Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Zsolt1552020-02-21 10:34:39 // 1937
Én a jogalkotók helyében csak a tisztán elektromos üzemű autóra adnák zöld rendszámot.

Olyan kamu elektromos autókra, mint a BMW i3, ahol van egy benzinmotor, ami nem az autót hajtja, hanem "csak" az akkut tölti, már nem. Vagy az olyanokra (pl.SUV-ok, E-Merci, stb.) sem, amelyikbe az adó kedvezmenyék miatt raknak egy elektromos motort. Azok is egyedül csak az adókedvezmények miatt vannak és nem azért mert nem szennyezik a környezetet.
Zsolt1552020-02-20 07:33:53 // 1935


Ebben a táblázatban - Eurostat adatai szerint - az üvegházhatású gázok mértéke van. Fukusima után kitalálták a németek, hogy az atomenergia helyett jobbak lesznek nekik a szénerőművek. Látszik is táblázatban mennyire "jó(?)" döntés volt.
Ha lecserélnék az összes belsőégésű motorral meghajtott autót elektromosra, akkor kb. három-négyszer ekkora lesz a kibocsátás mértéke, ami nem áll meg, mert a föld lakossága gyarapodik és egyre több elektromos áramra lesz szükség.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-19 22:11:57 // 1934
Ez így van 20-25 csomóval mennek bár nem mindig minden körülmények között, mikor pár hurrikán között a part felé teljes gázzal is távolodsz Mexikó partjaitól 15%os belengésekkel akkor mindenki rókázik... ez az igazi élmény :)))
carver2020-02-19 21:59:18 // 1933
voltam egyszer matróz egy 3 árbócos vitorláson (nem vicc) a gépész régebben teherhajón dolgozott. Azt mondta 20 csomóval mentek bármilyen időben és 180 fokos fordulathoz 20 km kellett. Dobja a farát csak nem veszed észre :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 21:57:04 // 1932
És vajon beleszámolják e az új technológiák hattériparának a kibocsájtását? Az akku gyártás CO2-je egy dolog. Az akku gyárak felépítése a gyártósori gépek, minősítő berendezések gyártása, és minden ami egy új technológia kifejlesztéséhez, és sorozatgyártásra beállításához kell, az szennyez. Nyilván senki nem számolja, nem is érdeke és nem is nagyon lehet. Üzlet, tehát erre haladunk. Az egyetlen 'zöld' megoldás nem fogyasztani, illetve a szükséges minimális mértékben. Egy új villanyautót venni, azért mert 'zöld' akkora álszent önámítás. Egy új autó, pár napelem, új kisfogyasztású háztartási gépek, és az ember megtett mindent... ja, hogy fenntartsa a környezetét elpusztító rendszert.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-19 21:37:32 // 1931
Egy manőver kB 15 perc szóval időben el kell kezdeni :)))
RomeoOne2020-02-19 21:26:48 // 1930
És dobja a farát vagy nem? :DDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-19 21:24:56 // 1929
Teherhajó vezetése nem könnyű feladat főleg a tengerjáróké több éves tapasztalatot igényel általában a harmad és a másod tiszt végzi... bátyám ezt csinálta kérdezz bátran :)))
Kazes☻2020-02-19 21:17:41 // 1928
Hehe... hát a hülyeséget jól eltanultad a többiektől, csak hát nem jó helyen, mert ez pont az a topic, mint a címe is mutatja, hogy alternatívák, tehát típus semleges... különben meg mindegy is, ha ettől jobban érzed magad! :D
carver2020-02-19 20:48:44 // 1927
de, dehát ez egy autós fórum mégsem beszélgethetünk teherhajó vezetésről (mert Kazes megszól - bocs Kazes nem bírtam ki :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-19 20:46:29 // 1926
Nem tökmind1 melyik autónak mekkora a co2 terhelése a teljes élettartamra levetítve? Ez kb az összes terhelés pár %a, mint ha teniszütővel csapkodnád a szúnyogot...
carver2020-02-19 20:41:54 // 1925
Az elektromos autók gyártásának ökológiai lábnyomáról ahány cikket elovlastok annyi különböző eredményt találtok. Itt találtok egy cikket ami röviden elmagyarázza hogy honnan jönnek ezek a különbségek.

Mondjuk ez a cikk is azt állítja hogy összeségében az elektromos autók életciklusuk alatt kevesebb CO2 kibocsájtásért felelősek mint a más meghajtásúak, de szerintem mindegy melyiket hiszi el az ember azt szerintem nehéz letagadni hogy az elektromos autók CO2 kibocsátása a jövőben egyre (és lényegesen) alacsonyabb lesz a benzin/dízelüzeműekénél (azért az üzemanyagcellára még kíváncsi lennék).

Az EV-k kibocsátásának két fő tényezője (esetleg hátránya) az energiamix és az akku előállítása, reciklálása (illetve az akkuk súlya miatti magasabb gumielhasználódás - de a fék elhasználódás már nem a visszanyerési fékezés miatt).

Mindkettő tekintetében jelentős javulás várható a következő években, én nem lennék meglepve ha hamarosan áttörés történne az energiatárolás technológiájában.

Márpedig az EV-sokkal kevesebb alkatrészből készül tehát ha az akku gyártása és az energiamix kizöldül akkor nagyon nehéz lesz olyan elemzést gyártani ami nem az elektromos autókat hozza ki zöldebbnek...
Kazes☻2020-02-19 18:08:01 // 1924
Valóban veszélyes a napelem panelek gyártása?
Gyuri majd biztosan kiegészíti, ha kell... :)
Zsolt1552020-02-19 07:32:57 // 1923
Ez tipikusan az a cikk, amit csak azért írtak, hogy kitöltsék az újság hasábjait.

Írhatták volna volna azt is, hogy a magyarok 99,9999%-ának megérné elektromos autót venni, mert az országban maximum 5km-es körzetben van konnektor.
Zsolt1552020-02-19 07:29:24 // 1922
"... A Reuters szerint tüntetők százai tiltakoztak a gyár és annak a környezetre gyakorolt hatása ellen, ..."

Azért ezek a "nagyonzöldek(?)" is eldönthetnék, hogy mit akarnak. Elektromos autót akarnak, de azt ne gyárban, de főleg ne náluk építsék meg. Áldozatot nem akarnak hozni, csak az az egyetlen lényeg, hogy az Ő kis képzelt nyugalmuk megmaradjon.
Kazes☻2020-02-19 00:32:24 // 1921
Kazes☻2020-02-18 14:10:58 // 1920
Igen, azt szeretik nagy vonalúan kezelni... azaz szép csendben kihagyni... :)
RomeoOne2020-02-18 14:00:33 // 1919
Nem teljesen korrekt szerintem a cikk. Ha jól értem, akkor ez ugyanarról szól, mit már Várkonyi is megjelentetett. Ő viszont leírta azt is, hogy a gyártás során keletkező CO2-t nem vették figyelembe. Ha ez igaz, az elég nagy hiányosság:
link
carver2020-02-15 23:00:20 // 1917
ezen átsiklottam...

azért ez nem egészen így van: lelőhelyek

bányák
Kazes☻2020-02-15 00:02:55 // 1916
Zsolt1552020-02-12 10:55:35 // 1915
Ha már CO2.
A szén-dioxidot rendkívül változatos területeken használják az élelmiszeripartól (pl. sör- és üdítőital-gyártók) a vízkezelésen át a felülettisztításig. A CO2-ot fagyott, szilárd halmazállapotában szárazjégnek hívják, amelyet a hűtőiparban hasznosítanak. A tiszta szén-dioxid nem éghető, az égést nem táplálja, ezért a tulajdonságáért használják a tűzoltó-készülékeknél is. De alkalmazzák a védőgázas ívhegesztésnél is. Vagy a koffeinnek a kávébabból való kivonásához folyékony szén-dioxidot használnak.
Tehát millió területen hasznosítják és az igény rá folyamatosan emelkedik.

Ebből a célból előállított CO2-dal nem hadakoznak a "zöldek". Mert ugye sör, pezsgő, Cola, kávé azért jó ha van.
Egyszer már ki akarták írtani(?) egy okos zöld elképzelés miatt az összes szarvasmarhát (mert a bélgázuk tönkreteszi légkört), de akkor még nem gondoltak arra, hogy milyen sok helyen hasznosítják a CO2-ot. Lehet az lesz a következő lépés, hogy betiltsák a pezsgő és sörgyártást. Mert ha valaki védi a természetet és nem akarja Gréta jövőjét elvenni, az nem iszik szén-dioxiddal dúsított italokat. Logikus, nem?

Egyébként a föld széntartalma szén-dioxid formájában kerül a légkörbe, döntően a vulkáni, illetve utóvulkáni működés eredményeként. Igaz mostanában már az ipari tevékenység miatt is. Viszont a növények képesek a levegő szén-dioxidját megkötni, az abból kivont szenet a szervezetükbe beépíteni, így lényegében - elvileg - az élőhelyek CO2 mérlege 0.
Na erre kellene törekedni. Ha már nem tudjuk csökkenteni a kibocsátást, akkor azon kell lenni, hogy a természet regeneráló képessége meghaladja a kibocsátás mértékét. De sajnos a fejlődés kényszere nem ebbe az irányba mutat.
Zsolt1552020-02-12 10:14:45 // 1914
Én inkább idiótizmusnak vagy kapzsiságnak hívnám. :-/
VV62020-02-12 09:37:15 // 1913
Ezt úgy hívják, hogy kapitalizmus.
RomeoOne2020-02-12 08:52:39 // 1912
Akkor 1851 hsz.-től kezd el olvasni, kitértem mindenre :)
Selmak2020-02-12 08:39:33 // 1911
Óriási, a heterogén fázisú katalitikus CO2 redukció a hatvanas évektől ismert, de termelékenysége a bányászbéka púzója alatt van és akkor is a nemesfém katalizátor igénye tette sírba. Másrészt a CO2 megkötést napenergiával mintha 3.5 Mrd éve ismerné a biológia és a mai biotechnológiával is bőven kiaknázható lenne csak akkor nem lehetne a klímahiszti során eladni luxusprofittal az elemes játékszereket.
Zsolt1552020-02-12 08:22:23 // 1910
Azok mimden ellen tiltakoznak. Szerintem ők sem tudják mit akarnak igazából. 😒
Zsolt1552020-02-12 08:20:34 // 1909
Mondjuk Budapest levegőjén már az is sokat javítana, ha nem érezné azt az ember, hogy a megválasztott vezetők kényszeresen be akarnak építeni, minden szabad cm2-t.
Tudom egy lakótelep - vagy ahogy most mondják "lakópark" - vagy irodaház pénzt hoz, míg egy park pénzt visz. Ilyenkor kezdi azt érezni az ember, hogy a jó vagy jobb levegőnél fontosabb a pénz. 🤔😒😕
VV62020-02-12 04:32:49 // 1908
Jó, de ilyenkor a zöldek azt mondják, hogy a nukleáris hulladék ártalmatlanítása rengeteg CO2-be és pénzbe kerül...
Piritu - 1.000.0002020-02-09 17:13:50 // 1906
A múltkor már betettem ezt a linket, itt élőben látni a mixet...
RomeoOne2020-02-09 15:54:35 // 1905


Itt az eredeti poszt, ukránul van, de google translate jól lefordítja, érdemes ezt is elolvasni.
Piritu - 1.000.0002020-02-08 21:24:48 // 1904
Egy másik fórumon jött szembe velem a kép, ellenpéldaként arra a kijelentésre hogy nem kell szervizelni az elektromos autót.
Majd össze is vesztek hogy hány km-után kell cserélni :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-08 19:52:00 // 1902
azért milyen vicces alkatrész árak vannak USA-ban, hozzánk képest... pl a Tesla S első fékbetétje Brembo 40 $ itthon 25-35e ft igaz egy valag amcsi modellhez jó még...
Piritu - 1.000.0002020-02-08 19:37:41 // 1901
Egy érdekes kép :-)
klatty
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-08 15:28:21 // 1900
Nem hinném, hogy ilyen szigetüzemű napelemes rendszerben érdemes gondolkodni, pláne elektromos autó töltésre nem. A visszatáplálós megoldás jelenleg jó, mert ahogy Erhard is írja, kb annyi a havi részlete a pályázattal támogatott kiépítésnek, mint az áramszámla (ha jól van méretezve). Tehát nulla áramszámlát fizetsz, de helyette fizeted a rendszer törlesztőjét. Van erre állami támogatás (Otthon melege program). Hogy hosszú távon bejön e, és tényleg lesznek e ingyen évek a végén, az kiderül. Kb 25 év a napelem élettartama, és az évekkel csökken a teljesítmény (Light Induced Defect effektus miatt).
Veszteni nem hinnám hogy lehet vele, minden méretezés kérdése.
Én nem csináltattam meg, mert csúnya. Ennyit a szakmaiságról XD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-08 08:28:05 // 1899
Mint gyakorlott kertesház lakó napelemmel felfegyverkezve, hőszivattyút meglévő fűtés mellé teljesen gazdaságtalan kiépíteni, max új építkezés él lenne értelme, a napelem is inkább egy 10 évre előre kifizetett áram számla, a tárolás meg soha vissza nem térülő befektetés...
Liquid2020-02-07 22:17:00 // 1898
Naja, és azt még meg említi a cikk, hogy mit fog kezdeni az áramszolgáltató a többletterheléssel, ja meg az is vicces, hogy mindig felmerül a napelem mint a Szent Grál, pedig igen nehéz éjjel tölteni vele :)
Lehet a múlt visszatér, emlékszem páréves koromban falun, a konyhában villogott a lámpa, mikor Apám hegesztett a műhelyeben :) Tudni fogjuk, hogy a szomszéd bedugta a teszlát, mert újraindult a TV :)
carver2020-02-07 22:16:40 // 1897
Gyuri, ha jól értem te napelemekben utazol, vagy legalábbis értesz hozzá (én viszont egyáltalán nem csak érdekel).

Ha egyszer költözni fogok akkor olyan kertes házba ahol mindenképp szeretnék hőszivattyút és/vagy napelemet - jobb szeretném ha nem lennék kiszolgáltatva a gáz/villany stb rendelkezésre állásának.

Úgy tudom a napelemek mellé ki kell építeni tárolókat (akksikat) is, azok képesek lehetnek egy elektromos autó töltésére vagy nem erre vannak kitalálva?
yani🍀2020-02-07 18:37:53 // 1895
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-07 15:54:21 // 1893
Akkor a megfigyelés nem támasztja alá a hipotézist. Vagy több kísérlet kell, vagy a hipotézis rossz. Nekem sincs BMWs fizikus ismerősöm XD Sőt az Atomki előtt nagyságrenddel kisebb a BMW - k sűrűsége a máshol megfigyelhetőnél. XD
RomeoOne2020-02-07 15:07:44 // 1892
Szerzünk neked, ha ez hiányzik a sugárzó boldogságodhoz :DDD
RomeoOne2020-02-07 15:06:43 // 1891
Sokkal többet, ha elfogadjuk azt a hipotézist, hogy a tulajdonolt autómárkák eloszlása a fizikusok között is megegyezik a teljes népességre vetített eloszlással :D
Bár tény, nincs BMW-s fizikus ismerősöm :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-06 21:06:17 // 1890
Oks.. de igazit, és akkor meg is van az következő téli DIY projekt XD
carver2020-02-06 20:41:37 // 1889
gondolom átjött hogy a fúziós erőmű vicc volt mint ahogy az is hogy abban hinnék hogy ha egyszer lesz (egyáltalán) akkor elnyeli a világot...

Egyébként azért vannak ígéretes próbálkozások, én örök optimista vagyok, de hát a rák ellenszerét is megtalálják minden évben... Drukkolok de hiszem ha látom.
carver2020-02-06 20:36:19 // 1888
egyre jobban szeretem ezt a fórumot, kíváncsi lennék mennyi atomfizikust találnék egy BMW fórumon :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak