Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002018-04-29 22:27:58 // 7132
A tetőtlenben - szerintem - pont ez a lényeg. Csak te és aki melletted ül...
A világ a maga gondjaival kikapcsolva.
Az más kérdés, hogy nem könnyű a világ többi részét - gyerek, kutya, stb. - otthon hagyni.
Piritu - 1.000.0002018-04-29 22:20:31 // 7130
"...az egész öregautózás lényege, hogy minél jobban megközelítse az az autó a gyári állapotát. Úgy van meg a varázslat, motortól, hajtástól függetlenül." - Valahol itt a lényeg. A 20 éves Spidert is ezért cseréltem le majd 10e km keresgélés után egy 15 évesre. Sokkal gyáribb állapotú. Innentől nem számít, hogy a Giuliettával gyorsabban lehet autózni, a napokat számolva várom a nyári túrát a TS-el...
Piritu - 1.000.0002018-04-23 11:30:01 // 7129
A blogomban találsz egy összesítést a témában :-)
Piritu - 1.000.0002018-04-23 07:07:30 // 7128
Próbáld ki!
ePER
Piritu - 1.000.0002018-04-21 07:57:25 // 7127
Arrol nem is beszélve hogy jól tervezhető. 200-nal ledobod és újabb pár évig nem kell vele foglalkozni.
Piritu - 1.000.0002018-04-18 17:44:11 // 7126
20 km-en nem lesz gondod. 5 km után meleg, utána van ideje kiégni is.
Piritu - 1.000.0002018-04-18 17:43:03 // 7125
Ha nagyon foglalkozni akarsz a vassal, akkor az egr hűtő fedelét cseréld ki, az egr-t felesleges.
Piritu - 1.000.0002018-04-10 22:10:03 // 7124
Anno a 156 1,9-el ugyan így voltam. 180-nál nem nagyon akart többet menni. Elvittem a szervizbe (Riegler), de semmi baját sem találtak. Aztán kaptam egy tippet, hogy ha jól kiürült a tank töltsem tele a jobbik nyállal. Így is tettem, mire kiértem Passauba újra megfutotta a gyári adatot. Azóta minden 4-5. tankolás prémium nyál.
Piritu - 1.000.0002018-04-07 21:18:15 // 7123
Járt felétek egy rovarirtó? :-D
Piritu - 1.000.0002018-04-06 08:36:54 // 7122
Èn meg hazaertem tőle :-)
Piritu - 1.000.0002018-04-02 13:32:30 // 7121
Simán. Sok olyan embert ismerek, akinek fogalma sincs az autójának a fogyasztásáról.
Piritu - 1.000.0002018-04-02 10:57:44 // 7120
"a korábbi részecskeszűrő eltávolítás nem járt 100%-os sikerrel, vélhetően a vezérlő elektronika még mindig úgy tudta, van DPF, és a bemenő adatok alapján úgy érzékelte, hogy ideje lenne az regenerálni.

A többlet gázolajat, csak nyomta, nyomta a motorba, az pedig egyre jobban hígította a motorolajat egészen addig, amíg"
Piritu - 1.000.0002018-04-02 08:44:46 // 7119
A szoveg alapjan folyamatosan regeneralt.
Piritu - 1.000.0002018-04-01 09:42:09 // 7118
Semmi. Nekem két éve ragasztva van a Giuliettán a rendszám.
Piritu - 1.000.0002018-03-31 16:32:09 // 7117
A múlt héten a gázolaj is olcsóbb volt...
Piritu - 1.000.0002018-03-18 15:40:30 // 7116
Arra nem emlékszel, hogy a kuplungpedál kapcsoló 12Voltot vagy testet kapcsol?
Piritu - 1.000.0002018-03-18 15:32:19 // 7115
Nekem meg anno pont azt mondták Rieglerék, hogy a 159 csak azért 200 lovas, mert nem multiair :-(
Piritu - 1.000.0002018-03-18 14:26:57 // 7114
Megártott a hideg megy hó. A 2.0-ra gondoltam...
Piritu - 1.000.0002018-03-18 14:19:28 // 7113
Anno, amíg volt gépkocsiadó nálunk is forgalomban volt egy 163 lovas verzió a 2.0-ból. Emlékeim szerint a 136 lovas meg a benelux államok miatt lett kiadva.
Piritu - 1.000.0002018-03-18 14:17:34 // 7112
Nem ugyan az a hardver. A 200 lovas Tibi nem multiair, a 235-ös a Giuliettában már tudtommal az. Az 1,4 120 se az, a nagyobb már az.
Piritu - 1.000.0002018-03-18 14:15:18 // 7111
Meg az is lehet, hogy így csináltak egy olcsóbb benzinest. Mint ahogy anno a TS ECO-val.
Piritu - 1.000.0002018-03-18 14:14:14 // 7110
Gyanúm, hogy eredetileg a 170 lóra lett kitalálva a rendszer. A másik kettő ennek a lebutított változata.
Piritu - 1.000.0002018-03-18 11:13:50 // 7109
Simán lehet. Ha jól van megírva - mert ért hozzá aki csinálta - valószínűleg sokat bír a cucc. De mi van, ha nem jól sikerült??
Piritu - 1.000.0002018-03-16 08:45:14 // 7108
Okoskodó cikk. Hiába lázad a 0-100 ellen, ettől még hivatalos gyári adat volt/van/lesz. Ugyan úgy csak egy gyári adatok közt szereplő információ, mint a teljesítmény. Arról is lehetne oldalakat írni...

Amúgy a 156 1,9 16V tényleg jól megy, és ha már nem a 0-100-at nézzük, akkor 180 felett simán verte a vele egykorú 320-akat....
Piritu - 1.000.0002018-03-14 21:36:42 // 7107
Egy hülye kérdés: Ha nagy a delta p, akkor nem kéne automatikusan magas eltömődöttséget számolnia?
Piritu - 1.000.0002018-03-14 21:34:27 // 7106
Tényleg az lehet, mert a gázpedál is 0-n áll.
Piritu - 1.000.0002018-03-14 20:55:30 // 7105
Hol látsz itt 600-at? Le sincs kérdezve a nyomáskülönbség...
Az első képen is furcsa, hogy 0 mm3-es befecskendezett mennyiség 1909-es fordulatnál.
Piritu - 1.000.0002018-03-14 20:34:41 // 7104
A fócvágennek valahogy be kell hozni a csalószoftveren elbukott zsét, hét elintézték neki...
Piritu - 1.000.0002018-03-14 20:16:55 // 7103
A dugulási értékre 65%-ot ír, az nem lehet a baja.
Nem jó az angolom, de én úgy értelmezem, hogy valamelyik szenzortól túl alacsony jelet kapott és az a baja.
Piritu - 1.000.0002018-03-13 07:17:19 // 7102
Azt minden tudjuk, hogy a 159 dpf-je még eléggé régen készült, a kezdeti nehézségekkel terheltek. Nem véletlen, hogy a 2.0-nál drasztikusan változtattak rajta. Simán lehet, hogy a használattól sérült a kerámiatest (elégett) és egy kicsit átenged, de még a rendszer így is életben tartja magát.
Piritu - 1.000.0002018-03-12 22:09:08 // 7101
Nekem anno a 20ezret futott 156-omat tekerték vissza 12-re :-P
Céges vas volt és nem akartak az APEH felé elszámolni magánautó használatot...
Piritu - 1.000.0002018-03-12 22:05:59 // 7100
Tuti, hogy nem hermetikusan. Mint írtam, ha már egyszer bement a korom, később is megtalálja az utat. Az elégetett gázolaj költségén már tuti megkereste egy új egr árát a vas...
Piritu - 1.000.0002018-03-12 22:01:52 // 7099
"De látod azt mondja semmi korom nem jön át. Ha átjön lyukas. :)" - elég elolvasni egy bármilyen műszaki leírást és rögtön kiderül, hogy a zsákszűrőn nem jöhet át semmi - feltéve hogy jól működik. A nyomáskülönbség simán lehet mérhető, hacsak nincs egy 25-ös fúróval átnyomva.
Ma megnéztem a céges parkolót. Egyetlen dpf-es dieselnek sem volt kormos a kipufogója. Kezdve a hárombetűs bajortól a csalószoftveres népautóig....
Piritu - 1.000.0002018-03-12 21:55:38 // 7098
"A dpf-en átjutó korom gondolom pont az az apró szemcse, ami már a kerámia pórusokon átfér és az elképzelhető legkárosabb." - no ez az,ami nem igaz. Anno amikor dpf-es kocsim lett hetekig böngésztem a netet. A fenti állítás igazolására SEMMIT sem találtam.
Ellenben egy svájci munkavédelmis mérési eredményeit igen. Ott munkavédelmi szempontból KIMÉRTÉK, hogy mit jelent a dpf egy alagútban dolgozó gépen. Az utólagosan beépített cuccok a legkisebb mérettartományban is kb 95%-ban kiszűrték a részecskéket. A látható tartományban gyakorlatilag 100%-ot mértek. Regennel együtt.
Piritu - 1.000.0002018-03-12 07:13:37 // 7097
Alapból mindegyik kormol, a mennyiség a motor, a befecskendező, a tuning stb. függvénye. Ettől kormos a cső vége.
Pont ezért találták ki a szűrőt.
Piritu - 1.000.0002018-03-11 22:19:34 // 7096
Meghámoztam. Szerencsére több rétegű és hámozva is elment pár 10e km-t.
Amikor a külső réteg elpattant majdnem az árokba mentem akkorát szólt. Mintha kézigránát robbant volna a csomagtartóban.
Piritu - 1.000.0002018-03-11 22:17:26 // 7095
"akkor hogyan jönne ki belőle, amit regenkor gázolajjal elfüstölsz korom?" - sehogy :-)
Fizikailag nem fér át rajta.
A kormot a dpf elégeti és széndioxid lesz belőle, az nem látható. Amit látsz az attól van, hogy lyukas és gyakorlatilag mint a kályhafüst a kéményben.
Jó egr-el (és befecskendező rendszerrel) a 156-om se füstölt sose. Max amikor meg volt tuningolva.
Piritu - 1.000.0002018-03-11 22:03:58 // 7094
A dob kívülről már így nézett ki:

De belül még ilyen volt a cső:
Piritu - 1.000.0002018-03-11 22:00:55 // 7093
Akkor ott valami nem volt kerek. A dpf egy szűrő, amin nem fér át a korom. Ha átjut, akkor lyukas.
Nekem 185e után még fémtiszta volt a kipufogó vége, a Giuliettáé ugyancsak fémtiszta 110e után.
Piritu - 1.000.0002018-03-11 21:52:30 // 7092
"az EGR szelepet ha ki is cseréled, megint meg fog ragadni egy-két év múlva, kezdődik elölről. " - ez a teória érdekes. Ha nekem a gyári elment 120e km-t, amit beleteszek miért megy el kevesebbet? Ja, mert a porlasztók rosszabbak és alapból több korom keletkezik?...
A kérdéssel megint eljutunk a dpf eltömődés kérdéséig. A legtöbbször valami más okozza, nem a dpf...
Piritu - 1.000.0002018-03-11 21:48:38 // 7091
A kormot meg megfogja a dpf, már ha van :-)
Piritu - 1.000.0002018-03-11 21:47:39 // 7090
"Most gondolkodom mint Micimackó, de én azt gondolom ettől nem melegszik lassabban semmivel se" - rosszul gondolod. Ki lett mérve. Csak nem találom a MES-sel felvett görbét. Nem a csúcshőfok számít, hanem az hogy meleg levegőt szív vissza.
Piritu - 1.000.0002018-03-11 20:59:35 // 7089
A hibalámpa vészüzemet jelent, nem jön az eredeti teljesítmény.

egr nélkül a mostani állapotnál lassabban fog bemelegedni. Más negatív hatása csak a megnövekedett nitrogénoxid mennyiség lesz a kipufogó gázban, ami ugye erősen mérgező.
Piritu - 1.000.0002018-03-11 20:41:07 // 7088
Nagyon gyorsan fog hibát dobni.
Anno ki lett mérve itt a topikban, hogy egr-el hamarabb melegszik, mint nélküle.

Nekem a működtető mágnesbe jutott át a korom és annak a tengelye szorult meg. Amúgy nem volt nagyon kormos, de nem volt értelme tisztítani, mert ha egyszer átment a korom, akkor már nem tömített a tengely, átment volna máskor is. Érdemes lecsavarozni és megnézni, hogy szorulás mentesen mozog-e.
Piritu - 1.000.0002018-03-11 20:30:39 // 7087
Ja, vakolás esetén ki is kell íratni a comp-ból.
Piritu - 1.000.0002018-03-11 20:28:39 // 7086
Én cserélném, illetve cseréltem anno a 156-on. Vannak akik a lefalazásra esküsznek. Neked kell eldönteni. Első kanyarban egy pucolást meg lehet próbálni.
Piritu - 1.000.0002018-03-11 20:20:56 // 7085
Amúgy a Giuliettáé a meleggel megjavult. Mióta 10 fok felett van, működik a rugós rendszer :-P
Piritu - 1.000.0002018-03-11 20:20:20 // 7084
nem lenni fészbuk user...
Piritu - 1.000.0002018-03-11 20:08:21 // 7083
Leragad az egr szelep.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.