_Ata_2019-03-05 16:13:02 // 115405
Szintén 225/55 R17 és nincs vele semmi bajom :)
droberto2019-03-05 15:59:30 // 115404
Roll19832019-03-05 15:20:30 // 115403
Én mióta felraktam ezt a méretet: 225/55 R17 sehol se ért le az alja.
Csabi2019-03-05 15:05:15 // 115402
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-05 14:34:52 // 115401
De nekem nem ért le, csak simán szar vele menni. Nagyon ráz és üt, és olyan esetlenül bólint bele minden gödörbe. :-) Az előző váltásnál, amikor még a Conti nyárik voltak nem volt ennyire durva a különbség. Vagy nem tűnt fel ennyire.
Liquid2019-03-05 14:21:32 // 115400
bakker, ezt papolom évek óta! :D
TI-re vagy még jobban ültetettre nem teszünk a 19-esnél átmérőben kisebb kereket. Illetve tehetünk, de akkor zabszem... :)
TI-re vagy még jobban ültetettre nem teszünk a 19-esnél átmérőben kisebb kereket. Illetve tehetünk, de akkor zabszem... :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-05 13:38:38 // 115399
Én feltetettem ma a nyárikat. Na ez volt a meglepetés. :-) Ekkora drasztikus különbségre nem emlékeztem, de a gyoromról a görcs leoldódott, a zabszem kiesett, fekete felhők eloszlottak, meg ilyenek. Én vissza nem teszem többet a 17-eseket erre az autóra. Inkább járok nyári gumival térdig hóban is. :-) Haza tudtam úgy érni hogy nem idegeltem fel magam, és még a földúton sem csúszott ki egy apró 'rohadjmeg' sem. :-D
Nem is csak az a másfél centi.. de ez így nem ráz, meg üt olyan idétlenül és érdekes mód nem is nyekereg a szilent sem. Ötletem nincs miért, de külön jó, mert így nem tudom megmutatni a jelenséget a szerelőnek :-DD
Nem is csak az a másfél centi.. de ez így nem ráz, meg üt olyan idétlenül és érdekes mód nem is nyekereg a szilent sem. Ötletem nincs miért, de külön jó, mert így nem tudom megmutatni a jelenséget a szerelőnek :-DD
RomeoOne2019-03-05 13:26:40 // 115397
Na, ehhez visszatérve, a Continental-nal szépen szétválik:
SportContact - sportgumi
PremiumContact - túragumi
EcoContact - energiatakarékos gumi
SportContact - sportgumi
PremiumContact - túragumi
EcoContact - energiatakarékos gumi
Jorjie2019-03-05 13:23:14 // 115396
Rendben, köszi :-)
RomeoOne2019-03-05 13:16:59 // 115395
Nem fogsz vele leesni az útról, de sztem akkor fogsz meglepődni és észrevenni a különbséget, ha végre felkerül az új szett.
droberto2019-03-05 13:13:55 // 115394
droberto2019-03-05 13:05:07 // 115393
Kirepedezés és kirepedezés közt is van különbség. Sajnos a magyar autók nagy részén ilyen rossz gumiabroncs van. (Lásd, Karotta Multipla)
Nem mindegy a tárolás. Autón - napsugárzás, hőingás. (Amikor a garázst újítottam fel jó néhány éve augusztusba, kb. egy hónapot kint állt a ponyva alatt és brutálisan kivilágosodott az abroncs) Illetve levéve se mindegy hol és hogy van, milyen állapotában. Illetve a rendszeres ápolás jóféle szerrel nagyon sokat számít. Nem mindegy a keréknyomás se ugye. Meg kismilló más dolog.
Ezért írtam, hogy hiba általánosítani.
"A prémium gumi is simán veszít 20%-ot a teljesítményéből 5 év használat után. Pl. 100 km/h-ról 30 méter helyett 36-on áll meg." - Jóhogynem 46. :)
Nem mindegy a tárolás. Autón - napsugárzás, hőingás. (Amikor a garázst újítottam fel jó néhány éve augusztusba, kb. egy hónapot kint állt a ponyva alatt és brutálisan kivilágosodott az abroncs) Illetve levéve se mindegy hol és hogy van, milyen állapotában. Illetve a rendszeres ápolás jóféle szerrel nagyon sokat számít. Nem mindegy a keréknyomás se ugye. Meg kismilló más dolog.
Ezért írtam, hogy hiba általánosítani.
"A prémium gumi is simán veszít 20%-ot a teljesítményéből 5 év használat után. Pl. 100 km/h-ról 30 méter helyett 36-on áll meg." - Jóhogynem 46. :)
RomeoOne2019-03-05 13:04:51 // 115392
A Michelin-es szakértőnél erre a részre gondolsz?
Mennyi egy gumi “szavatossági ideje”?
A gumigyártók ajánlásai szerint a 10 évesnél öregebb gumikat, legyenek azok bármilyen keveset is futottak, le kell cserélni. Viszont vásárláskor nyugodtan újként vehetjük meg az akár 3-4 éves gumiabroncsot is, ha azokat megfelelően tárolták a gumisnál, ugyanolyan minőségű lesz, mint az, ami pár hete jött ki a gyárból. Persze egy 3-4 éves, de új gumiabroncsnál már alkudhatunk annak árából. Még egy fontos ajánlás: az öt évesnél régebbi abroncsokat évente egyszer ellenőriztessük a gumiszervizben.
Ez nem mondja meg konkrétan, hogy mennyi idősen kell használatban lecserélni. De én azt látom ezen, hogy 10 éves korig azért engedhető meg, mert 4 évig tárolja újként, mikor felkerül a kocsira, már DOT szerint 4 éves. 6 évet még fut talán, de akármennyi is a profilmélysége, 10 évesen kuka. És DOT szerinti 5 év felett már évente meg kell nézetni szervizben, mert olyankor már kérdéses a minőség. Nincs itt kimondva, de erre nagyjából rímel, hogy 5 év körüli időt bír egy gumi használatban.
Mennyi egy gumi “szavatossági ideje”?
A gumigyártók ajánlásai szerint a 10 évesnél öregebb gumikat, legyenek azok bármilyen keveset is futottak, le kell cserélni. Viszont vásárláskor nyugodtan újként vehetjük meg az akár 3-4 éves gumiabroncsot is, ha azokat megfelelően tárolták a gumisnál, ugyanolyan minőségű lesz, mint az, ami pár hete jött ki a gyárból. Persze egy 3-4 éves, de új gumiabroncsnál már alkudhatunk annak árából. Még egy fontos ajánlás: az öt évesnél régebbi abroncsokat évente egyszer ellenőriztessük a gumiszervizben.
Ez nem mondja meg konkrétan, hogy mennyi idősen kell használatban lecserélni. De én azt látom ezen, hogy 10 éves korig azért engedhető meg, mert 4 évig tárolja újként, mikor felkerül a kocsira, már DOT szerint 4 éves. 6 évet még fut talán, de akármennyi is a profilmélysége, 10 évesen kuka. És DOT szerinti 5 év felett már évente meg kell nézetni szervizben, mert olyankor már kérdéses a minőség. Nincs itt kimondva, de erre nagyjából rímel, hogy 5 év körüli időt bír egy gumi használatban.
droberto2019-03-05 12:53:51 // 115391
Persze, hogy veszít. De sokkal kevesebbet, mint egy kínai, alsó vagy középkategóriás.
Mutassátok már meg, hogy ez a kihordási időt a gyártó hol írja le?
Mert mindenki ezt a cseréljük sűrűn az abroncsot dolgot szajkózza. Persze tudom, hogy itt sokan addigra tényleg el is koptatják.
Én egyedül, csak a linkelt Michelines szakértől hallottam ennek az ellenkezőjét, de ő legalább a gyártót képviseli. Számomra ez hitelesebb információ.
Mutassátok már meg, hogy ez a kihordási időt a gyártó hol írja le?
Mert mindenki ezt a cseréljük sűrűn az abroncsot dolgot szajkózza. Persze tudom, hogy itt sokan addigra tényleg el is koptatják.
Én egyedül, csak a linkelt Michelines szakértől hallottam ennek az ellenkezőjét, de ő legalább a gyártót képviseli. Számomra ez hitelesebb információ.
RomeoOne2019-03-05 12:51:24 // 115390
Pirellinél ez nagy katyvasz, nem lehet tisztán látni. A Corsa az egy más világ, az kis félig-meddig pályagumi. De aztán a P Zero-ból még ott van a 2 sima változat, aminek a mintájáról tegnap linkeltem 2 képet Csabinak (ezek közül az egyik majdnem úgy néz ki, mnit a Corsa, régebben én sem tudtam, hogy az két külön gumi), meg ott van még a Nero GT. Az tiszta, hogy a Corsa magasan kiemelkedik, mind árban, mind teljesítményben. De hogy a maradék 3-mal mi a helyzet, az homály.
droberto2019-03-05 12:46:25 // 115389
Nem láttam még, de el tudom képzelni. (A Tominak segítettem néhány hete ebben)
Ezek alapján vontam le azt a konklúziót, hogy a sima P Zero Nero gyenguszabb mint a Pirelli többi, illetve a más Prémium márkák legjobb gumijai:
- Pirelli által folytatott árképzési stratégia
- Árak
- Korábbi nem a legdrágább Pirelli abroncsokkal szerzett negatív tapasztalataim.
Ezektől függetlenül is írtam, hogy nagyon kíváncsi leszek a te tapasztalataidra.
(Egyébkéntmeg: Ismét beleásva magam a témába, illetve a Feri (GT-s) információja alapján még mindig nem látom át teljes mértékben a Pirelli P Zero család abroncsainak jellemzőit egzaktul. :))
Ezek alapján vontam le azt a konklúziót, hogy a sima P Zero Nero gyenguszabb mint a Pirelli többi, illetve a más Prémium márkák legjobb gumijai:
- Pirelli által folytatott árképzési stratégia
- Árak
- Korábbi nem a legdrágább Pirelli abroncsokkal szerzett negatív tapasztalataim.
Ezektől függetlenül is írtam, hogy nagyon kíváncsi leszek a te tapasztalataidra.
(Egyébkéntmeg: Ismét beleásva magam a témába, illetve a Feri (GT-s) információja alapján még mindig nem látom át teljes mértékben a Pirelli P Zero család abroncsainak jellemzőit egzaktul. :))
RomeoOne2019-03-05 12:44:20 // 115388
10 évet max úgy hiszem el, hogy 4-5 évig megfelelően tárolták és utána rakták kocsira és onnantól 5-6 év :DDD
A gumi kb. egy autón töltött év alatt kb. 18 évet öregszik egy normál, raktári tároláshoz képest
A gumi kb. egy autón töltött év alatt kb. 18 évet öregszik egy normál, raktári tároláshoz képest
RomeoOne2019-03-05 12:42:19 // 115387
Nem f.szság az, a gyártó tudja megmondani, hogy a terméke milyen tulajdonságokkal rendelkezik és a gyártók nem ajánlják az 5 évnél többet futott gumikat további használatra. Újonnan kb. 5 éves korig lehet eladni, ha jól volt tárolva (bár olyat már senki nem vesz meg szívesen), hisz nem romlandó termék.
A kirepedezés már az utolsó fázis, az már régen rossz. Egy prémium gumi az, ami 5 évig bírja, a nem prémium addig sem. Hányszor hallottam, hogy a budget gumik a 3. szezonjukban már kikeményedtek, hangosak voltak és nem tapadtak. A prémium gumi is simán veszít 20%-ot a teljesítményéből 5 év használat után. Pl. 100 km/h-ról 30 méter helyett 36-on áll meg. Nem egy nagy különbség elsőre, ha 50 méter alatt kell megállni, akkor így is úgy is megáll ezért nem biztos, hogy feltűnik az embernek, ha nem satuzgat folyton és méri a fékutat centivel. De az már csak egy budget gumi szintje. És rohamosan gyengül a teljesítmény az idő előrehaladtával.
A kirepedezés már az utolsó fázis, az már régen rossz. Egy prémium gumi az, ami 5 évig bírja, a nem prémium addig sem. Hányszor hallottam, hogy a budget gumik a 3. szezonjukban már kikeményedtek, hangosak voltak és nem tapadtak. A prémium gumi is simán veszít 20%-ot a teljesítményéből 5 év használat után. Pl. 100 km/h-ról 30 méter helyett 36-on áll meg. Nem egy nagy különbség elsőre, ha 50 méter alatt kell megállni, akkor így is úgy is megáll ezért nem biztos, hogy feltűnik az embernek, ha nem satuzgat folyton és méri a fékutat centivel. De az már csak egy budget gumi szintje. És rohamosan gyengül a teljesítmény az idő előrehaladtával.
Csabi2019-03-05 12:39:44 // 115386
Én beszereznék a helyedben...:D
Csabi2019-03-05 12:39:12 // 115385
Lapkás, ha jól tudom
droberto2019-03-05 12:32:19 // 115384
Létezik valami jobbféle G senzoros app, ami logol is?
Mert addig, úgyis csak feleslegesen koptatjuk a billentyűzetet. :)
Mert addig, úgyis csak feleslegesen koptatjuk a billentyűzetet. :)
Csabi2019-03-05 12:29:55 // 115383
Ne b@ssz, hogy egy ötéves gumi nem veszít a teljesítményéből. Több gumigyártó 6évben határozza meg a kihordást, mondván, hogy addigra úgy felkeményedik, öregszik, hogy közel sem tudja azt amit az új. A michelin-nél ez a szám 10év.
Csabi2019-03-05 12:20:57 // 115382
Miért láttál QV-t Neroval? Igazából azt hittem van a fiókodban valami objektívitás, ami alapján mondod a "gyengébb" jelzőt rá, de nincs. :)
droberto2019-03-05 12:10:05 // 115381
:)))
Májusban a Velenceiek is rettegve várják az érkezésed. :)
Májusban a Velenceiek is rettegve várják az érkezésed. :)
droberto2019-03-05 12:08:46 // 115380
"A törvényi előírás szerint 1,6 mm-nek kell lenni a profilmélységnek, de 3 mm alatt már elkezd pl. vízen nagyon gyengén viselkedni." - Ez pontosan így van.
"A te abroncsaid már nagyon rég cserések, mert 5 év alatt egy jobb abroncs is elöregedik és sokat veszít a teljesítményéből." - Ez egy nettó f@szság. Ezt a hülyeséget csak a gumisok, kereskedők erőltetik. Ha egy gumi szerkezetileg ép, nincs kirepedezve, kikeményedve, tapadását nem veszítette el, akkor még 8-10 évesen is bátran használható. (Hozzáteszem, ezt csak a prémiun márkák tudják.)
Sztrányai Balázs 1
Sztrányai Balázs 2
"Nem hiába tudod úgy elrakni mindig a farát, nem tapad eléggé :D" - Ha gondolod mehetünk a tieddel is egyet. :)
"A te abroncsaid már nagyon rég cserések, mert 5 év alatt egy jobb abroncs is elöregedik és sokat veszít a teljesítményéből." - Ez egy nettó f@szság. Ezt a hülyeséget csak a gumisok, kereskedők erőltetik. Ha egy gumi szerkezetileg ép, nincs kirepedezve, kikeményedve, tapadását nem veszítette el, akkor még 8-10 évesen is bátran használható. (Hozzáteszem, ezt csak a prémiun márkák tudják.)
Sztrányai Balázs 1
Sztrányai Balázs 2
"Nem hiába tudod úgy elrakni mindig a farát, nem tapad eléggé :D" - Ha gondolod mehetünk a tieddel is egyet. :)
droberto2019-03-05 12:08:36 // 115379
Sottozero: Így van. Ennek a nedves út szinte olyan volt mint a Continak a hókásás.
P6000: Az meg a sima fényes aszfaltot nem bírta. Esőben viszont brillírozott.
P6000: Az meg a sima fényes aszfaltot nem bírta. Esőben viszont brillírozott.
Jorjie2019-03-05 11:58:31 // 115378
És vajon tekergetős, mint a Ladánál, vagy lapkás-poharas megoldás?
droberto2019-03-05 11:56:18 // 115377
Miért lenne az? Nézd meg a gyári QV-k tapadását (Pirelli P-Zero Corsa (Assimetrico)). Egy Nero, ehhez képest jóval gyengébb.
droberto2019-03-05 11:53:57 // 115376
Egy ilyen etap a korábbi injektorokkal 5,8-5,9-nél sosem volt kevesebb.
Ez a lényege a hsz-nak.
Ez a lényege a hsz-nak.
Csabi2019-03-05 11:53:32 // 115375
Azért ez egy nagy általánosítás! :) Viszont osztom a sottozero az tényleg nem Pirelli "prémiumkategória" színvonalú. Hóban jó volt, csak vizes úton volt feltűnően csúszós..
droberto2019-03-05 11:52:13 // 115374
Persze ez nyilvánvaló, de ez mindenkinél így van, aki ilyen kis cipőben jár. 100-nál, csak 90-el megyek.
droberto2019-03-05 11:50:35 // 115373
Nevezd ahogy akarod, de a lényeg, hogy a paraméter sokszög nem a tapadás és a teljesítmény felé van eltolva. :)
Én még nem hallotam ezt, hogy túra abroncs egy autónál, mi ez valami bakancs? Jó kis marketing duma. :)
Én még nem hallotam ezt, hogy túra abroncs egy autónál, mi ez valami bakancs? Jó kis marketing duma. :)
Csabi2019-03-05 11:49:37 // 115372
Igen, nem az. Állítani kell.
droberto2019-03-05 11:47:51 // 115371
Mert a fenntartják a magassabb katagóriás P-Zeroknak a jobb teljesítményt.
Nem túl szép, ahogy az olaszok csinálják.
Volt már két Pirellim is. (P6000 és Sottozero 1). Mindegyik nagy csalódás volt.
Nem túl szép, ahogy az olaszok csinálják.
Volt már két Pirellim is. (P6000 és Sottozero 1). Mindegyik nagy csalódás volt.
Jorjie2019-03-05 10:42:10 // 115370
1.9 8V mjet-nek szelephézagolása milyen? Tudtommal nem hidrotőkés.
Szergej2019-03-05 09:29:34 // 115369
😀
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-05 09:23:42 // 115368
2 olajcsere óta használom, jó lesz bele, ártani biztos nem fog.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-05 09:21:34 // 115367
Önnek is joga van tudni, mire készül Gyuri. Ledönti a háttámlát.. Ez veszélyes! :-DDDDD
Szergej2019-03-05 09:20:06 // 115365
Köszi. Meglátjuk. Szerintem is jo lesz. A gyari ajánlást meg tudja.
Csabi2019-03-05 09:16:10 // 115364
A kis kerék ennyit számít. Tolna-Debrecen oda-vissza ~800km 6,3 liter 225/50R17 130-al végig.
A te 5,3-5,6-od főleg országúton szerintem még sok is :D
A te 5,3-5,6-od főleg országúton szerintem még sok is :D
Csabi2019-03-05 09:10:43 // 115363
A 2,4-be azt raktam mindig, soha nem szólt , h nem jó neki! :)
RomeoOne2019-03-05 09:10:28 // 115362
Itt még azt is vedd figyelembe, hogy mivel a téli kereked 205/55R16, a nyári meg 235/40R19, van egy bő 6%-nyi átmérő (és ezáltal kerület) különbség a két kerék között. Ez azt jelenti, hogy ugyanakkor távolságon többet forog a kisebb, ezért több kilométernek számolja a kocsi. Ha ezzel korrigáljuk a dolgot, akkor 5.6 L/100km-nél valamivel magasabbra jön ki a fogyasztásod.
Szergej2019-03-05 09:05:12 // 115361
Hasznalt valaki közületek Motul 8100 x clean olajat. 5w40.? Ilyet rendeltem most, kipróbálom. Kiváncsi leszek.
RomeoOne2019-03-05 08:51:17 // 115360
Szerintem a Nero GT nem gyenge a kategóriájában. Nekem egy problémám van vele. Nagyon nem tetszik a mintája :DDD
De ez tudom, hogy csak sokadlagos szempont a legtöbb embernek. Nekem sem az elsők között van, de inkább olyat vennék, ami bejön :D
De ez tudom, hogy csak sokadlagos szempont a legtöbb embernek. Nekem sem az elsők között van, de inkább olyat vennék, ami bejön :D
RomeoOne2019-03-05 08:48:26 // 115359
Nincs itt semmi trükk. Keveset mész a kocsival :D
A törvényi előírás szerint 1,6 mm-nek kell lenni a profilmélységnek, de 3 mm alatt már elkezd pl. vízen nagyon gyengén viselkedni. A te abroncsaid már nagyon rég cserések, mert 5 év alatt egy jobb abroncs is elöregedik és sokat veszít a teljesítményéből. Nem hiába tudod úgy elrakni mindig a farát, nem tapad eléggé :D
Egyébként az enyém olyan 4 mm körül lehet most ,de jövő héten rakatom fel és ráméretek. Ezért mondtam, hogy nem biztos, hogy ezt a szezont végig viszi. Főleg, hogy a télit november utolsó hetében tetettem fel, jövő héten meg le is szedetem, szóval bő 3 hónapot lesz fent. Így a nyári futásarány 70% fölé emelkedik.
A törvényi előírás szerint 1,6 mm-nek kell lenni a profilmélységnek, de 3 mm alatt már elkezd pl. vízen nagyon gyengén viselkedni. A te abroncsaid már nagyon rég cserések, mert 5 év alatt egy jobb abroncs is elöregedik és sokat veszít a teljesítményéből. Nem hiába tudod úgy elrakni mindig a farát, nem tapad eléggé :D
Egyébként az enyém olyan 4 mm körül lehet most ,de jövő héten rakatom fel és ráméretek. Ezért mondtam, hogy nem biztos, hogy ezt a szezont végig viszi. Főleg, hogy a télit november utolsó hetében tetettem fel, jövő héten meg le is szedetem, szóval bő 3 hónapot lesz fent. Így a nyári futásarány 70% fölé emelkedik.
Haddel2019-03-05 08:44:54 // 115358
Én szerettem a Pzero Nero-t ,tapadt jól. Hú tényleg,elviszem ma a nyári gumikat kicentíroztatni,legközelebb ha jövök ,fel is rakom.
RomeoOne2019-03-05 08:43:33 // 115357
Nem egészen. A P7 Cinturato a túragumi. A marketingnél kiemelik, hogy "zöld", de ez csak annak a nyilvánvaló dolognak a reprezentálása, hogy egy túra gumi nem kopik olyan gyorsan. Egyébként az idei Auto Zeitung teszten elég jól szerepelt. Nem mondanám felejtősnek egyáltalán.
RomeoOne2019-03-05 08:36:14 // 115356
Szerintem az átlagsebesség az egyik legmeghatározóbb ebben a kérdésben. Nagyobb sebességnél jobban kopnak. Nagyon extrém példa: A Bugatti Chiron 400 körüli végsebességén kb. 20 percig bírják az abroncsok.
Nagyobb konstans sebességnél is eleve jobban kopik, nagyobb átlagsebességgel vett kanyarok szintén nagyobb kopásnak teszik ki a gumit, nagyobb sebességről általában nagyobbak is a fékezések, stb.
Nyilván lehet olyan állat módon vezetni, hogy padlógázi gyorsulva mindig 60-80-ig, meg satura fékezgetve erről a sebességről. De azért alapvetően normális használat mellett, szerintem nincs olyan nagy különbség két sofőr között, még ha az egyik dinamikusabban vezet is, mint amennyit az átlagsebességbeli különbség okoz a gumi kopásában
Nem vagyok ilyen szempontból én sem a szakértője, de én erre fogadnék.
Nagyobb konstans sebességnél is eleve jobban kopik, nagyobb átlagsebességgel vett kanyarok szintén nagyobb kopásnak teszik ki a gumit, nagyobb sebességről általában nagyobbak is a fékezések, stb.
Nyilván lehet olyan állat módon vezetni, hogy padlógázi gyorsulva mindig 60-80-ig, meg satura fékezgetve erről a sebességről. De azért alapvetően normális használat mellett, szerintem nincs olyan nagy különbség két sofőr között, még ha az egyik dinamikusabban vezet is, mint amennyit az átlagsebességbeli különbség okoz a gumi kopásában
Nem vagyok ilyen szempontból én sem a szakértője, de én erre fogadnék.