Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002019-03-05 18:56:04 // 115415
Pedig így van :-(
A 159-nél a gyárban felszerelt Michelinek 45.340 km-t mentek, míg ugyan az az gumisnál véve csak 30.888 km-t. A gyári 50%-al többet ment, más különbség nem volt.
RomeoOne2019-03-05 18:53:13 // 115414
Nekem nincs szükség mérésekre, én 10 éve csak ilyeneket használok.

Hát ez elég nagy baj, mert egyedül a mérés szolgálhat hiteles adatokkal, a többi csak szubjektív dolog :)
Ahogy mondtam, nyilván nem arról van szó, hogy egyik évben jó, a másikban meg már olyan, mint ha jégen mennél vele. De egy másik, aktívabb fórumon ahol sokkal többen megfordulnak, sokan szoktak panaszkodni 5+ éves prémiumokra, hogy bizony nem olyan már, mint az előző években. El tudom azt is képzelni, hogy a tied kevésbé öregedett a garázsban tartás meg az ápolás miatt. De a szubjektivitásra nem lehet hagyatkozni, egy határhelyzetben méterekkel növekedő fékutat vagy kanyarsebesség csökkenést lehet, hogy észre sem veszel, mert a 159 megoldja futóműből. És 65-nél nagyobb sebességgel nem mersz belemenni abba a kanyarba, amiben a régi prémium fogja még 70-nél, csak az új meg lehet, hogy 80-nál is.
Velem pl. tavaly nyáron megesett, hogy Pesten krúzoltam, valami boltot kerestünk a körúton és épp a kirakatokat néztem. Mentem vagy 60-al, megvolt a zöldhullám halad mindenki így szépen. Aztán egyszer vége lett a zöldeknek, és a piros lámpánál állt egy kocsi. Az utolsó pillanatban vettem észre, lesatuztam a kocsit és úgy sikerült megállni, hogy nem biztos, hogy maradt 1 méter köztünk. 1 éves volt a gumi. Na, abban biztos vagyok, hogy 5 évesen nem állt volna így meg és akár GTK-ra is törhetett volna az eleje. És akármelyik prémiumgumi is lett volna, nem áll meg így 5+ évesen, ha 1 évesen ekkora távolságon fogja meg.
Én sem tudok most előhúzni egyébként ilyen tesztet a zsebemből, ahol a gumi öregedését figyelembe véve tesztelik. Szóval ezt nem fogjuk tudni eldönteni. Én biztos, hogy egy 5+ éves gumival, legyen az prémium akár, már kényelmetlenül érezném magam és nézném az új garnitúrát.
droberto2019-03-05 16:56:54 // 115413
Lásd. Dömpi.
droberto2019-03-05 16:55:38 // 115412
Ettől félek én is, hogy úgy lenne, ahogy az akksiknál is van. Az ugyanolyan AM már nem hozza azt a teljesítményt és tartósságot mint az első szerelésű gyári.
Egyébként meg tényleg bevált, de nagyon szívesen kipróbálnám a többi prémiumot. Csak sok pénz és idő és közben minden megváltozik.
droberto2019-03-05 16:51:07 // 115411
Feri. Csak egy kérdés. Volt már neked használt prémium gumid? :)))
De most komolyan.
Nekem nincs szükség mérésekre, én 10 éve csak ilyeneket használok. Hidd el, nem csökken azok teljesítménye olyan mértékben, mint ahogyan azt állítod/képzeled.
Ha nem megy, én feladtam. :)
RomeoOne2019-03-05 16:48:07 // 115410
Mármint idővel változtatnak a keveréken, egy későbbi évben módosulhat, még ha ezt nem is tüntetik fel sehol. Meg nyilván nem akarom megmondani, hogy milyen abroncsot vegyél, de ez a BS egy lég jó abroncs, elégedett voltál vele és ha ilyet vennél, akkor meg lenne az a lehetőség, hogy ezzel olyan teszteket lehessen így csinálni, amire már tényleg lehet adni valamit. Nyilván nem kéne elfékezni az új gumit, de mondjuk 3 vészfék teszt meg esetleg kanyarsebesség mérés, ha Te azt szeretnéd, az még öli meg az új gumikat.
RomeoOne2019-03-05 16:42:37 // 115409
Én a helyedben pont ugyanilyen gumikat vennék újonnan. Mielőtt ezeket lecseréled, csinálsz vele egzakt teszteket, fékút, stb. Miután felrakod az újakat, azzal is megcsinálod és az már hiteles teszt lesz, mert ugyanolyan gumik, ugyanolyan méret, ugyanaz az autó, minden fontos paraméter ugyanaz, csak a gumik mások. Ezzel el lehetne dönteni a dolgot.
Annyi trükk még ebben is lehet, hogy a gumigyártók még akkor is változtathatnak (szoktak is) a keveréken, ha egyébként az abroncs jelzésein/típusán ez nem jelenik meg.
droberto2019-03-05 16:36:56 // 115408
Pontosan ezekre a tapasztalataimra támaszkodva próbáltam érvelni.

Szóval remélem ezzel lezárhatjuk a vitát.
Ahogy a Ferinek is említettem, idén még kész vagyok ezeket a tulajdonságokt összehasonlítani bárkivel más gumikkal. Szívesen részt veszek ilyen tesztben.
RomeoOne2019-03-05 16:36:17 // 115407
Ismertem ezt a cikket. A vízen futáshoz nem akarok hozzászólni, ebben egyetértettünk. Elképzelhető, hogy alacsony profilmélységgel is van olyan prémium minta, hogy jobban bírja a vizet, de nyilvánvalóan 3 mm alatt már fokozott a veszély.
A lényeg viszont Csabi első gondolata. Itt kopottságot hasonlítottak össze, nem öregedést. Szárazon pedig nem a minta meg a profilmélység a meghatározó a tapadásban, hanem masszívan a gumi anyaga. De a cikkben arra nem tértek ki, hogy milyen úton-módon lettek a kopott gumik lekoptatva (ezt anno kiveséztük a gumis topikban). Legyalulták gyorsan, nagy sebességgel? Vagy összevadásztak már 5 éve használt abroncsokat?
Valószínűleg tartom ,hogy nem öreg abroncsokról van szó. Tehát az öregedés, ami a teljesítményromlás legfontosabb oka, nem játszik szerepet itt.
Csabi2019-03-05 16:27:04 // 115406
Pár dolog azért sántít az egész leírásban.

-Nem tér ki a használt gumik évjáratára, amikor pont ők hangsúlyozzák, hogy idővel öregszik, felkeményedik, 5év után fokozottan ellenőrizd stb... Hogyan lehet nem figyelembe venni, hogy egy gumit 1éves 50% korában vagy 8éves 50% korában tesztelünk...nyilván nem lehet mindegy.

-A másik pedig a 2mm-es vízréteg mint vízen futás szimulálása, na ezen már röhögtem is, annyira életszerű :D Ezt sem nehéz belátni, hogy egy 8-10mm-es vízrétegen már nagyon nem lenne mindegy, a mintamélység , amivel nem nehéz összefutni...
Minden kötekedés nélkül, nekem az az érzésem, hogy megalkották mit akar a Michelin bebizonyítani és a teszt metódusát pedig hozzá írták. (Vagy a cikkben nem írták le a pontos részleteket,milyen idős gumik voltak, csak 2mm-es vízzel tesztelték stb...)
_Ata_2019-03-05 16:13:02 // 115405
Szintén 225/55 R17 és nincs vele semmi bajom :)
droberto2019-03-05 15:59:30 // 115404
Roll19832019-03-05 15:20:30 // 115403
Én mióta felraktam ezt a méretet: 225/55 R17 sehol se ért le az alja.
Csabi2019-03-05 15:05:15 // 115402
Közben kimentem megnézni milyen gumit is használtam eddig, azt hittem Bridgestone-t a minta alapján...hát nem, a Gyári szerelésű Pirelli Nero GT. Így látni mekkora a különbség a kukás és az új gumi között... Így igazi összehasonlítási alapom lesz :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-05 14:34:52 // 115401
De nekem nem ért le, csak simán szar vele menni. Nagyon ráz és üt, és olyan esetlenül bólint bele minden gödörbe. :-) Az előző váltásnál, amikor még a Conti nyárik voltak nem volt ennyire durva a különbség. Vagy nem tűnt fel ennyire.
Liquid2019-03-05 14:21:32 // 115400
bakker, ezt papolom évek óta! :D
TI-re vagy még jobban ültetettre nem teszünk a 19-esnél átmérőben kisebb kereket. Illetve tehetünk, de akkor zabszem... :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-05 13:38:38 // 115399
Én feltetettem ma a nyárikat. Na ez volt a meglepetés. :-) Ekkora drasztikus különbségre nem emlékeztem, de a gyoromról a görcs leoldódott, a zabszem kiesett, fekete felhők eloszlottak, meg ilyenek. Én vissza nem teszem többet a 17-eseket erre az autóra. Inkább járok nyári gumival térdig hóban is. :-) Haza tudtam úgy érni hogy nem idegeltem fel magam, és még a földúton sem csúszott ki egy apró 'rohadjmeg' sem. :-D
Nem is csak az a másfél centi.. de ez így nem ráz, meg üt olyan idétlenül és érdekes mód nem is nyekereg a szilent sem. Ötletem nincs miért, de külön jó, mert így nem tudom megmutatni a jelenséget a szerelőnek :-DD
Csabi2019-03-05 13:36:52 // 115398
Pirelli gumifajták stb
RomeoOne2019-03-05 13:26:40 // 115397
Na, ehhez visszatérve, a Continental-nal szépen szétválik:
SportContact - sportgumi
PremiumContact - túragumi
EcoContact - energiatakarékos gumi
Jorjie2019-03-05 13:23:14 // 115396
Rendben, köszi :-)
RomeoOne2019-03-05 13:16:59 // 115395
Nem fogsz vele leesni az útról, de sztem akkor fogsz meglepődni és észrevenni a különbséget, ha végre felkerül az új szett.
droberto2019-03-05 13:13:55 // 115394
Nem lehet általánosítani. Sok a tényező. Ez a lényeg.
Mentem én már 12 éves prémium gumival forszírozva. Nem akartam elhinni amit éreztem.
Egyébként az én gumim is csak 6 szezont futott.
Bár lassan tényleg kezdtek meggyőzni, hogy ilyen kukás, repedt, 10%-os szart már én se rakok vissza:
droberto2019-03-05 13:05:07 // 115393
Kirepedezés és kirepedezés közt is van különbség. Sajnos a magyar autók nagy részén ilyen rossz gumiabroncs van. (Lásd, Karotta Multipla)

Nem mindegy a tárolás. Autón - napsugárzás, hőingás. (Amikor a garázst újítottam fel jó néhány éve augusztusba, kb. egy hónapot kint állt a ponyva alatt és brutálisan kivilágosodott az abroncs) Illetve levéve se mindegy hol és hogy van, milyen állapotában. Illetve a rendszeres ápolás jóféle szerrel nagyon sokat számít. Nem mindegy a keréknyomás se ugye. Meg kismilló más dolog.
Ezért írtam, hogy hiba általánosítani.

"A prémium gumi is simán veszít 20%-ot a teljesítményéből 5 év használat után. Pl. 100 km/h-ról 30 méter helyett 36-on áll meg." - Jóhogynem 46. :)
RomeoOne2019-03-05 13:04:51 // 115392
A Michelin-es szakértőnél erre a részre gondolsz?

Mennyi egy gumi “szavatossági ideje”?
A gumigyártók ajánlásai szerint a 10 évesnél öregebb gumikat, legyenek azok bármilyen keveset is futottak, le kell cserélni. Viszont vásárláskor nyugodtan újként vehetjük meg az akár 3-4 éves gumiabroncsot is, ha azokat megfelelően tárolták a gumisnál, ugyanolyan minőségű lesz, mint az, ami pár hete jött ki a gyárból. Persze egy 3-4 éves, de új gumiabroncsnál már alkudhatunk annak árából. Még egy fontos ajánlás: az öt évesnél régebbi abroncsokat évente egyszer ellenőriztessük a gumiszervizben.


Ez nem mondja meg konkrétan, hogy mennyi idősen kell használatban lecserélni. De én azt látom ezen, hogy 10 éves korig azért engedhető meg, mert 4 évig tárolja újként, mikor felkerül a kocsira, már DOT szerint 4 éves. 6 évet még fut talán, de akármennyi is a profilmélysége, 10 évesen kuka. És DOT szerinti 5 év felett már évente meg kell nézetni szervizben, mert olyankor már kérdéses a minőség. Nincs itt kimondva, de erre nagyjából rímel, hogy 5 év körüli időt bír egy gumi használatban.
droberto2019-03-05 12:53:51 // 115391
Persze, hogy veszít. De sokkal kevesebbet, mint egy kínai, alsó vagy középkategóriás.

Mutassátok már meg, hogy ez a kihordási időt a gyártó hol írja le?
Mert mindenki ezt a cseréljük sűrűn az abroncsot dolgot szajkózza. Persze tudom, hogy itt sokan addigra tényleg el is koptatják.
Én egyedül, csak a linkelt Michelines szakértől hallottam ennek az ellenkezőjét, de ő legalább a gyártót képviseli. Számomra ez hitelesebb információ.
RomeoOne2019-03-05 12:51:24 // 115390
Pirellinél ez nagy katyvasz, nem lehet tisztán látni. A Corsa az egy más világ, az kis félig-meddig pályagumi. De aztán a P Zero-ból még ott van a 2 sima változat, aminek a mintájáról tegnap linkeltem 2 képet Csabinak (ezek közül az egyik majdnem úgy néz ki, mnit a Corsa, régebben én sem tudtam, hogy az két külön gumi), meg ott van még a Nero GT. Az tiszta, hogy a Corsa magasan kiemelkedik, mind árban, mind teljesítményben. De hogy a maradék 3-mal mi a helyzet, az homály.
droberto2019-03-05 12:46:25 // 115389
Nem láttam még, de el tudom képzelni. (A Tominak segítettem néhány hete ebben)

Ezek alapján vontam le azt a konklúziót, hogy a sima P Zero Nero gyenguszabb mint a Pirelli többi, illetve a más Prémium márkák legjobb gumijai:

- Pirelli által folytatott árképzési stratégia
- Árak

- Korábbi nem a legdrágább Pirelli abroncsokkal szerzett negatív tapasztalataim.

Ezektől függetlenül is írtam, hogy nagyon kíváncsi leszek a te tapasztalataidra.

(Egyébkéntmeg: Ismét beleásva magam a témába, illetve a Feri (GT-s) információja alapján még mindig nem látom át teljes mértékben a Pirelli P Zero család abroncsainak jellemzőit egzaktul. :))
RomeoOne2019-03-05 12:44:20 // 115388
10 évet max úgy hiszem el, hogy 4-5 évig megfelelően tárolták és utána rakták kocsira és onnantól 5-6 év :DDD
A gumi kb. egy autón töltött év alatt kb. 18 évet öregszik egy normál, raktári tároláshoz képest
RomeoOne2019-03-05 12:42:19 // 115387
Nem f.szság az, a gyártó tudja megmondani, hogy a terméke milyen tulajdonságokkal rendelkezik és a gyártók nem ajánlják az 5 évnél többet futott gumikat további használatra. Újonnan kb. 5 éves korig lehet eladni, ha jól volt tárolva (bár olyat már senki nem vesz meg szívesen), hisz nem romlandó termék.
A kirepedezés már az utolsó fázis, az már régen rossz. Egy prémium gumi az, ami 5 évig bírja, a nem prémium addig sem. Hányszor hallottam, hogy a budget gumik a 3. szezonjukban már kikeményedtek, hangosak voltak és nem tapadtak. A prémium gumi is simán veszít 20%-ot a teljesítményéből 5 év használat után. Pl. 100 km/h-ról 30 méter helyett 36-on áll meg. Nem egy nagy különbség elsőre, ha 50 méter alatt kell megállni, akkor így is úgy is megáll ezért nem biztos, hogy feltűnik az embernek, ha nem satuzgat folyton és méri a fékutat centivel. De az már csak egy budget gumi szintje. És rohamosan gyengül a teljesítmény az idő előrehaladtával.
Csabi2019-03-05 12:39:44 // 115386
Én beszereznék a helyedben...:D
Csabi2019-03-05 12:39:12 // 115385
Lapkás, ha jól tudom
droberto2019-03-05 12:32:19 // 115384
Létezik valami jobbféle G senzoros app, ami logol is?
Mert addig, úgyis csak feleslegesen koptatjuk a billentyűzetet. :)
Csabi2019-03-05 12:29:55 // 115383
Ne b@ssz, hogy egy ötéves gumi nem veszít a teljesítményéből. Több gumigyártó 6évben határozza meg a kihordást, mondván, hogy addigra úgy felkeményedik, öregszik, hogy közel sem tudja azt amit az új. A michelin-nél ez a szám 10év.
Csabi2019-03-05 12:20:57 // 115382
Miért láttál QV-t Neroval? Igazából azt hittem van a fiókodban valami objektívitás, ami alapján mondod a "gyengébb" jelzőt rá, de nincs. :)
droberto2019-03-05 12:10:05 // 115381
:)))
Májusban a Velenceiek is rettegve várják az érkezésed. :)
droberto2019-03-05 12:08:46 // 115380
"A törvényi előírás szerint 1,6 mm-nek kell lenni a profilmélységnek, de 3 mm alatt már elkezd pl. vízen nagyon gyengén viselkedni." - Ez pontosan így van.
"A te abroncsaid már nagyon rég cserések, mert 5 év alatt egy jobb abroncs is elöregedik és sokat veszít a teljesítményéből." - Ez egy nettó f@szság. Ezt a hülyeséget csak a gumisok, kereskedők erőltetik. Ha egy gumi szerkezetileg ép, nincs kirepedezve, kikeményedve, tapadását nem veszítette el, akkor még 8-10 évesen is bátran használható. (Hozzáteszem, ezt csak a prémiun márkák tudják.)
Sztrányai Balázs 1
Sztrányai Balázs 2
"Nem hiába tudod úgy elrakni mindig a farát, nem tapad eléggé :D" - Ha gondolod mehetünk a tieddel is egyet. :)
droberto2019-03-05 12:08:36 // 115379
Sottozero: Így van. Ennek a nedves út szinte olyan volt mint a Continak a hókásás.
P6000: Az meg a sima fényes aszfaltot nem bírta. Esőben viszont brillírozott.
Jorjie2019-03-05 11:58:31 // 115378
És vajon tekergetős, mint a Ladánál, vagy lapkás-poharas megoldás?
droberto2019-03-05 11:56:18 // 115377
Miért lenne az? Nézd meg a gyári QV-k tapadását (Pirelli P-Zero Corsa (Assimetrico)). Egy Nero, ehhez képest jóval gyengébb.
droberto2019-03-05 11:53:57 // 115376
Egy ilyen etap a korábbi injektorokkal 5,8-5,9-nél sosem volt kevesebb.
Ez a lényege a hsz-nak.
Csabi2019-03-05 11:53:32 // 115375
Azért ez egy nagy általánosítás! :) Viszont osztom a sottozero az tényleg nem Pirelli "prémiumkategória" színvonalú. Hóban jó volt, csak vizes úton volt feltűnően csúszós..
droberto2019-03-05 11:52:13 // 115374
Persze ez nyilvánvaló, de ez mindenkinél így van, aki ilyen kis cipőben jár. 100-nál, csak 90-el megyek.
droberto2019-03-05 11:50:35 // 115373
Nevezd ahogy akarod, de a lényeg, hogy a paraméter sokszög nem a tapadás és a teljesítmény felé van eltolva. :)
Én még nem hallotam ezt, hogy túra abroncs egy autónál, mi ez valami bakancs? Jó kis marketing duma. :)
Csabi2019-03-05 11:49:37 // 115372
Igen, nem az. Állítani kell.
droberto2019-03-05 11:47:51 // 115371
Mert a fenntartják a magassabb katagóriás P-Zeroknak a jobb teljesítményt.
Nem túl szép, ahogy az olaszok csinálják.
Volt már két Pirellim is. (P6000 és Sottozero 1). Mindegyik nagy csalódás volt.
Jorjie2019-03-05 10:42:10 // 115370
1.9 8V mjet-nek szelephézagolása milyen? Tudtommal nem hidrotőkés.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-05 09:23:42 // 115368
2 olajcsere óta használom, jó lesz bele, ártani biztos nem fog.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-05 09:21:34 // 115367
Önnek is joga van tudni, mire készül Gyuri. Ledönti a háttámlát.. Ez veszélyes! :-DDDDD
Csabi2019-03-05 09:20:35 // 115366
Így van.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak