Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2017-09-29 14:25:46 // 99785
Elárulom Neked, hogy az enyémben is lyukad. Olyan hülye szögű a gázpedál, hogy a cipő sarka óhatatlanul nyomódik bele. Nálam is kopik tovább, nem tudok mit csinálni vele. Ott kellett volna hagynom az autót? Lyukas szőnyeg, egy karc, egy ujjbegynyi horpadás és belül a fémbetéteken használat nyom (szerintem a kutyusok szálltak be egyszer-kétszer). Egyik sem vészes, a zavaró szintet sem éri el számomra. És ez kb a teljes hibalista. :-) Hidd el, örültem én annak a pici horpadásnak a motorháztetőn, és enyhe karcnak a sárvédőn (tuti az is kutya volt), amikor a festékréteget körbemérte, majd az autót átnézte a mesterúr és így szólott: "ez az autó sose volt törve".

Viszont már látom, hogy ha valaha nekiállok megcsináltatni a szőnyeget, akkor oda egy műanyag betétet varratok.
alfa155gyuri2017-09-29 14:24:59 // 99784
Kicseréltem a kuplungomat a kettős tömegűt és ha már lent volt a váltó akkor főtengely-nyeles tengely-féltengely szimeringeket és a lengőkar hátsó szlilentjét mert kicsit repedezett volt már. :)
Liquid2017-09-29 14:21:57 // 99783
te is tűsarkúban vezetsz? :)
alfa155gyuri2017-09-29 14:21:21 // 99782
Igen,tudom.
De nem értem,hogy amikor odamennek és meglátják,hogy köze sincs a képekhez miért nem hagyják ott azonnal.
RomeoOne2017-09-29 14:09:53 // 99781
Ne vadulj, mert a végén átszakítod a padlólemezt és úgy hajtod a kocsit, mint a Flintstones-ék :D
Roll19832017-09-29 14:08:44 // 99780
A baj az, hogy sokan elmennek hozzá kocsit venni mielőtt megtalálják ezt a fórumot.
droberto2017-09-29 14:07:35 // 99779
Nekem van egy-két éles és kemény sarkú cipőm. A Guzu specifikus gumi szőnyegem bordáit le is szakította 2 x 4 hó, ~5k városi km alatt. :(
A szövet pedig most készül kiszakadni. :) :(
droberto2017-09-29 14:04:10 // 99778
Lehet, hogy egy ideggörcsös-lábrángó tűsarkús mádám vezette. :)
droberto2017-09-29 14:01:34 // 99777
Így van ez. :)
Sok mindentől függ és nehéz is megfogalmazni. Pl.: az se mindegy mennyit akarsz menni, hány éven keresztül. Én is ezt "csinálom", próbálom megtartani gyári állapotban még vagy 6-8 évig.
Sajnos én is kijártam az iskolát a Tipo-nál a gyenge minőségű, vagy "máshogyan viselkedő" utángyártott alkatrészekkel.
alfa155gyuri2017-09-29 14:00:22 // 99775
ÓÓÓÓÓ ez megint az Újpesti kamugép a felét sem hiszem amit mond meg a képeket sem.A színek sem stimmelnek ha odamész.
droberto2017-09-29 13:56:11 // 99774
Túl messzire raktad a két km-t egymástól. :) Én ha 50k vs 150k ről lenne szó, az elsőre (városira) tenném a voksomat (még az Euro4 dízel esetén is), azért mert amit itt felsoroltam, túl sokba kerülnek és ezek jó részét mondjuk egy 159 esetében 150-200k km körül már cserélni kell.
Ha 50k vs 70-90k-et írnál és ha tényleg egyforma a két vas már gondolkodnom kéne. :)
Most hogy szerelgetem az enyémet, látom, hogy jónéhány alkatrész már a élettartamának utolsó negyedét-harmadát járja, pedig még csak (valós) 200k van benne. Sajnos az elmúlt tíz év autóipara azt hozta, hogy a programozott élettartamot már szinte minden alkatrészen "tudják hozni".
csokagm2017-09-29 13:54:12 // 99773
Ennyire beragadtak?:/
Roll19832017-09-29 13:50:40 // 99772
Ettől még számomra nem lesz elfogadható a lyukas szőnyeg. Micsoda igénytelen pöcsnek kell lenni ahhoz, hogy a szőnyeget kilyukassza valaki?!
csokagm2017-09-29 13:50:27 // 99771
Ebből is kiindulva jo eséllyel tekerte... Mint gyakorlatilag az összes autóját. Az is furcsa hogy már 3 autóját is láttam újra meghirdetve amiket kb 3 hónapja adott el. Valószínűleg nem azert adják el mert olyan kurva jo volt...
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-29 13:41:59 // 99770
Kb ezt mondom én is. :-) Az "állapotot veszünk" szlogent viszont én nem feltétlenül osztom. A km nagyon is számít. A típus ismeretében lehet egy rugalmas határt húzni a futásteljesítményben, azon belül pedig az állapot dönt.
Viszont egy 100-150e közti futású autónál még valószínűleg minden gyári, ami óriási előny. Ha olyan szempontból nézzük, hogy megveszem, és 10e múlva cserélhetem ezt is, azt is, akkor lehet nem. Viszont mivel mindene gyári, nincs még elkókányolva, nincs beletéve az Akron meg mindenféle szirszar bak, lengőkar, felújított lendkerék meg kitudja mi. És egy ilyen autó még halk, stabil, rezonanciamentes. Én meg majd eldöntöm, hogy ezt az állapotot szeretném e megőrizni és beleteszem e a gyári lengőkart, szilentet stb. Naná, hogy bele :-)

A 146-tal végigjátszottam, egy életre megtanultam, hogy mit jelent az utángyártott alkatrészekkel szervízelés. A végén bontóból bányásztam össze a gyári cuccokat, hogy végre gyárias érzetű legyen az autó. És ott a TD, ami 450e-ből névre írva jött haza. És az OLYAN volt, és most is olyan. Boldogan cseréltem az elporladt fékjét és lengőkarcsapágyait, és ésszel átszilenteztettem, és bent hagytam a gyári(!) lengőkarokat elöl.
És most a 159 is tudja ezt az érzetet. nekem nem az a dolgom, hogy feltámasszam és normális autót csináljak belőle, csak annyi, hogy fenntartsam az állapotát :-)
Nem mindegy.
SWut2017-09-29 13:33:23 // 99769
A kérdéses kocsiban a gáz és kuplung pedáloknál volt kiszagadva vagyis inkább bakancs sarokkal idegből kigyalulva a szőnyeg. A lyukak mérete kb ökölnyi méretű. Még hirdetik 74k km-el.
Tocke2017-09-29 13:26:29 // 99768
Az 3-4 milla is lehet. Remélem elviszik őket.
Shadin2017-09-29 13:17:50 // 99767
Aki Giulia Super 2.2 JTDm stb. vásárlásán töri fejét, annak egy infó, a Pappas a raktáron lévő ~10 autóját 30%-kal leárazza.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-29 13:16:11 // 99766
vicces vagy nem a 85e km-es rovarban is ki volt lyukadva a szőnyeg... ez magában még semmit nem jelent, ha egy ponton van kilyukadva az bizony magassarkú vagy csizma nyoma, ha szarrá van kopva mellé a szőnyeg akkor az a méter....
RomeoOne2017-09-29 13:14:25 // 99765
Mármint sebváltó/kuplung szempontból.
RomeoOne2017-09-29 13:09:02 // 99764
Egyetértek. Talán még annyi, hogy mondjuk két ugyanolyan kocsi, az egyikben van 150ezer km, a másikban meg 50ezer (legyenek mondjuk 4 évesek), azok közül nem biztos, hogy az 50ezres a jobb vétel szerintem. Feltételezve, hogy mindkettő rendszeresen használva volt (és miért ne lett volna egy új autó), az 50 ezres valószínűleg városban, kis távokon volt használva. Sok kuplung, sok váltás, jóval több hidegen járás a motornak. Míg a 150-ezres valószínűleg sokat járt hosszabb távokon pályán. Lehet, hogy harmad annyiszor váltottak és kuplungoltak csak benne. És 150ezer km még messze nem sok. Csak azoknak, akik 300ezerről visszatekert autót kapnak 150ezresként és azt hiszik az az állapot a 150e km.
droberto2017-09-29 12:48:13 // 99763
A kis km-se midegy, hogy mit takar.

Ha áll egy autó hónapokat-éveket az rossz. Bár azért ez se teljesen egyértelmű. Lásd: sajátom. Ha jó helyen áll az nem akkora baj. :)
A kevés km a következő "helyeken" fontos:
- futómű
- csapágyak
- fék
- illesztett alkatrészek (pl.: utastéri kárpitok)
- utastéri kopások, (bár itt már közbelép az átlagsebesség - kabinban tötött idő)
- fényezés állapota (bár itt már közbelép az átlagsebesség - kabinban tötött idő)
- egyes motoalkatrészek
Egyébként tényleg állapotot veszünk és nem km-et. :)
A motornak pedig nyílván az a jó, ha minnél "összefüggőben" használják.

Ebből a szempontból szerintem az a jó használtautó: Ami rendszeresen - de nem napi szinten - meg van mozgatva, közepes és hosszab utakon.

Sanszos, hogy egy 159-est első gazdái napi használatra és közepes/nagy távokra vesznek, de persze lehetnek kivételek. :)
Tocke2017-09-29 12:37:25 // 99762
Nekem itt Pápán hozták meg, 25e HUF volt. De keresd itt az Amore-n Erhard-ot bizalommal, ő biztosan tud segíteni neked.
RomeoOne2017-09-29 12:35:35 // 99761
De az alkatrészek is öregednek. Hiába kis km-es, ha már nem fiatal a kocsi...
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-29 12:28:43 // 99760
Épp két napja voltunk autót venni, két első magyarországi tulajos autóval kezdtük. Néztünk 77e-t futott Stilo-t, ami valószínűleg tényleg annyit futott, mégsem hoztuk el. Az a 77e km "use only" üzemmódban telt. Ha valami leesett, lekopott, úgy maradt. Úgy nézett ki, mint ami 770e-t futott. Ami belül ilyen, az nyilván műszakilag sem lett agyon ápolva. Ott maradt. A következő állomáson pedig az ellenkezőjét láttuk. Egy kulturált belsejűt, rendben tartott, tiszta autó várt. A motorja nem volt lemosva, látszott az egészen, hogy ez általában néz ki így, nem nekünk lett kipuccosítva. 150e km volt benne, de mondhatott volna 77e-t ő is. Ami hibája volt nem lett eltüntetve, az egyetlen sérüléséről fotót kaptunk. Plusz egy 60km-es minden üzemállapotra kiterjedő próbautat, és egy gyors EGR szelep tisztítást szervízben (hibakód volt benne), és a szokásos gondos tulajos kézzel írt "javítási naplót". Ezt az autót elhoztuk. A km számít, de nem minden.

Ott a TD. Kis km-es a mai napig, most van benne tényleg valós 150e. Vezérlés szakadtan támasztották le, sokat állt, így jött az országba. Most akkor jó a kis km? Egy hengerfej javításon épp túl vagyunk. Ez még annak a következménye, hogy kis km-rel, de hengerfej nélkül került az autó.
Az első műszakin átment centi vastag fékbetétekkel, hónapok alatt porladt le róla vasig az anyag és lyukadt át a féktárcsa. Egyúttal 1-2 év alatt kikönyökölt a rozsdakupaccá változott hátsó lengőkar csapágy. Mindkettő. 2003-mas gumik voltak rajta 90%-os mintával. Mindegy, mert zúgott és csúszott, elöregedett. Hiába a kis km, költeni ugyanúgy kellett rá, és kelleni is fog. Ettől függetlenül jó a kis km-es autó, mert teljesen másképp működik és viselkedik egy autó, amiben még többnyire gyári alkatrészek vannak. De kérdőjeles, hogy mennyi felárat ér meg.
Giuntini2017-09-29 12:03:55 // 99759
Tök igazad van! Egy jó és karbantartott ne legyen ócsó!
_Ata_2017-09-29 11:56:44 // 99758
Én az autodoc-tól rendeltem, szintén TRW (felső). Szállítással együtt volt 25.
sutyi702017-09-29 11:51:02 // 99757
Megkérdezhetem hol szerezted be és mennyiért?
droberto2017-09-29 11:48:27 // 99756
A használaton sok múlik. (Karbantartás, tisztítás-ápolás rendszeressége, minősége, cipő, ki beszállás, tisztán tartás, kemikáliák-krémek használata...stb).
A szalonból kihozott autók tetemes százaléka már fújva volt! Úgy, hogy sokszor ezt el sem mondják az első tulajnak!
RomeoOne2017-09-29 11:48:23 // 99755
Külföldre kell majd akkor meghirdetni a kocsit eladásnál :)
RomeoOne2017-09-29 11:45:32 // 99754
Legközelebb Pirituval megyek kocsit venni. Ő meg tudja mondani, hogy pl. valós 150ezer km-nél hogy néz ki egy kocsi beltere és hogy mennyi km lehet a kiszemeltben valójában :D
Attis2017-09-29 11:44:46 // 99753
én írtam, ne is idegesíts ezzel... :D :D
droberto2017-09-29 11:44:19 // 99752
Ismerjük a kereskedőt nem védeni akarom. Sanszos, hogy tekerte és nem ér ennyit. Viszont.

Azért mi tulajdonosok szerintem ne húzuk le az árat.

A 2 millió az nagyon kevés egy 2010-es 159-ért. A legnagyobb EU-s használtautó portálon a 2010 utáni 8V JTD-k 6.000,-€-tól mennek 10.000,-€-ig.
És akkor ezeket még be is kell hozni. :)
Roll19832017-09-29 11:42:42 // 99751
Egyik keveset futottnál az volt a duma, hogy évekig állt egy telepen. De azért egy-két alkatrészből kiderült, hogy még se annyi lehet benne, például már nem gyári tárcsák voltak az autón. Egy fényező, meg aki látta azt mondta, hogy az egyik oldala végig fújva van és mutatta a gazdájának hol volt elmaszkolva.

De valaki itt írt már olyat is, hogy a 74 ezret futott mostani kocsijában meg ki van lyukadva a szőnyeg a gázpedálnál. :D
Giuntini2017-09-29 11:38:32 // 99750
Aki dízel Alfat vesz, nem 5-6 ezret megy egy évben. Nem értem ezt az egészet. Ha Svájcból hozza be a makulatlan vizsgával horrorba kerül. Azt meg reg. adóval nem tudom mennyiért tudja adni. A méter szerintem képtelenség.
Attis2017-09-29 11:31:09 // 99749
+ minden hirdetésben úgy néznek ki a kormányok, mintha vadi újak lennének...221ezret futottnál is meg a 45 ezret futottnál is...
Giuntini2017-09-29 11:30:57 // 99748
Azért ott egy kicsit máshogy állnak a gyorshajtáshoz.
Attis2017-09-29 11:25:49 // 99747
Van ott Brera is... :) Vezetett svájci szervizkönyv, meg nagy szervíz és még amit akarsz. Lásd számla. Nem tudom melyik zugszerviz ad ki 2017-ben egy kézzel írott, pecsét nélküli számlát.... :)
NGC2017-09-29 11:21:52 // 99746
Nekem is ez a problémám, csak a bal belső szenzor. Egy idő után eltűnik a hibajelzés, csak a hang marad.
RomeoOne2017-09-29 11:15:05 // 99745
Az ilyen korúak 2 milláért vannak fent. A kilométer meg vagy kamu, vagy sokat állt, vagy csak 1-2 km-ekre használták. Egyik sem jó. Ha felrakná 2.5-ért, még azt mondanám, hogy talán talál egy balekot, de 3.4-ért? Nem véletlenül írta oda, hogy "KÉREM NE HASONLÍTSA MÁS 159 ALFÁVAL..." Persze, hogy ne, mert ekkora marhaságot nem tud megindokolni :D
tirex2017-09-29 11:13:26 // 99744
Lehet megtalálja rá a madarat. Nagyon fényezi
Revitox2017-09-29 11:10:12 // 99743
Szerintem ott a km-re van orientálva.
Na de naaaa. :)
droberto2017-09-29 11:08:15 // 99742
2010-es, és pici méteres (már ha valós). :)
RomeoOne2017-09-29 11:00:20 // 99741
Egy 1.9 8V 3,4 millióért, 16-os kerekekkel? Ilyen fogalmatlan az eladó? Vagy talál olyan hülyét, aki ezt megveszi?
RomeoOne2017-09-29 10:58:23 // 99740
Ja, mert itthon is csak 90-el slattyogok az országúton :D
Shadin2017-09-29 10:54:12 // 99739
Én Lemfördert, de a gyári az TRW.
Giuntini2017-09-29 10:51:23 // 99738
És slattyoghatsz vele max. 70 mile-al. Jó esetben. Ott tök mindegy hol van a rendszám.
Tocke2017-09-29 10:37:17 // 99737
Szia, én TRW-t tettem bele a nyáron.
RomeoOne2017-09-29 10:36:32 // 99736
Én is max az USA-ba. Tennessee vagy Pennsylvania, ahol nem kell első rendszám és nem csúfítja az Alfa orrát :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak