Fórum >> Típusok >> 159

Haddel2015-11-28 21:47:24 // 74114
Sárga tengeralattjáró,ezt lopom ,tetszik😃
yani🍀2015-11-28 21:41:25 // 74113
Ez elég érdekesen hangzik tőled az után, hogy a két legutolsó autód is erősebb 150 lónál:-)
Piritu - 1.000.0002015-11-28 21:36:14 // 74112
Egyenlőre ők is ott tartanak, hogy a jobban szennyező dolgokat tiltják ki. Ez is csökkenést hoz.
Szentségelnek is a kollégák emiatt. Mi lenne, ha általános lenne a tiltás? Mondjuk egy dugódíjjal?
Én az alternatív hajtások helyett (mert ugye az akku gyártása se túlzottan környezetbarát), a feleslegesen erős autókkal kezdeném. Pár éve volt is téma, hogy húznak egy teljesítmény limitet valahol 150 ló körül. Mondjuk abból is lázadás lett.
.......................2015-11-28 21:33:33 // 74111
Nekünk most egy diesel hibrid lenne a telitalálat
Enne 5liter dieselt autópályán 130al
És városban be se indítaná
És csak villannyal halkan gurulna
Plusz lenne összesen 500Nm nyomatéka,hogy lehessen előzni is

No egy ilyenért akár15 millát is adnék
De nincs csak citroen meg volvo,és azok is sokat esznek
forrasr2015-11-28 21:22:40 // 74110
Egyrészt az akkuk előállításnál is van emmiszió, meg későbbi ártalmatlanításnál is, egyelőre nem is nagyon választják szét az anyagokat(nyersanyag visszanyeréshez) mert annyira drága eljárás, illetve annak is van kibocsájtása,...hogy globál melyik a jobb megoldás nehéz lenne megállapítani, csak az érdekek vezérlik ezeket a folyamatokat elsősorban...
Liquid2015-11-28 21:17:14 // 74109
mitől jobb egy hibrid, illetve melyik hibrid a valós hibrid?
Mert nagyrészt megmaradtak a 300 lovas V6 + 20Le-s villanymotor kombónál...
sztem egy zsákutca, csak és kizárólag városi araszolásnál van gyakorlati haszna, viszont arról senki se beszél hogy mennyivel többet szennyeznek az előállításnál..
A range extenderes villanyautónak sokkal több az értelme.
Szép dolog ez a sötétzöldség, csak nem kéne a ló túlsó oldalán póverkedni, és olyan elvárásokat kell támasztani, amik teljesíthetők.
Piritu - 1.000.0002015-11-28 21:11:42 // 74108
Én, ami tanulmány találtam a svájci alagútépítők munkavédelmiseitől, az alapján minden méretben legalább a 90%-át megfogta a dpf a koromnak. Azért nagyon nem mindegy, hogy van-e egy 10-es szorzó.
Az Ikarus-ra pont a nagy részecskék miatt nem annyira fontos. Viszont látványos és lehet "bezzegezni" vele :-DD
.......................2015-11-28 21:08:16 // 74107
Tök mindegy hogy van dpf vagy nincs
Münchenben is kurva büdös van így télen,annak ellenére hogy a buszok is DPF esek

Egyszerűen túl sok az autó,korlátozni kellene az autók számát
Vagy a hibrid hajtásokat támogatni
De amíg az emberek nem veszik meg a hibridet addig le sem gyártják
Ergo nem terjed ,így marad a kőkori 30éves technika
Erhard 242 (Pure Energy)2015-11-28 21:06:50 // 74106
szfváron is volt erre példa már
Liquid2015-11-28 20:54:09 // 74105
tökmindegy hogy van-e DPF vagy nincs, éppen elég gond van azokkal a részecskékkel amit nem fog meg, csak ugye ami nem látszik...
Liquid2015-11-28 20:53:00 // 74104
ez teljesen jogos! Amúgy is tele a tököm azzal, hogy az autókat kiáltják ki főbűnösnek. Egy repülőgép, vagy nagyobb hajó némileg más nagyságrendben okádja a károsanyagokat, csak hát az ugye nem a belvárosi luxuslakás alatt pöfög...
Piritu - 1.000.0002015-11-28 20:52:38 // 74103
Az életszínvonalnak semmi köze a saját megmérgezésünknek. Szegénységi bizonyítvánnyal se mehetsz be kint a zöld zónába piros matricával.
Ha jól emlékszem Bp-en már volt rá példa, hogy a fekete rendszámosokat ki akarták tiltani.
A buszok meg jó példák lehetnének, csak egyenlőre nem róluk beszélgetünk, hanem a herélt, dpf nélküli autókról.
Az viszont előtted is ismert lehet, hogy a nagynyomású CR rendszerek által termelt korom kisebb méretű, mint az ős dieseleké. A világ jelenleg ezen kis koromrészecskék ellen küzd.
Balazs802015-11-28 20:41:12 // 74102
Köszönöm megint tanultam valamit.
.......................2015-11-28 20:40:20 // 74101
Majd ha ugyanaz az életszinvonal lesz akkor kitiltják

A multkor mentem távolsági busszal Győrből Óvárra
Na azok is vagy euro 2esek ,minden busz vagy 30éves
Ott kellene kezdeni
Balazs802015-11-28 20:38:56 // 74100
Egy éve mióta megvan semmi gondom nem volt a DPF-el. Ki sem szeretném szedetni. Ez egy olyan alkalom volt, hogy pont kijött szerintem, hogy nem tudott regenerálni ha jól tudom ötször próbál. Csak ha az újabb soft többször tisztít akkor lehet előtte már az autópályán kinyomta volna nullára és nem lett volna gond a városba. Az bosszant igazán, hogy nem tudod mikor tisztít mert akkor semmi gond mész míg nem végez.
.......................2015-11-28 20:37:14 // 74099
Ha nem melegszik be rendesen akkor nem folyik vissza az olajteknőbe teljesen,
Ez ilyen és normális
Mindíg üzemmelegen kell olajszintet nézni,azt is 10perc állás után
Liquid2015-11-28 20:36:51 // 74098
a katalizátor nélküli benzines még mindig jobb mint egy modern turbodiesel
Piritu - 1.000.0002015-11-28 20:34:01 // 74096
Azért, amiért más sok német városból ki is tiltották őket.
.......................2015-11-28 20:11:32 // 74095
Megg köllene nézni az injektorokat ,
Le merem fogadni hogy kormolnak mint állat
.......................2015-11-28 20:10:35 // 74094
Ha a 89 es katalizátor nélküli favorittal bárhol elfurikázok,
Akkor miért pont a dpf nélküli dieseleket tiltanák ki?
Abban az országban ahol lehet szénnel fűteni mit gondolsz mikor jön ez el?
Soha...
Balazs802015-11-28 18:06:35 // 74093
Nekem is volt DPF gondom és nem külön jelezte ki, hanem motorhibának, kérdeztem szervizben azt mondták 2009 előtti nem jelez külön részecskeszűrőt.
amikor ez volt pont előtte mentem kb 400km-t pályán és szerintem pont a városozásban akart másnap regenerálni ami nem jött neki össze mikor indultam volna megint 400 km-t dobta a hibát és nem ment az autó. Még szerencse laptop ELM nálam töröltem tovább mentem pár kilométer után megint hiba. Aztán már láttam nem fogja maga megint indítani a reget nyomtam neki egy erőltetettet végig ment végigmentem a 400km-t hiba nélkül és azóta már 1000 felett járok és még nem regenerált! nekem is jobb lenne egy másik soft ami sűrűben regenerál. Ezt csinálja bármelyik Alfa szerviz? Mennyi idő+pénz kb?
Norby2015-11-28 16:42:58 // 74092
Nekem is megvan még mindene. Gond nélkül megy és mindjárt 200 lesz benne. Sokat használom városvan és így sincs baja. A friss programmal ugye sűrűbben regenerál, emiatt kevésbé dugul el.
EGR-t tavasszal és ősszel kiakarítom.
Nivan842015-11-28 15:50:10 // 74091
Nekem EGR hibánál a comp LMM+DPF hibát irt a sárga tengeralattjáró megjelenésére. EGR esetleg LMMet pucoljatok és tankold meg prémium dizellel. Ugyanez volt a hibajelenseg nekem is. Mire egyik városból a másikba atertem sikerült felgyorsulni 100ra. Ez lehet a vészüzem miatt is nem feltétlen van eldugulva a dpf mert ahogy leveszem, neked is egy "lelkes" szerelő csak kiolvasta a dolgokat.
Aztán lehet az is amit Guintini kartars mondott a csovel kapcsolatban.

Amúgy én nem szeretném herélni, én betettem egy EGR szűkítő lapocskat. Nyilvan fél megoldás, de sokkal kevesebb trutyi megy vissza a motorba, a töltő nyomás stabil, nem ingadozik, mert épp hülye a szelep és full nyitva van. Annyi az egyetlen negatívum amit eddig tapasztaltam, hogy teljes padlonal 1,5 helyett csak 1,4 bart jelez a műszer de viszont az beton stabilan ott marad. Szűkítő nélkül volt hogy 1,5ről visszaesett 0,8ra és onnan épült fel újra. Elég idegesítő volt.
Giuntini2015-11-28 15:40:53 // 74090
Egyetértünk. Pityukoma is mindig ezt mondja, ha minden rendben van a DPF is rendben működik. Szerintem is "filléres" alkatrészek miatt, ne egy horribilis összegbe kerülő alkatrész kidobásával kezdjük. Előbb-utóbb a DPF nélküli dízeleket kiirtják a városközpontokból. Foswagen megcsinálta a dízelek jövőjét!
Shadin2015-11-28 15:34:28 // 74089
Akkor pláne ne a kibelezéssel kezdjük, az maradjon a Golf klubban...

:-)
Giuntini2015-11-28 15:31:21 // 74088
Sima eltömődésnél nem a motorvezérlés lámpa gyullad ki, hanem a DPF eltömődöttség. Most jutott eszembe, amikor a nyomásérzékelő cső tört el, akkor dobta ki a motorvezérlés hibakódot.
Giuntini2015-11-28 15:18:51 // 74087
Nem kell annyira megijedni. Lehet a hőmérséklet érzékelő jeladó is, vagy a nyomásérzékelő cső. A nyomásérzékelő cső egy tizes, a hőmérséklet érzékelőt 25-30-ból megúszod. Mindenesetre ki kell olvastatni belőle a regenerálásokat. Elképzelhető, hogy a hőmérséklet érzékelő, és fals adatokat küld a vezérlésnek, ezért nem is regenerál. A DPF-et ha rám hallgatsz ne vetesd ki, bár sokan ezt megvétózzák. Lehet, hogy többet fogyaszt, és visszafog valamennyit a teljesítményből, de előbb-utóbb, itt is keményen fogják ellenőrizni. Ha majd egyszer el akarod adni, és emiatt a vizsgán is már visszadobják a herélteket, nagy pénzbe fog kerülni a visszarakása.
Giuntini2015-11-28 15:09:50 // 74086
Viszont ez nem csak pontatlanság. A pontatlanságból adódóan változhat egy max. két pálcikát. Itt elképzelhető, hogy mechanikai sérülése vagy netalántán törése van az elektronikus nívónak.
Shadin2015-11-28 14:59:50 // 74085
Szerintem meg sw frissítés és dpf tisztítás Droberto módra :-)
Szerviz nem csinált v. javasolt kényszerített regenerálást?
Shadin2015-11-28 14:56:39 // 74084
Precíz germán szerelő mester megoldotta a pollenszűrő behelyezését. Berakta fordítva, pajszerrel :-)


W.2015-11-28 14:53:47 // 74083
DPF ki, EGR lefalaz, kiír és minden ok!
ProdyG2015-11-28 14:52:00 // 74082
Sziasztok, pár napja regisztráltam, ez az első hozzászólásom :) kicsit visszaolvastam és látom eléggé témában van mostanában az, amit kérdezni szeretnék...

Kb. 2 hete vettem egy 159-est (2010-es, 2.4 JTDM, 184 ezer km). Az utóbbi napokban felvillant a motor jelecske indítás során, így el is vittem egy szervizbe a kocsit, ahol kiolvasták, hogy a DPF (ez a részecskeszűrő ha jól tudom) el van tömődve. Emiatt az utóbbi napokban a kocsi nem is igazán gyorsul, 90-nél nyomok egy padlógázt és nem történik semmi. Tegnap mentem vele 200 km-t autópályán, de majdnem sírtam, alig tudtam elérni a 120-as tempót :)
A lényeg, hogy a szerelő srác mondta, hogy a DPF-et ki kell dobni a kocsiból. Mi erről a véleményetek? Azt is megjegyezném, hogy nem csak hogy nem megy a kocsi, hanem nagyon sokat fogyaszt (tegnap autópályán 100-as tempónál simán 10 liter felett). Próbáltam 3 ezres fordulaton járatni, hogy kitisztuljon a DPF, de nem javult meg semmi... Biztos, hogy mindez a DPF miatt van? Nem lehet valami más probléma is? Kiszedethetem a DPF-et?
183 ezerrel vettem a kocsit, szóval felkészültem rá, hogy költeni kell a motorra, de mi most számomra a legjobb lépés?
köszi, Attila
Shadin2015-11-28 14:51:17 // 74081
Ez igaz, de nem kellett volna feltétlenül. Csak rendesen karbantartottam a többi meg a hobbim...
Balazs802015-11-28 14:49:31 // 74080
Hát igen mert első alkalommal a frászt hozta rám, hogy hova tűnt az olaj.
Giuntini2015-11-28 14:27:19 // 74079
Osztom! Az 1.9 8V egy igazi igavonó csodálatos csomagolásban. Egyszerűen nincsenek benne a hibalehetőségek. Köztes az 1,9 16V, ami egy nagyon jó kompromisszum a teljesítmény és a tartósság között. A 2,4 viszont egy feltüzelt brutáldízel, ennek minden hátrányával. Nem véletlen, hogy ez a motor csak az Alfában, és a Cromában található, bár ott jóval kevesebbet adtak el. A Thesisben csak az előd volt nem a 200 lovas. Ezért van az, hogy jobban kormol, hiszen jóval erősebb mint az 1.9-esek. és ezért igénylik az időnkénti meghajtást. nem egy car-társ esetében rendbe hozott mindent. A 2.4 érzékenyebb a gázolaj minőségére is. Mivel a 8V-ben nincs a változtatható szívósor, ezért nem okoz a folyamatos városi használat problémákat.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-11-28 14:09:10 // 74078
így van pont ezért cseréljük le az asszony autóját is ez az 1.3 multifos eu5 egy igazi ganédomb inkább egy 1.9 47 ...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-11-28 14:06:18 // 74077
valamit félreértettél nálam nem okosan eszik 9,5-öt ha nem tolom neki...Piyukomának 10,5 Bp-en de arra panaszkodott, hogy nem tudja megállni, hogy ne tolja neki :DDD
Giuntini2015-11-28 14:02:56 // 74076
A Tibi tartósságában én egyáltalán nem kételkedem, hiszen nem miniatűr motor, és a 159-ben nincs is nagyon kihegyezve. Szerintem, nagyon kulturáltan működik. Benzines fronton pedig a fogyasztása sem egetrengető. Mindenki olyat vegyen, ami közel áll a szívéhez, és a vezetési stílusához passzol!
W.2015-11-28 14:01:14 // 74075
Nálam is szórakozik napi szinten. 8000-km-es olajjal volt, hogy nulla szintet mutatott és sípolt, hogy nincs olaj.... Szar az érzékelő, de bosszantó azért!
Liquid2015-11-28 13:55:46 // 74074
azért nem kevés pénzt és munkaórát ősz hajszálat tettél bele abba hogy jó legyen mindig :)
Liquid2015-11-28 13:53:50 // 74073
azért azt tegyük hozzá hogy a tiéd 1.9 8V nem 2.4 :) Pl. nincsenek lapátkák, sokkal kevesebbet kormol mint az 5 hengeres ésatöbbi.
Amúgy meg elég csak egy turbo/befecskendező/kettőstömegű csere és máris eltűnt a kis fogyasztásból eredő előny. Én akkor is és most is ezen a véleményen vagyok. Egy modern közvetlen befecsis benzines sem örökéletű, de szerintem ésszel használva kisebb benne a rizikó és ha baj van azt is olcsóbb orvosolni.
Giuntini2015-11-28 13:52:52 // 74072
Az elektronikus olajszintmérő nem pontos!
Shadin2015-11-28 13:47:15 // 74071
Xenon baxkolódás oka:

Shadin2015-11-28 13:42:16 // 74070
Ismétlem önmagam, de semmi bajom a Tibivel, annak ellenére, hogy jobban izgatott egy Ti. Az 1.9 4 órán át araszolt a Bolgár Szerb határon járó motorral klímával. Semmi baja nem volt. Sőt amióta a 11-es sw volt rajta, soha semmi bajom nem volt az autóval ilyen téren. Biztos mázlim volt. Fele-fele város-országút viszonylatban használtam gond nélkül. Abban sem vagyok biztos, hogy olyan káros neki a 4-5 Km ingázás, jó olajok vannak már, kenés nagyon hamar kialakul stb. Én nem látom a problémát. 156 után ez a második 159-em, 11éve ilyet használok és korábban Mester utca Budafoki út között ami pár km, és az sem volt gond. Mellesleg én ha kitaposom a belét az olajkályhának akkor már akár 8,5-öt is megeszik, Tibinél meg arról beszéltek, hogy okosan akár 9,5-tel is megelégszik. Ez ellentmondás számomra, ha én vezetném a TBi-t a megszokott stílusban, akkor az nem állna meg 14 alatt valószínűleg:-(
Balazs802015-11-28 13:29:08 // 74069
Köszi akkor nem egyedül vagyok így akkor ezzel együtt élünk :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-11-28 13:25:59 // 74068
azért ezekben a kétütem és turbó meg 1000cm3 benya és turbó vagy dízel most sem hiszek 100e km és kuka vagy teljes felújítás mint a Smart.....áhhhhhh
emGéza2015-11-28 13:25:43 // 74067
Igen ! napi szinten ... érzékeny az érzékelő
Zsolt1552015-11-28 13:20:47 // 74066
Igen. A 90'-s évek vége felé mindenki temetni akarta a dízeleket, aztán kijöttek a közös nyomócsöves személyautók és hírtelen nagyot változott a megítélésük. Most a szállópor miatt kicsit hátrább szorultak a benzinesekhez képest. Viszont az új fejlesztésű dízelek már alapjáraton is regenerálnak, így a tartós városi használatuk talán gond mentesebb lesz a jövőben.

Nekem is voltak fenntartásaim főleg kismotoros turbós benzines autókkal szemben. Főleg amikor a Ford flottás erőltette a 0,9-s EcoBoost motoros Focust, de visszavásárlási garanciát nem igen akart kötni.
Az biztos, hogy más vezetési élményt ad, mint egy dízel. Csak kényes a jó minőségű olajra. De ahogy mondod a puding próbája...

Igazából egy-két év használat után lehet majd összehasonlítani, hogy kinek melyik motor felel, felelt meg jobban az elvárásainak.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-11-28 12:52:17 // 74065
sőt emléxem milyen vérre menő viták voltak a kétezres évek közepén az 56-os topicban amikor még több volt a benzines, mint a dízel... aztán jött a fordított felállás az 59-es topicban és most talán megint változóban a dolgok ...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak