Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EgyébAlfa 147 1,6 TS 120 LE 5 ajtós // 2015-02-07

Itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Lássuk merre jártunk...

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2015-01-10

MES infó:
"Particulate filter clogging: 97,61 %"
Hoppá, regen lesz! MES marad és megyünk egy kört!
1. kép:
Először a befecskendező korrekciókra néztem rá. Furcsa, hogy nulláról indul. A 156-ban "megjegyezte" a korábbi értékeket, majd azt korrigálta tovább. Szerintem nincs gond.
2. kép: Motormelegítés folyamata. A szűrő 100% fölé dugult. A vízhőmérő 86 fokos vízre már 90-et mutatott.
3. kép:
A teljes tisztítási folyamat. A kocsival úgy mentem, ahogy bármikor. Szépen lehetett látni, hogy nagy gáznál - pl. előzés - megemelkedik a DPF hőfoka, motorféknél kicsit vissza. A turbónyomáson semmit sem vettem észre! A vízhőfok mérő végig a 90-en állt, mintha odaszegezték volna. A pillanatnyi fogyasztás sem ugrott meg észre vehetően. Viszont az is igaz, hogy a teljes 27 km alatt 7,8 lett az átlag. Regen nélkül saccra 7 alatt lett volna.
4. kép:
A tisztítás vége jó látható, a dpf hőmérséklete elkezd esni.
Innen már érdekelt, hogy mi a helyzet normál üzemben.
5. kép:
Visszatérés a normál állapotba. A DPF kb. 200 fokos.
6. kép:
Normál üzem.

A teljes regenerálás a görbe alapján 490-500 mp volt, ami bő 8 perc.
Fogyasztás:
A 25 km átlaga 100 km-re vetítve durván egy literrel lett magasabb a szokásosnál, ez azt jelenti, hogy durván negyed liter plusz gázolajamba került ez a 25 km.
Száz km-re vetítve (ha a többi 75-öt normál fogyasztással teszem meg) ez pont negyed liter növekedés a fogyasztásban. Az utolsó 5 regen átlag távolsága 820 km volt. Erre a távra vetítve 0,03 liter/100 km a fogyasztás növekedés. (Egyszerűbben számolva, 0,25 liter plusz elégetett üzemanyag 820 km-re.)
Pont egy stampedli gázolajba kerül 100 km-enként a korommentesség.
Nekem ennyit megér.

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2015-01-10

Reggel gondoltam egyet és rádugtam a Párducra a MES-t. Meglepődtem:

READING ERROR CODES:
1: P2299 - Accelerator/brake coherency

"The ECU has detected an inconsistency between the Brake switch and Accelerator pedal signals, or both pedals have been depressed simultaneously.
Check the Brake switch and the Accelerator pedal position sensor for correct function as well as the associated wiring for opens, shorts and weak connections.
Clear the code and re-test... "

December 30-án mosóban voltunk. Miután kijártam kicsit "megvasaltam" a féket. Észrevette, megjegyezte, nehezményezte...
Hisztis olasz :-DDD

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2015-01-06

4 éves lesz holnap, így szülinapi ajándékként ma próbára tettük a műszaki vizsga soron. Csont nélkül megkaptuk. Ennek örömére kapott egy teljes külső-belső takarítást. Csilli-villi, mint új korában.
Gyűjthetjük tovább a km-eket...
158.007 km

>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-12-24

Kis csomagot találtunk a karácsonyfa alatt. Állítólag én kaptam, de a Póké.
Egyedi, Alfás és semmi értelme sincs, tehát királyság :-))

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2014-12-24

Kis csomagot találtunk a karácsonyfa alatt. Állítólag én kaptam, de a Párducé.
Egyedi, Alfás és semmi értelme sincs, tehát királyság :-))

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2014-12-22

- életkor: 1.446 nap
- km óra állás: 157.122 km
- össz. menetidő: 2.255,23 óra (93,97 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 10.540,38 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,67 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 28,44 Ft/km
- átlagos napi futás: 108,65 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,498 %

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2014-12-12

Reggel eléggé nehézkesen indult a Párduc, pedig garázsban éjszakázik. A jövő héten megyünk németbe, így nem kockáztattam tovább. Begurultam Topiékhoz a szervizbe, és végignéztem a polcokon. Volt pár ismeretlen márka, meg Varta, meg a polc alján egy Exide. Ahogy tanulmányoztam tudatta velem, hogy velem szeretne jönni.
Így is lett.
A Párduc pöccre indult, érzésre még vidámabban is kopácsoltak a harkályok a motorházban.
A régi akku 4 évet, és 155.384 km-t szolgált zokszó nélkül.

>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2014-11-30

Utoljára 2014.01.09-én kapott a Párduc új ablaktörlő lapátot. Azóta 40e km-t gurultunk velük, eddig tartottak. Ma felkerültek az újak.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-11-23

Megnéztem a Pókot a téli szállásán.
Az akkut kiszedtem, feltettem a CTEK töltőre. Innentől felváltva lesznek rajta a fűnyíró akkujával.
Viszont egér pajtik is megérkeztek a téli szállásra. Nem jött be nekik, mert pont ott jöttek át a fal alatt, ahová a ragadós egérfogót tettem. Mind a négyen fennakadtak.

Ja, a héten megkötöttem a biztosítást is 2015-re.
Először is a biztosítóm emailben értesített, hogy 23 ezer felett lesz valamivel a jövő évi díj. Erre felmentem az oldalukra, felmondtam a biztosítást és újra kötöttem náluk. Így csak19.334 Ft lesz.
A fene érti ezt, azt jutalmazzák, ha nem vagyok hűséges ügyfél? :-OO

Pár kép emlék gyanánt a nyárról.