Sok.
Az alkusznál ez jött ki a 159-re:

Fizetés: Évi, utalás
A kalkulációt maiben átküldöm.
Egyébként meg kikalkulálod a
Wáberernél ugyanezt és kártyával fizetsz.
Fizetési határidő: a fordulótól számított 60 nap.
Én mindig így csinálom.
Gyors, olcsó egyszerű. Fotelből évi 15 perc.
Régen pont ezért imádtam a kalkulációs táblákat. Látad és tudtad amit most nem látsz.
A kalkulátorok elbutítják az embert. :(
Jav: Eképpen az B10 a A0-hez képest fele árú.
Elvileg egy bónusz ugrás -5%. Eképpen az A0 a B10-hez képest fele árú.
Legalábbis régen, amikor még nyílvános voltak a biztosítók kalkulációs táblái így volt. Akkoriban még nem voltak netes kalkulátorok, és hemzsegtek a privát alkuszok. :)
Akkor azt javaslom
nézd meg az árakat. Kb 5 perc.
Évi tízezreket spórolhatsz. De nem nehéz öszehozni (B kevésben) néhány év alatt a negyed millát sem!
Pont az ilyen hűségeseket húzzák le sajnos leginkább.
Kurvának kell lenni sajnos.
KGFB:
Ha nem nézzük a baleseti adót, akkor 25%-al több lesz a biztosításom (B06) mint idén. 20 helyett 25k Ft. Ez az első, hogy nem csökkent, hanem emelkedett. :(
+ adó.
Nektek is nő?
Pályán általában GPS 155-re állítják a ketyerét. Felette van közig. bírság.
Persze alatta se szabályos, ha fülöncsípnek csekket kapsz. :) Erre hál' Istennek nem nagyon van kapacitásuk.
Szerintem se hengerfejes, de ezt így Online nem tudjuk megállapítani. Sőt meg egy szerelő sem tudja, ha csak odaállsz vele. Át kell tüzetesen vizsgálni a vízkört. Ez nem 5 perc.
Egy jó szerelő nem fogja mindjárt leszedni a hengerfejet. Elmondod amit tudsz és amiket megnéztetek és hidd el meg fogja találni a hibát.
Csak végre vidd el valakihez és adj neki bizalmat!
Az 1.9-ben gyáriként Wahler van.


Úgyhogy én vagy gyárit, vagy AM. Wahlert fogom beletenni. :)
Szerintem nem az a lényeg ki mit mond, hanem ki csinálja meg. Legyen akármi is a baja.
Én ezt értem, de ha egy apró tömörtelenség miatt haengerfejes lesz, akkor megint kidől alólad fél évre!
Én is ezt mondtam múltkor, hogy a Szatmárihoz vidd, hisz ismeri és egy talicska pénzt hagytál ott nála. Ha meg nem fogad akkor tovább kell lépj.
Ez nagyon fontos lenne, mert lassal már fél éve pusztulnak az agysejtjeid ez miatt, és közben ott lebeg feletted Damoklész kardja!
Hidd el, Csöri is jól ismeri a technikád. :) Egy szivárgást, kipuffgáz elemzést pedig bárki meg tud csinálni.
Emil ezeket mi nem látjuk, nem értjük. Ennél ez komplexebb.
Miért nem viszed már el egy szerelőhöz?
Ha a Szatmári nem tud fogadni, akkor vidd le a Csörihez, vagy a Dömpi szerelőjéhez, mert így nem jutsz előrébb. Hagyd ott, amíg jó nem lesz.
Így csak felk@rod az agyadat és ha ne adj Isten szar is, akkor meg úgy széthajtod, hogy megint rálocsolhatsz egy 3 kilót.
Minden benne van a kézikönyvében:
Szintetikus, SAE 75W-85 fokozatú kenőanyag.
Meghaladja az API GL4 specifikációkat.
Minősítés: FIAT 9.55550-MZ1
TUTELA CAR MATRYX
Contractual Technical
Reference N° F108.F02
Mechanikus sebességváltókhoz
és differenciálművekhez
Egyébként pár napja volt téma, Shadin Cartárs jóvoltából:
" 2,6L Fuchs Titan 75w-90 GL5 kellett bele."
Nem tudom. Vagy én voltam erős, vagy inkább nem volt koppra húzva az anyja! :)
Nekem küldhetél erőt, mert én nem tudom tovább tekerni kézzel-ronggyal (a lapátot kivettem tekeréskor).
Sőt, múltkor már lecsavartam a kúpról a ricnik egy részét.
Teljesen el vagyok keseredve miatta. Retegek, ha csepeg az eső (ha rendesen esik és folyamatosan megy nem csinálja), a világból kikerget a pattogása, legszívesebben miszlikbe aprítanám.
Most arra gondolok, hogy leszedem és satuban digitális szögmérővel állítom. Jobb ötletem már nincs.
Mit csinálok rosszul???
Az én megoldásom
pedig...
Valóban. Ő is alapos és hasznos munkát végzett.
Nem lehet, hogy kizárólag a teljesítménytartalék miatt érzel így?
Múltkor mentem egy 147-esel én nem éreztem benne nagyobb bugit.
Szerintem, ha megvan a sebesség az 59 is pont olyan agilisan viselkedik.
:)
Basszus Gyuri, tudom, hogy egyszer már mondtad, te téged miért zavar a radar?
Szerintem jól működik, igazán hasznos extra. Nincsenek allűrjei, mint egy utólagosnak. Nem idegesítő frekvencián szól a csipogó, mint egy franciában.
Ha egy hátrányt kellene említsek, hogy néha esőben becsipog a vízcseppekre. De ez kb. 1000-ből egy eset.
Nekem is általában mono-ban van. Utastársaimmal már összecsiszolódtam. :)
Szerintem a szellőzőrendszer automataságával is "megbékélsz" idővel. :)
"Sokan szinte az anyjukat rátennék ,hogy másképp jár az autó" - Egyről beszélünk. Ők is a "friss" olajat hallják. :)
Nem placebo ez. :)
Ez olyan mint az új gumiköpeny. Az is halkabb, mint a régi kopott. :)
Én az 1.9-nél nem tapasztaltam olajfogyást.
Detto. Ritkán nyúlok a szellőzőrendszer gombjaihoz. Max csak a hőmérsékletet állítom. Teszi jól és szabályozottan a dolgát.
Nincs is ennél királyabb, hogy nem kell állítgatni. :)))
Írd meg neki, hogy nem terpeszkedni kell az autóban.
Le merném fogadni, hogy nem helyesen ül az illető.
Köszönjük a blogot Krisztián! :)
Mindenki mindenkivel összefekszik!
Szörnyű világ ez a mai. :)))
Okosat tudunk mondani, de nem biztos, hogy igazunk van. :)
Főleg, hogy nincs típusismeretem. :)
Hibakód van?
Én még EGR működését is ellenőrizném, már ha van a tiedben.
Esetleg lambda.
Vagy lehet gyújtás: trafó, gyertya.
Miért nem hagyod ott Szatyinál, amíg ő rendesen meg nem csinálja?
Bárki bármit mondhat, akár szerelő akár mi a fórumról. Addig amíg a hiba nincs diagnosztizálva és kijavítva addig az csak szájtépés.
Addig használod amíg tényleg hengerfejes nem lesz...
Szerintem ezt így azért egzaktul nem lehet kijelenteni. Volt egy csomó változás: pl, csonkállvány és első féknyereg alura cserélése, ülések, csomagtartó kárpitozás, első lökhárító...stb. Ezek némelyike biztos érintette a szigetelést is.
Egyébként
45 kg a hivatalos katalógusadati tömegcsökkentés.
2007-től pl a motor burkolat szigetelést hagyták el. Az is igaz, hogy a 2.0-án ez visszatért kissé más formában.
Fotelből, fotó hiányában ezt nem lehet így megállapítani. :)
Menj vissza a Szatyihoz és ő meg fog oldani a problémád.
A TD írja az utánhúzást?
Mert a JTD nem:

Először 20, majd 45 Nm, aztán 3 x 90°.
Ha jó értem...
A tartó hüvelyről se feledkezz meg.
Ahogy már említettem, akinek van lehetősége nyomáspróbázza le a rendszert.
Kell csinálni egy óratartót egy 6 vagy 10 bar-os manométerrel, kettős kizárással (1/2 gömbcsap).
Le kell venni a kiegyenlítőtartály.
Egy mezei szivattyúval deszt vízzel meg kell nyomni a vízkört 4-5 barral.
El kell zárni a csapokat.
Figyelni kell az esetleges nyomásesést,
illetve a szivárgásokat.
Csőnyomkodással ez nem lehet kideríteni. Rá kell nyomni a vízkörre és nézni a nyomásesést és a szivárgást.
Nem is értem miért nem viszed vissza a Szamosihoz. Ő javította, ismeri és hát egy vagyont hagytál nála. A teóriagyártásnak ebben az esetben nincs értelme!
Egyébként ha leveszed a kupakot bugyborékol a víz hideg és meleg motornál? Alapjáraton és pörgetve?
Jó dolog a hótálca, de ha lepatentolod, akkor ott simán lefolyik a lé és nem is teljesen méretpontos.
Ha már mindenképp gumiszőnyeg, akkor én a hagyományos, ámde specifikus gumiszőnyeget javaslom.
Blog. Sajnos a szerintem jobb
Petex nem gyárt a 159-be szőnyeget.
A teóriád tetszik, akár lehet is benne valami. :)
Tudnunk kéne jobban a hátteret, mert így csak találgatunk.
Az izítógyertya csere ezen nem segít. Nekem tavasszal egy gyári BERU elhalálozott, kapott négy új AM Berut. Semmi nem változott.

Persze ez így van. De szükség van néhány bár (1-4) előnyomásra, amit ugye a tankban levő AC pumpa biztosít.
A Delphi rendszereknél (pl.: Ford), az előnyomószivattyú be van építve a nagynyomású pumpába.
Simán el tudom képzelni, hogy ha nincs már előizzítás, de kétszer teszed gyújtásra (lásd jónéhányunk így oldja meg a nehezen idulást), jobban (nagyobb nyomás, kevesebb levegősödés) felépül a nyomás a pumpában és Így feljebb tudja tolni a CR nyomást, amelynek következtében jobban (finomabb részekre) porlaszt az injektor.
De mindez csak találgatás mert jómagam nem ismerem annyira radiáldugattyúsz szivattyúk lelki világát és nincs sok befecskendezős tapasztalatom...
A teljes hideg indítás és a félmeleg hideg indításkori körülmények - az ízzításon kívül - teljesen mások. A két állapot szerintem felesleges és nem lehet összehasonlítani.
"De az én privát véleményem az, hogyha ilyen időben nem/nehezen indul az nem az izzítás hiánya miatt van, hanem valami egyéb dolog miatt." - Erről beszéltünk egész nap. :)
Az előízzítás kiterjesztése (félmeleg motorra: ~15-45°C) a jelenséget megszűnteti. Az alaphibát természetesen nem oldja meg, de így elkerülhető a hosszú - indulás nélküli - indítózás.
Ennek magyarázata, hogy az izzítógyertya segíti az induláskor a gyulladási hőmérséklet elérését (lásd kedvenc linkjeim között,
itt). Ha már meleg a motor és a beszívott levegő, erre már nincs szükség, mert a sűrítés következtében a levegő-gázolaj keverék eléri a gyulladási hőmérsékletet és magátol meggyullad, elég.
Ezt mondhatjuk úgy is hogy nem alakul ki a kompressziós végnyomás valami okból kifolyólag. Ha ki tud alakulni, pl.: egy nagyobb indítási fordulatnál (feltöltött akksi, felújítot Starter) akkor már nem nincs szükség az izzítógyertyák segítségére. Lásd: Norbi és jómagam. :)
Szóval a probléma forrása továbbra is ismeretlen.
Mire célzol ezekkel a videókkal?
Vagy ami még valószínűbb, hogy addigra elment a railből az előnyomás.
(Az injektoros
Ápriskán ha nem inditok rögtön az AC töltése után egyből, alig indul el. Ha már fél percet várok. Kb 5-8 s-ig is teker.)
A teszt elvégzédének szerintem úgy van értelme, hogy tudjuk hány fokig van előizzítás. És hogy a jelet melyik hőmérséklet jeladóról veszi le.
Szerintem jó olaj az EDGE. Mobil1-nek nincs még ilyen olaja?
Támadó kóbor:

(Felállt a hátsó két lábára)
:)
Ügyesek vagytok!
Kíváncsi lennék, hogy hogy van az EDC16C39-ben
ez a tábla.
Gondolom akkor az előizzítás volt a 30°C, amit most 50-re emeltetek...
Biztos akkor az utóizzításon is dobttatok 20°C-ot?!?
A félmelegen nehezen indulás kiváltó okának most a lehető legrosszabbra gondolok: Motor főalkatrész kopás okozta kompressziós csúcsnyomás vesztés...
Ehhez kellene méregetni és tudni kéne a gyári értékekt és azok tűrését...
Ezzel némileg ellentmond, hogy a JTD-k tudomásom szerint nem azok a kifejezetten kopós motorok. Az elődökre pedig ez nem volt tudtommal jellemző. Bár lehet, ott pont az izzítás máshogy volt paraméterezve.
Nehéz kérdés...
Basszus Emil....
A lehető legrosszabb döntést hoztad.
Ezek a vackok az autóipar szégyenei, még az olajadalékoknál is rosszabbak.
Mindenholt lerakódik, csökkenti a keresztmetszetet és a hőleadást.
Kipucolni pedig lehetetlen...
:(((
Igen ez már egy sokkal kifinomultabb, jobb és tartósabb rendszer.
Lehet, hogy egyszerűen tönkrement/elkopott, nem tudjuk mennyi km van benne.
Persze az is lehet más a baj. Ez egy átfogó diagnosztikát igényel.
Nem vagyok benne biztos, hogy "lyukas" a rendszere.
Emil kissé már hipohonder néha :), mivel anno pórul járt.
Ezért javasoltam neki, hogy először légtelenítsen.
Ha pedig láthatóan száraz időben víz van a hűtőrenszer környékén, akkor nem kérdés a javítás. :)
Az azonnali javítás!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.