Fórum >> Típusok >> 159

Smith2017-11-25 17:26:40 // 102121
Fain! Az enyém csak felragasztós :) De a célnak megfelel bármilyen, lényeg, hogy lássuk ha belekukkantunk, hogy minden ok :) De persze ok nélkül nem nyitogatjuk a motorháztetőt, áááhhhh nem vagyunk olyanok :D
RomeoOne2017-11-25 17:21:34 // 102119
Pedig simán elképzelhető. Most ha van egy macerás probléma, amivel egy csomót kell szopni akkor miért vállalná el a szerelő, amikor ugyanannyit keres más munkával is, amivel könnyebben megvan? Ennek az akut megtestesülése, amikor kerek-perec kijelentik hogy egy bizonyos márkával/típussal nem foglalkoznak. Mert nem értenek hozzá, kínlódás lenne, és van helyette egyszerűbb munkájuk ugyanannyi pénzért.
Persze ha úgy állítasz oda, hogy 2x annyit fizetsz, mint amennyit elkérhetne érte, akkor biztos megcsinálja, de szerintem te sem így gondoltad.
emGéza2017-11-25 17:06:57 // 102118
A "lábra fűtés" műanyagba akad bele a lábad . Le kell belőle vágni . Vagy a műanyagból..😉
Giuntini2017-11-25 16:49:52 // 102117
Azt megfogadtam, hogy soha többè ilyen típusú adalék! Ma reggel, hogy kifújtam kompresszorrak a visszatérő ágat a kiegyenlítő tartályban megszűnt az a fehér trutyi képződés. Tegnap ami rémísztő volt, a tartály visszatérő részében a víz ugrrálása. Szeri tem a levegő jelenléte. Most hogy kompresszorral átfújtam nem csinálja. Ami tegnap még furcsa volt, hogy a vízhőmérőnek volt egy nagyon apró ingadozása mí el nem érte a 90 fokot. Ma ezt sem csinálja. Az igaz, hogy most melegen full kemények a csövek, de a jó ég tudja, hogy még mennyire levegős. A motor egyébként mint mindig hihetetlen finoman jár és tökéletesen megy. Elsőként át kellene mosni az egész rendszert. Egyébként ami érdekes a fagyálló patyolat tiszta, csak úszkál benne a hűtőtömítő.
Zolibácsi2017-11-25 16:42:44 // 102116
Elmondásod alapján hűtő rendszeredben van szorulás. Azt meg nehezen tudom elkepzelni hogy oda állítasz a szerelőhőz pénzzel a zsebedben és leraznak...
Shadin2017-11-25 16:31:40 // 102115
Hátdehát ez ugyan olyan :-)
Shadin2017-11-25 16:29:18 // 102114
A Sátán számlájára írnám a tömítők után a szétesett olajpumpát is :-)
Macccy2017-11-25 16:00:22 // 102113
Hogy kell ezt?? :O Smith blogjában nem találtam
Giuntini2017-11-25 15:38:37 // 102112
Rz is klassz!
yani🍀2017-11-25 15:18:38 // 102111
Smith kolléga ötlete után én is beépítettem egy feszültségmérőt az akkuhoz:
Giuntini2017-11-25 15:17:06 // 102110
Hű de jól néz ki!
yani🍀2017-11-25 15:07:47 // 102109
Ma én is lecseréltem a kerekeket:
Roll19832017-11-25 15:01:55 // 102108
Tegnap, ahogy elhoztam Erhardtól első utam a gumishoz vezetett.

Giuntini2017-11-25 13:35:59 // 102107
Várjál Gyuri! Az én motorom bársonyos simasággal jár! Alapjáraton meleg motornál szinte benzines.
Ma délelőtt még megpróbáltam valamit! Múltkor a Balatonon kézi pumpával megpróbáltam átfújni a tartály visszatérő ágát. Ma átfújtam kompresszorral. Valamit észrevettem. Lehet hogy fontos! Az alsó vícső előbb melegszik mi t a felső. Két km után már meleg, mìg a felső még hideg. Előbb kéne melegedni a felsőnek. Lehet hogy a termosztát a ludas? A mutató szerint rendben van.
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-25 13:23:52 // 102106
Biztos köze van a nagy hőterheléshez, borzasztó meleg tud lenni itt bent. Ennyire kazán-szerű motorterű autóm nem volt még :-) Gondolom hajlamosító tényező a hosszabb hengerfej (5 henger), és a dpf kiégetések is. A szerelőm pár éve egy másik 2.4-et is szervízel. Az már átesett a hf javításon. De állítólag a tulaj küldi is rendesen.
Nekem a gyanúm az, hogy igazad van, a gyárilag (!) rosszul írt program is az okok között van. A hangján hallatszik, hogy nem ideális a befecskendezés időzítés (kicsit Fordosan csattogós alapjáratról), többet számított az emisszió mint a hatásfok. Gondolkozzunk csak: Városban Imi haveron 'mundérója' 7-et eszik. Ugyanott az enyém mondjuk 11.5-öt. A tömeg, kerék méret nem sokat tér el. Az a sok plusz üzemanyag bizony nagyrészt fűteni fog. Szinte bene van a fülemben, hogy mikor dolgozik jó hatásfokon a motor. Esti hűvösben, kozepes gázzal kisímul, és valami gyönyörű gép hangja lesz. Na OTT jó az előtöltés.
Egyszer ha lenne időm, és persze végre megtalálnám a hiányzó map-eket, szívesen átírnám a befecsi időzítést teljesen. Nulla csettegés, 'purrogás only'. Lenne egy komolyabb fogadasom rá, hogy onnantól kevesebbet enne és nem lehetne hengerfejesre hajtani.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-25 13:17:29 // 102105
jah vízhűtő meg a fő vízcsövek cseréje...a hűtőtömítőt kár volt bele önteni...semmilyen tömítőt, szivárgásgátlót nem tennék bele a sátán terméke :DDD
Giuntini2017-11-25 13:17:24 // 102104
Az alsó nem keményedik.
blackbird002017-11-25 13:15:15 // 102103
Szia!

A leírás alapján én egy hűtőcserével kezdeném. Valószínűleg a hűtőtömítő megtette amit kell, és részlegesen eltömítette a radiátor belső járatait.
Elméletileg a szűk keresztmetszet okozhatja a felső cső keményedését, és a tágulásiban a szint csökkenését. Viszont a jó hír az, hogy a vízpumpád tuti jó:))
A hőmérséklet a szűkület mértékétől függően lehet fix, nem biztos, hogy észre lehet venni azt az egy-két fokot, amivel magasabb lesz. A feltevés csak akkor igaz, ha az alsó cső, ami kijön a hűtőből, nem keményedik.
Ez csak egy ötlet!

Persze Mindenki azt csinál, amit kar!
Giuntini2017-11-25 11:55:45 // 102102
Viszont ban egy kérdésem? Múltkor Rome One vetette fel, hogy nem lehet, hogy a hengerfej problémákat egy rosszul megírt program okozza. Én az enyémhez nem nyúltam, így vettem, osztrák írás. Nem lehet, hogy extrém hőterhelést kap a hengerfej? Ennek ellentmond, hogy nem küldöm az autót, 150-el megyek vele tartósan. A másik, hogy az automatának motorkímélő hatása van. Most már hajlok arra, hogy ismét hengerfejes az autóm, akármit mondanak a szerelők. Levinném Csörihez, de hogyha ő megállapítja a hengerfej hibát, most nem az az időszak van, hogy bele tudjak locsolni 4 kilót. Tegnap kivittem az autót az Érd Szabóhoz, ott van egy nagyon ügyes kezű Alfás szerelő (Shadin ismeri), ő cserélte nekem annak idején a váltó olajat. Beszéltem vele, mert ideje lenne ismét megejteni a váltó olaj cserét, december elején lenne csak időpont, és akkor megnézné a motort. De itt már mindenki látta, és azt mondták nincs baja. Közben már teljesen eltűnik a kiegyenlítőből a víz csontra. Kinyitom mikor lehűl és visszajön a maximumra. Ez nem normális. Csont melegen nyitott kiegyenlítőnél rendesen maximumon van a víz, nem jön buborék, nincs kipufogó szag, nem emelkedik a vízszint. Ez ellentmond mindenféle hengerfej hibának. Ahogy visszatekerem, elkezd lemenni a szint (bizonyos fokig normális), de egy idő után eltűnik, és a felső vízcső extrémen felkeményedik. Az autó megy, pöccre indul, 90 fok szög a vízhőmérő. Csabi a szerelő srác azt mondta, hogy át kéne nézni a csöveket, mert ha elöregedtek, akkor jobban ki tudnak tágulni, és az okozhat ilyen szintváltozást. Ő is a kiegyenlítő sapkával kezdte. Vadiúj. Úgy gondolom, ha megnő a nyomás, akkor túrni kellene kifelé gázadásra a vizet. Itt ilyenről szó sincs. Azt vettem észre mikor visszatekerem a sapkát, az osztott kiegyenlítőben a visszatérő ágban magasabb jóval a szint, mint a másikban. Fehér trutyit is látok, ami azóta van, hogy beleöntöttem a hűtőtömítőt.

Egyszerűen az, hogy normálisan átnézze valaki a rendszert ilyen nincs. Most már letámasztom az autót. Megkèrdezem a szerelőket, hogy nem kéne ezt légteleníteni? Nem, ez magát kilégteleníti. Nem kéne kivenni a hűtőt? Nem biztos nincs baja. Nem kéne átmosni a rendszert? Nem hiszik. Nem lehet hogy a vízpumpával van baj? Nem mert akkor melegedne. Nem lehet mégis a hengerfej? Nem, mert nem dolgozik bele a kipufugó, nehezen indulna, melegedne. Akkor mitől nő a nyomás? Akkor meg mi a kékvörös lófasz van vele?

Bocs srácok hogy ilyen litániát írtam, én nem tudom mit várnak a szerelők. Ismét főzzem meg a motoromat, és akkor lesz hibajelenség. Én csak egy korrekt átnézést és hibafeltárást várok. Semmi extrémet. Aztán könnyű lesz rámondani hogy hengerfej.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-11-25 11:07:28 // 102101
Jók az injektorjaid ami a mocskos 2.4 nél nagy szó :)
Giuntini2017-11-25 10:59:28 // 102100
Nem elèg a kárpitot leszedni! Az egèsz lemezt le kell bontani. Nálam ez a hiba is előfordult. Mi az a hiba ami nem?
Macccy2017-11-25 10:50:20 // 102099
Letesztelem azt is, de fékezésre inkább a féktárcsa gondokat adná ki. Tudom mert az A4-en volt olyan, hogy annyira hullámosra fékeződött az a szar, hogy nem mertem fékezni a szervíz előtti napokban, rázta a kormányt.
Shadin2017-11-25 10:20:35 // 102098
Az összekötő rúd ill. annak rögzítő patentja lehet a gond. Kárpitot le kell szerintem szedni h hozzáférj...
Shadin2017-11-25 10:19:24 // 102097
200-nál érdekes, meg egy erős fékezés szerintem felerősíti ha üt a kerék. De ez nem biztos :-)
Tom_1562017-11-25 09:57:47 // 102096
Urak, ismét hozzátok kell forduljak! :)
Valahogy sikerült tönkretennem a vezető oldali ajtó kilincsét, belülről nyílik, kívülről csak lötyög, nem nyitja az ajtót. Valami eltört, kérdésem h a kilincscseréhez le kell bontani a kárpitot v csak egy csavar fogja?
Az ajtó oldalán, a zár fölött találtam egy gumit amit kipattintottam és ott van egg csavar, ami pont a kilincset fogja sztem.
Észrevétel, tapasztalat? :)
Shadin2017-11-25 09:32:42 // 102095
Cikkszám szerint más a csillapító is.
Macccy2017-11-25 08:47:59 // 102094
Aha, meglep engem kicsit, mert a domború designja miatt azt gondoltam bután gyökérül fog kinézni, de az autó ívei, olaszos domborulatai valószínűleg összehozzák, hogy ez a felni igenis jól áll.

Remélem nem rázódik szét semmi a futóműben az eltolt súlyozás miatt, bár ma reggel jöttem melóba, 130kph, direkt próbáltam figyelgetni, nem érzek semmi rázást.
Liquid2017-11-25 00:22:36 // 102093
jól néznek ki ezek a felnik
Macccy2017-11-25 00:12:30 // 102092
Szia!
Egyelőre úgy néz ki nincs baj, nem ráz, nem érzek semmi kiegyensúlyozatlanságot amiatt mert bentebb tette a súlyt a felni középvonalára (nem is nagyon értem miért lenne baj)
140-el is szépen suhant, szóval köszi nem kell a nyomtáv pogi :)



Csini is lett, meglepően ...
SOLI2017-11-24 22:40:22 // 102091
Szia, nekem is a regi alap fejegysegem van es mukodik az aux kabel.
Haddel2017-11-24 21:19:09 // 102090
Rá gugliztam erre a szettre,lehet én is beruházok rá .
A Ti futóműben a lengéscsillapítók is másak mint a normál futóműnél?
RomeoOne2017-11-24 21:07:45 // 102089
Meg FAT32 legyen a fájlrendszer a stick-en
Shadin2017-11-24 20:53:52 // 102088
Nem AUX kell hanem Source a pendrájvhoz.
Marseus2017-11-24 20:27:33 // 102087
De van,de nem látja a pendrive-ot.
Nincs aux gombom se akkor, hogyan is váltana át és mire fel pendrive-ra?
Zselé2017-11-24 20:11:24 // 102086
Nekem is fenn vannak az új gumik (Hankook asszimetrikus), azok lettek a télik, amivel vettem a vasat (16”). Nyárra nézek 17-est szerintem. Az örökölt 205/55 16 után a 215/55 egy komfort mennyország! 1 cm nagyon sok... nem akadok fel mindenhol, elnyeli szép csendben az úthibát. Görgőzve is lettek a felnik mert 1-2 nagyon rázott, de ezek eredménye majd hétfőn derül ki autopályán :)
Szabister2017-11-24 19:24:26 // 102085
Akkor publikálok én is egy téli papucsot. Bár nekem nincs olyan nagy felnim csak 16os ,de ezt adták a kocsihoz. A nyárit majd jó lenne 18ra bővíteni.
Roll19832017-11-24 19:22:18 // 102084
Kis protekcióval már felkerültek a téli kerekek is. :) Kevésbé tetszik, de kényelmesebb a 17esekkel.

Leállítás után, milyen elektromos kütyü zümmög még egy ideig a középkonzol környékén?
tirex2017-11-24 18:43:23 // 102083
Nekem van 2 db 5mm-es szélesítőm és szerintem csavar is van hozzá. Ha szükség van rá írj az oldalamra.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-24 18:40:16 // 102082
nálunk nincs LUK-oil csak ez tart vissza :DDD Nyitni kéne egyet...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-24 18:39:32 // 102081
toljad is tiszta élvezet vele menni :DDD
látod az occsó tetszik neki a legjobban...
Shadin2017-11-24 18:07:45 // 102080
Ma toltam egy büntetőst hazafelé az M6-on, túl is mentem a lejárón hogy élvezkedjek :-)
180-nál olyat tol a jószág hogy lefo...som a bokám, konkréten félek elereszteni a gyeplőt!

Megint OMW 95+-t tankoltam, de ez nem szeret semmit sem a prosztó Lukoil 95 kivételével.
yani🍀2017-11-24 17:52:49 // 102079
Gyorsan vegyél egyet! Még egyik sem maradt a nyakadon :-)
csokagm2017-11-24 17:48:28 // 102078
Nincs benne usb?
Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-24 17:23:26 // 102077
Most, hogy vezettem Roll autóját megint fáj a fogam az 59-re, annyira egybe van rakva, mint a picsa :DDD
Marseus2017-11-24 17:14:11 // 102076
Szevasztok!
Pont jókor jöttem hagy kérdezzek bele...Ha van B&Me és gyári hifi akkor a cd íráson kívül milyen más lehetőség van mp3 lejátszásra ha kábellel ezekszerint nem megy?
Zolibácsi2017-11-24 16:51:07 // 102075
Nekem van sárga és kék végű kabelem is, CD tár helyére akartam feldugni. De egyik sem megy. Nem érzékeli.
Shadin2017-11-24 16:02:05 // 102074
"Hivatalosan" a Blaupunkt CD05-ösével tud a kábel működni amelyik kocsiban nincs B&M. Nem próbáltam ki soha, de mintha írta volna valaki hogy vett ilyen kábelt...
Tom_1562017-11-24 15:31:46 // 102073
Ha mondjuk nem lenne blue&me?akkor működne?
Shadin2017-11-24 13:27:48 // 102072
Jó az a 11,5, tapossad neki!!!!!!!!!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak