Közel három év után felkerült a dísztárcsa. (Csak az OT vizsga pár órája volt kivétel) A fékport lemostam, ami az idei termés volt. Van kontraszt. A piszkos túraautó megjelenést lassan felváltja a szalonképes. Közeleg az AC.
Munkába meg vissza kis kerülővel a városszéli szervízutakon.
37km
Az időjárás miatt péntekről szombatra toltuk az indulást. Reggel 9-re futott össze a két öreg kupé a balatoni hágón. A fehér Fiat 1600 Sport Coupé és a zöld 1750GTV. Addigra már mentem pár kört a keleti csúszós oldalon, hogy előjöjjenek a kanyarvételi emlékek. Szokatlan a nagyobb dőlés, de ott még frankón fogja.
Úgy számoltam, hogy a korai kezdéssel és az itiner írással meg lehet csinálni a korábban megálmodott teljes útvonalat, ami legutóbb nem jött össze. Így most a Rozsnyó-Szomolnok-Nyilas-Veszverés és a Szirk-Nyustya oda-vissza is belefért már.
Sedlo Grajnár pihenőnél míg uzsonnáztunk, befutott pár Lambó, aztán jött fel a hegyre rengeteg Ferrari, 911-ek, Maseratik, Mercik vagy 30-an.
A semminél kicsit nagyobb volt a nyüzsgés az útvonalon a mi irányunkban, de a jó szakaszokon egyszer sem volt ebből hátrány. Embert és gépet próbáló túra volt. Óriási élmény nekem, akinek a vezetés azt jelenti, hogy ilyen utakon megkergesse az öreg sportos autóját.
Kormánybakapaszkodás, fék-gázfröccs-duplakuplung, motorhörgés, kipufogó durrogás, gumikoptatás. Pazar. Figyeltem arra, hogy szépen simán (ne szögletesen) menjen a gép, indokolatlan túlterhelés ne legyen se a hajtásláncon, se a féken.
Nagyon nagyot ment a kis autó, őrület.
Kmét-Abony-Heves-Eger-Balaton-Ózd-Bánréve-Tornalja-Kövi-Szirk-Turcsok-Jolsva-Veszverés-Nyilas-Szepespatak-Szomolnok-Stósz-Szomolnok-Rozsnyó-Szomolnok-Nyilas-Veszverés-Jolsva-Szirk-Nyustya-Rákos-Kövi-Tornalja-Bánréve-Balaton-Heves-Abony-Kmét
880km
35287km
Kép1-2 Sedlo Grajnár
Kép3-6 Dénes felett
Sajnos lemaradtunk a virágzásról, pedig majdnem napra pontosan két éve gyönyörű volt. Elvirágzott már.
+ szokásos kis séta a Római-fürdőhöz. Most volt víz is!
Na most már elég. Miért koppan valami előre-hátra irányváltást követő fékezés közben? Csak a fékbetét lehet. Azannyát, mindkét oldalon elhagytam a féknyereg rugót. A régit szereltem fel legutóbb mikor betétet cseréltem, mert könnyen felment. Műhiba. Szépen fent is fogott a fék. Megtaláltam amit akkor be kellett volna tennem és beépítettem. Az új erős rugó jobban megnövelte a felfektetési utat, beljebb fog a fék.. Elrontotta a begyakorolt fék-gázpöccintési mozdulatot. Valamit tenni kell.
Kmét-Izsák-Orgovány-Izsák-Kmét
Megjárattam a kis járgányt az első nagyobb melegben. Minden rendben találtatott csak egyetlen dolog zavaró, hogy a fűtéscsap kicsit átenged, csendesen fűtöget, ami nyári melegben nem olyan szerencsés. Kis mókolás után megtaláltam a megoldást.
Nagyot ment.
~75km
Munka után kis kerülőt vettem hazafelé.
Büszke vagyok az autón a rovarhullákra és a fékportól szürke felnikre amik a felvidéki kör emlékei. Inkább még nem mostam le...
Kecskemét-Jakabszállás--Izsák-Kecskemét
67km
Hosszúra nyúlt a tél, két hete még sótól porzó utakról kaptam hírt a kiválasztott útvonalon. Mostanra viszont az esők már lemoshatták. A következő egy hétben semmi esélyt nem láttam az indulásra, így hirtelen döntöttem és sikerült összehozni a túrát. Az ősszel a V6-tal már jártam erre, a tapasztalatok alapján igazítottam az útvonalterven.
Farmosig az út rettenet, sőt még rosszabb mint eddig, mert majd egy óra alatt értem át Nagykőrösre az útépítés miatt.
Farmos után egy korábban elkerült passzátos izgett-mozgott mögöttem, hogy ő is menne, de aztán lemaradt az erdei szakaszon. Traktor megfogott egy hosszú kanyar előtt és utolért, kigyorsításkor sem bírta a tempót valahogy. Őszintén csodálkoztam ezen, de jólesett. Előfordul, hogy alábecsülik a zöld autócskát.
Balatonnál a keleti csúszós oldalon kitapogattam a tapadási határokat. Mire belejöttem és tetszett már a kanyarvétel mikéntje, az ötödik és hatodik körben a búcsúkanyarban pont jöttek szemben, így kellett menni egy hetediket is.
Ózdnál feltöltöttem a tankot és siettem Bánréve felé. Bátka, Ratkó felé közelítettem meg Szirket. Ez az út igencsak felejthető, az aszfalt annyira szétfagyott, hogy élvezhetetlen. Kerülendő.
Node, Szirktől kezdődött valami egészen más. Az az út az, amin a magamfajta szeret autózni. Sima aszfalt, hullámvasút, erdő, kormánygépészkedés, pedálpöcögtetés, gumikoptatás, 2-3-4-3-2 stb. egészen Lubényig. Utána eggyel nagyobb útra váltottam, Jolsvánál balra, majd egészen Veszverésig haladtam, kiváló utak, élvezet rajtuk autózni. A második kiemelt szakasz a Veszverés-Nyilas, fel a hegyre kicsit gyorsabb mint a Szirk-Turcsok, de nagyon nagyot lehet ott is menni, folyamatosan 2-3-4-3-2. A bércen haladtam egy uzsonnázó helyig (Sedlo Grajnár), gyors evés, közben járt a szemem körbe-körbe nem jön-e mackó. Egyedül voltam az ebédemmel, tipikus életterében a medvének. A hegyről lefelé kicsit vacak az út, kár, mert jók a kanyarok, de csak pár kilométer egészen Szepespatakig. Svedlér előtt őzek futottak át előttem -kár lenne az Mk1 lökhárítóért-, egészen Szomolnokig igen jó a szélesebb hegyi út. Onnan átugrottam majdnem Mecenzéfig, ez a rész ősszel is nagyon emlékezetes volt. Jól vehető éles kanyarokkal teli rész, itt is kopik a gumi rendesen. Vissza Szomolnokig, majd megnéztem elkészült-e az út Rozsnyó felé át a hegyen. Igen, Dénes alatt ugyan van még egy pár száz méter, ami építés alatt volt, de fel a hágóra nagyon szép a keskeny út, kiváló új aszfaltcsíkkal. Húzós az emelkedő, nem száguldott a kis autó. A délnyugati oldal nagyon megtetszett, viszonylag jól belátható út, kibójázva, autózásra a legjobbak között van, kell az ülés oldaltartás ott is. Hamar Krasznahorkaváralján voltam. Az idő nagyon elrohant, ezért eredeti tervemmel ellentétben nem mentem vissza Nyilas felé, hanem levágtam az utat Veszverés érintésével Jolsva felé. Turcsok-Szirk visszafelé is csodajó, az alacsonyan járó Nap a fák között kicsit zavaró volt. Próbáltam elkerülni a bátkai döcögést, ezért kipróbáltam a Kövi-Gömörfalva-Tornalja utat. Pompás, jobb nem is lehetne, csak egy vadászó macskával találkoztam Deresk előtt.
Majd a szokott útvonal, Ózd-Balaton-Eger-Heves-Jászberény-Farmos-Kecskemét.
Kicsit sportos volt, csak uzsonnakor meg tankoláskor állt a motor, de érdemes elmenni. A szervó nélküli kormány kezelése volt a fókuszban, főleg a visszafordító kanyarokban. Sok múlik rajta, ha ügyesen csinálja az ember.
Nagyot ment a kis Alfa újra, lehetetlen megunni. Ez az ő terepe.
761km
kép1 és 2 itt uzsonnáztam Nyilas és Szepespatak között
kép3 Dénes a hegyoldalról
kép4 az út ugyanitt
kép5 Deresk előtt a macskával
Levegőszűrőház és szűrő csere. Sikerült egy bontott házat szereznem még az ősszel. Addig nem álltam neki, félő volt, hogy csak tákolás lesz belőle a beszakadó csavarok miatt. Talált, süllyed – kettő is.
+ Fényszóró polír, ha már szétszedtem.