Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-21 19:45:18 // 1949
Az a baj, hogy a Széles egy kókler, a Videotont 1ft vette, az Ikaruszt is kB... érteni meg nem ért hozzá
carver2020-02-21 19:43:15 // 1948
Credo, Ikarus... a jó az persze kérdés. Nem (csak) úgy kéne támogatni a magyar vállalatokat hogy belső piacot teremtünk neki mert attól még nem lesz versenyképes a termék. Én a külföldi eladások növekedéséhez kötném/adnám a támogatást / hitelt (pl a kamat mértékét) mert ha külföldön el tudja adni ahol van verseny akkor az a termék nem egy mesterségesen életbentartott valami hanem piacképes áru...

A magyar piac kicsi ahhoz hogy a legtöbb nagyobb cég csak ebből megéljen. Az ok hogy támogatni kell hogy a magyar tulajdonú cégek megerősödjenek de ezzel a belterjességgel megint versenyképtelen cégeket tartunk életben a mi adóforintjainkból...
Kazes☻2020-02-21 19:15:06 // 1947
Az akkor már nyilván tervszerű volt. ;)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-21 19:04:00 // 1946
Melyik jó magyar, a Széles féle Ikarus? KB 5x ment csődbe nem kevés állami tőkével :)))
Kazes☻2020-02-21 18:42:56 // 1945
Erről se hallani semmit, pedig már nem újdonság... viszont egy szép stadion árával igencsak meglehetne támogatni.
Kazes☻2020-02-21 18:38:04 // 1944
Azt nem tudom felétek hogy' van, de amióta itt van a Merci Magyarországon, itt Bp.-en elég sok új Merci busz lett, meg a környéken is... csak miért kellett ehhez a Merci, mikor vannak jó Magyar buszok is?!
Piritu - 1.000.0002020-02-21 18:30:33 // 1943
"tíz éven belül minden második busz már elektromos meghajtású lehet " - eddig se volt pénz buszokra ezután lesz.
Kazes☻2020-02-21 18:28:18 // 1942
...egy darabig. Nyilván nem máról holnapra lesz a csere, de a buszoknak is lejár a műszakijuk és hát egy hatósági vizsga elkaszálja, oszt jónapot... máris jöhet a kötelezően újfajta.
Piritu - 1.000.0002020-02-21 18:13:26 // 1941
Kicsit hatásvadász (kattintásvadász) a cím, mert senki nem tilt be semmit, csak újként nem lesz forgalomba helyezhető. Attól még a mostani koromtermelők mennek tovább...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-21 16:55:52 // 1939
Hm, a TC tesztelték a Tesla 3at, a minőség kritikán aluli... nah ezért nem kell félteni az európai gyártókat...
Zsolt1552020-02-21 10:38:48 // 1938
Mondjuk annyi a különbség, hogy az elektromos meghajtású autók nem lokálisan, a felhasználási helyen szennyeznek, hanem ott, ahol előállítják. Így lehet, hogy a városokban jobb lesz a levegő, viszont vidéken - ahol a mezőgazdaság és az állattartás is van - meg rosszabb lesz, az oda telepített erőművek és a gyárak miatt.
Zsolt1552020-02-21 10:34:39 // 1937
Én a jogalkotók helyében csak a tisztán elektromos üzemű autóra adnák zöld rendszámot.

Olyan kamu elektromos autókra, mint a BMW i3, ahol van egy benzinmotor, ami nem az autót hajtja, hanem "csak" az akkut tölti, már nem. Vagy az olyanokra (pl.SUV-ok, E-Merci, stb.) sem, amelyikbe az adó kedvezmenyék miatt raknak egy elektromos motort. Azok is egyedül csak az adókedvezmények miatt vannak és nem azért mert nem szennyezik a környezetet.
Zsolt1552020-02-20 07:33:53 // 1935


Ebben a táblázatban - Eurostat adatai szerint - az üvegházhatású gázok mértéke van. Fukusima után kitalálták a németek, hogy az atomenergia helyett jobbak lesznek nekik a szénerőművek. Látszik is táblázatban mennyire "jó(?)" döntés volt.
Ha lecserélnék az összes belsőégésű motorral meghajtott autót elektromosra, akkor kb. három-négyszer ekkora lesz a kibocsátás mértéke, ami nem áll meg, mert a föld lakossága gyarapodik és egyre több elektromos áramra lesz szükség.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-19 22:11:57 // 1934
Ez így van 20-25 csomóval mennek bár nem mindig minden körülmények között, mikor pár hurrikán között a part felé teljes gázzal is távolodsz Mexikó partjaitól 15%os belengésekkel akkor mindenki rókázik... ez az igazi élmény :)))
carver2020-02-19 21:59:18 // 1933
voltam egyszer matróz egy 3 árbócos vitorláson (nem vicc) a gépész régebben teherhajón dolgozott. Azt mondta 20 csomóval mentek bármilyen időben és 180 fokos fordulathoz 20 km kellett. Dobja a farát csak nem veszed észre :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 21:57:04 // 1932
És vajon beleszámolják e az új technológiák hattériparának a kibocsájtását? Az akku gyártás CO2-je egy dolog. Az akku gyárak felépítése a gyártósori gépek, minősítő berendezések gyártása, és minden ami egy új technológia kifejlesztéséhez, és sorozatgyártásra beállításához kell, az szennyez. Nyilván senki nem számolja, nem is érdeke és nem is nagyon lehet. Üzlet, tehát erre haladunk. Az egyetlen 'zöld' megoldás nem fogyasztani, illetve a szükséges minimális mértékben. Egy új villanyautót venni, azért mert 'zöld' akkora álszent önámítás. Egy új autó, pár napelem, új kisfogyasztású háztartási gépek, és az ember megtett mindent... ja, hogy fenntartsa a környezetét elpusztító rendszert.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-19 21:37:32 // 1931
Egy manőver kB 15 perc szóval időben el kell kezdeni :)))
RomeoOne2020-02-19 21:26:48 // 1930
És dobja a farát vagy nem? :DDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-19 21:24:56 // 1929
Teherhajó vezetése nem könnyű feladat főleg a tengerjáróké több éves tapasztalatot igényel általában a harmad és a másod tiszt végzi... bátyám ezt csinálta kérdezz bátran :)))
Kazes☻2020-02-19 21:17:41 // 1928
Hehe... hát a hülyeséget jól eltanultad a többiektől, csak hát nem jó helyen, mert ez pont az a topic, mint a címe is mutatja, hogy alternatívák, tehát típus semleges... különben meg mindegy is, ha ettől jobban érzed magad! :D
carver2020-02-19 20:48:44 // 1927
de, dehát ez egy autós fórum mégsem beszélgethetünk teherhajó vezetésről (mert Kazes megszól - bocs Kazes nem bírtam ki :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-19 20:46:29 // 1926
Nem tökmind1 melyik autónak mekkora a co2 terhelése a teljes élettartamra levetítve? Ez kb az összes terhelés pár %a, mint ha teniszütővel csapkodnád a szúnyogot...
carver2020-02-19 20:41:54 // 1925
Az elektromos autók gyártásának ökológiai lábnyomáról ahány cikket elovlastok annyi különböző eredményt találtok. Itt találtok egy cikket ami röviden elmagyarázza hogy honnan jönnek ezek a különbségek.

Mondjuk ez a cikk is azt állítja hogy összeségében az elektromos autók életciklusuk alatt kevesebb CO2 kibocsájtásért felelősek mint a más meghajtásúak, de szerintem mindegy melyiket hiszi el az ember azt szerintem nehéz letagadni hogy az elektromos autók CO2 kibocsátása a jövőben egyre (és lényegesen) alacsonyabb lesz a benzin/dízelüzeműekénél (azért az üzemanyagcellára még kíváncsi lennék).

Az EV-k kibocsátásának két fő tényezője (esetleg hátránya) az energiamix és az akku előállítása, reciklálása (illetve az akkuk súlya miatti magasabb gumielhasználódás - de a fék elhasználódás már nem a visszanyerési fékezés miatt).

Mindkettő tekintetében jelentős javulás várható a következő években, én nem lennék meglepve ha hamarosan áttörés történne az energiatárolás technológiájában.

Márpedig az EV-sokkal kevesebb alkatrészből készül tehát ha az akku gyártása és az energiamix kizöldül akkor nagyon nehéz lesz olyan elemzést gyártani ami nem az elektromos autókat hozza ki zöldebbnek...
Kazes☻2020-02-19 18:08:01 // 1924
Valóban veszélyes a napelem panelek gyártása?
Gyuri majd biztosan kiegészíti, ha kell... :)
Zsolt1552020-02-19 07:32:57 // 1923
Ez tipikusan az a cikk, amit csak azért írtak, hogy kitöltsék az újság hasábjait.

Írhatták volna volna azt is, hogy a magyarok 99,9999%-ának megérné elektromos autót venni, mert az országban maximum 5km-es körzetben van konnektor.
Zsolt1552020-02-19 07:29:24 // 1922
"... A Reuters szerint tüntetők százai tiltakoztak a gyár és annak a környezetre gyakorolt hatása ellen, ..."

Azért ezek a "nagyonzöldek(?)" is eldönthetnék, hogy mit akarnak. Elektromos autót akarnak, de azt ne gyárban, de főleg ne náluk építsék meg. Áldozatot nem akarnak hozni, csak az az egyetlen lényeg, hogy az Ő kis képzelt nyugalmuk megmaradjon.
Kazes☻2020-02-19 00:32:24 // 1921
Kazes☻2020-02-18 14:10:58 // 1920
Igen, azt szeretik nagy vonalúan kezelni... azaz szép csendben kihagyni... :)
RomeoOne2020-02-18 14:00:33 // 1919
Nem teljesen korrekt szerintem a cikk. Ha jól értem, akkor ez ugyanarról szól, mit már Várkonyi is megjelentetett. Ő viszont leírta azt is, hogy a gyártás során keletkező CO2-t nem vették figyelembe. Ha ez igaz, az elég nagy hiányosság:
link
carver2020-02-15 23:00:20 // 1917
ezen átsiklottam...

azért ez nem egészen így van: lelőhelyek

bányák
Kazes☻2020-02-15 00:02:55 // 1916
Zsolt1552020-02-12 10:55:35 // 1915
Ha már CO2.
A szén-dioxidot rendkívül változatos területeken használják az élelmiszeripartól (pl. sör- és üdítőital-gyártók) a vízkezelésen át a felülettisztításig. A CO2-ot fagyott, szilárd halmazállapotában szárazjégnek hívják, amelyet a hűtőiparban hasznosítanak. A tiszta szén-dioxid nem éghető, az égést nem táplálja, ezért a tulajdonságáért használják a tűzoltó-készülékeknél is. De alkalmazzák a védőgázas ívhegesztésnél is. Vagy a koffeinnek a kávébabból való kivonásához folyékony szén-dioxidot használnak.
Tehát millió területen hasznosítják és az igény rá folyamatosan emelkedik.

Ebből a célból előállított CO2-dal nem hadakoznak a "zöldek". Mert ugye sör, pezsgő, Cola, kávé azért jó ha van.
Egyszer már ki akarták írtani(?) egy okos zöld elképzelés miatt az összes szarvasmarhát (mert a bélgázuk tönkreteszi légkört), de akkor még nem gondoltak arra, hogy milyen sok helyen hasznosítják a CO2-ot. Lehet az lesz a következő lépés, hogy betiltsák a pezsgő és sörgyártást. Mert ha valaki védi a természetet és nem akarja Gréta jövőjét elvenni, az nem iszik szén-dioxiddal dúsított italokat. Logikus, nem?

Egyébként a föld széntartalma szén-dioxid formájában kerül a légkörbe, döntően a vulkáni, illetve utóvulkáni működés eredményeként. Igaz mostanában már az ipari tevékenység miatt is. Viszont a növények képesek a levegő szén-dioxidját megkötni, az abból kivont szenet a szervezetükbe beépíteni, így lényegében - elvileg - az élőhelyek CO2 mérlege 0.
Na erre kellene törekedni. Ha már nem tudjuk csökkenteni a kibocsátást, akkor azon kell lenni, hogy a természet regeneráló képessége meghaladja a kibocsátás mértékét. De sajnos a fejlődés kényszere nem ebbe az irányba mutat.
Zsolt1552020-02-12 10:14:45 // 1914
Én inkább idiótizmusnak vagy kapzsiságnak hívnám. :-/
VV62020-02-12 09:37:15 // 1913
Ezt úgy hívják, hogy kapitalizmus.
RomeoOne2020-02-12 08:52:39 // 1912
Akkor 1851 hsz.-től kezd el olvasni, kitértem mindenre :)
Selmak2020-02-12 08:39:33 // 1911
Óriási, a heterogén fázisú katalitikus CO2 redukció a hatvanas évektől ismert, de termelékenysége a bányászbéka púzója alatt van és akkor is a nemesfém katalizátor igénye tette sírba. Másrészt a CO2 megkötést napenergiával mintha 3.5 Mrd éve ismerné a biológia és a mai biotechnológiával is bőven kiaknázható lenne csak akkor nem lehetne a klímahiszti során eladni luxusprofittal az elemes játékszereket.
Zsolt1552020-02-12 08:22:23 // 1910
Azok mimden ellen tiltakoznak. Szerintem ők sem tudják mit akarnak igazából. 😒
Zsolt1552020-02-12 08:20:34 // 1909
Mondjuk Budapest levegőjén már az is sokat javítana, ha nem érezné azt az ember, hogy a megválasztott vezetők kényszeresen be akarnak építeni, minden szabad cm2-t.
Tudom egy lakótelep - vagy ahogy most mondják "lakópark" - vagy irodaház pénzt hoz, míg egy park pénzt visz. Ilyenkor kezdi azt érezni az ember, hogy a jó vagy jobb levegőnél fontosabb a pénz. 🤔😒😕
VV62020-02-12 04:32:49 // 1908
Jó, de ilyenkor a zöldek azt mondják, hogy a nukleáris hulladék ártalmatlanítása rengeteg CO2-be és pénzbe kerül...
Piritu - 1.000.0002020-02-09 17:13:50 // 1906
A múltkor már betettem ezt a linket, itt élőben látni a mixet...
RomeoOne2020-02-09 15:54:35 // 1905


Itt az eredeti poszt, ukránul van, de google translate jól lefordítja, érdemes ezt is elolvasni.
Piritu - 1.000.0002020-02-08 21:24:48 // 1904
Egy másik fórumon jött szembe velem a kép, ellenpéldaként arra a kijelentésre hogy nem kell szervizelni az elektromos autót.
Majd össze is vesztek hogy hány km-után kell cserélni :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-08 19:52:00 // 1902
azért milyen vicces alkatrész árak vannak USA-ban, hozzánk képest... pl a Tesla S első fékbetétje Brembo 40 $ itthon 25-35e ft igaz egy valag amcsi modellhez jó még...
Piritu - 1.000.0002020-02-08 19:37:41 // 1901
Egy érdekes kép :-)
klatty
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-08 15:28:21 // 1900
Nem hinném, hogy ilyen szigetüzemű napelemes rendszerben érdemes gondolkodni, pláne elektromos autó töltésre nem. A visszatáplálós megoldás jelenleg jó, mert ahogy Erhard is írja, kb annyi a havi részlete a pályázattal támogatott kiépítésnek, mint az áramszámla (ha jól van méretezve). Tehát nulla áramszámlát fizetsz, de helyette fizeted a rendszer törlesztőjét. Van erre állami támogatás (Otthon melege program). Hogy hosszú távon bejön e, és tényleg lesznek e ingyen évek a végén, az kiderül. Kb 25 év a napelem élettartama, és az évekkel csökken a teljesítmény (Light Induced Defect effektus miatt).
Veszteni nem hinnám hogy lehet vele, minden méretezés kérdése.
Én nem csináltattam meg, mert csúnya. Ennyit a szakmaiságról XD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak