Fórum >> Típusok >> 159

dev1662015-08-26 15:40:38 // 70564
"3 Perc kikapni egy injektort"

akkor nem sok ilyen műveletet láthattál :))
.......................2015-08-26 15:40:24 // 70563
Van egy két németoba járós ismerősöm ,400ekm feletti tökéletes motorral
Ami nem bírja eddig:
generátor
Kettős tömegű
Kerékcsapágyak

Egyébként bírja a km ert az olasz jtdm
Csabi2015-08-26 15:17:49 // 70562
Hali!
Amennyire nézem, nem külön relé kapcsolja az önindítót, hanem, a start gomb megnyomására, a vezérlőegységen keresztül közvetlenül kap feszültséget az elektromágnes...
pár ábra:





eLearnból részlet...
"FUNCTIONAL DESCRIPTION
The START/STOP button H2 receives a power supply - pins 3 and 5 - from the steering lock control unit M89, which "relays" the direct power supply coming - at pin C1 of M89 - from the line protected by fuse F3 of the engine compartment junction unit B1.

The lighting for the button is guaranteed by the ignition-controlled line (INT) protected by fuse F49 of the junction unit under the dashboard B2.

When the button is pressed, "AVV" signals are sent from pins 4 and 6 of H2 to M89 - pins B6 and B7; tha latter supplies the electromagnet winding - from pin B8 - pin 50 of the starter motor A20 - connector B.


The supply and control signals for button H2 are "redundant" (two identical duplicate signals) for safety reasons, the wish of the user is recognized by means of the presence of only one of the two signals.
"
denil12015-08-26 11:49:43 // 70561
Nem tervezem,h 400k-ig megtartom az autót. Mennyiért tudnám vajon eladni már akkor?
Ha megfutja a 300k-t az már bőven elég és muszáj leszek eladni. Bár már az is nagyon sok km.
.......................2015-08-26 11:30:53 // 70560
Az is mond sokat,
De én annak vagyok a híve hogy 200e km erenként ki kell kapni az injektorokat és próbapadra velük
Aztán a következő 200ekm biztos rendben lesz,
Bár ha nem tervezel ennyi időre akkor nem muszály
denil12015-08-26 11:14:22 // 70559
Köszönöm!

Ha FiatECU Scannel injektor korrekciót nézek az már közelebb áll a valósághoz?
Manky adta a tippet.
.......................2015-08-26 10:30:20 // 70558
Télire magasabb gumi csak előny,
Ne felejtsd az olajteknő alu,és ha odaütöd egyből elreped
Olajcsere +javítás ,és egyből nem spóroltál semmit a 205/55r16 gumival
Szóval 215/60r16 a téli
(Amit a gépkőnyvbe írnak az hülyeség)
.......................2015-08-26 10:25:02 // 70557
A résolaj a porlasztón felül lép ki,és az hűti az injektorokat
Mint neve is mutatja a réseken megszökő nagynyomású dieselt értjük résolaj alatt

A résolaj mérés arra jó hogy ha egy injektor tök szar azt kiszűri,
De alapjávan véve szart sem tudsz meg belőle,csak hogy kicsit vagy nagyon szar az injektor

3 Perc kikapni egy injektort,
A bosch pad mondja meg a frankót ,
Zolibácsi2015-08-26 05:22:48 // 70556
Észre vettem hogy hideg indításnál 3-4 másodpercig mintha nem menne minden henger a kocsiban. Kb annyi idő mig az indítás után megszólal a rádió. Ez minek lehet az elő jele? Hiba üzenet nincs, csak kicsit zakatol a gép ilyenkor. 4. Másodpercnél már minden rendben.
Masik kérdés tegnap a városban belsoben mentem és a külső savban lévő autós nagyon magyarázott a xenon miatt. Gondolom egy kicsit rossz is volt az út es vakithatta. Volt valakinek hasonló tapasztalata? Amugy be van állítva, a sima halogenis oda világítana.
mizooo2015-08-26 05:04:23 // 70555
Figyu 205/55/R16 a gyári méret, nekem most olyan télim van. Pár útszakaszról le kell mondanom ilyenkor!!! A 235/50/R17 a nyári az teljesen használható.
Volt itt egy srác vett télire 205/60/R16-ot azt mondta azzal használható és is ezt tervezem most, nem is túl drága méret.
emGéza2015-08-25 22:58:40 // 70554
akkor a 225/50R17 át kell számolni 16"-ra , 205 szélességre ...
Liquid2015-08-25 22:50:22 // 70553
a középső kilóg lefelé, tapasztalatom szerint a 225/50R17 átmérője alá nem érdemes menni, mert alap futóművel is vigyázni kell, TI-vel meg szinte használhatatlan
gubaadam862015-08-25 22:44:34 // 70552
Én biztos nem. :D Ellenben: http://tire-size-conversion.com/tyre-size-calculator/
emGéza2015-08-25 22:41:20 // 70551
Táblázatból egyszerűbb ! Én csak elméleti síkon számoltam ...
Ha -1" az + a /-nek és -1 a szélességből az + a /-nek Ki érti rajtam kívűl a képletet ? :)
gubaadam862015-08-25 22:35:05 // 70550
Vagy apám gumis, majd megkérdezem holnap. :D
emGéza2015-08-25 22:31:32 // 70549
vagy el kell járni a talikra ... kis puncsolás után valaki csak megnézi :D
emGéza2015-08-25 22:29:14 // 70548
225/50R17 vagy 235/45R17 , ezt átszámolva 16-ra 215/60 (?)
Piritu - 1.000.0002015-08-25 22:22:34 // 70547
Nem egyszerű a dolog, nem véletlenül kér el annyit érte a szerviz. (Pontosabban az olajcseréhez hozzátartozik ez is.) Főleg megértenéd, ha tudnád, hogy mibe kerül egy gyári szerkezet...
Ha előbb szólsz, két hete Siófokon volt a Mediterrán Party, ott meg tudtam volna oldani én is. Meg gondolom mások is.
Keresni kellene a közelben valakit, akinek van programja...
Liquid2015-08-25 22:21:58 // 70546
tudom, hogy szerelték, nem a 16"-lal van a gond hanem a 205/55-tel...
Mondjuk a 225/45R17 is igencsak nem ráillő méret...
emGéza2015-08-25 22:19:57 // 70545
Szerelték gyárilag 16-os alufelnivel is (pl. 1.8 MPI).
Én vettem télinek 16-os lemezfelnit , 205-ös gumira gondoltam , 55vs60 , ezen még
rágódom .
Most 225/45R17 van rajta , alacsony , de nyára jó .
gubaadam862015-08-25 22:08:43 // 70544
Nekem ne mondd, 20 éves koromban 80mm-t ült a Hondám. Néha öltem volna fél centiért. A 15 nyilván nem volt komoly ötlet. :D
Liquid2015-08-25 22:03:39 // 70543
fél centi hasmagasság növekedés igencsak sokat tud jelenteni, tapasztalatból mondom.
Tudni kell azt is hogy a 205/55R16 alapvetően nem a 159 mérete, nem tudom miért tették bele a gépkönyvbe, az a 156-é, sokkal kisebb mint az alapnak tekinthető 225/50R17.
15??? :D hehe
gubaadam862015-08-25 21:50:26 // 70542
Szia! Valamivel magasabb lesz, de csodát az 5% nem fog okozni, főleg, hogy szélesebbre cserélnéd, szóval annyi sincs. :) Lehet, hogy keresnék lemezfelnit, de 15-ös nem tudom, hogy elfér -e a féktől. Nincs valami gyári váltója? Nincs beleírva az ajtókeretbe vagy a tanksapka alá?
Liquid2015-08-25 21:42:59 // 70541
hardver ügyben nem tudok érdemben hozzászólni, bár sztem bármely értelmes szerelő le tudja rendezni, szoftver ügyben pedig keresd Manky-t
Ricsi 1472015-08-25 21:41:17 // 70540
Sziasztok! Ugy dontottem, hogy megtartom a gepet :) viszont akkor mar ujitok kicsit rajta, offolnam az egr-t es a dpf-et es akkor egyuttal mar a chip-et is megkapja. Kit ajanlanatok aki megbizhato es normalisan megcsinalja ezeket?
Peeeti852015-08-25 21:35:14 // 70539
Szia. Elolvastam amit irtal. A linkeket is megneztem, koszonom szepen a segitseget. Viszont ez szamomra nagyon bonyolult. Nem ertek hozza ilyen szinten.. azt hittem valami telefonra kotheto specko kabellal es egy egyszeru androidos programmal megoldhato a szerviz szamlalo nullazasa.. esetleg nincs valami gomb kombinacoi a muszerfal kapcsoloi kozott ami ugyancsak lenullazna?
Pityukoma2015-08-25 20:56:29 // 70538
Sziasztok, kis segítség kellene. Lexlutor Cartárssal nyomozunk hogy melyik lenne az önindító reléje. Tudja valaki? Nagy segítség lenne a hibakereséshez. Esetleg kapcsolási rajz erről a részről?
Pityukoma2015-08-25 17:38:09 // 70537
Adott motor fordulaton, egységnyi idő alatt meg van határozva a maximálisan megengedett résolaj mennyiség. Egyszerre is meg kell mérni az összes hengernél, aztán egyesével is le kell kötni a hengereket a rail csőről, ledugózva célszerszámmal a helyét. Így képet lehet kapni (nagyjából) az adott henger/injektor állapotáról anélkül hogy ki kéne venni a helyéről. Mikor a legrosszabb hengert kötik ki akkor csökken a leginkább a résolaj mennyiség. Kell hozzá egy stopper, egy mérő edény, egy lehegesztett nyomócső darab a hollanderrel (v. gyári célszerszám) és egy átlátszó cső ami a résolaj cső helyére csatlakoztatható.
Gyári értékeket (mennyiség/idő/fordulatszám/henger) nem tudok neked mondani. Ezeket egy injektor javítással foglakozó cég tudja katalógusból kilesni.
Ezért is van minden injektornak egyedi kalibrációs kódja, amit meg kell tanítani a motor elektronikának. A javítás után kap egy új kódot amit ismét programozni kell az ECU-ban. Még felcserélni sem szabad az adott motorban az injektorokat programozás nélkül.
Pityukoma2015-08-25 17:17:35 // 70536
A legegyszerűbben egy vákumos telefon/navigáció tartó tappancsával tudod rögzíteni. Húzd fel kézzel és a belső alsó felére tapaszd fel az üvegnek. Nem engedi lecsúszni.
David | Centocinquantanove2015-08-25 13:14:13 // 70535
Told fel kézzel és sima ragasztószalaggal ragaszd a kerethez.
Egyik oldalon elkezded húzni a ragasztószalagot, felül át a kereten, majd a másik oldalon visszaragasztod az üvegre a végét. Én így csináltam a hátsónál, 2-3 csík megtartja, nem esett le menet közben sem.
csocsi2015-08-25 11:45:41 // 70534
Itthon járna vele
GTPeti2015-08-25 11:20:03 // 70533
Az 5eFt/db, az elég optimista és baráti ár. :)

Pl. a Diesel Gödöllő-nél ennek többszörösébe kerül a mutatvány.

(Én Érdre vinném a fickóhoz, ott még akár ki is jön 20-25-ből.)
Liquid2015-08-25 10:49:51 // 70532
Igen az jó lesz, lehet még 205/60R16 illetve 225/55R16 is
denil12015-08-25 10:15:06 // 70531
Valaki el tudná magyarázni,h mi a célja a résolaj mérésnek ( annál pontosabban,h a porlasztók állapotára lehet következtetni ) és,h mi számít jónak és mi rossznak?
ethanol2015-08-25 10:14:25 // 70530
Sziasztok, megadta magát a jobb hátsó ablakemelőm. Próbáltam az oldalon művelődni, de azt nem találtam, hogy az ablakot tudom-e rögzíteni felhúzott állásban házilag? Tudtok ebben segíteni?
FireAlfa2015-08-25 09:32:26 // 70529
Téli gumi vásárlás előtt állok. A régi téli gumim 205/55 16 alufelnin, viszont a "jó" minőségű utak miatt többször is köszörült a motorvédő műanyag. Ha 215/60 gumit veszek az megfelelő lehet? Köszi előre is.
.......................2015-08-24 23:23:47 // 70528
Résolaj méréssel kell kezdeni(az pár ezerFt)
ha gyanús akkor 5eFt /db a Bosch padi csekkolás+szerelés
felújítás 25eFt /db tól(ha nem nagy a baj,és tisztítás hézagolás)
Piritu - 1.000.0002015-08-24 22:33:32 // 70527
Némi infó GTPeti blogjábanis található a témában.
Piritu - 1.000.0002015-08-24 22:30:57 // 70526
A program itt van: MES
A hozzá való interfészeket meg itt írja le: klatty
Nekem egy ELM 327 adapterem van. Ha kicsit olvasgatsz itt a fórumon, sok infót találsz, mert sokszor volt téma.
emGéza2015-08-24 22:17:24 // 70525
Nu ! ;)
Pár napja figyeltem fel rá , hogy megszokta nálunk az 59 ! Elkezdte jelölni a helyét !!!
Ez biza kandúr :D Egyre több motorolaj folt került az aknadeszkára .
A motorvédő
Én már cseréltem olajat és akkor ez száraz volt ...
Alulról inkább úgy látszott , hogy valahonnan fentről szivárog . És a bűnős az olajszűrő-
fedél O gyűrűje volt (mivel én szűrőt nem cseréltem,mert nem volt/jött) .
Pirossal körbejelölt részben áll az olaj
Ronggyal letöröltem az olaj folyást , lehet mégse kandúr ? :) , és a motorvédőt .
Martin Kovacs2015-08-24 22:03:50 // 70524
Cartársak olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy mennyiből újítják fel a porlasztókat ?
Mert szerintem az egyik nekem hugyozik.....
Rá kell mérni géppel, lehet csak én képzelődöm de biztos ami biztos !

Köszi ! :D
Peeeti852015-08-24 21:43:38 // 70523
Esetleg abban tudnal segiteni, hogy hol tudok beszerexni egy ilyen szamlalo nullazot es a hozza valo kabelt? Gondolom hoszabb tabon megterul az ara ahelyett hogy a Fiatosokhoz jarogatnek. Valaszodat elore is koszonom udv.
Nivan842015-08-24 21:15:59 // 70522
Szuper, akkor nekem is ezzel lesz.
Piritu - 1.000.0002015-08-24 21:04:45 // 70521
Most látom, hogy benzinesed van. Ott nem figyeli az olajat (legalábbis a MES-ben nincs ilyen menüpont), csak a szerviz számlálót kell nullázni.
Piritu - 1.000.0002015-08-24 20:57:53 // 70520
A szerviz számlálót meg az olajcsere számlálót (amit nem látsz,de attól még majd az is jelezni fog) a művelet végrehajtásakor "nullázni" kell.
A szervizben meg tudják csinálni, de te is, csak kell FES/MES meg megfelelő csatlakozó kábel.
Peeeti852015-08-24 20:49:41 // 70519
Sziasztok. Ma egy olyan filgyelmezteto ikon jelent meg a muszerfalon, hogy a kovetkezo szervizig 2000km van meg hatra. Az auto nem tudja de en az olajok es szurok cserejet parezer km. el ezelott megcsinaltattam egy nagyon jo es perciz autoszerelo ismerosommel. A kerdesem az lenne, hogy ha elerem a szervizidot folyamatosan ott fog lenni az a kis ikon
vagy ki tudom iktatni valahogy, esetleg egy Fiat szervizben? Valaszolat elore is koszonom. Udv.
Pityukoma2015-08-24 20:11:47 // 70518
Gyári ajánlás:

TUTELA GI/R, ez zöld színű. Nekem már piros színű volt benne, az eredetéről fogalmam sem volt, de nem akartam nyilvánvalóan keverni.
Árat/minőséget figyelembe véve döntöttem ez mellett: Castrol Transmax Dex3 Multivehicle. Nem tévedésből került a kép a blogomba, azt raktam bele. Nézd meg az adatlapját, jó a kormányunkhoz is. Általában szoktam ragaszkodni a gyári ajánláshoz, de most elvetettem mert nem tudtam előzőleg mivel volt feltöltve, az biztos volt hogy nem tutelával. Ja és Erhardnál vettem :-)
mizooo2015-08-24 16:43:39 // 70517
Én is megjárattam a vasat: Mende - Aggtelek oda vissza (~460Km) ~140 Km/h-val 6.7 lett az átlag. Nem szarakodtam, amennyivel lehetett igyekeztem kimaxolni a határokat
Jupiter1552015-08-24 16:12:09 // 70516
Sziasztok!

Horvátország, 1700 km, 81 km/h átlagsebesség (araszolás és 150 km/h között minden volt), 6,6 liter fogyasztás, egy nyikkanás nélkül.
Vasárnap nem szabad hazafelé jönni.

Ja, a klíma is kitartott, bár egyre többször nyikorgott.
Nivan842015-08-24 14:26:58 // 70515
Vagy csak odakerült a képre? mert ez nem automata váltóba olaj?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak