Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2016-12-16 13:46:03 // 88609
El van porladva a cső, mint Giuntini-nek, meg anno Pityukomának is, ha jól emlékszem...
yani🍀2016-12-16 13:40:44 // 88608
Lassan felújítod az 5 éves autódat.:-)
Shadin2016-12-16 13:31:55 // 88607
Nívócső tömítés és DPF túlsó nyomás különbség szonda cső :-(


Szarolasz
Shadin2016-12-16 13:29:09 // 88606
Csabi2016-12-16 13:21:11 // 88605
Januárban kitérünk rá ;)
Liquid2016-12-16 13:05:59 // 88604
na majd egyszer magyarázd el nekem hogy van ez :) (Tényleg érdkel)
Csabi2016-12-16 12:23:56 // 88603
Ezért is írtam Liquid-nek hogy általános tévhit, amit igazolsz is :) Tényleg ne menjünk tudományosba, de ha már belevágtunk tegyük tisztába...
A példád nem állja meg a helyét....ha érdekel a téma jobb ha utána nézel mert rossz a sejtésed...
Csabi2016-12-16 12:20:24 // 88602
Pontosan, amikor a legnagyobb nyomást állítja elő, akkor a legkisebb a villanymotor terhelése... Nézz utána, sajnos nem én találtam ki...:) (H-Q P-Q jelleggörbe segít)
Csabi2016-12-16 12:13:07 // 88601
Én átgondoltam, de úgy tűnik te nem:
"Minden szivattyút a szállított közeg hűt is egyben ergo minél nagyobb áramlás van víz vagy levegő annál több hőt von el ami ugye pozitív az élettartamra nézve mert nem melegednek túl az alkatrészek."
Szóval ha megáll az áramlás a szivattyúban mert zárt a nyomóága, akkor mi fogja elvinni a hőt? Van némi ellentmondás, nemde? :) Ezért fog bizonyos idő múlva károsodni....Írott és íratlan szabály, h cszivattyút zárt nyomóággal csak rövif ideig lehet üzemeltetni (1-5perc)....
ez már nagyon OFF téma...(turbóról most nem esett szó...)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-12-16 11:23:41 // 88599
Köszi. Szóval akkor ez a futómű is patkány és igényli a Magyarosítást :)
Don Gombóc2016-12-16 10:47:36 // 88598
Az fasza. Azt hittem ahhoz anélkül is hozzáférsz majd.
Shadin2016-12-16 10:32:27 // 88597
Zsír! Akkor nem kell lebontani a zárhidat ugye ? :-)
Shadin2016-12-16 10:30:25 // 88596
Mert mögötte van a nívócső, amit az EGR hűtő fedél cserénél feltehetőleg eltörtem, vagy kimozdítottam :-)
Shadin2016-12-16 10:26:09 // 88595
Lefalazott, de nem kiírt EGR-nál Ricsi programja dobott egy limpet a 3000mbar-os ECU max. védelmi szint (?) nyomás limitnél. Úgy emlékszem akkor mondtad, hogy valamilyen mértékben vissza kell venni a tb nyomásból. Rosszul emléxem?
Shadin2016-12-16 10:22:12 // 88593
Most állok neki leszedni a DPF-et.
Don Gombóc2016-12-16 10:19:19 // 88592
Úgy látszik mindenki Alfával jár Fittnes centerbe, de van aki kívül tornászik, így sportos marad, és az Alfa feeling is állandó. :-)
RomeoOne2016-12-16 08:40:45 // 88591
Szerintem is hibás ez az állítás. Normál feltételek lehet igaz ez az állítás.
Analóg példát hozva, mondhatnánk, hogy egy autó motorjának a terhelése attól függ, hogy mekkora sebességgel megy. A légellenállás a sebességgel arányos, szóval normál körülmények között ez is igaz lehet, de tegyük fel, hogy kikötjük a kocsi hátulját egy oszlophoz, hogy ne tudjon mozdulni. Ha így elkezdi az ember túráztatni a motort meg kapartat a kerékkel, ugye a sebessége 0 marad, de nem mondanám, hogy minimális a terhelése a motornak. Sőt, így lehet szépen megfőzni.
Ugyanez mondható el a zárt nyomóágas szivattyúról is.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-16 08:38:28 // 88590
nagyon átmentetek tudományosba :) Mi az hogy a tb többet dolgozik, a mihez képest? Annak aki állandóan 200-zal jár dolgozik a legtöbbet és mit befolyásol? Akkor van gáz ha megadott max fordulat felett dolgozna állandóan vagy nem jól látom?
Én 100e-et vertem bele a 2,4-be minden gond nélkül ....
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-16 08:17:16 // 88589
Azért nézd meg a méréseden a turbó nyomás értékeket. Alapjáraton légköri nyomást mérsz. 1500-on is, vagyis a turbo még csak forog ott magában :-) Ha lefalazod az EGR-t, 0.1Bar körüli túlnyomást hoz létre. Már kap annyi kipufogó gázt, hogy mérhető túlnyomást állítson elő. Ennyi erővel azt is mondhatnánk, hogy végtelenszer nagyobb terhelésen dolgozik zárt EGR-nél.
Vedd figyelembe, hogy a motor szív be levegőt. Ki lehet számolni, hogy munkaütemenként kb mennyit. Szerintem innen indítsd a számításod.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-16 08:02:53 // 88588
Tehát amikor a legnagyobb nyomást állítja elő? Nem stimmel. :-)
Hardy2016-12-16 06:41:19 // 88587
Az szép környék arra már régen voltam. El kene menni egy kört arra.
Tocsa2016-12-16 06:12:49 // 88586
Ja csak a szakács a főzéshez ért.......:)))
Tocsa2016-12-16 06:08:03 // 88585
Ja be kell állíttatni a szervízben műszeresen és jó lesz! :)
Csak kevesen veszik komolyan ezt a lámpa beállítás dolgot . Vizsgán is tesznek rá nagyívben sajnos holott kötelező lenne mivel biztonsági berendezésnek számít a világítás ugye. :-/
Tocsa2016-12-16 06:02:45 // 88584
Ja főleg azok akiknek a ronggyá tört vackukban kicserélt lámpájuk az égbe világít és villognak mint a hülye ködlámpára meg mindenre miközben az ő lámpájuk az égbe világít meg a szemedbe.
Tocsa2016-12-16 05:56:46 // 88583
+1 :)
Tocsa2016-12-16 05:55:20 // 88582
Ha belegondolsz ez természetes nem ? Nem a szutyok kipufogógázt szívja ami nyomással jön ellenben a külső levegőd meg annyival amennyit a turbinád beszippant.
Tehát ha lezárod a nyomott áramlást a kipuff felől akkor nincs ami elnyomja a friss levegőt ami kisebb nyomással áramlik és addig gátolva volt. :)
Tocsa2016-12-16 05:49:31 // 88581
Ezt neked is át kellene gondolnod . Bocs hogy belepof. A túrbó hasonló egy centrifugál szivattyúhoz ami nyitott szivattyúkerekes akármennyire folytható nem árt neki a kompresszor oldalon max megáll az áramlás (ha zárt kerekes lenne az más tészta) ,
Tehát a villanymotor kérdésben igaza van a cartársnak DE nem elektromosan vagy mechanikailag menne tönkre hanem túlmelegedne a hűtés miatt! Minden szivattyút a szállított közeg hűt is egyben ergo minél nagyobb áramlás van víz vagy levegő annál több hőt von el ami ugye pozitív az élettartamra nézve mert nem melegednek túl az alkatrészek.
;-)
rodolfo752016-12-16 00:42:16 // 88580
Ok, jogos. Máskor lövöm a forrást is, 1,5 éve olvastam de nem találtam meg. Ha meg lesz linkelek. Igaz a "kémia", de te is tudod, hogy 100%-ban nem megy végbe a reakció, megy elégetlen korom is a levegőbe. Van DPF-em, nincskidobva a vasból 😊. Én nem mondtam, h nem fontos a környezetet védeni és senkit nem biztatok a DPF offra, de ...
R75
Piritu - 1.000.0002016-12-15 23:04:50 // 88579
Jóccakát mindenkinek! :-)
Csabi2016-12-15 22:25:02 // 88578
Ez halálbiztos...:) Inkább a belső érzeted mondatja veled, meg úgy általában általános tévhit...A motornak ettől nem lehet baja, a szivattyúnak igen... Nézz utána ha majd egyszer unatkozol :)
Liquid2016-12-15 22:20:16 // 88577
ez biztos? szerintem inkább simán leég a motor, legalábbis eddigi élettapasztalatom ezt mondja :)
Hardy2016-12-15 22:15:43 // 88576
Van benne vagy 9 izzó. Cseréld ki amelyik nem ég.
Piritu - 1.000.0002016-12-15 22:14:44 // 88575
Én voltam már nála szombaton is. Szerintem megoldja.
Csabi2016-12-15 22:14:25 // 88574
Nem lesz melegebb a kipuffgáz, ellenkezőleg kisebb lesz a hőmérséklete...Mivel több munkát végez a turbina oldalon a kipuffgáz( valamivel nagyobb turbónyomás) ezért több energiát ad le, ergo jobban lehűl.... Elsőre engem is meglepett a mérés, de 90km/h ás tempónál például nyitott EGR-rel kb 280°C a kipuffgáz EGR nélkül pedig közel 100 ! Fokkal kevesebb 180-200fokos....
Csabi2016-12-15 22:10:07 // 88573
"Ha egy szivattyút zárt csőre dolgoztatunk, nem a kompresszor rész fogja feladni, a villanymotor hajtjuk túl"
Na ezt gondold végig..:) Egy szivattyú terhelése a szállított mennyiségével arányos, ha ez nulla, mert zárt a nyomóága, akkor lesz a villanymotor terhelése a legkisebb...
Csabi2016-12-15 22:03:11 // 88572
Hát nem egészen.A turbó többet fog dolgozni, jobban fog nyitni a VGT , és jobban is fog pörögni...ezt a kört egyszer már lefutottam, ezért ezt is megmértem, hogy támaszt adjak az állításomnak...
Szóval csak alapjáraton ~35%-al több levegőt szív be a turbó EGR nélkül 750es fordulaton...
1500as fordulaton(emelt alapjárat) pl ~80 kg/h levegőt szív be a turbó EGR-rel
EGR-nlkül pedig ~125kg/h -át ...így ugyan tényleg nem 2x annyi , de baromságnak semmiképp sem nevezném Droberto állítását....
emGéza2016-12-15 22:00:41 // 88571
Marek , Gyálon , rugalmas . ;-)
Smith2016-12-15 21:58:14 // 88570
Hát akkor ahogy billeg, lehet oda-oda villant nekik. Ezzel meg nem tudsz mit csinálni :(
ProdyG2016-12-15 21:57:07 // 88569
Köszi, felvettem a kapcsolatot Phon-nal. A baj, hogy csak hétvégén vagyok Pesten, tudtok esetleg olyan bontót, ami szombat délelőtt elérhető Pesten?

Más: tegnap véletlenül észrevettük, hogy a hátsó, csomagtartó feletti hosszúkás féklámpában 1 rész nem ég. Kissé hiányos... Elég gáz... ilyen baja volt már valakinek?
emGéza2016-12-15 21:39:31 // 88568
De ez automata .
Amúgy meg az előttem haladó rendszámát se világítja meg .
Azért az sok már , hogy az öreg pislákoló lámpás Ikarus busz is elakart vakítani .
Persze , utasok nem voltak a buszon . Láttam .
Liquid2016-12-15 21:39:03 // 88567
gondolom gyári bixenon van a CarTársnak, az meg nem vakít elvben,persze lehet rosszul beállítva
Smith2016-12-15 21:33:55 // 88566
Akkor villognak, ha vakitja őket. Én így állítottam be a 166-oson, ha villogtak, akkor picit lejjebb tekertem. Addig, amíg abba nem hagyták. El lehet találni a megfelelőt, hogy láss is, és a másikat se vakítsd el.
emGéza2016-12-15 21:33:11 // 88565
Eddig senki sem panaszkodott , a másfél év alatt .
És nem változott semmi , csak a dátum .
mizooo2016-12-15 21:23:41 // 88564
Talán vakítja őket? Szerinted viccből nyomkodják?
Liquid2016-12-15 21:22:59 // 88563
ja ezt a B-oszlop aljára értettem :) Az ajtót kicsit bonyolultabb szétszedni, Piritunak-van blogja erről.
emGéza2016-12-15 21:10:43 // 88562
Nem értem !
Szombaton este a 3-as főúton gyér forgalomba tekertem haza .
4-5-6 ... autósnak nem tetszett a szenon . Mielőtt elhaladtunk volna egymás mellett ,
előtte nyomott nekem egy refit . Mikor ezt a második csinálta , már ideges lettem .
Harmadik már megkapta a biszenont refivel , mert a kezem a karon volt .
Ahogy rakta refire , már nyomtam is neki . Pedig , szerintem nem világít magasra .
Miért csinálták ?
Peeeti852016-12-15 21:01:19 // 88561
köszi szépen a gyors választ. Célszerszám az nincs, de villanyszerelő szakmámból kifolyólag van itthon jó pár fogó és miegymás, szerintem menni fog...:)
Dömpi (il dottore)2016-12-15 20:52:08 // 88560
A cenon témához: most a LED-es DRL-em kapcsolható ködlámpaként és ezzel (H7 +150% és LED ködlámpa kombó) pont olyan jól látok mintha xenonom lenne és még a fény színe is olyan. És nem vakítom el a szembejövőt és csal 30ezerbe került és a yard se szólhat érte.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak