Fórum >> Típusok >> 159

Marcox2014-11-11 00:56:28 // 61265
Bocs fiúk, hogy így belezavarok.. :) de ha most néznék,kellene vennem 159-et akkor a hsz-eket visszaolvasva nem vennék.... és nem én vagyok az utolsó aki mostanában lett tulaj....

Nagyon sok csak informálódó, leendő tulaj téved ide. Ahogy anno én is tettem, mert hát hol tudnál több infót összeszedni az adott típusról mint itt... és ha elolvassa az elmúlt hozzászólásokat, azt látja, hogy mekkora egy kalap f#s az egész, bármit választ is.

Nincs sem a Fiat Group és más konszern repertoárjában olyan benzin, vagy diesel motor aminek ne lennének hibái. (pl TFSI motor nagyrésze 150.000 után széthullik, kifordul, a Merci Sprinterekből meg ált 2-250nél komplett motor ki, vadi új be) Vehetsz bármilyen típust, márkát vagy jót fogsz ki, vagy sz#rt. Egy alkatrész sem örök életű, vagy elnyűhetetlen.Az alkatrészek a használattól gyengülnek, kopnak, amortizálódnak. Az autó azt adja vissza ahogy bánsz vele, ahogy használod. Ami elromolhat az el is romlik mint tartja a mondás. Egy használt kocsi mindig is lutri volt és az is marad. Ha nem tiprod ki a belét, gondoskodóan bánsz vele, megadod neki azt ami jár, akkor szerintem akár az 1.9, akár a 2,4 vagy bármely másik motor elég hosszú időre hű társad tud lenni. És igen, egy kocsira költeni kell..legyen az bármelyik..ha meg olyat keres valaki aminek semmi hibája nincs az vegyen matchboxot és tologassa azt.
TBi témában nekem csak annyi a meglátásom, hogy van e annyi eladott példány, és akkora számú km ami alapján azt lehessen mondani, hogy igen ez a 100% über király, hiba mentes motor a többi egy hulladék?!

Azt viszont nagyon támogatom, hogy írjuk össze, melyik motorra mi jellemző, mire érdemes odafigyelni, mi az ami többször előfordult a hiba listán. - és csak olyanokat amik tényleg saját tapasztalat, nem pedig mende-monda ezt mondta a szomszéd Jóska
dev1662014-11-10 23:47:01 // 61263
Nem tudom milyen szűrős szemüveg mögül kukucskálva olvasod ezt a fórumot, de ha kioktató, ellentmondást nem tűrő hangnemben, ugyanakkor megalapozatlanul, ellenőrizhetetlen baromságokat állító hsz.-ekről van szó, akkor biztos, hogy nem én vezetem a listát.:)) Személyeskedni nem akarok, de súlyosan elfogultnak érzem ezt a kijelentést. Igazából azt gondolsz, amit akarsz, de ha ezt teszed, akkor konkrétumokkal vádaskodj.

Veszélyes játék, aham. Kinek és mikor ártottam azzal, amit leírtam? Mutass akár csak egy esetet! vagy netán valakinek segített is?
És fordítva is megkérdezem, nem inkább azzal ártunk, hogy elbagatellizáljuk és a szőnyeg alá söpörjük a típushibákat?

Engem mindig is érdekelt, hogy egy adott hibajelenség mögött, pontosan milyen események láncolata bújik meg és ehhez megbízható infó híján néha találgatás párosul, de szvsz ez sokkal jobb, mint ráfogni, hogy a probléma nem létezik vagy teljesen egyedi eset. nem csak típushibákra gondolok. Engem a jó szándék vezérelt. Senkinek nem tudnám jó szívvel ajánlani a dízel 159-eseket, ebből indult a vita és nem olvastam olyan hsz.-t, ami megváltoztatta volna ezt a véleményem.
Piritu - 1.000.0002014-11-10 23:20:51 // 61261
Jóccakát, léptem :-)
Dömpi (il dottore)2014-11-10 23:12:53 // 61260
mellesleg honnan tudsz ennyit a 159-ről? az adatlapod szerint egy 166-ot van...
Dömpi (il dottore)2014-11-10 23:09:33 // 61259
Akkor opelt se vegyél...számos típusba került ua. az 1.9-es Jtdm blokk, ami a 159-ben van. Ott is potyognak a lapátkák és mennek tönkre a HF-ek?
Dömpi (il dottore)2014-11-10 23:04:07 // 61258
Bocsi, de ahogy olvasgatom a HSZ-eid, legtöbbször tökre megalapozatlan dolgokat tényként tálalva leírod és olyan kioktató, okoskodó stílusban, hogy az ember minimum azt hiszi, hogy te vagy a 159-et alkotó főmérnökök egyike.
Ezzel csak az a baj, hogy aki nem kezeli olyan fenntartásokkal a bejegyzéseid, mint én, az vakon elkezd a megalapozatlan instrukcióid alapján cselekedni. Szerintem ez enyhén szólva is veszélyes játék!

Bocsi, hogy ez így kijött belőlem! Nem akartalak megbántani, de remélem érted mire célzok.
dev1662014-11-10 22:50:00 // 61257
attól még el lehet kezdeni írni, később átmásoljuk/átrendezzük ha kell.
Piritu - 1.000.0002014-11-10 22:26:41 // 61256
Anno azt terveztük, hogy nyitni kellene egy 159 nevű "user"-t, ahol a blogban az egyes típushibákat össze lehetne szedni. Meg az egyes javítási blogokat belinkelni. Meg a műszaki adatokat.
Halesznek jeleztem is, de azt mondta, hogy az új AA-ban már lesz ilyen. Már csak arra nincs hír, hogy mikor lesz új AA.
Giuntini2014-11-10 22:13:00 // 61255
Az a gond, hogy vételnél tulajdonképpen meg tudod állapítani a fényezés hibáit, vagy a motor hangját, és a esetleg valami fogalmad lesz a váltóról. A futóműről, akkor kapsz infót ha elviszed futóműveshez. Nekem első utam a futóműves haveromhoz vezetett, illetve a szervizben rátették az Examinert. Tehát valójában arról, hogy a motorban mi játszódik le, nincs fogalmad, hiszen nem veheted le a hengerfejet. Tehát használt autó vásárlásánál szép lehetsz de okos nem.
dev1662014-11-10 22:04:31 // 61254
én szívesen megírom, ha van rá igény egy rövid vételi és vétel utáni tanácsadó formájában.
.......................2014-11-10 21:48:22 // 61253
Azért félsz mert ismeretlen,hisz utánanéztél,itt is sok infót kaptál

Ha ezeket a motor és egyéb nyűgöket egy blogba összefoglalná valaki ,esetleg képpel illusztrálva
Tudod mennyien hálásak lennének?
Szabolcs 1592014-11-10 21:47:54 // 61252
A titkom annyi hogy 10000km enként olajcsere !
Szabolcs 1592014-11-10 21:46:06 // 61251
1,9 jtdm sw 16 v 153000 km köszöni jol müködik minden remélem ez sokäig IGy is marad,egr dpf müködik 2007 szép estét
Piritu - 1.000.0002014-11-10 21:35:52 // 61250
A tescoson rajta van, hogy melyik kocsira jó :-)
dev1662014-11-10 21:17:50 // 61249
és ha leemelsz egy valeot a tesco polcáról? nekem egyszerűbbnek tűnik. egy nyomorult ablaktörlőlapátról beszélünk, nem motorvezérlőről. no mindegy.
dev1662014-11-10 21:15:52 // 61248
abban a bizonyos szervizben gyakoriak az ilyen esetek. Nézd, én senkire nem akarom ráerőltetni a véleményem. Én annyit írtam, hogy félek ezektől a motoroktól (nem a JTD-ktől általában, mielőtt valaki kiforgatná, kizárólag a 159-esbe épített kormosoktól) és saját részre sosem vennék, főleg nem 3-4 milláért, amiért már TBi-t is kapni. Meg is indokoltam miért gondolom így. Ki-ki döntse el, ez alapján milyen döntést hoz.
Piritu - 1.000.0002014-11-10 21:12:43 // 61247
Ott álltam a kocsival az ajtó előtt, nem volt rendelés :-))
Piritu - 1.000.0002014-11-10 21:12:00 // 61246
Felnivásárláshoz se vittem be az eredetit :-P
Az, hogy megnézzük a kocsit, fel se merült. De szerintem, ha beviszem a lapátot se jut semmire, mert a cikkszám kellett, az meg ugye nincs a lapáton :-DD
Csabi2014-11-10 21:06:28 // 61245
Az általad említett szerelő/k ne mond h heti szinten találkoznak ilyen lapátos történettel...
Ami típushiba, az itt a majd 7-8év alatt felütötte a fejét...gyakorlatilag nem tudsz , olyan gyakran előforduló hibát írni(típushibát), amiről itt valaki ne tett volna említést....a pár év alatt nem 20-30 hanem pár száz user fordult meg... Ezért fura amit írsz, h lapátevő motor a JTD...csak ennyi:)
Piritu - 1.000.0002014-11-10 21:02:27 // 61244
A regen miatti hőterhelésről beszélünk :-P
dev1662014-11-10 20:39:29 // 61243
szintén csak találgatás, de az is előfordulhat, hogy a DPF és a katalizátor felmelegedése miatt a leömlő sem tud elég hőt átadni semelyik irányban, így túlmelegszik és vele együtt a hf közeli részei is, amitől megvetemedik mind a leömlő, mind a hf.
Liquid2014-11-10 20:38:13 // 61242
tudják, csak sztem azért kérik mert az a tuti, valszeg sokszor volt már téves rendelés
dev1662014-11-10 20:35:34 // 61241
ez most komoly? leméred vagy beviszed az eredetit és ez alapján veszed. alvázszám, Eper nonszensz
Giuntini2014-11-10 20:34:37 // 61240
Énnekem az a véleményem ezek után is, hogy a 159 2.4 jtdm egy fantasztikus autó. Amiről többször írtunk, egy használt autónál soha nem tudhatjuk, hogy használták előttünk. Ezen töprengem állandóan, hogy mi okozhatta ezt a hibát. Nekem az a meglátásom, és ezzel lehet, hogy vitát indítok el, Hogy nem maga a DPF a hiba okozója, hanem a használat. Regenárálásnál nem véletlen, hogy elindul a ventilátor, a termelt hő miatt. Ha leállítjuk regenerálás közben a motort, a hőhatások miatt vetemedések keletkezhetnek. Az nem véletlen, hogy a nyomásérzékelő jeladó csöve porrá volt égve. Amióta nálam van az autó, én regenerálás közben soha nem állítottam le a motort. Viszont a szakirodalom azt írja, hogy ennek úgy kell működnie, hogy ebből semmit ne vegyünk észre, tehát semmi korlátozás nincsen. Tulajdonképpen a gyártóknak az az érdekük, hogy 200ezer km után cserélődjön a járműpark növeljék az új autók eladását. A 30 ezres olajcsere is az idő előtti problémákat szorgalmazza. Ha ez a motor 15ezrenként kap új olajat, és és normálisan bánunk vele, ezeknek a motoroknak is el kell menni 500ezer kilométert. Csak ilyenek nincsenek mivel pont ott nem foglalkoznak ezekkel. 200ezerig jó? OK.

Az sem véletlen, hogy tavaly óta iszonyúan esett a 159 használt ára. Ezekről tudnak ott, illetve rengeteget megcsinálnak úgy hogy ideig-óráig bírja eladás előtt. De ezek a gondolatok ugyanúgy érvényesek a propelleres márkára (meg a többire). Haverom azt mondja a 320d-jére, úgy érzi időzített bombán ül. Pedig szívósor lekötve, DPF kitisztítva. Azt mondja, még egyetlen autójára sem költött ennyit, pedig ő valóban 110000km-el vette.
dev1662014-11-10 20:33:49 // 61239
a szívósori lapatkák is csak én gondolatvilágomban hagyják el a helyüket. mielőtt ezt írtad, utánajártál? :))) naugye és ez egy sokkal lényegesebb kérdés.
dev1662014-11-10 20:31:05 // 61238
nekem EURO3-as 2.4 20V-m van és egy egy kicsit sem félek, hogy hf-es lesz, mert soha egyetlen ilyen esetről nem hallottam vagy olvastam ezzel a motorral kapcsolatban. hmm....
ugyanaz a blokk és a hf, de azért különbség akad bőven szívó és a kipuf oldalon is.
Piritu - 1.000.0002014-11-10 20:23:17 // 61237
OFF
Mai eset: a szakszervizes alkatrész kereskedő nem tudott ablaktörlő lapátot adni a forgalmi nélkül. Kellett hozzá az alvázszám. Aztán a Spiderhez is kérdeztem cuccot, de az se ment nélküle. A "szakik" nem tudják, hogy alvázszám nélkül is be lehet lépni ez ePER-ben egy adott típusba? :-DD
ON
Piritu - 1.000.0002014-11-10 20:17:43 // 61236
"ezt csak feltételezésnek szántam, nem jártam utána"- no, ez az. Viszont már többször is tényként írtad le. Sokkal többet segíteni rajtunk usereken, ha a végére tudnánk járni a dolognak.
Piritu - 1.000.0002014-11-10 20:15:53 // 61235
Ez sokkal inkább hihető.
(Ha jól tudom az újabb SW nem is hagyja addig elmenni az eltömődési %-ot, mint a régi.)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-10 20:13:56 // 61234
kicsit több embert ismerek, mint akik itt vannak, sőt olyanokat is ismerek akik nem is fórumoznak...tudod a munkámból kifolyólag...és nekem elmondják a titkaikat, tudod nem lehet köntörfalazni, ha valaki HF tömítést keres az nem csapágyat rendel... szóval vannak igen akik kerestek pl HF-et, de ők vagy hibásan vették az autót vagy tönkre ment a vízpumpa stb, általában emberi mulasztás ...nem is értem mitől lenne több meghibásodás, mint mondjuk 147-156-166-GT-nél ebből a szempontból? Neked miért van 2,4-ed nem félsz hogy HF-es lesz???
A blokk meg a HF ugyan az ezeknél az autóknál, mint az 59-nél...egy kivétel van a 2.0 az teljesen más fejlesztés
dev1662014-11-10 20:10:54 // 61233
sztem is van összefüggés. a tőcsavarok is törnek
szintén nem magam találtam ki, minden szerelő erre panaszkodik, ahogy a lapátokra is.
Piritu - 1.000.0002014-11-10 20:09:56 // 61232
Nem nekem kell jobban aludni, csak felesleges ekkora parát kelteni.
Mielőtt megvettem a 159-et végigolvastam a topikot. Először az jött le, hogy ilyet nem szabad venni. Aztán mégis egy qva jó kocsihoz jutottam hozzá.Azért mert nem cserélünk ki valamit, ami elromlott/elkopott nem a kocsiban kell keresni a hibát.
dev1662014-11-10 20:09:36 // 61231
addig nem lapozok vissza :)) ha megnézed, ezt csak feltételezésnek szántam, nem jártam utána. Függetlenül attól, hogy több hő fejlődik-e, a hengerfej veszélyben van. Vagy az is kopó alkatrész és cseréljük 80e-ként? :))
forrasr2014-11-10 20:08:31 // 61230
azt nem tudom miért keletkezik több hő a motorban, de némi összefüggés lehet, hogy a dpf-eseknél fordul elő hengerfej probléma, meg leömlő repedés. Nem gondolnám, hogy maga a regeneráció, hanem az eltömődöttségből adódó lassabb kipufogógáz távozása, a regenerálás előtti eltömődöttebb állapotban.
dev1662014-11-10 20:07:03 // 61229
annyiban igazad van, hogy tekinthetjük a szívósort kopó alkatrésznek és ugyanúgy cserélgetni kell, mint az EGR-t vagy az LMM-et. Csak az a baj, hogy ezt kevesen tudják.
dev1662014-11-10 20:02:11 // 61228
egy fórum, ahova 10-20 tulaj ír egy reprezentatív adathalmaz?
Piritu - 1.000.0002014-11-10 20:00:57 // 61227
"hibák összefüggnek a regen közbeni rendellenes hőfejlődéssel is" - Még mindig nem írtál a 60032-es hsz-emre választ, hogy miért is keletkezik több meleg regenkor a motorban, ha a katalizátor emeli a hőmérsékletet?
dev1662014-11-10 19:58:55 // 61226
" ITT senki sem hallott még ilyet, pedig vagyunk páran." ok, ha ettől jobban alszol.:))
de attól, hogy leírod, még nem lesz igaz. Olyannyira, hogy ITT is olvastam már erről.
Ez egy valós probléma, olyannyira, hogy a gyár többször is módosította szívósort emiatt, de mindegy mert addigra legyártottak már belőle néhány tízezret szarul.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-10 19:54:06 // 61225
miért szoktam? :DDDD
cefet :P
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-10 19:53:18 // 61224
80e km-rel vettem 180e-rel adtam el a 2,4-et nekem ilyen hibák nem voltak.... az hogy sokan nem cserélik ki a szívósort vagy nem tesznek ellene, hogy tönkre menjen nem az autó hibája, kopó alkatrész cserélni kellene...lassan ott járunk hogy nem cserél valaki olajat és jaj 50e km-nél beadta a kulcsot, milyen szar az Alfa?
Nem tudom mekkora a kereslet az 1.9 vagy a 2,4-es blokkokra de csak itt a "kemény" magból kiindulva nem igazán cserélt senki sem blokkot...
Piritu - 1.000.0002014-11-10 19:52:34 // 61223
"a 2.0-nál meg az EGR hűtéshez kapcsolódó hibák miatt elfolyhat a víz menet közben. " - viszont most hogy már tudunk a dologról inkább azt kellene hajtogatnod, hogy 80ezrenként cserélje ki mindenki azt a bizonyos fedelet, mielőtt elreped. Anno nekem az volt az első, hogy figyelmeztettem, akit tudtam. Aztán a tulaj majd eldöntheti, hogy mit csinál. Az Erhard féle esetben is inkább a megoldáson kellene dolgozni, esetleg utána nézni, hogy nem változtatott-e a gyár.
"szívósori lapátok leszakadása borítékolható" - Látom ettől se tudsz elszakadni. Ez csak a te gondolatvilágodban van így. ITT senki sem hallott még ilyet, pedig vagyunk páran.
Shadin2014-11-10 19:47:55 // 61222
Most kötexel :-D
dev1662014-11-10 19:42:14 // 61221
Kérdezz meg erről egy tetszőleges alfás szerelőt, arról is, hogy hány 159-ben cseréltek motort a lapátkák leszakadása vagy más fatális hiba miatt és hogy mekkora a kereslet a bontott 1.9 és 2.4 motorokra (és emiatt nem is olcsók). Azt se felejtsük el, hogy sok 2.4 100e-ig sem bírta és garanciában kapott új motort vagy hengerfejet. Több így hirdetett autóval is találkoztam már.

Hogy mi ritka és mi nem, az relatív. Az biztos, hogy más JTD-khez képest a 159/Brera motorjai lényegesen veszélyeztetettebbek.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-10 19:12:07 // 61220
teljességgel egyetértek veled, pár embernek elment a vize és HF-es lett a gép...abszolúte nem nevezhető típushibának a 2,4-nél nagyon ritka esetek ezek...jópárunknak volt, van 2,4-se és nem volt semmi ilyen hiba...az 1.9-es is megbízható ilyen szempontból...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-10 19:04:18 // 61218
milyen mérés? kivetted a porlasztókat és elvitted beméretni?
Haddel2014-11-10 18:56:40 // 61217
Amúgy nekem is bogarat ültetetek a fülembe,venni is fogok Egr hütőt,és kicserélem.
Shadin2014-11-10 17:46:58 // 61216
A Xado az mérésen alapul, a többihez meg elég érzékeny/figyelmes vagyok. :-(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak