Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Súlyos dilemma előtt állok.
A motor nem kérdés, sokat megyünk, tehát diesel kell.
Hogy melyik, no az bár macerásabb.
A "kicsik" a német autópálya miatt kiesnek, marad a 2.0.
Alapvetően kézi váltó párti vagyok, eddig minden autóm ilyen is volt. Bérkocsikkal mentem ugyan pár ezret kuplungolás nélkül, de azok hagyományos váltósok voltak.
Kézi váltóval csak a 150 lovas 2.0 JTDm van. Az meg visszalépés lenne a mostani 170 LE után. Ugyan a könnyebb kocsi miatt kb ugyan úgy menne, de akkor is....
A 175 lovas viszont csak TCT-vel létezik.
Kuplungolni vagy nem kuplungolni? Ez itt a kérdés!
Aztán találtam egy videót. Beszéltem egy DSG-s tulajjal, meg egy kicsit gugliztan TCT ügyben, és megszületett a döntés: NEM kuplungolni!
A szín adott volt, mert a fehér jól hozza az autó formáját.
A bőr nem volt kérdés, csak előnyét látom, hátrányát eddig nem tapasztaltam. (156-159-Spider)
Szóval elkészült egy Excel tábla a lehetséges verziókról...
... és óránként változik.
Főleg, ha az ember ilyen videókkal találkozik :-)
Csörinél jártunk Várpalotán.
Kicseréltük a hátsó kipufogó dobot, mert a külső rétege már le lett szedve, közel állt a kilyukadáshoz. Valami érdekes oknál fogva csak gyári rozsdamentes dobot lehet kapni, a kocsin nem ilyen volt.
Kaptunk egy új antennát, mert a régit elfogyasztotta a macska. Megelőzésként a hazaút után levettem. Így nem tudja megcsócsálni a macsek.
Az egr-hűtő fedelét is kicseréltük, még mielőtt elreped és megint ott maradok vele valahol. Végül is nem az egr van alatta, hanem csak egy egyszerű csőrendszer, ami az egr felé menő kipufogó gázt hűti. Amiről viszont nemmindenki tud, a műanyagban van egy vákumot tároló tartály is.
km: 183.020 km
Észrevettük azt is, hogy a bal első ködlámpa el van repedve. Azt hiszem, ezt már csak az új gazdája fogja kicserélni...
A jó időt felhasználva vadászatra indultunk a Spiderrel.
Első utunk Veszprémbe vezetett az Autó Forrás Kft-hez. Majd egy órás beszélgetés után egy ajánlattal távoztunk egy 2.0 JTDm 150 LE/kézi váltó kombóra. Egyedül a matrica rendszámra nem tudtak ígéretet tenni.
Némi lobogó hajú kocsikázás után Győrbe értünk az Autófórum Riegler-hez. Szerencsére ott találtuk Farkas Dánielt, akinél már több autót is vettem. Megbeszéltük a helyzetet és egy a veszprémihez hasonló autó listájával és egy QV előzetes ajánlattal tértünk haza. Az összeállított autó jobbnak tűnt, mint a másik, mert csomagokkal is kalkulált Dániel, így ugyan anyiért több mindent lehetett kapni.
A nap hátra lévő része további lobogó hajú kocsikázással tellt.
A két beszélgetés után már értem az árlista logikáját. Lehet bújni az árlistát és a prospektust...
- életkor: 1.701 nap
- km óra állás: 182.449 km
- össz. menetidő: 2.602,93 óra (108,46 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 12.219,28 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,66 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 28,00 Ft/km
- átlagos napi futás: 107,26 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,376 %
A Giulietta már egy régi történet. Anno 2010. május 29-én találkozhattam vele először AlfaCity-ben. Megcsodáltuk, beleültem, fényképeztem. Büszkeséggel töltött el, hogy az Alfa egy új modelt hozott ki, de boldog 156 és Spider tulajként ennyi volt.
A dizájn már akkor is nagyon új volt. Később megkapta a nevét is: maciarc.
Aztán eltelt fél év, és kellett valami a 156 helyett. Szerencsére Rieglerék szerveztek
tesztvezetést.
Egyszóval nem győzött meg az új autó, és 159 lett az utód. Nem csalódtam benne, tényleg komoly előre lépés volt a 156 után.
Aztán eltelt újabb majd 5 év és valami kellett a 159 után.
Kisebb, mint a 159? Igazából nincs is szükségem akkora autóra, a két kezemen meg tudom számolni, hogy az ez elmúlt 5 évben hányszor volt "teltház".
Dizájn? Az elmúlt évek alatt az utcakép része lett. Ugyan annyira "más" a mostani autók közt, mint a többi Alfa az akkori autók közt. A "maciarc" tulajdonképpen nagyon szimpatikus is tud lenni.
Ráadásul Alfáék nem hoztak ki új típust, a Giuliára 2012 óta hiába várunk, így egyre inkább kezdtem megbarátkozni a gondolattal, hogy a 159 utódja ő lesz....
Csak a tavalyi blogomat tudom ismételni:
"Kezdésként Jóska bátyámmal a megbeszéltek szerint megittuk az üdvözlő chivas regal & gyömbér kombónkat, majd belevetettük magunkat a forgatagba.
A hangulatot leírni nem lehet, ott kell lenni.
Napsütés, párakapu (de jól jött volna City-ben is!), ismerősök, klassz kocsik, műszaki csemegék, pezsgő, szendvicsek, üdítő, jégkrém, jégkrémtorta, pizza, kávé, vetélkedő, autó szépségverseny, tombola. "
Néhány kiegészítés:
- Odafelé hatalmasat kabrióztunk, jó idő és sok lassú OFF-os volt az utakon (szívesen elbeszélgetnék a 70-es tempót tartókkal).
- Siófokon továbbra se értem, hogy miért 40 perc kell a bejutáshoz. Idengenforgalmilag nem vet jó fényt a városra. Pedig, ahogy észrevettem csak a lámpákon kellene állítani.
- Hazafelé királyság volt a komp, Liquidékkal találkoztam is.
- Hazafelé a komptól Tapolcáig tetőt kellett csukni, mert iszonyú meleg volt. Csak a klíma segített.
Aki nem érezte jól magát magára vessen...
Meg az is, aki nem jött el!
Jó az idő, menni kell. Bárhová...
Elsőre Pápát és Veszprémet céloztuk meg. Speakon aljazatot és dugót vettem.
Ebédelni az Alba Plázába mentünk, itt örökített meg minket Erhard242 Cartárs.
Némi boltnézegetés után vissza Veszprémbe, ahol a Balaton Plázában fagyiztunk egyet.
Ezek után bementünk Herendre a múzeumba és a bemutató részre. Láthattuk a régi porcelánokat és azt is, hogy hogyan készülnek. Nagyon tetszett.
Két érdekes óra állást is sikerült rögzíteni: 177.771 km - 177.777 km
Elgurultunk Csörihez a szokásos olajcsere&átnézés combóra.
Menü:
- szűrők (gázolaj, pollen, olaj, lég),
- olajcsere,
- a turbó mellett menő vezetékek szigetelésének pótlása ( a melegtől kikeményedett és lepotyogott),
- megelőzősként a főtengely ékszíjtárcsa cseréje (nem látni rajta semmit, de a csere óta sokkal nyugodtabban alszom).
Még megoldandó feladatok:
- új rádióantenna (megint megette a szomszéd macskája),
- hátsó kipufogó dob,
- defektjavító folyadék cseréje,
- egr hűtő műanyag fedelének cseréje.
Ez utóbbiakra várhatóan augusztus végén kerül sor.
Az alvázkeret jól láthatóan felületi korrózióval terhelt...
Elmentünk St. Georgenbe egyet. Odafelé útba ejtettük a stuttgarti TV tornyot. Sajnos nem volt nyitva és nem lehetett felmenni. Hazafelé Thomannéknál jártunk (thomann.de).
Hazafelé elértük a 177.777 km-t, ami egyben azt is jelzi, hogy lehagytuk a Spidert a maga 177.623 km-ével. A fiatal lehagyta az időset...
Már előre eldöntöttük, hogy egyik konvojhoz se csatlakozunk, így 8-kor elindultunk egy kellemes kabriózásra. Azaz csak indultunk volna, mert a tegnapi kocsimosás után úgy nézett ki az autó, mint egy vaddisznó.
Szóval tankolás, kocsimosás után indultunk útnak. A 71-esen két cartárssal verődtünk össze, így mégis konvoj lett belőle.
Sikerült jó helyet találni a fedett részen. (A füves részt továbbra is Alfához méltatlannak tartom.)
Sikerült kipróbálnom a részeg szemüveget. Jó buli .
Sikerült lefényképeznem egy jobb kormányos Spider belsejét, vele együtt egy gyári rádiót. Ilyet kell szereznem. (HA van valakinek, akkor keressen meg.)
Sikerült vennem bőr- és kabriótető ápoló szettet.
Sikerült fagyit venni a City területén. (Nagyon fincsi volt a szotyolás.)
Sikerült sok ismerőssel beszélgetni.
Viszont nem sikerült "hagyományos", galléros Alfás pólót venni.
Továbbá nem sikerült igazán jól érezni magam. A City már nem az, amit eddig nekem jelentett. Valami elveszett, valami ami nehezen megfogalmazható. Már nem annyira az Alfáról szól az egész...
Hazafelé jót kocsikáztunk egy kis megállóval Badacsonyban.