Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-19 21:41:27 // 88756
akkor ezen elmélet szerint a szervo tartálynál is bemegy a pára :)
Piritu - 1.000.0002016-12-19 21:37:27 // 88755
Akármennyivel is fogy, ha légmentes lenne, akkor összeszívná a tartályt.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-19 21:37:12 // 88754
jah a motormosós, sterimós fanoknál esetleg :P
Kazes☻2016-12-19 21:33:14 // 88753
Pl. a kupaknál... hol máshol...?! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-19 21:32:46 // 88752
ezt nem értem fejtsd ki :) A szint csak annyival fogy, amennyivel kopik a betét...pár cm3...
tirex2016-12-19 21:30:45 // 88751
Nem tudjuk mi okozza a hangot, de egyszer úgyis kidobja a gép csak ne legyek messze otthonról!:) Ebben 200ezer van és szép volt az olaj. Szerintem nem volt még cserélve mert a motorolaj olyan volt mint a sár és az összes szürő fekete. Nem feltételezem hogy pont a váltóolajcserére sok időt áldoztak volna.
yani🍀2016-12-19 21:28:56 // 88750
Most cseréltem a 140K futott rohangálós Lancia Ypsilonban. 2-be elég nehezen tudtam már betenni. Csere után szinte hibátlan lett. Én mindenkinek ajánlom, hogy 100K környékén cserélje le.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-19 21:25:24 // 88749
akkor cseréltek már benne... és mi a hang forrása? Kolléga rözsójában le lett engedve a váltó olaj ebben sem cseréltek soha 180e-nél olyan szép fekete volt :DDD
tirex2016-12-19 21:23:03 // 88748
Ja, megnéztük a váltóolajat, sajnos nem az volt a hang forrása. Maximumom volt és teljesen tiszta olt az olaj. Azért beleöntöttem az újat és az adalékot is amit küldtél. Csak infó, kössz.
Piritu - 1.000.0002016-12-19 21:22:58 // 88747
Ha fogy a szint - mert mondjuk kopik a betét - akkor valahol kell levegőt kapnia.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-19 21:21:26 // 88746
emlékeim szerint van ott gumi gyűrű de holnap meglesem :)
Liquid2016-12-19 21:19:58 // 88745
Ahogy érzed, a váltó olyan dolog hogy mondanak sokan sokfélét, (a gyár szerinte örök életű, bár ugye az olaj meg 30000-es...) én cseréltettem.
A fékkel viszont nem szórakozok, mert kellően izgága módon tudok közlekedni, mondhatni kihasználom a lovakat, és igyekszem megtenni mindent annak érdekében, hogy ne lepődjek meg egyszer féktávon...
Ráadásul a gyár is előírja a cseréjét.
A fékkel viszont nem szórakozok, mert kellően izgága módon tudok közlekedni, mondhatni kihasználom a lovakat, és igyekszem megtenni mindent annak érdekében, hogy ne lepődjek meg egyszer féktávon...
Ráadásul a gyár is előírja a cseréjét.
tirex2016-12-19 21:16:29 // 88744
Motorolajat 20ezrenként, váltóolajat fékolajat soha. De mindenki ahogy érzi. Azért az előző 159ben 330ezer volt és mint a doxa úgy járt a motor és úgy müködött minden.
Liquid2016-12-19 21:14:24 // 88743
az úgy alapvetően jó szerintem
Piritu - 1.000.0002016-12-19 21:13:31 // 88742
Kicsit meglepődtem.
A motorolajat harmad-fél távon cseréljük, mert az úgy jó. Az élettartamra töltött váltóban hatvanezrenként cserélünk, mert az úgy tuti. A fékolajat meg eszünkbe se jut, mert azt meg minek? :-O
A motorolajat harmad-fél távon cseréljük, mert az úgy jó. Az élettartamra töltött váltóban hatvanezrenként cserélünk, mert az úgy tuti. A fékolajat meg eszünkbe se jut, mert azt meg minek? :-O
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-19 21:13:29 // 88741
én inkább a "megégés" miatt cserélem le, de általában a féktárcsa cseréjével együtt az kb pont 3-4 év
Liquid2016-12-19 21:09:26 // 88740
van rá műszer amivel lehet mérni a "megfelelőségét"
Piritu - 1.000.0002016-12-19 21:09:12 // 88739
A tartály teteje nem zár légmentesen...
Haddel2016-12-19 21:08:52 // 88738
Köszi😃 Buli van Holnap dolgozok utoljára idén😃 Sőt ,január közepéig😃
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-19 21:08:34 // 88737
hol kap levegőt? :)
Piritu - 1.000.0002016-12-19 21:08:21 // 88736
Liquid2016-12-19 21:08:15 // 88735
Nagyon rosszul gondolod, hogy nem kell cserélni. Sőt olajat se cserélj mert minek :)
Max. 2-3 évente illik cserélni, vagy legalábbis beméretni. Az el tud használódni.
Max. 2-3 évente illik cserélni, vagy legalábbis beméretni. Az el tud használódni.
Piritu - 1.000.0002016-12-19 21:06:13 // 88734
Muszáj volt, mert különben senki sem foglalkozna vele. Igazából akkor érezni a különbséget, ha sokat fékezel és felmelegszik a fékolaj. Mondjuk egy lejtőn, szerpentinen lefelé.
A cseréhez nem kell szervizbe menni, én is itthon csinálom. A sok év után leeresztett olaj sokkal sötétebb is, mint az új.
A cseréhez nem kell szervizbe menni, én is itthon csinálom. A sok év után leeresztett olaj sokkal sötétebb is, mint az új.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-12-19 21:03:56 // 88733
Lehet hogy a szervíz jót röhög. Én Nem röhögtem olyan jó mikor a 156 om a soha nem cserélt fékolaj miatt az abs tömbben az egyik szelepet leragadt és a nyomás miatt ki nyírta a főfékmunkahengerem, aztán jöhettem haza kézifékkel Balatonalmádiról Győrig. Ennyit arról hogy nem kell azt cserélni. Mikor meg vettem az 59-et egyből cseréltettem azt is Csőrivel . Nem egy nagy tétel .
Kazes☻2016-12-19 21:00:19 // 88732
Azért nem légmentesen zárt...! :)
Haddel2016-12-19 20:55:28 // 88730
Bocs a helyesirásért,már pár sör legurult😃😃
yani🍀2016-12-19 20:54:17 // 88729
Én motorozom is, ott sokkal hamarabb észrevenni, hogy öregszik a fékfolyadék. Nincs ez másként az autónál sem.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-19 20:54:04 // 88728
most őszintén kinek esett be eddig a pedál, mert nem cserélt fékolajat 3-4 évente? Egyéb iránt le szoktam cseréltetni, mert ezt írják de pl Faterom sosem cserélt a 8 éves autójában.. egy zárt rendszerben, hogyan érintkezik a levegővel a fékolaj?
Haddel2016-12-19 20:52:50 // 88727
Pár éve karácsonykor haveromék hoztak fel Debrecenből Pestre a Passátjukkal . Már Bpest határában furán viselkedett az autó ,alig akart menni . Akkoriban a Parlament mögött laktam ,ott kiraktak ,és onnan a parkolóból a kocsi nem bírt elindulni. Hívta a szerelőjét ,el is trélerezték a műhelybe. A fékfolyadékben összegyült víz megfagyott ,és nem engedte ki a féket. A Pasat akkorvolt vagy,6-7 éves ,és mondta a srác ,hogy neki senki nem mondta hogy cserélni kéne a fékfolyadékot.
Max ,3 évente ajánlott.
Max ,3 évente ajánlott.
berobbantam2016-12-19 20:52:24 // 88726
Én szervízben nem cseréltetném.Ott annyi a csere,hogy a tartálybol leszívják azt az 1-2 decit és öntenek bele másikat.Egyébként ha jól emlékszek a karbantartási tervben is benne van.Amugy meg pár ezer forintrol beszélünk:)
tirex2016-12-19 20:46:53 // 88725
Szép levezetés, muszály volt mert kb a kutya se venné különben. Mennyi fékfolyadék fogyna egyébként? Most a laikusok elgondolkodnak, futás fékolAjcserére. A szerviz meg jót röhög.
yani🍀2016-12-19 20:41:14 // 88724
2-3 évente illik cserélni.
yani🍀2016-12-19 20:40:06 // 88723
"A fékfolyadék „higroszkopikus” (nedvszívó), ami azt jelenti, hogy amikor az autó áll, a fékfolyadék a levegőből vizet szív magába. Ennek a veszélye az, hogy a fékfolyadék forráspontja 100 °C feletti, ezen a hőmérsékleten viszont a víz már elpárolog, gőzbuborékok keletkeznek, amik összenyomhatók, így a rendszer már nem tudja biztosítani a megfelelő féknyomást. A legrosszabb esetben fékezéskor a fékpedál beesik, a vezető a "semmibe lép""
tirex2016-12-19 20:36:03 // 88722
Fékfolyadék csere?! Jézus! Mi jön még? Cseréltessük ki évente a kerekekben levegőt mert a frisslevegővel jobb a tapadás? Nemá!
Csabi2016-12-19 18:26:06 // 88721
Milyen box, novitec?
Giuntini2016-12-19 17:57:03 // 88720
A TI mennyire van felhúzva?
Norby2016-12-19 17:50:29 // 88719
Mármint a box :)
Norby2016-12-19 17:25:06 // 88718
Na nehogy azt modjuk már, hogy azért van alattunk a 200 le, mert jól hangzik.
Ennyit ki kell annak a vasnak birni.
Az előző nem volt írva, csak box :)
Megvan még, ha valakit érdekel.
Ennyit ki kell annak a vasnak birni.
Az előző nem volt írva, csak box :)
Megvan még, ha valakit érdekel.
ProdyG2016-12-19 16:44:27 // 88717
Éves szervizre viszem most a kocsit, csináltam egy listát, azokról az állandó dolgokról, amikre az évek során oda akarok majd figyelni:
- motorolaj + szűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- üzemanyagszűrő
- hűtőfolyadék bemérés
- vezérlés csere (tavaly volt)
- váltóolaj csere (tavaly volt)
- szervo-olaj csere (kell ez?)
- fékfolyadék csere (hány évente javasolt?)
A kérdésem: mit hagytam ki? :)
köszi!
- motorolaj + szűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- üzemanyagszűrő
- hűtőfolyadék bemérés
- vezérlés csere (tavaly volt)
- váltóolaj csere (tavaly volt)
- szervo-olaj csere (kell ez?)
- fékfolyadék csere (hány évente javasolt?)
A kérdésem: mit hagytam ki? :)
köszi!
Giuntini2016-12-19 15:35:18 // 88716
Lehet, sőt, magyom tud ugrani. De én is kímélem a váltót. Figyelem, mikor a gyalogoknak elkezd villogni a zöld, mikor pirosra vált, már engedem fel a féket, elkezd kúszni, és zölldnél már megindulok. Én ezt étzem, hogy ez fekszik neki. Az odataposás szerintem nem az automata műfaja. Tudja és meg is indul, de van egy érzésem, hogy ártanék a váltónak. Soha nem állok rá az előttem lévőre, hogy a kúszást előbb meg tudjam kezdeni. Én mindig adok egérutat az előttem állóknak, mert akadályoznák a felváltást a magasabb fokozatba. Másképp kell automataval vezetni.
Liquid2016-12-19 15:05:08 // 88715
Norby küldte KUL-on :)
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-19 14:51:40 // 88714
Automatával lehet egyáltalán? Mármint rendesen elrajtolni. Én még nem mertem, nehogy agyonüssem a váltót. :-) Mondjuk annyira nem is hiányzik, városban 50km-t ha mentem összesen eddig.
Én is tervezem lehúzgálni a boxot, hogy úgy milyen. Föci barátom felkészített, hogy "nem fog tetszeni". :-)
Én is tervezem lehúzgálni a boxot, hogy úgy milyen. Föci barátom felkészített, hogy "nem fog tetszeni". :-)
David | Centocinquantanove2016-12-19 14:20:47 // 88713
Egy hete, ahogy a komolyabb hidegek kezdtek beállni, észrevettem, hogy hidegen elsőre ugyan, de nehézkesen röffen be az autó.
Mivel mindig elsőre röffent nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget.
A mai nap reggelre viszont már annyira megfáradt az akksi, hogy izzítás után a gombnyomásra egyből kialudt minden a műszerfalon, az indítómotor egyet sem tudott forogni. A komputer kicsit be is gajdult kicsit, még részecskeszűrő eldugulás hibát is jelzett (Anti-pollution filter clogged), pedig utoljára úgy lett eltéve az autó, hogy éppen befejezte a regenerálást.
Vettem egy új akksit, munka után csere, remélem csak az lesz a baja és nem pedig valami DPF...
Mivel mindig elsőre röffent nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget.
A mai nap reggelre viszont már annyira megfáradt az akksi, hogy izzítás után a gombnyomásra egyből kialudt minden a műszerfalon, az indítómotor egyet sem tudott forogni. A komputer kicsit be is gajdult kicsit, még részecskeszűrő eldugulás hibát is jelzett (Anti-pollution filter clogged), pedig utoljára úgy lett eltéve az autó, hogy éppen befejezte a regenerálást.
Vettem egy új akksit, munka után csere, remélem csak az lesz a baja és nem pedig valami DPF...
Liquid2016-12-19 14:09:09 // 88712
Na majd a VTT-re hozok gyári programot aztán felrakjuk az enyémre és kipróbáljuk :)
Giuntini2016-12-19 14:03:03 // 88711
Erre én is kíváncsi vagyok. Én nem szoktam lámpás gxorsulásokat csinálni, mert nem méltó ehhez a nagy vashoz. Viszont bármilyen helyzetben odalépsz, nagyon tol, de ezt neked nem kell magyaráznom. Kíváncsi lennék egy nem chippelt 2,4-re, mert Norby régi autóját vezettem, de úgy emlékszem annak a progija is írva volt. Ezért nem éreztem sohasem túlsúlyosnak ezt az autót. Tudom, és ezt olvastam, nagyon kevés 2,4 van, amelyik nincs írva.
yani🍀2016-12-19 13:04:58 // 88709
Majd megejtjük vakahol:-)
Piritu - 1.000.0002016-12-19 13:03:54 // 88708
Csak felkeltem egyet Amorézni :-)
mex862016-12-19 12:52:40 // 88707
én is pont erre gondoltam :)
enyém anno pedig manuál volt egy nagy csalódás volt a remapos 2.4 10v 166 után
bár az is kiderült h az én 159em meg gyengébb volt a gyárinál is mert a t.nyomás picit később jött meg kevesebb volt (turbocsere után nem volt a geo beállitva rendesen)
enyém anno pedig manuál volt egy nagy csalódás volt a remapos 2.4 10v 166 után
bár az is kiderült h az én 159em meg gyengébb volt a gyárinál is mert a t.nyomás picit később jött meg kevesebb volt (turbocsere után nem volt a geo beállitva rendesen)