Már mondtam telefonon is neked ezeket:
- Csináld meg minnél előbb a hűtőfolyadék szintjelzőt, ha nem akarsz megint egy millát rákölteni a vasra. :)
- Nyomás alatt, melegen kesztyűben nyitsd ki a légtelenítőket a magaspontokon, ahol lehetséges levegő zsák. A motor előtti kollektoron, a radiátorra menő csövek tetején, hűtő tetején és mindenhol ahol találsz. A csavarokra és a menetre nagyon figyelj, nem tépd meg őket agyon, mert letörik a fejük és elmegy a vized.
- A hűtöd meg tényleg mielőbb cseréld ki, ha jót akarsz megadnak. Kb 50-60k a gyári (71740292), egy AM Nissenst pedig 30-35K körül megkapsz. A tömítőfolyadék használatára, ne is gondolj. :)
Ezeket pedig még nem értem:
- Honnan folyik a víz? A vízhűtő alsó csonkjánál és a termosztátnál is?
- Amikor hideg, akkor visszajön eredeti vízszint? Húzz filcel egy csíkot a kiegyenlítőre, mert teljes felőrlöd magad... :)
droberto2017-10-17 10:14:25 // 5646
droberto2017-10-17 09:51:23 // 5645
Ez így nagyon "dióhélyban" van leírva. Mit értesz hiba alatt? Mit produkál? Mik a hibakódok?
Én semmiképpen nem javaslom a kiktatást. A valódi hibát kell megkeresni, és javítani. Ha ez tényleg az EGR, akkor ellenőrizni kell MES-el, esetleg kérni egyet kölcsön kipróbálásra.
Egyébként meg szervíz.
Én semmiképpen nem javaslom a kiktatást. A valódi hibát kell megkeresni, és javítani. Ha ez tényleg az EGR, akkor ellenőrizni kell MES-el, esetleg kérni egyet kölcsön kipróbálásra.
Egyébként meg szervíz.
droberto2017-10-16 20:38:25 // 5644
Melegben csináld, úgy a kisebb a fültörés esélye.
Annyi kieg., hogy könnyebb leszedni belülről a burkolatot. Ehhez ki kell pattintani a -
az alsó-belső véghelyzetbe állított - tükörl.apot óvatosan, 2 db műanyag feszítővel. Ezután már hozzáférsz a 4-ből három pöcökhöz. :)
Annyi kieg., hogy könnyebb leszedni belülről a burkolatot. Ehhez ki kell pattintani a -
az alsó-belső véghelyzetbe állított - tükörl.apot óvatosan, 2 db műanyag feszítővel. Ezután már hozzáférsz a 4-ből három pöcökhöz. :)
droberto2017-10-16 20:34:30 // 5643
A motor főegységeinek kopását ezek az értékek mutatják leginkább.
BmS - A motor mechanikus vizsgálata I.
BmS - A motor mechanikus vizsgálata II.
BmS - A motor mechanikus vizsgálata I.
BmS - A motor mechanikus vizsgálata II.
droberto2017-10-16 19:59:04 // 5641
Engem a csúcsnyomás és a nyomásveszteség értkei érdekelnének miváltképpen...
Én is most tényfeltáró nyomozást folytatok...
Én is most tényfeltáró nyomozást folytatok...
droberto2017-10-16 19:57:37 // 5640
Ezt ha tudná valaki én komolyan meghívnám egy ebédre! :)
Lassan indíthatnénk erre egy alapot. :)
Lassan indíthatnénk erre egy alapot. :)
droberto2017-10-16 14:56:53 // 5639
Arra emlékszel, hogy többünknél a Starter revízió megoldotta a problémát? (Nálam csak ideiglenesen)
Továbbra is tartom, hogy a hiba, kopás(ok), és elhasználódás eredménye. Persze nem biztos, hogy mindenkinek ugyanaz amortizálódik.
Továbbra is tartom, hogy a hiba, kopás(ok), és elhasználódás eredménye. Persze nem biztos, hogy mindenkinek ugyanaz amortizálódik.
droberto2017-10-16 14:51:25 // 5638
Mivel és milyen értékeket mértetek?
Mi a referenciaérték, és mekkora eltérés megengedett?
Mi a referenciaérték, és mekkora eltérés megengedett?
droberto2017-10-16 14:49:01 // 5637
Pont azért lenne jó belemerülni, hogy más is okuljon belőle.
Feltéve, ha egyazon hibáról beszélünk...
Feltéve, ha egyazon hibáról beszélünk...
droberto2017-10-16 14:00:04 // 5636
Az égési csúcsnyomásokat kellene megmérni, vagy méginkább nyomásveszteséget.
A félmelegen nehezen indulást az égési csúcsnyomás csökkenése okozza szvsz.
A félmelegen nehezen indulást az égési csúcsnyomás csökkenése okozza szvsz.
droberto2017-10-16 13:57:29 // 5635
Ezt írtam már én is többször. Nálam elég ha kétszer teszed gyújtásra.
Egyébként másodszorra mindig jól elkapja a sikertelen startot követően. Nem kell a gomb ehhez.
Egyébként másodszorra mindig jól elkapja a sikertelen startot követően. Nem kell a gomb ehhez.
droberto2017-10-13 09:04:49 // 5634
Vagy vidd el egy műanyag hegesztőhöz és javítasd meg, ha csak megsérült.
droberto2017-10-13 09:03:33 // 5633
A Rolan-Tencsik a legnagybb, akkor próbáld ott.
Vagy Fiat boltba(vagy bármilyen alkatrész kereskedésbe gyáriként):
5,5K
:)
Vagy Fiat boltba(vagy bármilyen alkatrész kereskedésbe gyáriként):
5,5K
:)
droberto2017-10-12 13:42:38 // 5632
bocs: nem váltót, hanem a holtjátékos difit...
droberto2017-10-12 13:41:51 // 5631
Szét szedjük a váltót is? :)
Mi-, és hogyan adja ennek a jóságát?
Nincs egy videó erről? :)
Mi-, és hogyan adja ennek a jóságát?
Nincs egy videó erről? :)
droberto2017-10-11 09:06:16 // 5630
Elvileg a kar oldalit mutatja, de ahogy múltkor is mondtam, laikusként nem árt odafigyelni (ellenőrizni), hogy nem a tükörképről van szó. Ezt megteheted ellenállásméréssel, ha pl. a 4-es és 1-es lábat összesípoltatod a RES gomb megnyomásakor. :)
droberto2017-10-10 23:09:16 // 5629
droberto2017-10-10 23:08:11 // 5628
droberto2017-10-09 13:24:44 // 5627
Ez már döfi, és még az ára is típusazonos. :)
Ja... meg baráti is....
Ja... meg baráti is....
droberto2017-10-09 13:10:09 // 5626
droberto2017-10-09 12:54:53 // 5625
Ez egy Powarrail II. Ez nem jó az E4-esekhez elvileg, mert csak egy stekkeres.
Én anno arra jutottam velük - ha jól emlékszem -, hogy sorozatszám.
Én anno arra jutottam velük - ha jól emlékszem -, hogy sorozatszám.
droberto2017-10-05 15:23:06 // 5624
A hetes letépte a fejünket! :)
droberto2017-10-05 08:33:14 // 5623
Zsozsoboy...
Mintaha utólagos karbonborítás lenne a kormányközepén...
Mintaha utólagos karbonborítás lenne a kormányközepén...
droberto2017-10-04 22:36:30 // 5622
Te látod. :)
Itt se lehet, de nincs alkatrész mosóm.
Meg a motort mosni se lehetne.
Egyébként meg (csak) kötelező kiírni. :)
Az újabb fajta Brigiciol viszont biológiailag lebomló.
Úgyhogy ma kicsit nagy volt ma az ökonyomom, de majd Erhardra számítok, hogy a TBi-vel kompenzálja a zuzmó pusztulást.
:)
Itt se lehet, de nincs alkatrész mosóm.
Meg a motort mosni se lehetne.
Egyébként meg (csak) kötelező kiírni. :)
Az újabb fajta Brigiciol viszont biológiailag lebomló.
Úgyhogy ma kicsit nagy volt ma az ökonyomom, de majd Erhardra számítok, hogy a TBi-vel kompenzálja a zuzmó pusztulást.
:)
droberto2017-10-04 22:28:11 // 5621
droberto2017-10-04 22:26:12 // 5620
Én az 1.9-nél gyorsabb gázreakciót nem tapasztaltam. (Igaz én boxos vagyok.)
Ezt majd a Zoli megerősíti vagy cáfolja, ha akarja/tudja.
Ezt majd a Zoli megerősíti vagy cáfolja, ha akarja/tudja.
droberto2017-10-04 22:10:55 // 5619
Az "nálatok" is elég nagy a turbó, ebből is származik a motor tehetetlensége alsó tartományos kigyorsításkor.
droberto2017-10-04 22:10:51 // 5618
A behozott autókban a behozatal (első eredetiségvizsga) után ugrik vissza a km. Hiába van Nemzeti adatrögzítés, ha előtte van megtekerve. Ez csak akkor változna meg, ha km rögzítés nemzetközi lenne... Ez meg nem érdeke a Politikusoknak. :(
droberto2017-10-04 22:10:49 // 5617
Ez nekem is terítékre kerül hamarosan.
Az oli level sensor nekem is France, Jäger. :)
Egyébként azt miért cserélted?
Az oli level sensor nekem is France, Jäger. :)
Egyébként azt miért cserélted?
droberto2017-10-04 22:10:47 // 5616
Szerintem a kiírt 4%, az ténylegesen nulla. A mi féle "két vezetékes" EGR-ünk állását az ECU csak tippelgeti (pl.: szívósori MAP-tól szedett hőmérséklet jelből). Sajnos...
Én amikor kiszedtem kb 2000 km-re az alábbiakat tapasztaltam:
- ugyanúgy ment
- ugyanannyit ivott
- hangosabb volt
- büdösebb volt
- lassabban melegedett
Amire pedig nem árt ilyenkor odafigyelni, hogy a léghiányt a turbónak kell pótolnia, ami akár 40% is lehet. Magyarul, még jobban kell rá hidegen figyelni.
Én amikor kiszedtem kb 2000 km-re az alábbiakat tapasztaltam:
- ugyanúgy ment
- ugyanannyit ivott
- hangosabb volt
- büdösebb volt
- lassabban melegedett
Amire pedig nem árt ilyenkor odafigyelni, hogy a léghiányt a turbónak kell pótolnia, ami akár 40% is lehet. Magyarul, még jobban kell rá hidegen figyelni.
droberto2017-10-04 22:10:43 // 5615
Sok múlik a használatól, de azért vagyunk itt jópáran, akik 100-250k km között több százezret költötöttünk szeretett vasainkra.
Ismétlem magam, de próbálok konkrétabb lenni mint pár napja:
- Vezérlés (főtengely ékszíjtárcsával)
- Lengőkar
- Turbó
- Szívósor
- EGR
- Klímahűtő
- Kuplung
- Kettőstömegű
- Féltengely
- Kormánymű
- Befecskendező
- Féktárcsák
Ezek bármelyike 50k felett tud lenni és akkor az apróságokat fel sem soroltam.
Nem azt mondom, hogy ezek tönkre is mennek, mert ez igencsak használat függő, de 150-200K km után minden méter ajándék. Másszóval jó ha van egy persely, amiben gyűjtjük havonta az 10-20k Ft-okat. :) Persze csak ha becsületesen fennt akarod tartani és/vagy és sokat mész.
Ismétlem magam, de próbálok konkrétabb lenni mint pár napja:
- Vezérlés (főtengely ékszíjtárcsával)
- Lengőkar
- Turbó
- Szívósor
- EGR
- Klímahűtő
- Kuplung
- Kettőstömegű
- Féltengely
- Kormánymű
- Befecskendező
- Féktárcsák
Ezek bármelyike 50k felett tud lenni és akkor az apróságokat fel sem soroltam.
Nem azt mondom, hogy ezek tönkre is mennek, mert ez igencsak használat függő, de 150-200K km után minden méter ajándék. Másszóval jó ha van egy persely, amiben gyűjtjük havonta az 10-20k Ft-okat. :) Persze csak ha becsületesen fennt akarod tartani és/vagy és sokat mész.
droberto2017-10-04 12:59:48 // 5613
A "Diós ember" :) mindig mondja, hogy primitív buta dolog a falazás. :)
droberto2017-10-04 11:31:51 // 5612
Az lehet a baj, hogy változó korban vannak a gépek és hőhullámai vannak. :)))
droberto2017-10-04 10:25:58 // 5611
Happy 100K!
Jó érzés veletek lenni már több mint 80k hsz. óta! :)
Jó érzés veletek lenni már több mint 80k hsz. óta! :)
droberto2017-10-04 10:25:55 // 5610
Hogyhogy eladod, mi lesz helyette, ha megkérdezhetem?
droberto2017-10-04 10:24:33 // 5609
Lehet, csak le kéne szedni az önindítót ás kipucolni, felújítani. De az is simán lehet, hogy hiába van fesz a korrodált csatlakozás miatt nem megy át elég áram a vezetéken. Érdemess lehet rámérni a kábelre indítózás alatt mind fesz mind áram téren.
droberto2017-10-04 10:06:01 // 5608
Először behúzó, másodszor akksi, harmadszor oxidálodott csatlakozás (pl.: testkábel, tápkábel).
droberto2017-10-04 09:40:16 // 5607
Bendix - behúzótekercs.
Vagy akksi...
Vagy akksi...
droberto2017-10-04 09:38:47 // 5606
Hivatalosan csak az összetartást tudod állítani. :)
droberto2017-10-03 14:47:29 // 5605
...mert nem fognék...
droberto2017-10-03 14:45:26 // 5604
Magam soha nem fognék auónepperkedésbe, mert fognék egy autón se, de a önjelölt tesztvezetők kiszűrésére jó lehet, hogy kirakatod vele az asztalra a vételárat. :)
Bár nyílván ehhez is kell emberismeret és pszihológia, hogy kinél ragaszkodj hozzá és kinél tekints el tőle. Mert ugye ez sok embernek lehet sértő és nem mindig van azonnali KP-s fizetés.
És ugye sok olyan sztorit is hallani, hogy a kevésbé kultúrált és/vagy öltözött mókus, nejlon (bocsánat Tesco-s) szatyorba vitte be a 20 Millát és hozta ki az új Mercit a szalonból...
Bár nyílván ehhez is kell emberismeret és pszihológia, hogy kinél ragaszkodj hozzá és kinél tekints el tőle. Mert ugye ez sok embernek lehet sértő és nem mindig van azonnali KP-s fizetés.
És ugye sok olyan sztorit is hallani, hogy a kevésbé kultúrált és/vagy öltözött mókus, nejlon (bocsánat Tesco-s) szatyorba vitte be a 20 Millát és hozta ki az új Mercit a szalonból...
droberto2017-10-03 14:36:54 // 5603
A szomszéd Cartársnak pont egy alapos gőzborotvás puccer után kezdett eget rengető nyöszörgésbe. :) Persze ez engem nem tántorít el tőle. :)
Hozzáférhetőség: Kerékcserekor és olajcserekor férsz hozzá viszonlag legjobban a gumialkatrészekhez.
Anyag: A bringák első gáz/levegő telójához létezik kimondott szimmering ápoló spray.
Utána kéne olvasni külföldi fórumokon, hátha valakinek már van valami bevált szere.
Lehet, hogy az ipari gumiabroncsápolót kéne megpróbálni szórófejesíteni...
(Kár, hogy már ninics közöttünk GTPeti, ő biztos tudna valami okosat mondani erre. :))
Hozzáférhetőség: Kerékcserekor és olajcserekor férsz hozzá viszonlag legjobban a gumialkatrészekhez.
Anyag: A bringák első gáz/levegő telójához létezik kimondott szimmering ápoló spray.
Utána kéne olvasni külföldi fórumokon, hátha valakinek már van valami bevált szere.
Lehet, hogy az ipari gumiabroncsápolót kéne megpróbálni szórófejesíteni...
(Kár, hogy már ninics közöttünk GTPeti, ő biztos tudna valami okosat mondani erre. :))
droberto2017-10-03 14:28:16 // 5602
Én amikor a robogómat vettem volt egy 2! oldalas csekklistám. :) Az első kettő moci ez alapján telefonon ki is hullot. A 3. egrit hívtam - szimpatikus volt eleve -, de mondtam neki, hogy öszintén mondja el az összes hibáját (1-2 éves hibátalan garanciás-karcmentes motort kerestem), mert ha elmegyek és találok rajta bármi hibát vagy karcot kifizettetem vele az utamat. (Volt azért egy "B" kiszemelt tarcsiba Hódmezővásárhelyen) Persze hozzátettem, ha tényleg úgy lesz az állapot ahogy mondja, akkor alku nélkül kp-ba fizetek. Úgy is lett. :) Egy próbakör után boldogan toltam be az autó puttonyába. :)
Egy használtabb járműnél az állapot pedig már jóval relatívabb. Nehezebb kérdés. Mást gondol róla a vevő és az eladó is.
Egy használtabb járműnél az állapot pedig már jóval relatívabb. Nehezebb kérdés. Mást gondol róla a vevő és az eladó is.
droberto2017-10-03 13:58:58 // 5601
Autóeleadás szerintem...
Általánosítani nem szabad, de tény legalább annyi a hülye a nepper és a vásárlói oldalon is. Sok az átbaszós és "idegesítő dumás" nepper. A vásárlói oldalon, meg azt gondolják, hogy újautót vesznek használt piaci ár alatt. Irreális elvárások vannak vevői oldalról is.
Én próbakör nélkül nem vennék autót. :)
Általánosítani nem szabad, de tény legalább annyi a hülye a nepper és a vásárlói oldalon is. Sok az átbaszós és "idegesítő dumás" nepper. A vásárlói oldalon, meg azt gondolják, hogy újautót vesznek használt piaci ár alatt. Irreális elvárások vannak vevői oldalról is.
Én próbakör nélkül nem vennék autót. :)
droberto2017-10-03 13:52:16 // 5600
Ez jó kérdés, örülök, hogy szóba hoztad.
Én se tudom, hogy a nehezen hozzáférhető helyeken levő futómű gumialkatrészeket, mivel ápoljam/hidratáljam. Ugyanis egy ipari folyékony gumiápolót nehéz bejuttatni az illesztett, kenni kívánt (nyekergő) részhez.
A szilikon hidegben dehiratál + koszgyűjtő. A WD40, "zsírspré" úgyszintén koszgyűtő és ismeretlen hatása lehet (ph; vegyi összetétel) a nem ismert anyagú gumikra....
Én se tudom, hogy a nehezen hozzáférhető helyeken levő futómű gumialkatrészeket, mivel ápoljam/hidratáljam. Ugyanis egy ipari folyékony gumiápolót nehéz bejuttatni az illesztett, kenni kívánt (nyekergő) részhez.
A szilikon hidegben dehiratál + koszgyűjtő. A WD40, "zsírspré" úgyszintén koszgyűtő és ismeretlen hatása lehet (ph; vegyi összetétel) a nem ismert anyagú gumikra....
droberto2017-10-03 13:16:16 // 5599
A stabilizátor pálcákba erősen kapaszkodj bele és rángasd meg. Nekem is hasonlóan viselkedett jobb hátul. Véletlenül vettem észre az aknából, hogy kotyog a gömbfej amikor tologattam magam fellett. :)
droberto2017-10-01 12:46:00 // 5598
Én is hasonló cipőben járok. Én azon vagyok, hogy rendelek bele gyári (Garett) kieegyensúlyozott középrészt és tömítéskészletet és magam kicserélem.
A leszedésben már tudok segíteni, az nem olyan nagy történet. :)
A leszedésben már tudok segíteni, az nem olyan nagy történet. :)
droberto2017-10-01 12:42:12 // 5597
Szerintem azokat úgy kell külön beszerezned és beppattintanod a stekkerbe.
A legjobb, ha leszeded és csekkolod. Ki tudod számolni, hogy hol kell lennie a rajz alapján a szóban forgó 5 db tüskének, csak vigyázz nehogy tökörképként (ellenoldal) értelmezd.
A legjobb, ha leszeded és csekkolod. Ki tudod számolni, hogy hol kell lennie a rajz alapján a szóban forgó 5 db tüskének, csak vigyázz nehogy tökörképként (ellenoldal) értelmezd.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.