-07 12:46:53 // 61027
Próbáltam,
esetleg nyáron látom értelmét,amikor a diesel olaj 40..45 fokosan érkezik a HP ba
télen nem ajánlom,besűrűsödik ...

szerintem semmi értelme,a CP1 CP3 pumpák a Boschtól nem szoktak spénesedni
dev1662014-11-07 12:40:40 // 61026
dev1662014-11-07 12:36:22 // 61025
próbálta már valaki a 2T olajat CR-hez? nekem 4-5 ezrelék arányban javasolták.
dev1662014-11-07 12:32:17 // 61024
A Nitro+ közelebb vitte 0-hoz az injektorkorrekcióimat 2.0 20V-n és nem hiedelmekre alapozok, hanem FES mérésekre. Később injektortisztító adalékot is kapott, amitől tovább javult a helyzet.

A fő gond az, hogy magas injektorkorrekciók kettős problémán alapulnak, melyek kezelése különböző módszereket kíván. Az injektor belsejében lerakódó szennyeződéséket és az égéstérből a fúvókára égő kokszot idővel lemoshatja a Nitro+ és az injektortisztító adalék, de gyári tisztaságú azért sosem lesz ezektől. A másik, súlyosabb probléma az injektor belső kopása, ami egyrészt km függő, de nagyban függ az üzemanyag kenőképességétől is. Ez utóbbi nálunk nagyon alacsony, ezért van, hogy a nyugatról országba érkező nem ritkán 200-250e-t futott autók kezdetben jól működő injektorai 10-20ekm alatt leépülnek, függetlenül attól, hogy hol és mit tankolsz Mo.-n belül. Erre a problémára valamilyen kenőadalék lenne a megoldás (sok szerelő 2T olajat ajánl) és itt kerül szembe a két módszer: az injektortisztító többnyire kerozin, rontja, de biztosan nem javítja a kenést, ellenben oldja a szennyeződéseket. A 2T olaj javítja a kenést, de biztosan nem oldja a koszt.
mex862014-11-07 12:14:00 // 61023
azért nem hivnäm megmagyaräzhatatlan CR hibänak...
ez nem CR vagy nem CR kérdés szerintem
elöferdült mär ilyen mässal is mäsnäl is
.......................2014-11-07 12:11:05 // 61022
Pénzkidobás,
5 Óra folyamatos autópálya 150el tempomattal
AZ tisztítja...
mex862014-11-07 12:10:23 // 61021
én vazelinnel szoktam :D
abban is van glicerin nem? :D
de tényleg :)
mex862014-11-07 12:09:58 // 61020
10V 2.4en is ez a móka.
nekem anno senki se vällalta be :D

azt mondta némelyik szerelö hogy zsiguli óta nem csinält ilyet :D
hozzäértök meg hogy ugyis hallani fogjuk ha szar... azért én akartam ällittatni de nem volt ki megcisnälja igaz nem is pörögtem rä totäl a témära.
Liquid2014-11-07 11:37:43 // 61019
háát ha nyekereg az más :)
ValeRossi462014-11-07 11:31:49 // 61018
:D
én csak azért foglalkoztam vala,mert nyáron nyekereg,lekezeltem akkor csendben volt :DDDD
Jupiter1552014-11-07 10:56:04 // 61017
A 155-ös határozottan jobban ment tőle :) A 159 annyival jobban megy a 155-nél, hogy egyelőre nem látom értelmét teljesítménynövelési céllal nitrós cuccot önteni bele. De az érdekelne, hogy valóban tisztíja-e az injektort...
Liquid2014-11-07 10:46:52 // 61016
mikre nincs időtök/ingerenciátok :)
soha életemben nem kezeltem semmivel egyik autón se, na jó takarításkor letörlöm nagyjából
Liquid2014-11-07 10:45:42 // 61015
ha te jobban érzed magad tőle akkor megéri :)
ValeRossi462014-11-07 10:30:54 // 61014
Én még szőlőzsírt is hallottam,hogy azzal is jó bekenni.
Szilikont valóban el kell felejteni :D
David | Centocinquantanove2014-11-07 09:40:34 // 61013
Az, hogy számodra többet ér az nem elég? Mármint ha úgysem akarod eladni?
Jupiter1552014-11-07 09:32:55 // 61012
Urak,
érdemes Shell V-Powert Nitro+-t (vagy bármi hasonló üzmenyagot) tankolni injektortisztítási célzattal?
VKG231!!! (156+75)2014-11-07 08:56:16 // 61011
Szia! Nehogy szilikonozz!

Glicerin. Lehet patikában kis tégellyel venni fillérekért és az tényleg puhítja és ápolja a gumit. Igazából akár niveával (vagy random glicerines kézkrémmel) is lekenheted, de a sima glicerinben nincs mindenféle illatos szirszar.
Dömpi (il dottore)2014-11-07 08:52:15 // 61010
Lehet.
Viszont éppen ez az, hogy az enyémben vagy stimmel az óra szerinti (amit erős fenntartásokkal kezelek) és csak 164 e km van benne, de valószínűbb, hogy 50e km vissza lett tekerve (FES-adatok erre utalnak, valamint az, hogy a 198e km-el beszámított Fiatomban 2 hét múlva 148e km volt), akkor viszont 214e km-nél vagyunk.

Szerinted a köv. szervíznél megzézzük? A szerelőm szerint nem kis sz*pás.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak