Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Öt nap és 750 km után, az első benyomások a Giuliettáról a 159-hez képest:
(+ jobb, - gyengébb)
++ Nagyon jó a kanyarkövető xenon.
+++ Fék. Hihetetlenül jobb a fogáspontja. Érzékenyebb, bármikor képes blokkolni a 17"-es kerekeket.
++++ Nem vakít a távfény visszajelzője. Nem igazán értem, hogy a 156-159 párosnál miért kell olyan erősen világítania. A felkapcsolt távfény azt jelenti, hogy sötét van, látni akarok. Ehhez képest a kék LED ezerrel a szemedbe világít, mint a szembe jövők reflektora. Itt rájöttek, hogy ez így nem jó.
- Tükröződik a féklámpa az ablakban. Utoljára a Samarában tapasztaltam ilyet.
- - Trip „B” nem nullázódik automatikusan. A 159-nél király volt, itt vagy nincs ilyen, vagy még nem jöttem rá, hogy hogyan kell automatikusan nullázni.
- - A kéziféknek útban a könyöklő,
- - ahogy a biztonsági öv becsatolásának is. Szerintem Giovanniék egyszerűen nem foglalkoztak a kérdéssel, mindkettő használata csak a useren múlik. Giu üzenete: nem foglalkozni vele.
- USB-n a LED zavaróan villog (látni). Megoldás, olyan sticket venni, amin nincs LED.
- Kevés a magas a rádióban. Számomra érthetetlen, hogy miért. Már a 159-nél se volt.
+ Hallgatható a rádió. Nem igazán lesz szükség HiFi beépítésre.
+++ Az USB lejátszás problémamentes, ahogy a telefonálás is.
- Tempomat gombja érzéketlenebb. Sokkal erősebben kell nyomni. Érthetetlen, hogy miért?
+ Kényelmes ülések. Elsőre zavaró volt, hogy nincs dőlésszög állítás, de feljebb emelve tökéletes.
+++ TCT szinte kitalálja, amit az ember gondol. Előzésre készülve, vagy faluba begurulva a fülekkel vissza lehet kapcsolni.
- A motorhang hangosabb, morgósabb.
- Vizes úton a kerekek által felcsapott víz hangos. Egyértelmű, hogy a hangszigetelést megspórolták.
+ Nincs semmi egyéb zaj. A szélzaj gyakorlatilag nulla.
- A műszerfal tükröződik a szélvédőn, a nyitható fedelet jól látni.
- A napfénytető tükröződik a rádió kijelzőjén,egy árnyék okozta fényváltozásra önkéntelenül odanéz az ember.
+ + A tetőablak még télen kinyitva se huzatos (vs Spider)
- - - Ellenben hangos, de lehet hogy csak a csendes utastér után feltűnő.
++++ Hihetetlenül jók a gázreakciók. Minden gázadást lereagál az autó. Alapjáraton "gázfröccsöt" adva ugyan úgy felpörög a motor, mint a 99-es, euro 2-es TwinSpark.
++++ Alfához méltóan viselkedik. Kormány, gáz, fék - egyszóval minden reakció méltóbb az Alfa névre.
Mi lesz, ha átkapcsolom Dynamic módba???
Felkerült a rendszám.
Egyenlőre a gyári fekete műanyagra lett felragasztva a pléh. Egész jó lett.
Most egy darabig "emésztem", aztán meglátjuk, hogy mi lesz.
Remélem a kétoldalas ragasztó nem engedi el.
Felkerültek a kötelező Amore relikviák:
- Registered Alfa Driver
- Kígyók
Pluszban még egy "Registered Visitor alfaaamore.hu" matrica is.
Ilyenkor a levegő tele feszültséggel...
...amit szó szerint kell venni, mert a takaró 150% műszálból van, csattognak a szikrák, ráz rendesen.
De kit érdekel ilyesmi? A maradandó élményt a feltáruló autó adja!
A használatiban azt olvastam, hogy egy bizonyos távolságig nem lehet átkapcsolni "D"-be, ki kellett próbálnom...
...és tényleg!
100 km-nél hagyta először :-)
9:10-kor értünk Rieglerékhez, Giulietta letakarva várt minket.
A nyári kerekeket FGP bedobta az Alfijába, mi a papírokat intéztük. Sajna a matrica rendszám nem jött össze, mert a "központ" olyan típusbizonyítványt állít csak ki, ahol ez nem szerepel. Egyedi elbírálás kell.
Aztán eljött a pillanat, és lelepleztük.
Beültem, összeismerkedtünk. Immáron minden gombot meg lehetett nyomni, minden kart meg lehetett mozgatni. Némi segítséggel sikerült németre állítani az olaszul kommunikáló autót.
A csomagtartóban jöttek a meglepetések:
- segélycsomag-égőkészlet-háromszög kombó táskástól,
- egy garnitúra gumi szőnyeg a téli latyak ellen,
- egy Alfás pulcsi (!!)
- a rendszámtábla tartó előre.
Itt indult el a próbálgatás. Tulajdonképpen a fehér autó a fekete tartó és az arra felrakott pléh rendszám tetszik. Lehet, hogy ez lesz a nyerő megoldás.
Tekintettel a TCT-re és a szűk kapura Farkas Dánielt kértem meg, hogy járjon ki.
10:30-kor Júlia kigördült a szalonból...
Mielőtt elviszi valaki itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Akit meg érdekel az autó, lássa hogy merre jártunk...
...vagy esetleg kettőt, vagy még többet...
Mindig van valami Alfáéknál, ami "helyzetet" teremt. Most éppen egy elírt motorszám.
Mint kiderült, az importőr rendszerében más volt beírva. Ha a valóság nem stimmel a papírokkal, akkor az okmányiroda nem ad forgalmit. Miután észrevették a zavart a tér-idő kontinuumban, megpróbáltak korrigálni. Sikerült is. Ma javították a rendszerben a motorszámot.
Gyorspostával el is indították a hivatalos papírokat Rieglerékhez Győrbe.
Már csak rajtuk múlik.
Ha holnap délelőtt időben Győrbe érnek a papírok, akkor ki tudja állítani az okmányiroda a forgalmit. Ebben az esetben van esély gurulni a hétvégén.
Ha nem, akkor nem.
A helyzetet bonyolítja, hogy Győrben az okmányiroda jelenleg NAV-os rendszámokat osztogat.
No, ilyet NEM szeretnék, tehát nem Győrből lesz rendszáma a kocsinak.
Holnap 11-ig eldől minden...
Hogy már régi ismerősként üdvözölhessük egymást - biztos, ami biztos alapon - még egyszer elolvasom a használati utasítást.
update 2015.11.27.
Kettő lesz az az egy. Átvétel holnap 9:00
Ma hívtak, hogy felpattintották a 159 felnis téli kerekeimet. Passzol a nagy fékre :-)
Elvittem a téli kerekeket Rieglerékhez.
Természetesen körbe néztem még egyszer és beültem.