Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Riegleréknél ma megejtettük a bejáratás utáni olajcserét.
Furcsa, hogy tiszta a kocsi alja.
km óra állás: 2.520 km
Nagyon bántotta a szememet a műszerfal üzenete, mely szerint nem jó a rendszámtábla világítás. Ma nekiálltam a cserének.
Külön köszönet Giovanninak meg a magyar hatóságoknak, hogy az izzó cseréhez le kell szerelni a rendszám tartót is. Még jó, hogy a lökhárítót nem kellett...
Ma utolsó lépésként kikerültek az első ajtókból a Focal hangszórók és visszakerültek a gyáriak.
Majd fél napot elvoltam vele, mert volt pár buktatója a dolognak. pl az anyósülés előtti magas sugárzónak a vezetéke belesett a műszerfalba. Fél órás pecázás után egy leírhatatlan alakúra hajlított dróttal végül is sikerült kivenni a végét.
Aztán szét kellett bombáznom a fél garázst, hogy az egyik rácsot megtaláljam.
Végül is elkészült, várja az új gazdáját.
A kocsit szándékosan navi nélkül rendeltem. Egyrészt nem hiszek a gyári rendszer frissíthetőségében, másrészt az elmúlt évek során a megkedveltem a kis navimat, amibe sikerült POI-ként bevarázsolni az általam összegyűjtött hágókat. Már régóta ez vezet minden autómban.
Az ablakra cuppantás nem jött be, túl messze van.
A műszerfal tetején lévő tároló alja teljesen sima. Adta magát, hogy ide "cuppantsak".
A lakásban fellelt összes tartót bepróbáltam, vagy alacsonyak voltak (nem látszott ki a navi), vagy a megfelelő irányt nem tudtam beállítani. Aztán eszembe jutott egy régi telefontartóm, flexibilis szárral. Szerencsére a tartó csatlakozására pont felpattant a navi kerete.
A hétvégén teszteltem, mindössze két probléma van.
Az egyik a fedél rögzítése, hogy ne legyen teljesen nyitva. (Erre valószínűleg tépőzár lesz a megoldás.)
A másik, hogy nagyon régi a cucc és a tapadókorong már nem az igazi, nem rugalmas. Kell belőle egy új, úgyhogy indul a vadászat.
- életkor: 9 nap
- km óra állás: 1.735 km
- össz. menetidő: 23,37 óra (0,99 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 155,89 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,66 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 19,09 Ft/km
- átlagos napi futás: 192,80 km/nap
- mozgásban töltött idő: 11,05 %
A bejáratást megkoronázva elgurultunk Olaszországba, Tarvisio-ba.
Hazafelé az tette fel a pontot a dologra, hogy a parkolóházban egy másik Giulietta mellett volt csak hely :-))
Az öt napos élményeim között ezt írtam: "- Tempomat gombja érzéketlenebb. Sokkal erősebben kell nyomni. Érthetetlen, hogy miért?"
Ma viszont rájöttem, hogy mi a gondom a tempomat "recall" gombjával. Egyszerűen nem úgy működik, mint a 159-nél volt. A szitu:
- Autópálya 130 beállítva, gurulunk.
- Jön egy 100-as korlátozás, finoman fékezve visszalassítunk 100-ra.
- A tempót gázzal tartva átmegyünk az alagúton.
- Korlátozás feloldva, elkezdünk gyorsítani gázzal.
- Gyorsítás közben a "Recall" gombot megnyomva a 159-nél átvette a vezérlést és rezzenéstelenül tovább gyorsít a beállított értékre. A Giuliettánál csak akkor fogadja el a gombnyomást, ha előtte teljesen levettem a lábam a gázról. Így egy "bólintás" benne marad a rendszerben, ami az utasokra nézve nem túl kellemes.
Még reménykedem, hogy bennem van a hiba és rosszul használom...
- életkor: 1.792 nap
- km óra állás: 190.525 km
- össz. menetidő: 2.721,3 óra (113,39 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 12.745,81 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,65 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 27,84 Ft/km
- átlagos napi futás: 106,32 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,33 %
Kipakoltam a személyes cuccokat.
Takarítás kívül, belül. Teletankoltam.
Várja az új gazdáját.
Azért most sem hazudtolta meg olasz hisztérika mivoltát, kaptam egy "vizsgálja meg a rendszámtábla világítást" üzenetet. Az egyik kiégett.
Öt nap és 750 km után, az első benyomások a Giuliettáról a 159-hez képest:
(+ jobb, - gyengébb)
++ Nagyon jó a kanyarkövető xenon.
+++ Fék. Hihetetlenül jobb a fogáspontja. Érzékenyebb, bármikor képes blokkolni a 17"-es kerekeket.
++++ Nem vakít a távfény visszajelzője. Nem igazán értem, hogy a 156-159 párosnál miért kell olyan erősen világítania. A felkapcsolt távfény azt jelenti, hogy sötét van, látni akarok. Ehhez képest a kék LED ezerrel a szemedbe világít, mint a szembe jövők reflektora. Itt rájöttek, hogy ez így nem jó.
- Tükröződik a féklámpa az ablakban. Utoljára a Samarában tapasztaltam ilyet.
- - Trip „B” nem nullázódik automatikusan. A 159-nél király volt, itt vagy nincs ilyen, vagy még nem jöttem rá, hogy hogyan kell automatikusan nullázni.
- - A kéziféknek útban a könyöklő,
- - ahogy a biztonsági öv becsatolásának is. Szerintem Giovanniék egyszerűen nem foglalkoztak a kérdéssel, mindkettő használata csak a useren múlik. Giu üzenete: nem foglalkozni vele.
- USB-n a LED zavaróan villog (látni). Megoldás, olyan sticket venni, amin nincs LED.
- Kevés a magas a rádióban. Számomra érthetetlen, hogy miért. Már a 159-nél se volt.
+ Hallgatható a rádió. Nem igazán lesz szükség HiFi beépítésre.
+++ Az USB lejátszás problémamentes, ahogy a telefonálás is.
- Tempomat gombja érzéketlenebb. Sokkal erősebben kell nyomni. Érthetetlen, hogy miért?
+ Kényelmes ülések. Elsőre zavaró volt, hogy nincs dőlésszög állítás, de feljebb emelve tökéletes.
+++ TCT szinte kitalálja, amit az ember gondol. Előzésre készülve, vagy faluba begurulva a fülekkel vissza lehet kapcsolni.
- A motorhang hangosabb, morgósabb.
- Vizes úton a kerekek által felcsapott víz hangos. Egyértelmű, hogy a hangszigetelést megspórolták.
+ Nincs semmi egyéb zaj. A szélzaj gyakorlatilag nulla.
- A műszerfal tükröződik a szélvédőn, a nyitható fedelet jól látni.
- A napfénytető tükröződik a rádió kijelzőjén,egy árnyék okozta fényváltozásra önkéntelenül odanéz az ember.
+ + A tetőablak még télen kinyitva se huzatos (vs Spider)
- - - Ellenben hangos, de lehet hogy csak a csendes utastér után feltűnő.
++++ Hihetetlenül jók a gázreakciók. Minden gázadást lereagál az autó. Alapjáraton "gázfröccsöt" adva ugyan úgy felpörög a motor, mint a 99-es, euro 2-es TwinSpark.
++++ Alfához méltóan viselkedik. Kormány, gáz, fék - egyszóval minden reakció méltóbb az Alfa névre.
Mi lesz, ha átkapcsolom Dynamic módba???
Felkerült a rendszám.
Egyenlőre a gyári fekete műanyagra lett felragasztva a pléh. Egész jó lett.
Most egy darabig "emésztem", aztán meglátjuk, hogy mi lesz.
Remélem a kétoldalas ragasztó nem engedi el.