Fórum >> Típusok >> 159

droberto2017-04-23 13:44:05 // 5446
100% körül regenerál ha minden feltétel adott. Egyes ujabb sw-ekkel már 80 környékén. Sokszor főleg pályán pár paraméter miatt hiba csúszik a számításba és akko lassabban megy fel a tömődés. Ekkor sokszor későn vagy már nem is tug regenerálni.
Ezért érdemes a deltaP-t figyelni alapjáraton, meg mondjuk 2000-es fordulaton.
Ja és még egy tapasztalat. Addig jó a DPF, amig nem nézegeted és nem próbálsz számára a megszokottól eltérő, életszerűtlen üzemállapotban haladni.
droberto2017-04-23 13:37:24 // 5445
Még nem, de egy megnézést, csere-berét megérhet.
droberto2017-04-23 13:36:03 // 5444
Így van, az lehet az alapvető gond, kevés a kompresszió. Amíg gyorsabban ment a starter, könnyen és gyorsan indult.
droberto2017-04-23 00:48:40 // 5443
Így izzít a CR dízel.

A lényeg, hogy ha gyorsan teker az önindító akkor nincs gond.
18-25°C között pedig már nincs elő izzítás és így nehezen indul.

Biztos erre is van megoldás, csak meg kéne találni....
droberto2017-04-22 23:03:44 // 5442
Jut eszembe:
Fékezéskor a Hill Holder hibát (amit ki tesz a műszeregységre) mi okozza?
Fékpedál vagy kuplung jeladó oxidálódik?
Ez is igen jellemző típushiba 7+ év után....
Lett ennek megfejtése?
droberto2017-04-22 23:00:07 // 5441
Ez miatt is, csináltam meg én is az önindító felújítást.

Előtte:

Utána:


Egyébként semmi baja nem volt, kb. felére voltak kopva a szénkefék. A csatlakozásokon szinte semmi oxid nem volt. Ennek ellenére mindent drótkeféztem és kontaktzsírral konzerváltam.
Kb fél évig tök jó volt. Kicsit gyorsabban is tekert, elébb el is indult. Bár akkor pont nyár volt és meleg.
Azóta 30-40-el lassabban teket és visszajött a félmeleg állapotú nehézkes indulás. :)
Az oxid hibát persze nem vetem el, viszont majd máshol is szét kell nézzek.
(Anno ebben a témában már futottam egy kört.)

Egyébként egy eléggé jellemző típushiba az 1.9-nél.
Nem tudom, milyen kulcsszavakkal kéne rákeresni Alfaowneren.
droberto2017-04-22 22:35:09 // 5440
Egy, viszont jó.
Újra tiszta az autó:

:)
Remélem, holnap nem ázunk el.
droberto2017-04-22 21:24:23 // 5439
Helyzetjelentés:

Amióta kicseréltem az izzítógyertyákat csak rosszabbá vált a "félmelegenen nehezen indulás" szindróma. Bár az is igaz, hogy most pont kedvez az átmeneti időszakban a hőmérséklet ennek.
Már régóta figyelem, 17-22°C-os motor hőmérsékletnél csinálja. Hidegben, melegben nem. Mindegy, hogy ennyi a levegő hőmérséklet, vagy hidegebb, de ment pár percet a motor. Ha ennyi a blokk hőmérséklete, bazi sok indítózás kell neki hogy elinduljon.
Bíztam benne, hogy az izzítógyertya csere megoldja a gondot, mert anno 2-3x-i izzítás szokott rajta segíteni. Most mintha rosszabb lett volna. Bár ezt is nehéz összehasonlítani, mert ritkán ilyen hőmérsékletű a motor, ha meg rögtön indítás után leállítom és indítom, akkor meg már nem csinálja.
Le kéne élőadat diagolni, hogy mit kér és mit kap indítózás közben a motor.
Csak hát amúgy se nagyon nagy élmény buherálni, hát még, hogy akkor kapjam el, amikor ilyen meleg....
:(

Az ajtó határoló javítás is csak 80-90%-os lett, lehet, hogy túl sok volt az a városi 4000 km amit így tettem meg vele.
Lehet le kéne csiszolni a kis barázdákat.
Vagy veszek egy újat 8000-ért...
droberto2017-04-22 15:12:06 // 5438
Ha ha az olaj 80 000 kilométerenként volt cserélve és néhány alapvető szabály be lett tartva, akkor 400 000 + km-et is elmehet gondtalanul. :)
Ez kb ugyanolyan nehezen tudható mint a kérdésedre válaszolni. :)
droberto2017-04-20 13:28:30 // 5437
Akkor szar leginkább, ha csak kicsit esik (szemerkél).
Illetve sötétben megakasztja a villanyfény lakott erületen.
droberto2017-04-20 13:25:46 // 5436
Az enyém holland Carglass által cserélt, tök tudja milyen fajta, de tiszta hullámos az egész.
droberto2017-04-20 13:23:57 // 5435
Az a baj, hogy azt akkor tudják (jól) felrakni, amikor még kint van a szélvédő.
droberto2017-04-20 07:17:39 // 5434
:)
Pont fordítva kéne lennie, mivel a nagyobb nyomás mereveséget ad a guminak, de kipróbálom. :)
droberto2017-04-20 06:12:51 // 5433
Köszönöm, hogy írtál.
Érdekes felvetés, nekem tuti száz, hogy valami nem kerek a fétengely csuklóimmal vagy a motortartó bakokkal. Ha villám gyorsan váltok, kuplung kiengedésnél valami bazi nagyot kattan. Ezt nem kéttömegű hibának gonfolom, bár akár az is lehet. A 159 hajlamos elkoptatni a belső csuklóját és ennek csillagát. Ezt 60-80-nál vibrálás jelzi általában.
A pattogást valamiért más eredetűnek vélem, mivel gumis a jellege.
Ettől függetlenül ez szétszedésnél ki fog derülni. Ha meg még se ez a baj, legalább bezsíroztátok. ;)
Ha túleszel rajta, akkor kérlek oszd meg a tapasztalatod.
droberto2017-04-19 22:28:20 // 5432
Szerintetek az miért van, hogy a kormányt tökig alászedve lassan indulva pattog az eleje.
Olyan érzés, mintha a gumi le-le akarna fordulni a felniről.
Számszerűsítve: 3-5 km/h-ás sebességnél, 1 - 1,5 / sec rugalmasnak tűnő pattanás hallható.
Kicsit olyan a hang, mikor a vizes és egyébként is csúszós aszfalton alulkormányzottá válik a vas, és elveszíted az elejét. Betapad-megcsúszik-betapad-megcsúszik.... Csak ugye ekkor sokkal gyorsabb a pattogás.
droberto2017-04-19 22:20:35 // 5431
Nekem 18°C alatt pattog felfele mint az p@csa.
Ma majdem miszlikbe aprítottam.
Próbáltam tekerni, hogy merőleges legyen a gumiprofil, de letekertem a kúpos ricniről. Majdnem ki is nyírtam így.
Most az jutott eszembe, hogy telóval megmérem a lapát és a szélvédő szögkülönbségét, majd leszerelem a kart és satuban megtekerem....
droberto2017-04-19 22:14:50 // 5430
Ezért sem akarok ültetni...
droberto2017-04-19 16:26:40 // 5429
Nincs, ez egy speciálisan tenyésztett 159 CrossWagon! :)
droberto2017-04-19 10:04:59 // 5428
Amióta fennt vagyok szakad a hó:
droberto2017-04-18 21:58:05 // 5427
Szerintem ua. mint az 1.9-nél, de a legjobb, ha ePerben megnézed.
A nyomatékkulcs nem muszáj, de jó dolog. :)
droberto2017-04-17 19:48:36 // 5426
Ez eltévedt.
droberto2017-04-17 19:47:08 // 5425
Ki tudod mérni műszerrel a kábeleket, az akksi pedig le tudo tesztelni. Egyébként, ha kiszeded, látod egyből, mivel a rossz kormos (jobb oldali). (A kvízre nem jött a válasz.)
Viszont én nem pepecselnék. Ennyi idő után ez olyan, mint az izzó. Ha egy kiég megy utána a többi is. Magyarul 4-et cserélnék illetve cseréltem is. Ezen hozzászólás felett láthatod. :)
droberto2017-04-17 19:45:35 // 5424
Nem értelek titeket. Nem ültetek még Renault-ba. Na abban idegesítő!
Egyébként, meg nem menj gyorssabban 22-nél és nem csipog átparkolásnál.
Vagy be kell kötni.
droberto2017-04-17 19:42:21 // 5423
Ki tudod mérni műszerrel a kábeleket, az akksi pedig le tudo tesztelni. Egyébként, ha kiszeded, látod egyből, mivel a rossz kormos (jobb oldali). (A kvízre nem jött a válasz.)
Viszont én nem pepecselnék. Ennyi idő után ez olyan, mint az izzó. Ha egy kiég megy utána a többi is. Magyarul 4-et cserélnék illetve cseréltem is. Ezen hozzászólás felett láthatod. :)
droberto2017-04-16 23:03:57 // 5422
Nem egy prémium német középkategóriás hajó, az 59. Gondolom a Giulietta sem az. :)
De nem is egy ültetett 3-as Golf. Úgy rugózik, hogy közben nem billeg és nem is dől, köszönhetően az elöl 4 hátul 4,5 db nagyon magasra és távolra bekötött lengőkarnak.
Szerintem ezért szeretjük. Különben te is citromot vagy rönót vennél. :)))
Én próbáltam a 2,7-es "alap" változatot, de nem éreztem sok különbséget a 3-hoz képest. A 3,15 már rendesen pattogott.
Ahogy néha megyek, nem is baj, ha a nagyobb nyomás csökkenti a deformitási hajlamot. Arról nem is beszélve, hogy nem nyalja le a szélső blokkokat. (Nekem 4 mm kopás után sincs 0,8 mm-nél nagyobb különbség sehol.)
+ kettő dolog:
1. Ha öten beleülnek, vagy tetőig pakolok a VTT-re, ne adj 'Isten az M6-elején a kanyargós részen 180-al versenyzek egy E mercivel, vagy 210-el megyek az érdi tetőn, nem állok meg előtte nyomást növelni.
2. A gumi sajnos nem tartja meg a levegőt, hiába ellenőrizgetem 2000 km-enként. Ha meg esik, inkább a max-ból essen, mint a minimumból. (Az motort is a maximumig szoktam olajjal tölteni).
Sajnos a Magyar autósok 60-70 % alacsonyabb keréknyomással jár az előírtnál. :(
droberto2017-04-16 22:23:44 // 5421
+ 0,3 bar amit a kézikönyv is megenged az nem túlfújás.
A téli a 16"-al is 2,7-el járok.
Rugózási komfort: Inkább járok 3 barral, mint viszem azt a 2-3 kg többletet abroncsonként, rugózatlan tömegként, amit egy XL-es gumiabroncs jelent.
A defekttűrő abroncsokról nem is beszélve...
droberto2017-04-16 22:17:28 // 5420
60-al venni a körforgót, vagy 100-al az autópálya felhajtót, az teljes terhelés nem? :)))
droberto2017-04-16 20:35:56 // 5419
Az se felejtsétek el, hogy nagy terhelésnél és forszírozott tempónál, valamint téli üzemnél, hozzá kell adni 0,2 - 0,3 bar-t.

Pont ezért járok a nyárival 3.0 bar nyomással (Bridgestone Potenza RE050A 235/40 ZR19).
droberto2017-04-15 19:28:51 // 5418
Egy hővédő pajzs, vagy egy szigetelés kellet volna oda.
droberto2017-04-15 14:25:12 // 5417
Kellemes Húsvéti Ünnepeket, Minden Kedves CarTársnak!
Várom már, hogy találkozzunk. :)
droberto2017-04-15 14:24:42 // 5416
Ünnepi kvíz:
Melyik volt a rossz izzítógyertya?


Izzítógyertya csere:

Maradtam a (gyári) Beru-nál. 9 év 200k+ km-t bírt.


Költség: 4x4.600,- = 18.400,-Ft

Műanyag pipák lehúzása:


Kiszerelés:


Gyári gyertyák:


Meghúzási nyomaték. 15 Nm:


Jobb első ajtóhatároló javítás:

Ez egy egyébként egy zseniális mérnöki alkotás.
Remélem még nem volt késő a javítása.

Burkolat leszedése:


Kiszerelés:


Lyukon kifűzés:


Szétszedés:



Tisztítás:


Műanyag és gumi ápolás:


Zsírzás:


Az ajtó oldali tengely hüvely zsírtároló hornyait is jól megtömtem.
A felesleget letöröltem.

Zsanérok zsírzása:


Beszerelés:


A következő teendő a szívósor felőli tömörtelenség megszüntetése lesz:
droberto2017-04-15 13:27:48 // 5415
Nem a minőséggel van a gond, hanem azzal, hogy ott van a 620°C-os DPF tőle 5 cm-re. Hősokkot kap a műanyag és elöregszik. Ezért reped el. :(
droberto2017-04-04 21:23:57 // 5414
A SportContact is csak 180 €. Durván lementek az árak. 2011-ben még 100 000 felett volt a prémium gumi.
droberto2017-03-27 21:54:33 // 5413
Megjött BabaÚr új széke! :)

droberto2017-03-27 09:16:01 // 5412
GM-es cikkszáma: 24 435 780; illetve 33 033 74.37
droberto2017-03-27 09:11:47 // 5411
És a GM-től ha veszed, akkor olcsóbb: :)

Bal, első emelőbak :
GM (RG-143261) : 1.976 Huf.

Van azért előnye is (a merevséget leszámítva :)) a közös plattformnak. :)
droberto2017-03-27 09:10:00 // 5410
Én is mindig ezt mondom.
Kéne egy csápos emelő! :)))
droberto2017-03-27 09:08:40 // 5409
Azért ott vannak oldalirányú erők is, mivel ugye nem két oldalról emeled. :)
droberto2017-03-27 06:49:42 // 5408
Az a baj, hogy a bak egy idő után kilazul, és lefordul az alvázról. Én már 2x is így jártam. :(
Az is igaz, hogy én az átlagnál többször emelem.
droberto2017-03-26 19:30:22 // 5407
Jogos. Balfékeke a jobb szélen.
Zéró TV reklám. :(
droberto2017-03-26 19:29:08 // 5406
Én a lengőkarok csavarjain emelek mindig.
(Számomra az alátámasztási pontok lazák és veszélyesek.)
droberto2017-03-26 13:40:50 // 5405
LTU-193

Ez kinél lehet?
Imádnám. :)
droberto2017-03-26 13:19:03 // 5404
Nagyon szép a fényed. :)
droberto2017-03-26 13:18:17 // 5403
Itt van a Berlinás leírásom:


A Thule is más a 4 és 5 ajtósnál:
droberto2017-03-26 13:07:24 // 5402
Akkor cseréljünk. :)
Nekem meg pont fordítva van.

Tetőcsomagtartó - Berlina: 50903167
Tetőcsomagtartó - SW: 50903100

Katalógus.
droberto2017-03-25 13:10:23 // 5401
A hátsó sín tartó rendesen tart?
Mert a SW-é más mint a Berlináé. Az SW teteje hátrafele jobban szűkül. Illetve a gumibakok is mások, mert a lejtés is más. A cikkszáma is más.
Nekem Berlinás van és kéne egy SW. :)
droberto2017-03-23 07:42:17 // 5400
Szuper lett. :)
droberto2017-03-16 22:35:22 // 5399
Minden bizonnyal viszi, hisz az is Fiat. :)
droberto2017-03-16 21:31:41 // 5398
Helyzet jelentés:
(Kicsit el van hanyagolva a vas)
Kerék maradt fent, viszont popsi megszépült. :)

Rencám korom és matrica ragancs mentesítés,
előtt:

közben:

után:

Kipuff vég rozsdamentesítés,
előtt:

közben:

Után:

A Parragisok, hiába mondják, hogy 1.4401 saválló az anyagminőség, kb. 1x nem mostam le télen 1 hétig, esőben használat után. Egyből felütötte a fejét a rozsda.
Vonóhorog fogadó rész festés:

Elkövettem egy hibát, a rozsdamentes fémet nem csiszoltam fel alaposan a festés előtt.
Összkép:
droberto2017-03-16 21:05:38 // 5397
Nem sok az?
Az én kerékcsavarjaimra 110 Nm volt az ajánlás.
A 120 pedig már megette a fejeket.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.