Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002018-03-11 19:21:51 // 7082
A kipuff feletti hővédőhöz nem ér hozzá a cső? Esetleg a melegtől kicsit nagyobbat tud mozdulni, mert az egyik gumibak kilágyul.
Piritu - 1.000.0002018-03-11 18:54:47 // 7081
Szerszámok, emelő, pótkerék rögzítve? Az emelő "tekerője" is tud érdekes hangokat adni.
Piritu - 1.000.0002018-03-10 07:06:05 // 7080
Egy biztos, hogy annyit "hűt", hogy a nitrogénoxidok ne keletkezzenek. A csúcs hőmérséklet és nyomás tuti kisebb lesz miatta. Anyagfáradás szempontjából meg a dinamikus igénybevétel is számít.
Piritu - 1.000.0002018-03-09 21:49:39 // 7079
"gyorsabb lesz az égés, jobb lesz a hatásfok." - ez nem jelenti automatikusan a magasabb csúcsnyomást is, ami meg magasabb dinamikus terhelést? Kvázi nagyobb kalapáccsal üti a hengerfejet.
Piritu - 1.000.0002018-03-09 21:21:00 // 7078
Olvasva a kiégetéskor fellépő hőmérsékletekről szóló bejegyzéseket az egr szerepe ugrott be.
Az egr a visszavezetett kipufogó gázzal csökkenti a nitrogénoxidok mennyiségét, mégpedig úgy hogy rontja az égést és ezzel csökkenti a csúcshőmérsékletet. Kiírt egr-nél ez a "magasabb" hőmérséklet nem okozhatja a repedést a hengerfejben?
Piritu - 1.000.0002018-03-05 17:42:03 // 7077
Megy az, csak gyakorolni kell. A Giulietta mas csuklomozdulatot kíván :-)
Piritu - 1.000.0002018-03-04 21:31:31 // 7076
Hát ha te oda be tudsz nyúlni a tiszta részig irigyellek. (Főleg ha még két táska is van kezedben.)
Piritu - 1.000.0002018-03-04 21:10:35 // 7075
A zárás nem ügy. A belső fogantyúnál fogva egy mozdulat.
Nem kell megfogni kívül.
Piritu - 1.000.0002018-03-04 20:43:57 // 7074
Sajna még mindig azt írja, hogy a 159-hez nem megy...
Piritu - 1.000.0002018-03-04 20:41:14 // 7072
Nekem a Giuliettához van egy lowcost megoldás. Bár ilyen hidegekben nem az igazi, mert a gáztelók belassultak. Ha jól tudom ez a megoldás a 159-nél nem is játszik.
Piritu - 1.000.0002018-03-01 20:39:23 // 7071
Naugyehogyugye? :-)
Piritu - 1.000.0002018-03-01 20:38:07 // 7070
Már csak az érdekel, hogy egy benzinesnél hogy van ez a teória :-)
Többször megállapítottuk, hogy az autógyárakat roppantul nem érdekli, hogy mennyit bír ki alattad a vas. (pl. 35ezres olajcsere) Itt sincs másként...
Ellenben perelhetőek, ha nekimész valakinek indítás során...
Piritu - 1.000.0002018-02-28 19:20:45 // 7069
"sose használom(tam)" - Hogy látsz ki ilyen időben hátra?
Amikor nekem befagyott a Samarán nem lett semmi baja.
Piritu - 1.000.0002018-02-28 18:27:27 // 7068
Télen nagy hidegben lehet értelme, de 30 fokban?
Ha egy akkunak (indítómotornak) a nyeles tengely tekerése gondot jelent a motor kompressziója mellett, akkor ott már minden mindegy.
Piritu - 1.000.0002018-02-28 18:24:27 // 7067
Ez az elmélet meg ott bukott el, hogy a 159-nél elég csak a féket nyomni :-P
A dolog egyértelműen arról szól, hogy ne induljon el alattad az autó, ha beindul a motor és ne menj neki semminek. Ezt mutatja az is, hogy a fék nyomásakor végig kell nyomni az indító gombot, míg a kuplungnál csak rá kell bökni.
Piritu - 1.000.0002018-02-28 18:20:18 // 7066
A mutatvány helyből bukott, nincs kuplungpedál a kocsiban :-DD
Piritu - 1.000.0002018-02-28 16:31:01 // 7065
és a 35-höz még az is, hogy "A következők állapotának és épségének szemrevételezéssel történő ellenőrzése:... gumi alkatrészek (védőharmonikák, tömlők, perselyek stb.)", de szerintem nem is ez a lényeg.
Ha egyszer már valamiért emelőre került a vas célszerű körbenézni alatta. Egy egyszerű olajcserénél, sőt a gumisnál is amikor nincs rajta a kerék könnyebben lehet sérült alkatrészeket találni.
Piritu - 1.000.0002018-02-28 15:56:36 // 7064
Vannak olyan dolgok, amivel csak azután foglalkozik az ember, ha már megszívta.
Ilyen a kézifék bovden, de a téli ablakmosó is. Akinek már fagyott be a hátsó mosója és csak tavasszal engedett ki, az figyel rá :-))
Piritu - 1.000.0002018-02-28 15:52:22 // 7063
Nem véletlenül írja a karbantartási terv a fékek ellenőrzését is. Azt meg ugye nem kell okvetlenül télen csinálni, meg emelőre is mehet olyankor...
Piritu - 1.000.0002018-02-28 15:48:56 // 7062
"Nem húzunk mínuszban kéziféket :-(
Leginkább sosenem..."

Azt azért még elérhetnéd, hogy a kéziféket be nem húzók miatt a többieknek ne kelljen féket/kuplungot nyomogatni indítózáskor :-)
Piritu - 1.000.0002018-02-22 19:47:57 // 7061
Kb. A SUV-os itt éri el a 35-ős csúcssebességét:
Piritu - 1.000.0002018-02-22 19:20:07 // 7060
Ma errefelé húzott autó nélkül se mentek olyan gyorsan. Mindenki ráért :-DD
Piritu - 1.000.0002018-02-22 06:46:04 // 7059
A blogod második képén a vékony szakadtnak tűnik.
Piritu - 1.000.0002018-02-21 22:06:50 // 7058
Mi van, ha egyszerűen csak fordítva volt benn az izzó. Úgy a helyzetjelző helyett ment a 21W-os, a féklámpa helyett meg az 5W-os szál. Ha kiég az 5W-os szál kiabál a comp, mert a féklámpa áramkörén nem folyik áram, a helyzetjelzőn menő 21W-os szál meg világít és nem jelzi.
De ehhez a lámpának felkapcsolva kell lennie...
Piritu - 1.000.0002018-02-21 22:00:31 // 7057
Nem lehet, hogy az elektronika így biztosítja a hátsó világítást? A helyzetjelzőt érzi hogy nem megy, így helyette a "másik" izzószál ad fényt? A helyzetjelzőt nem reklamálta?
Piritu - 1.000.0002018-02-21 21:59:10 // 7056
Nekem van, de az nem jó a 159-re :-)
Piritu - 1.000.0002018-02-17 21:29:26 // 7055
Még egy ötlet: bontott kpl kulcs?
Piritu - 1.000.0002018-02-17 21:26:41 // 7054
Nem hinném, nem matrica.
Anno Ofival beszélgettem a témáról. Azt mondta, hogy van rá cég, le is lehetne gyártatni, de csak nagyon nagy tételben.
Piritu - 1.000.0002018-02-17 20:30:12 // 7053
Ezt mondjuk megnézném.
Piritu - 1.000.0002018-02-17 17:26:18 // 7052
Anno egyébként csak itt találtam: klatty
Piritu - 1.000.0002018-02-14 22:04:15 // 7050
Valamelyik gyári xenon tulaj csak elmeséli, én meg megpróbálom holnap reggel.
Piritu - 1.000.0002018-02-14 21:53:56 // 7049
A Giulietta akkor is bólint, gondolom a többi is ilyen :-P
Piritu - 1.000.0002018-02-14 21:53:14 // 7048
Az a baj, hogy sose lehet tudni, hogy mit adnak ki ha nincs meg a költségvetésbe betervezett bevétel.
Tapolca környékén pár éve képesek voltak megvárni a parkolóban a fóliázott kocsik tulaját is.
Piritu - 1.000.0002018-02-14 21:44:08 // 7047
Vagy mert a parkolóban ücsörgő jardnak feltűnik, hogy nem bólint indításkor a lámpa.
Piritu - 1.000.0002018-02-14 21:43:04 // 7046
...hát nem tudom. A 159-em normál izzós volt, a Giu xenonos. Pont autópályán nem látok különbséget. Egyszerűen túl gyorsan megy az ember a tompított által bevilágított úthoz képest. Szerintem egy őzet azzal se venni észre, főleg úgy hogy ott a korlát. Mondjuk a korlátot tényleg jobban látni.
Országút az más, ott a szélesebben bevilágított szántóföldön van esély észrevenni az állatokat.
A helyedben egy +25/+50%-os jobbfajta izzót próbálnék ki. Nekem anno a 159-nél bevált. Persze csak ha a lámpa amúgy rendben van.
Piritu - 1.000.0002018-02-14 08:39:10 // 7045
eco-t ne vegyetek, más mint a "normál" TS, nem nagyon van hozza alkatrèsz.
Piritu - 1.000.0002018-02-13 20:22:20 // 7044
igen ők azok
Piritu - 1.000.0002018-02-13 20:21:11 // 7043
Valószínűleg ők lesznek. Eddig kétszer voltam náluk, egyszer sem tudtak semmit se kezdeni a kulccsal, de sokaknak tudtak segíteni.
Mondjuk érdekes az oldaluk, mert az egyik egy olyan Mini kulcs volt, ami a képen is van...
Piritu - 1.000.0002018-02-01 07:22:10 // 7041
Keress egy elektronikában jártas emberkét, az meg tudja "fejteni". A lényeg mindkét esetben ugyan az, meg kell keresni azt a bizonyos ellenállást és kiszedni. Feltéve, ha benne van.
Piritu - 1.000.0002018-01-31 17:54:55 // 7040
viszont te nem is mondod, hogy nincs vele gondod :-DD
Piritu - 1.000.0002018-01-31 17:54:08 // 7039
Szóval nem működött :-DD

Mint a Winkler Cougar-ja. Mindig a "csak" volt a téma az Égéstérben. Trélerezték, két napig bújták, aztán csak egy saru volt lecsúszva. Máskor csak egy biztosíték, csak egy kábel, csak egy kapcsoló, stb. amit szintén csak több órás keresés után találtak meg :-)
Piritu - 1.000.0002018-01-31 17:36:33 // 7038
...ehhez képest a két blogodból az egyik arról szól, hogy valami nem működik rendesen :-DD
Piritu - 1.000.0002018-01-31 16:27:10 // 7037
Like :-)
" hülye hibákat hagytak benne." ami sokkal idegesítőbb tudott lenni, mint egy leállt motor. Engem pl az ülés nyekergése kergetett az őrületbe. Második próbálkozásra rá is jöttek és gariban megcsinálták. Mert ugye itthon nem szedhettem szét...
Piritu - 1.000.0002018-01-31 16:24:25 // 7036
Anno mielőtt a 159-et vettem már régóta aktív topik olvasó voltam. Fel is tettem a kérdést, hogy tényleg ilyen? És nem :-)
Piritu - 1.000.0002018-01-31 16:22:38 // 7035
"Elhiszem, hogy Neked volt gondod a 159-el, de azért azt is el kell ismerni típustól függetlenül, hogy sok esetben magának köszönheti az ember, ha valami idő előtt meghibásodik..." - Imádtam, és szerintem az új tulajnál is megfutja a 300k-t ugyan úgy gond nélkül, mint a családod autója. (Az 1,6TS-em is megfutotta bőven.)
Abban igazat adok, hogy a tulaj, az előélet sokat számít. Pont ezért írtam, hogy az új autóim közt volt vele a legtöbb tennivaló.
Ami természetesen még így is sokkal kevesebb volt, mint a céges hárombetűs német autókkal volt :-)
Piritu - 1.000.0002018-01-31 15:11:16 // 7034
Egy szóval se mondtam, hogy a GM motorokkal van probléma. (Mondjuk majdnem vettem 2,2JTS motoros Spidert.) Autókról beszéltem.

Jelenleg egy ugyan olyan motoros Giuliettával járok, mint a 159-ben volt. 106e km alatt a 159-el többször volt ennyi idő alatt gondom. Sokkal többet jártam garanciális javításra. Ennyi.

"megbízhatóság szimbólumai" - Tudomásul kel venni, hogy egy korszerű, bonyolult motor soha többé nem fog 500e km-t menni bontás nélkül. Az a vonat már régen elment. Ettől függetlenül vannak problémásabb és kevésbé problémás darabok.
Piritu - 1.000.0002018-01-31 13:19:28 // 7033
Váltóolaj mikor volt cserélve?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.