Fórum >> Típusok >> 159

droberto2017-01-13 21:10:35 // 5245
Hát sajnos az élet néha igazságtalan. ;(
Emlékszem még a 2012-es AC-re amikor először találkoztam veletek.
Neked gratulálok az ifjú Alfás porontyhoz.
droberto2017-01-13 21:01:21 // 5244
Hiába Thyssen-es az acél, ha csak szénacél.
Autópályán használva 4 év max, amit tud.
droberto2017-01-13 20:58:50 // 5243
Remélem Sanyi feltölti az idei Broadside-olós videóit! :)
droberto2017-01-13 20:55:01 // 5242
Értem amit mondasz, de anno 9-10 db-nak mondták. :)
droberto2017-01-13 19:42:53 // 5241
Felénk is állt a víz mindenhol. Gondolom, a fagyott talaj se nagyon bírta beinni.
droberto2017-01-13 19:38:02 // 5240
De lehet, annyi a gond, hogy az Y elágazás után (a duplánál), az átmérő 60-ról beszűkül 50-re. A 2.0 dob csonkja pedig gondolom 60-as, mint az 1.9-é.
Akinek eladtam az 1.9-es dobomat mondta, hogy nem ment fel a 2.0-ra. Gondolom a felfüggesztési pontok nem változtak. Nincs valakinek egy fotó a 2.0-ás dob feletti részéről?
droberto2017-01-13 19:07:29 // 5239
Nem volt ma senki a hóban VDC-t nyúzni?
Felénk egész nap csak az eső esett, igaz többször ónos.
droberto2017-01-13 19:05:43 // 5238
És a hosszú cső is megvan hozzá! :)
droberto2017-01-13 19:04:33 // 5237
Akkor nekem van egy eladó saválló véggel :), bár itt már egy Cartárs visszaküldte, hogy nem jó a 2.0-ra.
droberto2017-01-13 18:27:37 // 5236
Ez a 2.0 leggyengébb pontja. :)
Nem hiszem el, hogy nem megy fel rá az 1,9/2,4 féle dob.
droberto2017-01-13 17:17:57 // 5235
Légzsákok:

droberto2017-01-13 16:47:48 // 5234
VDC menetstabilizáló:
kipörgésgátló, kitörésgátló, motorfékszabályozó, vészfékasszisztens, Hill Holder rendszer - visszagurulásgátló dombsegéd
+
ABS EBD-vel

Légzsákok:
1. vezetőoldali légzsák
2. utasoldali légzsák (utasjelenlét érzékelővel, légzsák kikapcsolási lehetőség)
3-4. oldallégzsákok elöl
5-8. függönylégzsákok (első és hátsó üléssorra)
9. vezetőoldali térdlégzsák
10. utasoldali térdlégzsák (a kesztyűtartó alsó részében)

1-9. alapfelszereltség
10. opció
droberto2017-01-12 15:03:14 // 5233
A A1-nél az 1,7,9,12 láb van összekötve. Elvileg ezeknek az állandó rövidre zárása nem befolyásolja a többi comp kiolvasását.
droberto2017-01-12 14:13:37 // 5232
Akkor összekeverem a Dacia-ákkal. :)
Meg azzal, hogy a Giuliánál csak a QV-n lehet kikapcsolni az elektronikát. Még a Veloce-én se. :(((
droberto2017-01-12 13:55:35 // 5231
Jó élmény lehetett, szivesen ott lettem volna én is melletted. :)
droberto2017-01-12 13:53:52 // 5230
És azt se feledd, ha 1x nyomod akkor csak az ASR-t kapcsolod ki, ha nyomvatartod a VDC-t (mindent). Már többször néztük és próbáltuk, de ha jól emlékszem, hiába kapcsolod ki az első megcsúszáskor visszakapcsol. Ha tévedek javítsatok ki. :)
droberto2017-01-12 12:58:47 // 5229
Fura ez, hogy ennyire elüt a véleményünk. :)
Szerintem meg pont a kézifékezés az egyik gyenge pontja a vasnak. Minden porcikája tiltakozik ellene. Nehezen tör ki a fara és alig hajlandó csúszni a VDC pedig letrrorizál érte. Ebben a Tipo sokkal jobb partner volt.
Bár hozzáteszem hóban ritkán szedem elő, és akkor nem is próbálkozomvele, mert néha elgurulna a gyógyszer. :)
droberto2017-01-12 12:49:03 // 5228
Akkor úgy látszik a Berlinák se tökéltesek ebből a szempontból.
droberto2017-01-11 22:06:10 // 5227
Tökéletes autó nincs. A Giliettának meg a csomagtartó ajtó kábelátvezetése törik.
Jó autó az 159.
droberto2017-01-11 20:42:50 // 5226
Nem látta, mert az Irsai Olivér elnyomta a látását! :)
droberto2017-01-11 19:19:07 // 5225
De ha kikapcsolod a teljesen a szellőzőrendszert, nincs rajta se aktív (venti) se passzív (beáramló külső levegő) általi hőelvonás.

Egyébként megcsináltam a méréseket (bár sajnos a laptop nem volt nálam, hogy valós hőadatokat írhassak):

Paraméterek:

- 6,5°C
- fűtés OFF-on
- városon kívül
- 180-80 km/h-ás sebesség
- 90°C körüli induló vízhőmérséklet (Nagyjából ennyi lehetett, mert a mérés előtt már mentem 20 km-t)

Eredmények:

- GPS 180-al nincs (az órán látható) vízhőfok csökkenés.
- terheletlenül (üresben, lejtőn gurulva) sajnos csökkent a vízhőmérséklet. 3 km alatt 120-ról 80-ig lassulva 80°C-ra esett viszza a vízhőmérséklet.
- ezután padlógázzal 160-ig gyorsítva kb 25 sec visszament (az óra szerinti) 90-re.
- ezután ha a fűtést feltekertem max-ra (Hi) akkor kb. 2 km alatt megint visszament 80-ra. A befújt levegő hőmérséklete inkább langyos volt mint meleg. (Az ülésfűtés jobban melegített.)

Kíváncsi leszek, hogyha a többiek is mérnek nekik is visszaesik-e az órájuk.
Emlékeim szerint korábban nem csinált ilyet.
droberto2017-01-11 18:51:02 // 5224
Gyárilag nekem Lemförder volt bent. A TRW is nagyon jó.
droberto2017-01-11 18:50:17 // 5223
Picit gyorsabban tömődik városban, de a 100 km az nagyon kevés. Ez biztos, hogy 41km alatt ment fel 73%-ra? Ha igen akkor ott valami nem kerek. Hány mbar a deltaP-d alapjáraton?
droberto2017-01-11 14:29:52 // 5222
Ha ketőtt félbeszakít és a következőket 10-15 km-re csinálja, az csúnyán belerondít az átlagba. :)
droberto2017-01-11 14:18:56 // 5221
Fogysztás: Igen, regennél a hideg-város-2.4 kombó nem jó együtállás. :) Viszont vedd figyelembe, hogy ez 100 km-re vetített átlag és ugye egy regen magvan ~10 perc alatt, 60 km/h-ás átlagsebességgel. Magyarul 100 km-re vetítve nem lesz sokkal több az fél littyónál. Ha pedig azt nézed, hogy 5-800 km-enként regenerál 1x, az erre a távra kivetítve 1-2 dl. :)
A fordulatot talán a Manulal írja hogy legyen több mint 2500. Az okát a lírtak függvényében nem értem. Egyenlőre. :)
droberto2017-01-11 13:10:23 // 5220
5-4010 percet.
droberto2017-01-11 13:05:16 // 5219
Van egy átkozott paraméter neki, ami visszalassításkor jelentkezik és ekkor előszeretettel kezd bele a pucolásba. Nem tudom mi lehet, vagy minek/miknek a megszűnése okozhatja.
Szerintem összefügghet a hűtővíz bemelegedéssel. Biztos ti is észrevettétek, hogy 5 vagy 40 percet mentek a városba, a hűtővíz hőmérséklete akkor kezd gyorsan emelkedni, ha kimész a városból....
Egyébként meg a tisztítást a városban is megoldja, csak kicsivel több anyagból. (1-2 hónapja pont ezt számolgattuk itt.)
Alapból 150-250°C-os a szűrő. A regeneráció előtt feltornássza utóbefecskendezéssel ~600°C-ra. A kiégetés 580-650°C közt meg végbe, hossza 8-10 perc. Elvi előny a magas fordulat, de a tapasztalatok mások. A direk DPF problémák 80%-a autópályán konstans-magas fordulatnál jelentkezik. Nekem is akkor gyűlt meg a bajom, amikor agyon MES-eztem a gépet, regenkor visszakapcsolgattam, hogy legyen fordulat (nagy tömegáram). Elvileg így lesz a legtisztább (pl. kényszerített regen), de mivel tömődés számítást és a tisztítási algoritmusn nem csak a differenciál nyomásmérő határozza meg így ilyenkor véleményszerint porszem kerül a matekba, azt letérdel a DPF. :( Megnő az áthaladási ellenállása (Δp) és megfojtja a motort.
A legjobb, ha nem foglalkozol vele.
droberto2017-01-11 12:48:46 // 5218
Várj, lehet félreérthető voltam.
Az tiszta sor, hogy ha elveszed a radiátorról a meleget, akkor lassabban melegszik/viszzahűl a hűtővíz.
A kérdés az termosztát állapotát hivatott kideríteni, hogy félállásban megragad, vagy képes teljesen elzárni a vizet a hűtőtől. Egymás autóját pedig úgy a legkönnyebb összehasonlítani, ha kivesszük az egyenletből a fűtést, mivel a radiátor hőleadása a rohadt sok paraméter miatt mindenkinek más.
droberto2017-01-11 12:02:49 // 5217
Igazából azért kellene fűtés (radiátor) nélkül kipróbálni többünknek, hogy megtudjuk hogy a hűtővizet az utastér fűtése hűti le a radiátoron keresztül, vagy a nem jól záró termosztát által a vízhűtő.
Van egy tippem, hogy lesz olyan 1.9-es és 2.0-ás ami tartja 90°C-on (óra szerint) a vizet ha nincs terhelés (üresben gurulva lejtőn) és lesz olyan ami nem.
droberto2017-01-11 09:53:44 // 5216
Szerintem ez a teljesítménycsökkenés mezei limp (vész) mód.
Ha nem lenne elég levegő, akkor a kormolnál, meg akkor szenvedne a részecskeszűrőd.
droberto2017-01-11 08:59:12 // 5215
Az lenne jó, ha fűtés full kikapcsolása mellet tudnánk többen megnézni. :)
droberto2017-01-11 08:57:39 // 5214
Én az első helyzetjelzőket láttam el legkésőbb ellenállással. Az első verzióval 2-3 évet bírt mígnem a 38 ból annyi SMD LED kiégett, hogy szóljon az izzófigyelő, hogy már gyanúsan kevés áramot vesz fel.
Én az érintkezőket kihúztam a foglalatból és a végükre forrasztottam rá az ellenállást.
droberto2017-01-11 08:48:28 // 5213
Hagyd a "Canbus"-os izzókat szerintem.
Vegyél sima LED-es izzókat és kössz rájuk párhuzamosan nagy teljesítményű nem melegedő kerámia ellenállásokat.
Én vettem többfajtát és azt kötöttem be, amivel pont már nem villogott, de nem szólt vissza a kocsi villamos hálózatának.
(A hozzászólásaimban mindenről van fotóm.)
droberto2017-01-11 08:44:55 // 5212
Bocs, hogy nem tegnap, de szerintem a biztosítékot nézd meg először. Ha az jó akkor menj tovább a lámpa kábel stekkereihez.
A tompított kiégést a Comp nem jegyzi, csak a helyzetjelzőt, így azt gondolom, hogy a fő áramellátásnál lesz a bibi. (Feltételezve, hogy nincs más hiba, minden más jó.)
droberto2017-01-11 08:41:16 // 5211
András köszönjük szépen, a támogatást. Nagyon szép gesztus részedről!
Remélem teljesül a te Álmod is, és csatlakozol hozzánk. :)
droberto2017-01-11 08:39:24 // 5210
Én néztem ki és bekapcsolt fűtéssel is és nálam nem befolyásolta a vízhőmérséklet csökkenést. Ezért terelődött a gyanúm a termosztátra.
90-es órállásnál, ha nem volt terhelés (lejtőn üresben gurulva) 80-ra visszacsökkent. Majd ha újból volt terhelés (hőtermelés) visszament 90-re.
Eddig ezt nem vettem észre (bár nem nagyon szoktam az hőmérő órát figyelni, mert tudom, hogy úgyis manipulált), bár ilyen hidegek sem voltak az elmúlt években.
Passz piros egyenlőre.
MES-el is futni kéne futni egy kört a vizhőt vizsgálva.
Egy biztos, hogy jövő télig nem nyúlok hozzá, ha nem romlik a helyzet.
droberto2017-01-11 08:24:34 // 5209
Tudni kéne az évenkénti eloszlást.
Véleményem szerint a ti példáyok száma sz összeladás tekintetében.
2005-2010: 5%
2010-2012: 20%
droberto2017-01-11 08:22:52 // 5208
Ötlet:
Lehet a pára lecsapódott valami mozgó alkatrészre és befagy. Tavasszal szétszedném és finoman bezsíroznám, beolajoznám a mozgó, forgó dolgokat. :)
droberto2017-01-11 08:19:46 // 5207
Vagy RO55 rozsdamaróba. :)
Kicsi az esély, de egy próbát tényleg megér.
droberto2017-01-11 08:19:07 // 5206
Nekem a hétvégén végig jobban füstölt. Volt egy regenem is, akkor gyorsításkor a gőzpamacsok a hátsó szélvédő felé is felcsaptak.
droberto2017-01-10 13:14:01 // 5205
Ez egy elosztó T-idom. Sanszos, hogy ahogy a CarTárs is írja van benne visszaszapó szelep (golyó + rugó).
droberto2017-01-10 12:42:56 // 5204
Nálam -16 ban, -4 volt bent a garázsban.
droberto2017-01-10 11:58:17 // 5203
Így van egy öngyuladós motor sose fog úgy indulni mint egy benyás.
droberto2017-01-10 11:56:27 // 5202
Szerintem nem füst az amit írtál, hanem inkább a hideg száraz levegő miatt látható jelenség.
droberto2017-01-10 11:50:44 // 5201
áhh nem bírok írni. :(
droberto2017-01-10 11:48:34 // 5200
"luxus túraautó" - amivel piszkos mód semlegesen fordul, és bazi nagy kanyarsebességeket lehet elérni, köszönhetően a kiváló és tartós KKL és Multilink felfüggesztésnek. :)
droberto2017-01-10 11:44:51 // 5199
Hidegindítás:
Felesleges parázni. Minden dízel ílyen hidegben. A JTD meg egyébként még szépen indul szerintem. Halgassatok meg egy PSA dízelt vagy dci-t. Majdnem lerúgja magáról a befecskendező rendszert

"Fűteni alig tudok, mert hiába van 90-en az Acqua, 1 perc alatt 10 fokot képes esni a vízhőfok, ha FULL AUTO módban +22 fokot szeretnék." - Én is pont erre lettem figyelmes vasárnap. Amikor lejtőn gurultam mindig visszacsökkent 80°C-ra. Először azt hittem a -15°C hideg miatt van, de -4-be is ugyanezt csinálta. Úgyhogy ez termosztát lesz. 9 év után elfáradt a gyári.
Ja és ha 90-ről elindul lefele az valójában csak 72°C ha jól emlékszem.
droberto2017-01-09 16:43:36 // 5198
Én is az akksira tippelek. :)
droberto2017-01-09 12:35:55 // 5197
Bizony, inkább ez lesz a szűk keresztmetszet. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.