Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

WarbiRunner (Gyuri)2019-12-14 16:38:36 // 1737
Talán ide... :-)
Zöld verseny volt ma. Gyorsultam egy elektromos Smart-tal ma. A zölddel voltam én is :-)
Szar ám, hogy neki nem kell váltani, de alapvetően ennyi volt az előnye. 70-ig volt alkalmam próbálni, aztán fék. Mókás volt, az ember full magabiztosan állt nekem, de gondolom rég látott embert aki elforgatja a belsőégésűt és hadonászik mint egy majom, úgy váltogat XD Kicsit sajnáltam, hogy nincs szabad út, megnéztem volna 120-ig mondjuk. Elég szoros volt a meccs.
Piritu - 1.000.0002019-12-14 15:59:55 // 1736
Egy tipikus hazautam németből:

Az osztrák szakaszon még a 140 szakasz is jól kivehető.
Liquid2019-12-14 15:17:21 // 1735
Osztrákéknál csak az A4-et ismerem, de ott csúcsidőben minden van, csak folyamatos haladás nincs. Van viszont 60-150 között gyorsítás-fékezés.
Piritu - 1.000.0002019-12-14 14:42:47 // 1734
Ott tartunk hogy az államnak kellene rászoktatni az embereket a "zöldségre" :-DD
Amúgy igazad van mert az autógyárak vétózták meg, különben ki venne Porschét és társait?
Piritu - 1.000.0002019-12-14 14:40:16 // 1733
Beszélgettem anno kinti kollégákkal akik napi szinten ingáznak 50-100 km-t autópályán. Ők mind a 120-130-at menők közé tartoztak pont a fogyasztás miatt.
De a legjobb példa a sógoréké. Magasabb átlagot lehet menni mint a németeknél, mert mindenki folyamatosan halad. Ráadásul kiesik a sok 90-ről 180-ra való gyorsítás is, ez mint üzemanyagba kerül.
Liquid2019-12-13 11:50:14 // 1732
Azért nem ennyire fekete-fehér. Mert ugye ezt csak ott játszik, ahol nincs korlát, és ott is csak azokra akik gyorsabban mennek és akkor amikor épp nincs dugó, ésatöbbi...
Még mindig ott tartanak/tartunk, hogy az amúgy is nagyon kicsi hányadból akarunk pár %-ot lecsípni, de - konkrét számok nélkül - a 30%, 10%-nak, a fele igen elenyésző a fő 70%-hoz képest.
Amúgy meg ennek komoly mellékhatásai lennének az autógyártásra is, ami amúgy is szanaszét lesz baxva a következő években.
RomeoOne2019-12-13 10:12:19 // 1731
Indulj ki abból, hogy mennyit fogyaszt a kocsi, ha átlag 140-el mész vagy ha 110-el. Általában az előbbi van nekem, mert M6-oson megyek 90%-ban. Így van egy 850 km körüli hatótávja a kocsinak. De megesik - nemrég is volt - hogy két tankolás között max 25%-ot mentem pályán, a többit országúton, 90-100 körül. Simán 1000 km után mentem tankolni. Ha tudnának egy autópályán 30 km/h-s átlagsebesség csökkenést hozni, az sztem simán lenne min. 20%-os kibocsátás csökkenés (mármint nyilván az autópályákon történő kibocsátásokra vetítve). Aztán, hogy ennek mennyi értelme lenne, összesen, figyelembe véve, hogy ez mekkora szelete a kibocsátásnak meg hogy mennyi hátrányt okozna a lassúság, stb... Mindegy is, eddig sem a józan ész döntött.
Liquid2019-12-13 10:04:05 // 1730
ezt az autópálya korlátozást nem látom olyan nagy horderejű dolognak, szerintem elenyésző a hatása, de majd utánaolvasok...
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-13 09:48:05 // 1729
Ez van a debreceni buszokkal is. Azok asszem csak Eu5-ösök, de volt pillogás, amikor az összes régi Ikarust kukázták, mert nem gazdaságos, és a teljes flottát új buszokra cserélték. Tízen sok literrel fogyaszt többet az új. És persze alacsony padlós, csak rugózni nem tud. Brutál kényelmetlenek, zörögnek, rossz lom egy régi Ikarushoz képest mind.. És mára annyira már nem újak, mert jópár éve volt a csere, kezdenek "öregedni" ezek is. Na ezek amikor regenerálnak.. az gyönyörű. Füstölnek mint a gyárkémény. Vagy nem tudom mit csinálnak olyankor, de kb mintha kigyulladtak volna. Nyári melegben elég gyakran látni ilyen kigyulladt kinézetű buszt.
Korábban volt értelmes kezdeményezés, volt egy vagy két kísérleti gázos busz. Nem a sima dízel gázosítva, hanem világoskék-zöld fetésű "metánbusz"-ok. Csuklós Ika, direkt gázüzemű (szikragyújtásos) motorral. Tök jó hangjuk volt, utaztam párszor ilyennel. Nem tudom miért álltak le pl. ezzel tök logikus irány volt.
Kócosw2019-12-13 07:45:03 // 1728
volvo euro 4 2.4 5 henger 215 ló xc70 awd vs. euro 6 2.0 4 henger 192 ló XC60 awd
8,6 vs 9,2
akko most hogy is van ez?
Piritu - 1.000.0002019-12-13 07:00:07 // 1727
Igazán villamosithatnák 😀
Piritu - 1.000.0002019-12-13 06:59:13 // 1726
Nincs min csodálkozni, a dolog nem csak itt látszik. Ha komolyan gondolnák akkor már régen megszüntették volna a korlátozás nélküli autópælyát és bevezették volna a 130-as limitet ahogy kb 15 éve tervezték. Az akkori max 150 LE-s autógyártási limitről nem is beszélve.
Helyette ontják a nagy vasakat...
Kócosw2019-12-12 20:32:22 // 1722
Mik vannak ugye? Ma reggel az irodaablakbol ki kellett lesnem me egy ideje teherauto morgasanak zajat hallottam. momdom mi folyik itt miert ketyeg mar vagy 15 perce az ablak alatt, hát abszolut környezetbarát fűtőolajjal töltötték fel éppen a szemben lévő ház tartályait...
RomeoOne2019-12-12 20:28:56 // 1721
A képmutatás miatt, ahogy írtam. Bort isznak, vizet prédikálnak. A klímaváltozás elleni harc bajnokainak tartják magukat, közben meg veszik a SUV-okat ezerrel. Az amerikaiak sem jobbak, de ők nem is papolnak arról, hogy ők milyen klíma-tudatosak.
Piritu - 1.000.0002019-12-12 20:18:45 // 1720
Miért is a németeket? Mindenhol a SUV megy, nem csak ott. Az amcsiknál meg az F150 és társai.
Piritu - 1.000.0002019-12-12 20:16:45 // 1719
vazze áruld már el! Ha nem tudom meg akkor nem fogok aludni az éjjel :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-12-12 20:01:38 // 1718
Napi találós kérdés, mennyit fogyaszt egy eu4es és egy eu6os kukásautó... mert ügyi ebben a ződ világban nem kevés szemetet halmozunk fel..
RomeoOne2019-12-11 17:35:55 // 1717
Ahh, mondtam már, hogy imádom a németeket? Képmutatás lvl 9000:
Németországban minden eddiginél több új terepjárót állítottak forgalomba idén
RomeoOne2019-12-11 10:33:33 // 1716
Értem én :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-12-11 09:07:59 // 1715
csak némi nyál no meg kiirtottál több ezer zuzmót :)))
Kazes☻2019-12-11 09:07:17 // 1714
A Balkánról mérgezik egész Európát

„16 erőművük annyi kén-dioxidot és nitrogén-oxidokat pöfög ki magából, mint az európai országok 250 másik erőműve.”
Liquid2019-12-11 07:59:32 // 1713
Látom te se igazán vágod, vagy nem akarod :) Úgyhogy hagyjuk inkább...
Piritu - 1.000.0002019-12-11 07:53:07 // 1712
Akkor én nyertem! A Giuliettával a 163ezer km megtételéhez egy liter benzin se kellett .-DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-12-11 07:13:38 // 1710
Extrém hülyeségnek nincs határa az 1l benzinnel legtöbb kmet megtevő versenyen eddig a rekord 4896km... akkor most mi a legződebb idáig? :)))
Kócosw2019-12-11 07:05:45 // 1709
erre akartam pontosan en is celozni ;)
nagyon melle ment a törtenet es ezzel az ál "zöld"séggel susmogjak el a valodi problemakat jelenleg. Pedig azok egyre nagyobbak..
Nincs az a vastag penztarca amit el ne lehetne vekonyitani...
Piritu - 1.000.0002019-12-11 06:59:50 // 1708
Az internet bugyaiban lattam egy videot, ahol egy Teslaval mennek 1300(?) km-t.(nem a Kopasz felere gondolok) Ketten vezettek felvaltva es egesz jo idot mentek.
Piritu - 1.000.0002019-12-11 06:55:13 // 1707
..es hova tennenek be meg egy a gyarinal masfelszer nagyobb akkut? Rugocsere is kellene. 😁
Erhard 242 (Pure Energy)2019-12-10 22:38:40 // 1706
Akkor a setétebb oldalon :))))
RomeoOne2019-12-10 22:30:50 // 1705
Én már a setét oldalon vagyok, hisz delejem van :D
RomeoOne2019-12-10 22:30:05 // 1704
Csak hogy elég demagóg volt a kísérő szöveg, amivel megosztottad. Tényleg akkor lesz alternatíva, ha hozni tud egy rendkívül szélsőséges eredményt, ami világrekordnak számít és a belsőégésű motor felhasználásának is egy utolsó cseppig kifacsart, teljesen illegális felhasználása volt?
Persze tök jó, hogy a belsőégésűvel ilyet is lehet, de miért csak akkor lehetne alternatíva a villany, ha ezt a felhasználás kb. 0.1%-át adó szélsőséges eredményt tudja? Miért ne lehetne jó alternatíva egy csomó más felhasználási körben?
Nem hiszem, hogy olyan végletekben kéne gondolkodni, hogy vagy egyik vagy másik.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-12-10 22:10:12 // 1703
kezd átállni a setét oldalra ... hiába nagy erő az amper főleg a Paks2 :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-12-10 22:08:48 // 1702
nem rég volt fent a faszbúkon az óriás sor a töltőnél amcsiban ... milyen 50 percről beszélsz? inkább órák vagy napok :DDDD
Liquid2019-12-10 22:04:43 // 1701
Nem vagyok én helikopter, hogy pörögjek, csak betoltam egy linket, érdekességképpen.
Nem igazán vágom mire akarsz kilyukadni...
RomeoOne2019-12-10 21:50:43 // 1700
Egyáltalán nem olyan nagyon távoli dolog ez, mint ahogy ezt hiszed :)
Belerakják a sebváltót, mint a Taycan-ba, ha nagyon akarnák, akár még meg is csinálhatnák pár éven belül.
De amúgy meg nem mindegy? Nem érted ezt az egész villanyautózás témát, ha még mindig ilyeneken pörögsz :)
Liquid2019-12-10 21:46:28 // 1699
aha, és közben 160-as átlagot tol 4500km-en... mesélj még :D
Itt nem csak a töltés a lényeg, hanem az igénybevétel is, ehhez kevés a 90-nel poroszkálás.
RomeoOne2019-12-10 21:38:00 // 1698
Miért kéne 10 perc alatt feltölteni? 22 perc 20-szorosa az 7 óra 20 perc. Tegyük fel, elmegy 450 kilométert ezekkel a paraméterekkel a 200D. Az 9 megállást jelent. Az majdnem 50 perc megállónként. És nem kell 2x annyi idő a töltésére, mint egy 100D-nek.
Liquid2019-12-10 21:30:43 // 1697
valóban nem, de mikor töltöd fel a Tesla 200D-t 10 perc alatt? Nagyon nem hozza. :)
RomeoOne2019-12-10 21:26:20 // 1696
Sztem a 20x-osát már most is simán hozza egy ugyanilyen preparált villanyautó. Azért 250 literesre bővített tank, nem épp széria :D
Liquid2019-12-10 21:13:30 // 1695
Kb. akkor beszélhetünk a villanyautózásról, mint alternatíváról, ha ennek a töltési időnek mondjuk 10, de legyünk nagyvonalúak: 20-szorosét tudja, hasonló igénybevétel mellett:
az egész 4546 kilométeres út alatt csak 22 percet töltött állással
RomeoOne2019-12-10 18:21:04 // 1694
Az elektromobilitás egy nagyon drága formája a széndioxid csökkentésnek - varkonyigabor.blog.hu

A legfontosabb kijelentése a Deutsche Bank elemzőinek az, hogy az elektromobilitás egy nagyon drága formája a CO2 csökkentésnek. Szerintük az e-mobilitás állami támogatása egy példa arra, hogy hiányzik a klímavédelem kapcsán a költséghatékonyságra való törekvés.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-12-10 07:26:44 // 1693
Januárban összeomlik a Holland villanyautó piac klikk
Zsolt1552019-12-07 17:22:40 // 1692
vagy csak egy csomag gyúfáért. :-))
Zsolt1552019-12-07 17:21:52 // 1691
Én tudom, hogy genya vagyok, de minden este arra mennék haza a V8-cal és mindig beugranék a töltőállomáson a Tesla Shop-ba egy rágóért vagy egy illatosítóért. :-DDD
Zsolt1552019-12-07 17:19:24 // 1690
Én inkább úgy mondanám, hogy a "Wir schaffen das" sikertelenségének beismerése helyett erőltetik ezt a "zöldprogramot". Ugyanis a hatalom megtartása érdekében a "Zöld" pártokkal ki lehet egyezni és meg lehet a kormányzáshoz szükséges többséget őrizni. Csak azt kell mondani, amit azok akarnak.
Ha sokat és sűrűn hallják az emberek a környezeti gondokat a különböző médiákban, akkor azzal foglalkoznak, mert azt tartják fontosnak és nem az egy bizonyos térségből beérkezők okozta problémát.
Még annak ellenére is ezt erőltetik, ha ezzel valóban válságba tolják a saját iparukat.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-12-06 12:37:57 // 1689
persze, hogy mindenki neki dolgozzon azért így már más a képlet :DDD
Kócosw2019-12-06 11:40:04 // 1688
A német politika jelenleg gőzerővel fűrészeli maga és az ország altt az ágat amin áll az autóipar kicsinálásával. Gazdaságilag csinalja ki magát jelenlet a sok wilkommenskulturos beérkezővel meg gazdasági öngólok sorozatával...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak