Ezért írtam, hogy akkor lehet önvezetni, de semmilyen manuális közlekedés nincs, vagy legalábbis az autóktól teljesen el van különítve. Pl. nincs szintbeli gyalogos/kerékpáros kereszteződés meg ilyenek. Onnantól tényleg tud kvázi tökéletes lenni.
Viszont ennél komolyabb dolog a jogi szabályozás. Pont ezért adja vissza az utolsó pillanatban a kormányt az autó, a más kérdés, hogy ha kivédhetetlen szituációba hozza a sofőrt, az pl. kinek a felelőssége?
Kiváncsi vagyok merre fog ez fejlődni.
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák
Liquid2020-02-24 10:56:48 // 2017
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-24 10:36:24 // 2016
nagyon sok tényezős ez a játék pl egyszerű autópályás közlekedésnél Te már látod az előtted lévő 5-6. autónak a mozgását, viselkedését pl van egy ráfutásos baleset Te tudsz reagálni pl kirántod az autót a külsőbe lehetőség szerint vagy pl valaki integet az út szélén ne menj tovább ezt a robotpilóta nem tudja értelmezni és tovább hasít vagy szűk utcában mész látod bent ül valaki kezében a nagykabát és tudod nyitni fogja az ajtót ezért lassítasz stb, stb... és megannyi szituáció amit nem lehet betáplálni ezeket érezni kell....
Kazes☻2020-02-24 10:23:41 // 2015
Na, ez szép... ha már robotautó.
Egy kis ragasztószalaggal átverhető a Tesla
Nincs benne a gúglimapben?! :-o
Egy kis ragasztószalaggal átverhető a Tesla
Nincs benne a gúglimapben?! :-o
Kazes☻2020-02-24 10:20:42 // 2014
Akkor csak másolta... esetleg ugyanaz volt, csak más ótóval! :D
Kazes☻2020-02-24 10:20:08 // 2013
Vak tyúk is talál szeget... ugye! Grat! :D
Zsolt1552020-02-24 10:15:57 // 2012
Bocs, ez decemberben volt. :-)))
Zsolt1552020-02-24 10:14:34 // 2011
RomeoOne2020-02-24 10:07:06 // 2010
És tényleg, köszi :D
Épp képet raktam be, úgyhogy minden ok :D
Épp képet raktam be, úgyhogy minden ok :D
gradvolttomi2020-02-24 09:29:02 // 2009
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-24 09:01:11 // 2008
teljesen egyetértek veled, végül is csak minden kérdést le kell bontani igenre és nemre, ami hiányzik ezekből pl a megérzés az sosem lesz, talán a legnehezebb ebben a feladatban, hogy nincs két egyforma szituáció, baleset így nagyon nehéz modellezni az egészet... és igen nagyon érdekes kérdés a jogi felelősség vajon kit terhel majd
Kazes☻2020-02-23 23:41:06 // 2007
No, ennek is inkább a robotkocsi kellene már...
Jorjie2020-02-23 23:27:02 // 2006
Gratula a K-hoz! :-)
RomeoOne2020-02-23 23:04:02 // 2005
Anno megkérdeztem a KRESZ oktatómat egy ilyen paradox helyzetről, hogy mit mond, a KRESZ arról, ha választanom kell, hogy valakinek a nyakán vagy a lábán menjek át. Azt mondta, ha ilyen helyzetbe kerülök, akkor már rég csúnyán elrontottam valamit és én leszek a hibás. Persze elméletben elképzelhető, hogy úgy kerül az ember ilyen helyzetbe, hogy nem ő a hibás, de akkor meg nem értem, hogy miért lenne ez az AI-val szembeni érv?
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-23 22:56:45 // 2004
Ez nyilván egy paradoxon. Az önvezetésnek elegendő 'csak' simán jobbnak lenni annál amit az emberek tudnak ahhoz, hogy hasznos technológia legyen. Én nem szeretem AI-nak hívni, mert pontosan az intuitív intelligencia hiányzik belőle. Ez nem feltétlen baj, de ez a korlátja. Az intelligencia amivel rendelkezik, továbbra is az emberé. A programozók, matematikusok, mérnökök százai határozzák meg a rendszer kereteit, logikai összefüggéseit. Aztán a rendszer gyűjt, és számol, irgalmatlan gyorsan. Egész biztosan alkalmas lesz nagyon sok szituációban, és egész biztosan fog hibázni. Összességében egy ilyen rendszer eleve csökkenti egy paradox szituáció valószínűségét. Ami eleve nem túl nagy. Egymással kommunikáló, kamerákkal felszerelt járművekről beszélünk, akár képes a szituáció kialakulását megelőzni. Nyilván, ha akarjuk, a fejlődés útjába lehet tenni ezt a paradoxont, csak nem érdemes. A jogi felelősség szintjén jelen van ez az akadály, de nem gondolom, hogy feloldatlan marad.
carver2020-02-23 22:20:12 // 2003
ez pont olyan önvezetés mint amikor te meg én először ültünk autóban és ha kellett akkor az oktató belenyúlt.
Szerintem nincs ezzel gond annál is inkább mert ezeknek az autóknak minden egyes balesetét nagyon alaposan kivizsgálják, javítják a szoftvert és legközelebb már egyik autónak sem lesz gondja olyan helyzetben.
Ellentétben az emberrel mi történik, gondolj csak azokra a kereszteződésekre ahol rendszeresen történnek balesetek. Egyik nap karambolozik valaki, ő ott legközelebb már biztos figyelni fog, de minden héten lesz egy új hülye/figyelmetlen aki csattan.
Nyilván (sokkal) lassabban jut el az AI arra a szintre hogy mindenhol átvegye a vezetést. És mindenhol alatt most csak azt értem ahol az átlagember jár. Én dolgoztam olyan projekten ahol AI-t használtunk, tényleg nagyobb volt a kezdeti lelkesedés hogy mennyi időn belül mire lesznek képesek ezek a szoftverek, de azt amit tudnak (és ez jelenleg még sokkal korlátozottabb mint azt sokan gondolnák) azt már most is jobban tudják mint az ember.
Itt egy régebbi video az AI-ról, 5:10-nél van egy érdekes rész ahol egy egyetemi versenyen egy videorészlet alapján 48 óra alatt kellett olyan szoftvert írni ami végigvezet egy járművet. Közel 100 jó megoldást kaptak, 4 egyetemista pedig tökéletes megoldást írt, az ő szoftverük egyet sem hibázott. Mindezt 48 óra alatt. Igaz hogy csak erre az egy útra, időjárási viszonyra, napszakra, de akkor gondold el mire megy pl a Tesla azzal az adathalmazzal és fejlesztői kapacitással ami nekik van...
Érdemes tovább is nézni a videót, az a rész sem rossz, ahol olyan bőrrák felismerő szoftvert írtak ami jobb diagnózist adott mint az USA egyik legelismertebb bőrgyógyásza.
Szerintem nincs ezzel gond annál is inkább mert ezeknek az autóknak minden egyes balesetét nagyon alaposan kivizsgálják, javítják a szoftvert és legközelebb már egyik autónak sem lesz gondja olyan helyzetben.
Ellentétben az emberrel mi történik, gondolj csak azokra a kereszteződésekre ahol rendszeresen történnek balesetek. Egyik nap karambolozik valaki, ő ott legközelebb már biztos figyelni fog, de minden héten lesz egy új hülye/figyelmetlen aki csattan.
Nyilván (sokkal) lassabban jut el az AI arra a szintre hogy mindenhol átvegye a vezetést. És mindenhol alatt most csak azt értem ahol az átlagember jár. Én dolgoztam olyan projekten ahol AI-t használtunk, tényleg nagyobb volt a kezdeti lelkesedés hogy mennyi időn belül mire lesznek képesek ezek a szoftverek, de azt amit tudnak (és ez jelenleg még sokkal korlátozottabb mint azt sokan gondolnák) azt már most is jobban tudják mint az ember.
Itt egy régebbi video az AI-ról, 5:10-nél van egy érdekes rész ahol egy egyetemi versenyen egy videorészlet alapján 48 óra alatt kellett olyan szoftvert írni ami végigvezet egy járművet. Közel 100 jó megoldást kaptak, 4 egyetemista pedig tökéletes megoldást írt, az ő szoftverük egyet sem hibázott. Mindezt 48 óra alatt. Igaz hogy csak erre az egy útra, időjárási viszonyra, napszakra, de akkor gondold el mire megy pl a Tesla azzal az adathalmazzal és fejlesztői kapacitással ami nekik van...
Érdemes tovább is nézni a videót, az a rész sem rossz, ahol olyan bőrrák felismerő szoftvert írtak ami jobb diagnózist adott mint az USA egyik legelismertebb bőrgyógyásza.
Liquid2020-02-23 18:58:12 // 2002
Kivédhetetlen esetekben fordulhat elő olyan szituáció amit írtam. Volt már sokhelyen sok írás ezügyben. Embernél ez nem játszik, mert ösztönösen cselekszik gyakorlatilag mindenki, és nincs idő átgondolni, de egy gép más dolog. Pl. ha előtted megy át egy falka vaddsiznó, nem fogod elütni őket, pedig ha megpróbálod kikerülni, akkor nagy valószínűséggel elveszted az uralmat és letarolod a szembejövőt. Egy gép elütné, mert az a kisebbik rossz.
Az a baj az önvezetéssel, hogy akkor lenne csak értelme ha nem adná vissza hirtelen a vezérlést és a felelősséget. Ha az autó bármikor visszaadhatja a vezérlést, ha nem tud megbirkózni a feladattal, akkor az inkább rontja a dolgokat mint javítja, hiszen nincs olyan ember aki tökéletes készenlétben tud lenni, úgy hogy az utolsó pillanatig kívülálló. Ráadásul az kicsit se pihentető, inkább eltompítja az embert.
Ezt az egészet csak úgy lehetne meglépni, ha nem lenne manuális közlekedés, semmilyen formában, mert az mindig kiszámíthatatlan, és nem tud vele mit kezdeni az AI.
Ehhez viszont nyilván kell az a rengeteg infó amit a Tesla gyűjt, de ez nem önvezetés, ha nem ragyogó marketinggel, önként és dalolva bevont teszterek, akik még fizetnek is érte, hogy tesztelhessenek :) Nem hüly
egyerek ez a Musk...
Az a baj az önvezetéssel, hogy akkor lenne csak értelme ha nem adná vissza hirtelen a vezérlést és a felelősséget. Ha az autó bármikor visszaadhatja a vezérlést, ha nem tud megbirkózni a feladattal, akkor az inkább rontja a dolgokat mint javítja, hiszen nincs olyan ember aki tökéletes készenlétben tud lenni, úgy hogy az utolsó pillanatig kívülálló. Ráadásul az kicsit se pihentető, inkább eltompítja az embert.
Ezt az egészet csak úgy lehetne meglépni, ha nem lenne manuális közlekedés, semmilyen formában, mert az mindig kiszámíthatatlan, és nem tud vele mit kezdeni az AI.
Ehhez viszont nyilván kell az a rengeteg infó amit a Tesla gyűjt, de ez nem önvezetés, ha nem ragyogó marketinggel, önként és dalolva bevont teszterek, akik még fizetnek is érte, hogy tesztelhessenek :) Nem hüly
egyerek ez a Musk...
Kazes☻2020-02-23 18:51:19 // 2001
Hihetetlen ez a kép... :-o
carver2020-02-23 09:59:11 // 1999
Ja es mégegy ilyen döntéseket az orvosoknak gyakran kell meghozni, főleg nálunk (gyógyszerhiány, elegtelen eszközállomány stb)...
carver2020-02-23 09:52:09 // 1998
Ez sztem csak elméleti lehetőség, de a kérdés attól persze felmerülhet. Nem néztem utána de úgy emlékszem Magyarországon évente 3000-4000 közötti halálos baleset van. Szerinted hány olyan helyzet volt amikor döntési lehetőség volt hogy kit üssön el az ember? Mert szerintem erős 0 körül van. Baleset esetén a fizika határozza meg hopgy mit tudsz kihozni a dologból.
Eszembe jut a Soroksári úton megállóba rohanó drogos csávó esete, ott akkár felmerülhetne ilyen kérdés, de ugye ilyen meg meg sem történne önvezető autóval.
2. A Tesla már most részben önvezető részben manuális pont azért mert a felelősség marad a sofőrnél. Mondjuk ha arra gondolsz, hogy a részben önvezető autókban méginkább lankad a sofőr figyelme akkor az valóban veszélyes helyzeteket teremthet de hát a repülés fejlődése is követelt áldozatokat. Ésnmégegyszer hangsúlyoznám csak akkor engedném az útra ezeket az auókat ha kilométerre vetítve kevesebb balesetet okoznak mint az ember.
(Tudom én szoktam a populizmust reklámozni de nehogy megkérdezzétek hogy akkor is így támogatnám-e az önvezetést ha az én rokonomat ütné el egy ilyen autó :)
Eszembe jut a Soroksári úton megállóba rohanó drogos csávó esete, ott akkár felmerülhetne ilyen kérdés, de ugye ilyen meg meg sem történne önvezető autóval.
2. A Tesla már most részben önvezető részben manuális pont azért mert a felelősség marad a sofőrnél. Mondjuk ha arra gondolsz, hogy a részben önvezető autókban méginkább lankad a sofőr figyelme akkor az valóban veszélyes helyzeteket teremthet de hát a repülés fejlődése is követelt áldozatokat. Ésnmégegyszer hangsúlyoznám csak akkor engedném az útra ezeket az auókat ha kilométerre vetítve kevesebb balesetet okoznak mint az ember.
(Tudom én szoktam a populizmust reklámozni de nehogy megkérdezzétek hogy akkor is így támogatnám-e az önvezetést ha az én rokonomat ütné el egy ilyen autó :)
Zsolt1552020-02-23 09:51:53 // 1997
Muszály lesz, mert nem szereti a kockázatot. Így is évekig átlagban napi 20 órát dolgozott. 🤔😁
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-23 09:40:41 // 1995
Majd ha a Lőrié lesz megtolják pár milliárddal :))))
Zsolt1552020-02-23 09:28:16 // 1994
Az autóbuszgyártást, meg csak a kormány tudja támogatni, mert kicsi az esély, hogy kőzülünk bárki is autóbuszt vásároljon. Szokott olyan közbeszerzési pályazat lenni, amelyeket olyan feltételekkel írnak, mintha egy típuskönyv lenne kimásolva.
Zsolt1552020-02-23 09:25:01 // 1993
A mai hazai autóbuszgyártók közül, a Crado tűnik a legéletképesebbnek. Ez a Széles féle Ikarus, meg a Modulo, eléggé ...
Persze egy nagy gyár, amelyiknek sok éves tapasztalata, az tud jobbat gyártani és erőből olcsóbban adni, csak megszabaduljon a konkurenciától. 😐
Persze egy nagy gyár, amelyiknek sok éves tapasztalata, az tud jobbat gyártani és erőből olcsóbban adni, csak megszabaduljon a konkurenciától. 😐
Zsolt1552020-02-23 09:19:52 // 1992
".... Az a baj hogy sok embernél .... .... addig tart a patriotizmus amíg az nem kerül pénzbe, ...."
Ez szó szerint így igaz!
Ez szó szerint így igaz!
Liquid2020-02-23 01:44:31 // 1991
Olyan etikai kérdéseket kellene előre leprogramozni amire senki jóérzésű nem vállalkozhat, legalábbis én nem vállalkoznék. Pl. 2 óvodást üssön el vagy 3 másikat és még sorolhatnám. Ezek egyszerű dolgok, és az emberi sofőr fel se fogná, csak döntene valahogy (leginkább sehogy, csak sodródna), de a gép máshogy működik. Akkor lehet csak önvezetés, ha abszolút nincs manuális. Addig nem.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-22 22:16:34 // 1990
A közelkeletre sokat adtak el már régen is itthon tán a pony volt az első de lehet rosszul emlékszem... 2006ra a 6. legnagyobb autógyártók volt, szóval nem kispályások...
carver2020-02-22 22:04:24 // 1989
1986 Hyundai began its first foray into the overseas market by introducing the Excel into the U.S market. It was successful at the beginning but later it was abandoned by the American consumers due to the bad quality.
Ugyanaz történt velük mint az Alfával, próbálkoztak belebuktak, csak aszem ők nem vonultak ki teljesen.
Ugyanaz történt velük mint az Alfával, próbálkoztak belebuktak, csak aszem ők nem vonultak ki teljesen.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-22 21:49:55 // 1988
Majdnem :))) 1985ben USA, 1995 Európa... a Tesla olyan, mint az Apple hitvallásból gyönyörűen meg lehet élni sok a birka :)))
carver2020-02-22 21:41:21 // 1987
volt valami váltás aszem egész Dél-Korea jóformán egy család kezében van, az öreg mindenható helyét átvette a fia és ő kezdte el modern vállalattá tenni a Hyundai/Kia-t
carver2020-02-22 21:37:53 // 1986
a Hyundai 2005-ben kezdett el külföldön terjeszkedni és értékelhető autókat gyártani, aszem 2013 körül adott el először több autót külföldön mint belföldön. A korábbi próbálkozásakait szerintem elfelejthetjük olyan autókat gyártottak kb mint a Lada. OK a 15 év több mint egy pár de autógyártás léptékben még mindig kevésnek számít,
Tesláról nem is beszélve, de azt mondjuk annyira más sztori, az olyan mint az Apple, nem lehet megismételni...
Tesláról nem is beszélve, de azt mondjuk annyira más sztori, az olyan mint az Apple, nem lehet megismételni...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-22 21:23:26 // 1985
Bocs tévedtem 1967ben alakult :))))
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-22 20:59:24 // 1984
Kia Hunyadi pár év alatt? 30 éve vannak a piacon vagy több :))) Én támogatom a magyar termékeket de a sógorkoma cégekét bojkottálom attól kifordult a belem...
carver2020-02-22 20:46:53 // 1983
ez így van, csak akkor se panaszkodj, ha többet kell fizetned a buszjegyért mert gyakrabban rohad le a gyengébb minőségű busz, meg ott maradsz az út szélén Szilaspogony felé mert addig bírta a busz.
Az a baj hogy sok embernél (nyilván nem rólad beszélek hisz nem ismerlek, de vettem részt ilyen beszélgetésben) addig tart a patriotizmus amíg az nem kerül pénzbe, és félreértés ne essék. mindig mi fogunk érte fizetni a végén.
De ezzel együtt is egyetértek veled, kutya kötelességünk támogatni a magyar ipart (mezőgazdaságot, startupokat, stb) de ennek a támogatásnak az kell hogy legyen e feltétele hogy a cégek versenyképes terméket állítsanak elő záros határidőn belül különben csak egy újabb szocialista tervgazdaságot húzunk fel.
A KIA/Hyundai/Tesla példája is mutatja, hogy akár még egy globálisan sikeres autóbrandet is fel lehet építeni pár év leforgása alatt.
Az a baj hogy sok embernél (nyilván nem rólad beszélek hisz nem ismerlek, de vettem részt ilyen beszélgetésben) addig tart a patriotizmus amíg az nem kerül pénzbe, és félreértés ne essék. mindig mi fogunk érte fizetni a végén.
De ezzel együtt is egyetértek veled, kutya kötelességünk támogatni a magyar ipart (mezőgazdaságot, startupokat, stb) de ennek a támogatásnak az kell hogy legyen e feltétele hogy a cégek versenyképes terméket állítsanak elő záros határidőn belül különben csak egy újabb szocialista tervgazdaságot húzunk fel.
A KIA/Hyundai/Tesla példája is mutatja, hogy akár még egy globálisan sikeres autóbrandet is fel lehet építeni pár év leforgása alatt.
carver2020-02-22 17:20:40 // 1982
át fog menni a gyalogoson, de 1000-szer ritkábban mint az emberi sofőrök. Abban a pillanatban hogy az önvezető autók kicsit is jobban vezetnek mint az ember engedélyezni kell a használatukat.mert emberéleteket mentünk velük. Például mindjárt összekötném egy beépített szondával és ittas sofőröket nem is engedném vezetni...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-22 17:10:56 // 1981
Biztos lesz csak az a kérdés átmegy e a gyalogosok vagy lefejez e egy teherautó áll :))) Gyerekcipő
carver2020-02-22 17:08:56 // 1980
mondjuk ki nem állhatom ezt a faszit de: Önvezető autókkal szeltük át az országot
velük személyesen is találkoztam: Aimotiv
5 év múlva biztos vagyok benne hogy sok olyan autó lesz a piacon amelyik autópályán önállóan fog menni (gondoljatok bele, hogy a My20 Alfa is rendelkezik sávtartó automatikával, pedig - hogy is mondjam - az Alfa nem a jövőbemutató technológiák éllovasa...). 10 év múlva rengeteg olyan autó lesz amelyik közúton és városban is boldogul.
De azt nem hiszem hogy akár 10 év múlva is lesz olyan autó amelyik minden körülmények között elboldogul emberi beavatkozás nélkül, és nem lesz benne kormány, nem fog kivinni a telekre stb.
velük személyesen is találkoztam: Aimotiv
5 év múlva biztos vagyok benne hogy sok olyan autó lesz a piacon amelyik autópályán önállóan fog menni (gondoljatok bele, hogy a My20 Alfa is rendelkezik sávtartó automatikával, pedig - hogy is mondjam - az Alfa nem a jövőbemutató technológiák éllovasa...). 10 év múlva rengeteg olyan autó lesz amelyik közúton és városban is boldogul.
De azt nem hiszem hogy akár 10 év múlva is lesz olyan autó amelyik minden körülmények között elboldogul emberi beavatkozás nélkül, és nem lesz benne kormány, nem fog kivinni a telekre stb.
Liquid2020-02-22 16:25:58 // 1979
5-10 év? melyik bolygón? :D mert földi évből a 10-szerese is kevés lesz erre :D
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-22 15:57:59 // 1978
A 35ből könnyen lehet :))) Én már nem látom...
tirex2020-02-22 15:55:59 // 1977
Én 50-re saccoltam volna. :))
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-22 15:46:12 // 1976
A continál dolgozó mérnök azt mondta kB 35 év :)))
tirex2020-02-22 15:22:52 // 1975
5-10 év múlva önvezetős autók a közúti forgalomban?! Ahhoz valami csodának kell történni ugyanúgy mint az akkumulátorok terén!
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-22 07:40:33 // 1974
Azt értem, hogy jó ha valami nagyon megy de nekem és rajtam kívül nagyon sok embernek számít a milliö, erre írtam a Tesla 3at elhiszem, hogy jól megy párszor, de a tököm nézegessen a sorjás műanyagot, a műbőrnél műbőrebb bőrt, a fos rugózás 17 milláért... 5-6ért talán...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-22 07:34:59 // 1973
Nagyon optimista vagy, 5-10 év? Hol? Itthon biztos nem 14.4 év az autók átlag életkora ha holnaptól csak elektronyos autókat lehetne eladni akkor is 2030ra lenne az autók felé ződ, tavaly az új autóknak a 2%a volt ződ, ami a legviccesebb, hogy sok országban nőtt a dízel autók eladása...
Zsolt1552020-02-22 07:06:57 // 1972
Külföldi tulajdonba megy. Helyesen. 😁
Zsolt1552020-02-22 07:05:47 // 1971
Eddig pozitív dolgokat hallottam a Credo -Volán - buszokról. Igaz "kiskerekesek", de a futómű, klíma, fűtés, fogyasztás jó. Hosszútávon milyenek, azt az idő eldönti és ha a magyar adófizetők pénzét magyar gyárak, beszállító vállalkozások kapják, akkor van esély a fejlődésre.
Ha nem és az az igazi, hogy külföldi gyártásút vegyünk, akkor ez a pénz külföldi tulajdonba megyek.
Francia cégek külföldön francia autót használnak. A Coca-Cola is a GM-hez köthető -pl.Opel - autókat üzemeltet. Így védik még külföldön is a saját iparukat.
Ha nem és az az igazi, hogy külföldi gyártásút vegyünk, akkor ez a pénz külföldi tulajdonba megyek.
Francia cégek külföldön francia autót használnak. A Coca-Cola is a GM-hez köthető -pl.Opel - autókat üzemeltet. Így védik még külföldön is a saját iparukat.
Zsolt1552020-02-22 06:57:14 // 1970
A buszgyártás legalja volt, amikor a Széles féle gyár Volvo alvazra szerelt buszokat.
Zsolt1552020-02-22 06:55:22 // 1969
Csányi nem mérvadó semmiben. Ha az otp-re gondolsz.
Zsolt1552020-02-22 06:53:09 // 1968
A Védegylet -igazgatója Kossuth Lajos volt - peldául vállalta, hogy 7 évig ha van ugyan olyan termék, akkor csak a hazait hajlandó megvenni. :-))
Szerintem a minimum elvárható, hogy egy állami vállalat - pl.autóbusztársaság - a magyar adófizetők pénzéből, a magyar vállalatok termékeit vásárolják. Én itt a tisztességes piacra gondolok.
Aztán vannak akik azt mondják, hogy a magyar az sz@r, f@s és mennyivel jobb a német. Utána meg azon sirànkozik, hogy hogyan tették tönkre a magyar nagyvállalatokat.
Szerintem a minimum elvárható, hogy egy állami vállalat - pl.autóbusztársaság - a magyar adófizetők pénzéből, a magyar vállalatok termékeit vásárolják. Én itt a tisztességes piacra gondolok.
Aztán vannak akik azt mondják, hogy a magyar az sz@r, f@s és mennyivel jobb a német. Utána meg azon sirànkozik, hogy hogyan tették tönkre a magyar nagyvállalatokat.