Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2017-10-21 14:39:10 // 100815
Van benne, csak fejlettebb, itt szelepösszenyitással oldják meg :-)
RomeoOne2017-10-21 14:02:44 // 100813
Milyen méretű gumi van rajta?
antonov2017-10-21 14:01:03 // 100812
Még egy kérdés/ötlet a vizes üggyel kapcsolatban. Nincs fagyálló szaga hosszabb utak után? Én a 147-essel jártam úgy, hogy fogyott a víz, fagyálló szaga volt de nem láttam honnan, tócsa se volt. A hengerfej alól folyt ahonnan szépen el is párolgott azonnal. Működésre, hangra, indulásra, hőfokra tökéletes volt, olaj nem volt a vízben, nem is bugyborékolt, csak épp fogyott a víz. Szóval nem feltétlen a motor belseje felé indul el a víz, kifele is tud.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-21 13:56:08 // 100811
Ha gyártunk hozzá ;) Egyébként kihagyták belöle
traktorizmus2017-10-21 13:39:06 // 100810
Üdv! Az a kérdésem, hogy a 159 1750 tbi-hez van egr szelep?
Kicsiadri11112017-10-21 13:23:50 // 100809
azthiszem kell egy szett téli gumi most néztem ezek nem a gyári 17 es gumi méretek igy majdnem 2 cm alacsonyabbra kerul a kocsi
Macccy2017-10-21 13:19:55 // 100808
225/50 R17 7,5Js gyári alufelni
Shadin2017-10-21 12:47:16 // 100807
Én gyári 17-es méretet használok, Liquid meg pl. most cserélt 18-ra, ha jól emléxem.
Kicsiadri11112017-10-21 12:38:42 // 100806
Szevasztok! Csak kiváncsiságbó akinek R19 a nyári felni milyen felni /gumi méret kerül fel télre ?
Shadin2017-10-21 12:38:26 // 100805
Előző tulaj vett rá nagyobbat :-)
Korábban leszedtem de most visszatettem nehogy megfázzon télen.
Giuntini2017-10-21 10:32:27 // 100804
Nem cseréltem, beletettem Liqui Moly hűtőtömítőt, amire azt mondták többen, hogy őrültség volt.

Ha a kipuff gáz jelen lenne a kiegyenlìtőben, azt szagra is lehetne érezni. Minden tökéletesen működik kivéve a víz fogyását. Reggel direkt megnéztem, elengedte a nyomást, viszont a víz a minimumon volt. Kinyitottam a zárókupakot, szisszenés, és fent volt maximumon. A hengerfej hibánál azt olvastam, hogy drasztikusan fogy a víz. Felfoghatatlan hogy mi ez, mert a motor gyönyörűen jár. Ha ennyire beledolgozik a kipuff a hűtőrendszerbe, akkor fel kène forralnia vizet, vagy legalábbis kinyomná.

Nem nyitogatom èn sem a motorháztetőt, csak gyönyörködés céljából, meg a mosásnál csak így lehet a fényszórók körül normálisan kitisztítani.
Macccy2017-10-21 10:26:38 // 100803
Szép lista. :) És vettél neki egy bundát. ::D
Shadin2017-10-21 09:07:28 // 100802
Én felnyitottam. Tegnap pihenő-szerelő napot tartottam :-)
esvé2017-10-21 06:37:41 // 100801
én már vagy a hatodik felnyitásnál járok, mert a gyerekeim állandóan a motort akarják nézegetni :)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-20 22:25:07 // 100800
Jah ma felnyitottam harmadszor a motorház fedelet idénre... kurva ablakmoso lötty...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-20 21:51:53 // 100799
Nem szagra kell nézni van hozzá szonda egyböl kiderül hf-e ... hütöt kicserélted már?
Giuntini2017-10-20 21:27:05 // 100798
Most voltam lent a garázsban, és megnéztem a dolgokat. letekertem a kiegyenlítő tartály kupakját, semmi kipuff szagot nem érzek. Tegnap Szatyi is ezzel kezdte. A víz rögtön visszament maximumra. Sem alapjáraton, sem hidegen, sem melegen nem bugyborékol. Jó a fűtés, nem füstöl, könnyen indul hidegen, és a motor nem melegszik, 90 fok fölé. Én még mindig reménykedem, hogy ez valami más lesz.

Tavaly Manky megnézte a programot, mert nem tudtam, hogy gyári, vagy írt van rajta. Azt mondta, hogy csomó dolgot másképp írt volna, de vannak rajta jó dolgok. én nem nyúlok hozzá, úgy gondoltam ha már így vettem, akkor így marad.
droberto2017-10-20 21:03:49 // 100797
Csőnyomkodással ez nem lehet kideríteni. Rá kell nyomni a vízkörre és nézni a nyomásesést és a szivárgást.
Nem is értem miért nem viszed vissza a Szamosihoz. Ő javította, ismeri és hát egy vagyont hagytál nála. A teóriagyártásnak ebben az esetben nincs értelme!
Egyébként ha leveszed a kupakot bugyborékol a víz hideg és meleg motornál? Alapjáraton és pörgetve?
alfa155gyuri2017-10-20 20:43:01 // 100796
De szép:)
RomeoOne2017-10-20 20:26:16 // 100795
Nem kell, hogy nagyon írva legyen, elég, ha rosszul. Bár ez kb. kideríthetetlen. Esetleg meg lehet kérdezni Manky-t a programról, ha kiolvastatod vele.
Giuntini2017-10-20 20:15:41 // 100794
Erre gondoltam én is. De nem nagyon van írva az enyém, úgy pont jó.
Giuntini2017-10-20 20:14:05 // 100793
Ezt mondom én is. A kiegyenlítő tartályban nincs kipuff gáz. Tegnap megnézte Szatyi, azt mondta, hogy nem lehet hengerfejes, hiszen csak ez a hülye vízfogyás volt. De most kicseréltem a kiegyenlítő zárókupakját újra, azóta puffad a felső cső, nincs sehol vízszivárgás. Megmutattam itt mellettünk az Alfáriumban, Peti is ott volt, és az ottani szerelők is a hengerfejre gyanakszanak, bár ők is azt mondják hogy gyönyörűen jár a motor, nem melegszik túl a víz, csak a felső cső nagyon kemény. Ma délután mentem volna a Balatonra, így nem lehet elindulni vele, nem akarok egy
újabb motorkárt. Kiviszem jövő héten a Szatyihoz, és nézze át, megbeszélem vele.
RomeoOne2017-10-20 20:08:12 // 100792
És ha neadj' Isten, tényleg hengerfejes lenne, nem lehet, hogy az ismeretlen motorvezérlő program benne van a dologban?
Zolibácsi2017-10-20 20:03:32 // 100791
Szerelő is ezt mondja?
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-20 20:03:21 // 100790
Ne fesd az ördögöt a falra, kiegyenlitö tartályban van kipuffgáz?Méresd ki, addig csak idegesited magadat...
psychoati2017-10-20 19:56:27 // 100789
Ezt nem akarom elhinni. Alfacityn a kompon is néztük a gumicsöveid keménységét is és nem volt különbség az enyémhez képest. Ha hengefejes lenne akkor a csöveknek elég keménynek kellene lenniük. Lehet, hogy hülyeség de nem lehet, hogy olyan kis repedés van valahol ami csak magas hőmérsékleten enged át mondjuk az egr hűtőben? A tartályban nem lehetne CO-t mérni, hogy tényleg dolgozik-e oda?
csokagm2017-10-20 19:35:55 // 100788
Nagyon sajnálom:(
Giuntini2017-10-20 19:24:49 // 100787
Ismét hengerfejes a motorom! Ma reggel megjött az új zárókupak, beraktam, és rosszabbodott a helyzet. Puffad a felső cső, a víz nem melegszik középen áll, az autó nem füstöl, könnyedén indul, és minden tökéletes. Vagyis majdnem. A víz fogy, nagy a nyomás a rendszerben, nincs sehol víznyom. Én befejeztem, egy hengerfej javítás hatalmas összeg, mindent megcsináltattam két és fél évvel ezelőtt. Ez már nyáron kezdődött, de egyáltalán nem volt látható jele, vízcső csere, ott volt alatta a tócsa, és ez lett a vége.
droberto2017-10-20 09:07:31 // 100786
Jó dolog a hótálca, de ha lepatentolod, akkor ott simán lefolyik a lé és nem is teljesen méretpontos.
Ha már mindenképp gumiszőnyeg, akkor én a hagyományos, ámde specifikus gumiszőnyeget javaslom. Blog. Sajnos a szerintem jobb Petex nem gyárt a 159-be szőnyeget.
_Ata_2017-10-20 08:58:09 // 100785
Jajj bocsi nem láttam, ugyan azt linkeltem :)
_Ata_2017-10-20 08:48:30 // 100784
Még ez is jó lehet.
PBali2017-10-20 08:34:31 // 100783
Szia, mi párom Kia Ceed kombijába rendeltünk a Ridertől peremes gumiszőnyeget és csomagtér tálcát is. Teljesen jó, lassan 1 éve csak azzal használja és télen kimondottan hasznos. Nem emlékszem, hogy büdös lett volna...:-) üdv.
FRC2017-10-20 07:18:58 // 100782
Tőlük már sokszor rendelte, igaz nem 159 gumiszőnyeget.... A saját tapasztalatom alapján merem őket ajánlani. és olcsóbbnak is tűnnek: 159 gumiszőnyeg
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-19 20:20:07 // 100781
viszont az izzítást az izzítórelé szabályozza inkább arra lehet a probléma oka....
Tommaso 1592017-10-19 18:43:33 // 100780
Sziasztok!


Szeretnék télre az autóba peremes gumiszőnyeget rendelni.

Ezt találtam a neten, ami patentokkal rögzül, meg az ár is korrekt.

Gondoltam mielőtt megrendelem megkérdezlek Titeket, van e jobb termék, vagy jól bevált hótálca, amiből a latyakos lé nem tud kifolyni?

Lényeg, hogy ne műanyag legyen, hanem lehetőleg gumi, és ne legyen büdös, klasszik kínai cipő szaga :-)))


???

Köszi
Macccy2017-10-19 14:43:30 // 100779
Nagyon köszi !! És lécci 2 videjot tölts fel, érdekelne most hogy indul hidegen illetve amikor csak picit járt, ilyesmi. Mennyit teker. Előre is thx :)
droberto2017-10-19 12:52:54 // 100778
A teóriád tetszik, akár lehet is benne valami. :)
Tudnunk kéne jobban a hátteret, mert így csak találgatunk.
Az izítógyertya csere ezen nem segít. Nekem tavasszal egy gyári BERU elhalálozott, kapott négy új AM Berut. Semmi nem változott.
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-19 12:31:15 // 100777
Nem a hengerfejben méri a vízhőfokot, hanem a termosztátban. A hőviszonyokat elég nehéz megjósolni, de simán lehet, hogy a hengerfej jobban visszahűl. Elég nagy vasdarab az a motor, ami pár km alatt nem igazán melegszik át.
Másik oldalról pedig a kipufogó öntvény melegszik először, szóval passz, nehéz ezt mérés nélkül kitalálni. Csak eszmefuttattam, de igazából a lényeg egyáltalán nem a különbség. Afelett elsiklottál :-)
A végeredmény a lényeg, sűrítés után nincs meg a gyulladási hőfok. Hideg a keverék (és igazából nem a hengerfej és nem a víz, hanem a beszívott levegő hőmérséklete számít), kisebb a sűrítési vég nyomás = nem indul be. Mindegy, hogy jól mutatja e a hőfokot, ha az kevés.
Még plusz faktor lehet a gyulladási késedelem is, ami szintén nagyobb ilyenkor. A dugattyú már akár lefelé szalad mire begyulladna, közben a gáz hőmérséklete már csökken.
Két dolgot lehetne még megpróbálni. Kísérlet 1, nagyobb cetánszámú prémium gázolajjal mit művel? Jobban indul?
Ha igen, kísérlet 2, korábbira állítani az előtöltést indításkor és akár alapjáraton is (a 146-nál ezt is megcsináltam, de ott a hang miatt :-)).
RomeoOne2017-10-19 11:09:30 // 100776
Na most, ha a hő eleve az égéstérben elégett anyagból jön, akkor hogy lehetne a blokk meg az égéstér hűvösebb, mint az azt hűtendő víz? Akkor az fűtővíz lenne :D
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-19 10:36:49 // 100775
Van egy teóriám. Teljesen hidegen az olaj kevésbé híg, nagyobb végnyomás állhat elő, mint pár km múlva hígabb olajnál.
Ugyanakkor pár km alatt a hengerfej nem melegszik még át kellően, maga az égéstér a mért hűtővíz hőmérsékletnél hidegebb lesz, a jó nagy öntvény blokk lassan melegszik.
A hígabb olaj és a hidegen még nagyobb résveszteségek miatt egyszerűen nincs meg a nyomás a hengerben, ami miatt aztán nincs meg a gyulladáshoz szükséges kritikus hőmérséklet.
Néha nekem is csinál olyat, hogy indítás után aprókat ránt a motor. 2-3 dadogás, aztán ennyi. Ez szinte egyértelműen gyenge utóizzításra vall! Lehet az akksi is ludas ebben, mert álltában merülgető akksival szokott előfordulni.

Szóval én úgy gondolom, hogy a relatíve alacsony sűrítési viszonyhoz túlságosan ki lett centizve az izzító rendszere az autónak.
Új korában nagyobb a sűrítési végnyomás és az izzító gyertyák is nagyobb hőt adnak le. Ahogy kopik a autó, csökken a végnyomás. Lehet ez ellen tiltakozni, de a motor kopik. Ezzel egyidőben az izzító gyertyák is gyengülnek.

A TD-vel jártam úgy, hogy két szerelő is jónak mérte a gyertyákat, mégis nagyon nehezen indult hidegben (0 fok alatt). Egy infra fűtőtestet használtam hidegindításhoz. Fél óra előfűtés után pöcc röff volt :-)
Aztán egyszer felhúztam magam, vettem 4 izzítót, belerakattam. -13-ban is lazán indul azóta. Hiába volt jó a gyertyák ellenállása, már nem fűtött rendesen.

És egyébként a nehezen indulást simán elő tudom idézni a TD-nél mesterségesen.
Első indítás után megyek pár km-t, majd leállítom. Mondjuk beszaladok a boltba. Kijövök, és tahó módon nem várom meg míg izzít, csak ráindítok. Simán teker vagy 4-et mire elkapja.
_Ata_2017-10-19 08:48:04 // 100774
Szia! Szerintem kérdezz rá Erhard-nál, esetleg fekmester.hu vagy autoalkatreszonline24.hu
Corben2017-10-19 08:44:58 // 100773
Sziasztok,

Hol tudok jó áron TRW / lemfölder első-alsó lengőkart kapni?

Köszönöm előre is a tanácsokat
droberto2017-10-18 23:02:10 // 100772
Persze ez így van. De szükség van néhány bár (1-4) előnyomásra, amit ugye a tankban levő AC pumpa biztosít.
A Delphi rendszereknél (pl.: Ford), az előnyomószivattyú be van építve a nagynyomású pumpába.

Simán el tudom képzelni, hogy ha nincs már előizzítás, de kétszer teszed gyújtásra (lásd jónéhányunk így oldja meg a nehezen idulást), jobban (nagyobb nyomás, kevesebb levegősödés) felépül a nyomás a pumpában és Így feljebb tudja tolni a CR nyomást, amelynek következtében jobban (finomabb részekre) porlaszt az injektor.
De mindez csak találgatás mert jómagam nem ismerem annyira radiáldugattyúsz szivattyúk lelki világát és nincs sok befecskendezős tapasztalatom...
droberto2017-10-18 22:53:48 // 100771
A teljes hideg indítás és a félmeleg hideg indításkori körülmények - az ízzításon kívül - teljesen mások. A két állapot szerintem felesleges és nem lehet összehasonlítani.
"De az én privát véleményem az, hogyha ilyen időben nem/nehezen indul az nem az izzítás hiánya miatt van, hanem valami egyéb dolog miatt." - Erről beszéltünk egész nap. :)
Az előízzítás kiterjesztése (félmeleg motorra: ~15-45°C) a jelenséget megszűnteti. Az alaphibát természetesen nem oldja meg, de így elkerülhető a hosszú - indulás nélküli - indítózás.
Ennek magyarázata, hogy az izzítógyertya segíti az induláskor a gyulladási hőmérséklet elérését (lásd kedvenc linkjeim között, itt). Ha már meleg a motor és a beszívott levegő, erre már nincs szükség, mert a sűrítés következtében a levegő-gázolaj keverék eléri a gyulladási hőmérsékletet és magátol meggyullad, elég.
Ezt mondhatjuk úgy is hogy nem alakul ki a kompressziós végnyomás valami okból kifolyólag. Ha ki tud alakulni, pl.: egy nagyobb indítási fordulatnál (feltöltött akksi, felújítot Starter) akkor már nem nincs szükség az izzítógyertyák segítségére. Lásd: Norbi és jómagam. :)

Szóval a probléma forrása továbbra is ismeretlen.
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-18 22:02:09 // 100770
A nyomást indítózás közben építi fel a rail csőben.Kb 400 Bart. Ha ez nem épül fel rendesen egy-két tekerésre, akkor ott injektor gond van. Nem mindegy, hogy van üzemanyag a hengerben és úgy nem indul, vagy ki se nyit a porlasztó, mert nincs meg a nyomás.
alfa159d2017-10-18 22:01:10 // 100769
Sziasztok!

Eladó sorba került szeretett autóm.
Kitűnő műszaki és esztétikai állapotban van, vezetett szervízkönyv, illetve teljes dokumentáció, második tulajdonos vagyok, bővebben telefonon tudok tájékoztatást adni.
Mivel szeretném, hogy az autó gondos és szerető gazdához jusson, gondoltam tennék egy kedvező ajánlatot az itt jelenlévő kollégák számára.

A hirdetésben szereplő árat csökkenteném 2 250 000 Ft összegre (EZ FIX ÖSSZEG SEMMILYEN TÉREN SEM ALKU KÉPES).

https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.4_jtd_20v_distinctive_automata-11831440
antonov2017-10-18 21:49:38 // 100768
Semmire. Maccy vetette fel, hogy ki kene próbálni lehúzott gyertyákkal és emlékeztem ezekre a videókra. De az én privát véleményem az, hogyha ilyen időben nem/nehezen indul az nem az izzítás hiánya miatt van, hanem valami egyéb dolog miatt.
droberto2017-10-18 21:33:56 // 100767
Mire célzol ezekkel a videókkal?
droberto2017-10-18 21:26:50 // 100766
Vagy ami még valószínűbb, hogy addigra elment a railből az előnyomás.
(Az injektoros Ápriskán ha nem inditok rögtön az AC töltése után egyből, alig indul el. Ha már fél percet várok. Kb 5-8 s-ig is teker.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak