droberto2017-06-30 10:54:52 // 5496
MES-el tudod megcsinálni.
droberto2017-06-30 10:09:52 // 5495
Fogja csinálni. :(
Valami elfárad...
Hőmérsékletfüggő.
Azért kis odafigyeléssel (pl.: kulcsbehelyezés 2x) lehet vele élni.
Valami elfárad...
Hőmérsékletfüggő.
Azért kis odafigyeléssel (pl.: kulcsbehelyezés 2x) lehet vele élni.
droberto2017-06-30 09:55:58 // 5494
Héjj, ez nem Ford Kókusz! :)))
Irracionális! :)
De köszönjük! :)
Irracionális! :)
De köszönjük! :)
droberto2017-06-30 07:41:14 // 5493
Utána még izzít 40°C-os motorhőmérsékletig.
Persze a Cartárs szempontjából, ez most irreleváns, mert a hiba nem az izzítókör miatt lép fel. Persze kétszeri izzítással lehet javítani a hibán, de a vadi ok nem ez.
Itt is a jellemző nehézkes indulásos típushibával állunk itt szemben, ami 16-25°C közti motorhőmérsékletnél jelentkezik. A valódi okát itt még senki sem publikálta, de annyi bizonyos, hogy köze van a kompresszióhoz, mivel gyorsabb inítózási fordulatnál nem jelentkezik...
Persze a Cartárs szempontjából, ez most irreleváns, mert a hiba nem az izzítókör miatt lép fel. Persze kétszeri izzítással lehet javítani a hibán, de a vadi ok nem ez.
Itt is a jellemző nehézkes indulásos típushibával állunk itt szemben, ami 16-25°C közti motorhőmérsékletnél jelentkezik. A valódi okát itt még senki sem publikálta, de annyi bizonyos, hogy köze van a kompresszióhoz, mivel gyorsabb inítózási fordulatnál nem jelentkezik...
droberto2017-06-20 09:17:45 // 5491
Nem lesz baja az alkoholos üvegtisztítóktól és a nem túl vad oldószeres tisztítóktól (pl 500-1000 Ft-os féktisztító). Utóbbinál azért előtte próbálj rá egy sarkokban, hogy kimattítja-e.
Üvegtisztításhoz a legjobb a tiszta és zsírmentes mikroszálás rongy.
Ha gondolod szívesen segítek. :)
Üvegtisztításhoz a legjobb a tiszta és zsírmentes mikroszálás rongy.
Ha gondolod szívesen segítek. :)
droberto2017-06-06 11:08:08 // 5490
Kedvenceimnél megtalálod: ISO 10487-1:1992
droberto2017-06-01 12:55:56 // 5489
droberto2017-05-30 21:48:18 // 5488
Az automata is rátesz ennyit kb.
droberto2017-05-30 15:13:07 // 5487
Normál üzemben (jártam úgy fél évet), ezekre nincs hatással.
De könnyen ki tudod próbálni te is: A működtető részt (feket bordás hengert) lefordítod (2 csavart kiszedsz, a 3.-at kilazítot, 180°-al elfordítotd, majd visszahúzod a 3. csavart).
Egyébként van gondod, vagy csak kíváncsi vagy? :)
De könnyen ki tudod próbálni te is: A működtető részt (feket bordás hengert) lefordítod (2 csavart kiszedsz, a 3.-at kilazítot, 180°-al elfordítotd, majd visszahúzod a 3. csavart).
Egyébként van gondod, vagy csak kíváncsi vagy? :)
droberto2017-05-30 10:34:02 // 5486
Én kevesebbre emlékszem.
Majd csekkolom. :)
Majd csekkolom. :)
droberto2017-05-30 10:32:19 // 5485
Így van, elvileg az jobb a motornak. Viszont valamiért a szűrőnek rosszab. Vagy a matek nem jön ki egy változó miatt.
Autópályán, városon kívül kevesebb a regenkori többletfogyi, mert kevesebbet kell utóbecsekendeznie (melegebb a motor), hogy elérje a kataliztor a 600+-os hőmérsékletet.
Itt van egy korábban végzett mérésem.
Autópályán, városon kívül kevesebb a regenkori többletfogyi, mert kevesebbet kell utóbecsekendeznie (melegebb a motor), hogy elérje a kataliztor a 600+-os hőmérsékletet.
Itt van egy korábban végzett mérésem.
droberto2017-05-30 08:28:07 // 5484
droberto2017-05-30 08:09:26 // 5483
droberto2017-05-29 14:30:26 // 5482
Most már úgy gondolom, hogy tényleg nem kell az a lámpa. :)
(Csak az ilyen anomáliák zavarnak, hogy mindig a városban akarja csinálni)
Egyébként pedig a 1.6-nál, 2.0-nál az egész kipuffgáz kezelő rendszer (HW-SW) teljesen más, ott nem sok ilyen gondról hallani.
A legproblámásabb a 2.4, majd az 1.9.
(Csak az ilyen anomáliák zavarnak, hogy mindig a városban akarja csinálni)
Egyébként pedig a 1.6-nál, 2.0-nál az egész kipuffgáz kezelő rendszer (HW-SW) teljesen más, ott nem sok ilyen gondról hallani.
A legproblámásabb a 2.4, majd az 1.9.
droberto2017-05-29 14:26:44 // 5481
A korom, kén és szulfáthamu 600°C felett ég.
Terhelésnél nem több a DPF hőmérséklete, mint 150-250°C.
Az viszont igaz, hogy a koromtermelődés a megtett út függvényében autópályán a legkevesebb.
Most kettő dolgot gondolok a pályás letérdeléseket illetően:
1. Autópályán haladáskor és egyéb nagy tömegáramú esetben (lásd: amikor regenkor Pityu és én is próbálta az optimálisnak mondott 2.000 -2.500 fordulatot tartani bedöglött a szűrő rendszerünk) nem tud/szeret pucolni.
2. A tömödési százalék számításnál, autópályán a képlet valamely változójának értéke a megszokottól (referenciától) eltérően jelentkezik. Ekkor egy adott százalék értékhez egy magasabb deltaP érték tásul mint általában. Így fordulhat elő, hogy a rendes, és némely esetben (lásd az én esetem) még a kényszerített regeneráció sem tud lefutni, mert akkor már nagyon el van tömődve a szűrő.
Terhelésnél nem több a DPF hőmérséklete, mint 150-250°C.
Az viszont igaz, hogy a koromtermelődés a megtett út függvényében autópályán a legkevesebb.
Most kettő dolgot gondolok a pályás letérdeléseket illetően:
1. Autópályán haladáskor és egyéb nagy tömegáramú esetben (lásd: amikor regenkor Pityu és én is próbálta az optimálisnak mondott 2.000 -2.500 fordulatot tartani bedöglött a szűrő rendszerünk) nem tud/szeret pucolni.
2. A tömödési százalék számításnál, autópályán a képlet valamely változójának értéke a megszokottól (referenciától) eltérően jelentkezik. Ekkor egy adott százalék értékhez egy magasabb deltaP érték tásul mint általában. Így fordulhat elő, hogy a rendes, és némely esetben (lásd az én esetem) még a kényszerített regeneráció sem tud lefutni, mert akkor már nagyon el van tömődve a szűrő.
droberto2017-05-29 13:35:07 // 5480
A 2 perces lejtőn gurulás 120-40-ig volt két percig. Azért ekkor is volt menetszél.
Ellenben autópályán a nagy tömegáram jobban melegíti.
Én ezt elvetném...
Ellenben autópályán a nagy tömegáram jobban melegíti.
Én ezt elvetném...
droberto2017-05-29 11:40:39 // 5479
Tudja valaki, hogy a DPF regeneráció milyen feltételek mellet kezdődik el?
Ugyanis egyre inkább úgy gondolom - szembemenve a korábbi nézetekkel -, hogy az autópályán nem "szeret" valamiért tisztítani. Ezt megerősítheti, a sok autópályás szürő túltelítődés okozta üzemzavar.
Már többször észrevettem (meg már itt is volt róla szó), hogy akkor állt neki amikor lejöttem róla és beértem a városba.
Tegnap is VTT-ről hazafele jövet, 23°C-ban GPS 140 km/h-ás 80 km-es etap után áltt neki a tisztításnak. Üresben kb 2 percig gurulva értem be a vásosba. 1 perc után vettem észre, hogy 2-ről felment a pillanatnyi fogyi sokra. Így a regenerációt a mosóban fejezte be, miközben mostam.

Meg kéne szerezni valahogy feltételrendszert.
Vagy valahonna ki kéne olvasni....
Ugyanis egyre inkább úgy gondolom - szembemenve a korábbi nézetekkel -, hogy az autópályán nem "szeret" valamiért tisztítani. Ezt megerősítheti, a sok autópályás szürő túltelítődés okozta üzemzavar.
Már többször észrevettem (meg már itt is volt róla szó), hogy akkor állt neki amikor lejöttem róla és beértem a városba.
Tegnap is VTT-ről hazafele jövet, 23°C-ban GPS 140 km/h-ás 80 km-es etap után áltt neki a tisztításnak. Üresben kb 2 percig gurulva értem be a vásosba. 1 perc után vettem észre, hogy 2-ről felment a pillanatnyi fogyi sokra. Így a regenerációt a mosóban fejezte be, miközben mostam.

Meg kéne szerezni valahogy feltételrendszert.
Vagy valahonna ki kéne olvasni....
droberto2017-05-23 17:22:20 // 5478
Úgy, hogy valamit nem számolsz bele. :) Pl az alapjárati vagy a rövid relatíve magas fogyasztású menéseket.
droberto2017-05-22 22:27:04 // 5477
Annyi a különbség, hogy a csajok az Audit és BMW drájvereket megnézik, az Alfáét nem. :)
Nem ismerik.
Nem ismerik.
droberto2017-05-22 22:25:38 // 5476
Ja... egyes riasztókhoz (pl.: Spal) lehettett ilyen modult venni.
droberto2017-05-22 22:24:40 // 5475
Nekem is van ilyenem. Az én fejem már mp3-as, de szerintem nálad is menniek kell.
A CD gombot kell többször megnyomni, hogy kiválaszt a Jag-et mint bemeneti jelforrást.
A CD gombot kell többször megnyomni, hogy kiválaszt a Jag-et mint bemeneti jelforrást.
droberto2017-05-22 22:22:58 // 5474
Az ajtóban levő doboz (komfortelektronika).
droberto2017-05-22 20:25:57 // 5473
Az új vasak már megint felhúzzák.
droberto2017-05-20 10:25:32 // 5472
Sokunknak van/volt ez. 4-5 évet bír valamely alkatrész.
Sanszos, hogy a kullungkapcsoló...
Sanszos, hogy a kullungkapcsoló...
droberto2017-05-20 09:04:10 // 5471
Már vagy fél éve akarom kérdezni:
Kijelenthető, hogy lejtőn fékezéskor, 6-8 éves kor után a többeknél (már nálam is) jelentkező Hill Holder hibát a kuplung kapcsoló elgyengülése okozza?
Megfigyeltem, hogy erősebb bukkanónál (pl.: nagyobb tempónál Erzsébet híd pesti dilettációja) a tempomatot is dobja.
Sanszos....
Tozo-n kívül másnak is segített a kapcsolócsere?
Kijelenthető, hogy lejtőn fékezéskor, 6-8 éves kor után a többeknél (már nálam is) jelentkező Hill Holder hibát a kuplung kapcsoló elgyengülése okozza?
Megfigyeltem, hogy erősebb bukkanónál (pl.: nagyobb tempónál Erzsébet híd pesti dilettációja) a tempomatot is dobja.
Sanszos....
Tozo-n kívül másnak is segített a kapcsolócsere?
droberto2017-05-19 14:15:38 // 5470
Ha gondolod kölcsönadom a Novit egy próbára. :)
Alul olyan, mint egy másik autó. Ég és föld.
Vagy kérdezd a Csabit. :)
És ez a levegőt is hozzáteszi, úgy hogy jó legyen az egérnek a szívósornak és a részecskeszűrőnek.
Alul olyan, mint egy másik autó. Ég és föld.
Vagy kérdezd a Csabit. :)
És ez a levegőt is hozzáteszi, úgy hogy jó legyen az egérnek a szívósornak és a részecskeszűrőnek.
droberto2017-05-18 22:22:21 // 5469
Ragassz vissza rá egy másik matricát. Én festés után tettem volna - meg Haddeléra tettem is - rá.
Egyébként szép lesz.
Egyébként szép lesz.
droberto2017-05-18 22:19:30 // 5468
Hallod, te szerintem nem mész elég gyorsan. :)
Nagyon komolyat fordul ám ez a vas prémium gummával négy kerékkel csúszva - hátsó kerekeseket megszégyenìtő balansszal - zéró krosszériacsavarodással közel 1 G-vel. 😆
Anno majdnem vettem egy - elfelejtettem a nevét, milyen, FL utáni magas felszereltségű - unijetet, de bennem a Tipohoz képest nem hagyott mély nyomokat. Kicsit több powerre számìtottam. Persze a kormány nagyon tetszett.
Nagyon komolyat fordul ám ez a vas prémium gummával négy kerékkel csúszva - hátsó kerekeseket megszégyenìtő balansszal - zéró krosszériacsavarodással közel 1 G-vel. 😆
Anno majdnem vettem egy - elfelejtettem a nevét, milyen, FL utáni magas felszereltségű - unijetet, de bennem a Tipohoz képest nem hagyott mély nyomokat. Kicsit több powerre számìtottam. Persze a kormány nagyon tetszett.
droberto2017-05-18 21:58:37 // 5467
Az mondjuk elég trèh, ha egy maki nem bír összerakni egy vezérést. Nullára szetszem, de ez mèg nekem is sikerült. :)
droberto2017-05-17 23:17:27 // 5466
Így van. Ezt én is így csinálom.
Illetve két tipp:
- Még frissen kell lemosni. Hihetetlenül rá tud száradni.
- Bogároldó spray. 6-8 fújás, igencsak felpuhítja a tetemeket. :)
Illetve két tipp:
- Még frissen kell lemosni. Hihetetlenül rá tud száradni.
- Bogároldó spray. 6-8 fújás, igencsak felpuhítja a tetemeket. :)
droberto2017-05-17 22:56:58 // 5465
Sanszos!
Én mit javasolok?
Egyértelmű a B típust. :)
Gusztátlan egy dolog ez a nagy rendszám az Alfán.
Viccet félretéve ezt neked kell mérlegelned-eldöntened, hogy mi mit ér meg.
Én mit javasolok?
Egyértelmű a B típust. :)
Gusztátlan egy dolog ez a nagy rendszám az Alfán.
Viccet félretéve ezt neked kell mérlegelned-eldöntened, hogy mi mit ér meg.
droberto2017-05-17 22:46:21 // 5463
A polír és a karnauba Wax nekem is vissza van.
Ha lágyvíz is van a mosóban, akkor feleslegesen törölgetni.
Csak megkarcolod a rajt maradt porszemekkel a lakkot.
Az is igaz, hogy pár percet jobb, ha vársz, hogy kissé leszáradjon, különben a csapott hát visszarántja a port hátul, ami a vízcseppekre rátapad és pöttyös lesz.
Ha lágyvíz is van a mosóban, akkor feleslegesen törölgetni.
Csak megkarcolod a rajt maradt porszemekkel a lakkot.
Az is igaz, hogy pár percet jobb, ha vársz, hogy kissé leszáradjon, különben a csapott hát visszarántja a port hátul, ami a vízcseppekre rátapad és pöttyös lesz.
droberto2017-05-17 22:43:02 // 5462
Akkor adj alá egy Ladát. :)))
Dalma szereti vezetni, a kormányzást pedig most külön kiemelte.
Az viszont tény, hogy egy Punteszban, vagy bármilyen franciában könnyebb kb minden kezelőszervet működtetni.
Dalma szereti vezetni, a kormányzást pedig most külön kiemelte.
Az viszont tény, hogy egy Punteszban, vagy bármilyen franciában könnyebb kb minden kezelőszervet működtetni.
droberto2017-05-17 22:41:11 // 5461
Rossz helyen voltál, benne a van a D típusú rendszám a típusbizonyítványban.
droberto2017-05-17 22:40:16 // 5460
Kb én is így csinálom. Az illesztéseknél jól ki kell veretni (közelről) a sampont és a wax-ot is, különben cseppes, foltos lesz.
droberto2017-05-17 22:39:08 // 5459
Pedig azért az ülést és a kormányt is igencsak széles - mondhatni szélsőséges, átlag feletti - tartományok közt lehet állítani.
droberto2017-05-17 22:37:58 // 5458
Közlekedőedénynek tökéletes. Nem vagyunk egyformák. Lehet ezt is miért szeretni. Jó benne a multimédia és tele van modern motyóval. Nekünk Alfásoknak persze nem ezek a fajsúlyos tételek...
droberto2017-05-17 22:35:04 // 5457
Nem rossz gép azért, csak nekem nem szép és más érzés a birtoklása.
Most kicsit, - hogy bukta a Giu a szavazást - elmélyültem a pontozási rendszert és, arra juttottam, hogy mindenkinek más a preferenciája. Mindenki máshogy pontoz, mert mindenkinek más a fontos. Egyébként meg.... a spanyolok és a is portugálok bekaphatják! :)
Most kicsit, - hogy bukta a Giu a szavazást - elmélyültem a pontozási rendszert és, arra juttottam, hogy mindenkinek más a preferenciája. Mindenki máshogy pontoz, mert mindenkinek más a fontos. Egyébként meg.... a spanyolok és a is portugálok bekaphatják! :)
droberto2017-05-17 22:30:40 // 5456
Szerintem a tied kívül érhet bele. Vedd ki a pogikat és úgy szerintem jó lesz.
droberto2017-05-17 22:30:03 // 5455
Kb. Kell egy NKH-s szemle. A papírral meg bemész egy ocsmányirodába leteszel kb 12k pénzt és megkapod a D típusú rendszámot. Jó esetben elkérik a régi pléht.
droberto2017-05-16 20:36:51 // 5454
droberto2017-05-16 20:32:24 // 5453
droberto2017-05-06 22:49:05 // 5452
droberto2017-05-06 22:46:22 // 5451
Ülésfűtés javítás egy CarTársnak. :)
droberto2017-05-06 17:52:52 // 5450
droberto2017-04-27 20:49:02 // 5449
12-őt nekem is befal az 1.9, nagykerékkel városban 1-3 km-es rövid etapokon. :)
droberto2017-04-24 10:43:22 // 5448
Az övé navis, ehhez menetes kiszedő kell, úgy ahogy a Pityukoma is írta.
A "sima" fej, ami nekünk van, ahhoz elég a köracél. :)
A "sima" fej, ami nekünk van, ahhoz elég a köracél. :)
droberto2017-04-23 13:47:06 // 5447
VTT-n hajnalban kipróbálnám... :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.