Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Várpalotán ambuláns kezelést kapott a Párduc.
2014.09.28. Tuor de Balaton light II.
2014.08.30-31. Villány & Szigetvár túra
2014.08.09. Mediterrán Party - Siófok
2014.08.01. Pók a magasba tör
Nagy Túra 2014:
2014.07.24. Megjöttünk a 2014-es Nagy Túráról
2014.07.24. Nagy Túra 11. nap: Hazafelé
2014.07.23. Nagy Túra 10. nap: Maranello Village
2014.07.23. Nagy Túra 10. nap: Maranello - Museo Ferrari
2014.07.23. Nagy Túra 10. nap: Passo delle Radici
2014.07.22. Nagy Túra 9. nap: A tenger
2014.07.21. Nagy Túra 8. nap: Pisa
2014.07.20. Nagy Túra 7. nap: Milánót érintve irány a tenger!
2014.07.19. Nagy Túra 6. nap: Autózás Bellagio-ba
2014.07.19. Nagy Túra 6. nap: Como, George Clooney háza
2014.07.18. Nagy Túra 5. nap: Como-i tó
2014.07.17. Nagy Túra 4. nap: Irány a Como-i tó!
2014.07.16. Nagy Túra 3. nap: Kaunertaler Gletcher
2014.07.15. Nagy Túra 2. nap: Vissza a rézkorba!
2014.07.15. Nagy Túra 2. nap: A legmagasabb aszfaltozott út
2014.07.14. Nagy Túra 1. nap: Út a gleccserek vidékére
2014.07.11. Felkészülés a Nagy Túrára
2014.07.05. AlfaCity
2014.06.21. Mönichkirchner túra
2014.06.14. Práter túra
2014.04.12. Liszt Ferenc túra
2014.03.30. Gumiteszt (Gabcikovo)
2014.03.22. Tuor de Balaton light
A télen összeszedtem a magashegyi pontokat Európában, már majd 500 pontot tartalmaz a lista. Ebből az első negyedszáz:
0.hely: 3.394 m - Pico de Veleta, Spanyolország - Nincs megnyitva a közforgalom részére, ezért lecsúszott az első helyről.
1.hely: 2.829 m - Ötztaler Gletscherstraße, Tiefenbachtunnel, Südportal
2.hely: 2.805 m - Ötztaler Gletscherstraße, Parkplatz Tiefenbachferner
3.hely: 2.803 m - Ötztaler Gletscherstraße, Parkplatz Sessellift Pitztaler Jöchl
4.hely: 2.802 m - Col de la Bonette (Nincs kép, még nem jártam itt.)
5.hely: 2.764 m - Col de l’Iseran (Nincs kép, még nem jártam itt.)
6.hely: 2.758 m - Passo di Stelvio
7.hely: 2.750 m - Kaunertaler Gletscherstraße
8.hely: 2.746 m - Col Agnel - Colle dell'Agnello (Nincs kép, még nem jártam itt.)
9.hely: 2.715 m - Col de la Bonette hágó (Nincs kép, még nem jártam itt.)
10.hely:2.685 m - Langkofelscharte, Forc. Sassolungo (Nincs kép, még nem jártam itt.)
11.hely: 2.678 m - Restefond-Pass (Nincs kép, még nem jártam itt.)
12.hely: 2.675 m - Ötztaler Gletscherstraße, Schwarze Schneidbahn
13.hely: 2.672 m - Ötztaler Gletscherstraße, Tiefenbachtunnel, Nordportal (7.kép)
14.hely: 2.670 m - Ötztaler Gletscherstraße, Parkplatz Seilbahn Rettenbachjoch
15.hely: 2.645 m - Col du Galibier (Nincs kép, még nem jártam itt.)
16.hely: 2.630 m - Tschager Joch (Nincs kép, még nem jártam itt.)
17.hely: 2.618 m - Passo di Gavia (Nincs kép, még nem jártam itt.)
18.hely: 2.571 m - Edelweissspitze
19.hely: 2.513 m - Granger-Pass (Nincs kép, még nem jártam itt.)
20.hely: 2.504 m - Grossglockner Hochtor
21.hely: 2.469 m - Colle del Gran San Bernardo - Col du Grand Saint-Bernard (Nincs kép, még nem jártam itt.)
22.hely: 2.454 m - Col de la Moutière (Nincs kép, még nem jártam itt.)
23.hely: 2.454 m - Paternsattel (Nincs kép, még nem jártam itt.)
24.hely: 2.438 m - Tierser Alpljöchl (Nincs kép, még nem jártam itt.)
25.hely: 2.436 m - Furkapass
26.hely: 2.428 m - Grossglockner Hochalpenstrasse, Fuschertörl
Együtt töltött idő: 1.848 nap
Km óra állás: 171.420 km
Együtt megtett út: 38.233 km
Tankolt üzemanyag: 3.169,13 liter
Üzemanyag költség: 1.224.798 Ft
Átlagfogyasztás: 8.29 liter/100 km
Üzemanyag költség: 32,05 Ft/km
A Párduc ma megint igazi olasz hisztérika volt.
34 fok, napsütés. Győrtől Pápáig kényelmesen 24 fokban üldögélve élveztük a nyugalmat. Aztán megálltunk az Aldinál. Hazafelé indulva csak nem akart hűvös lenni. Minden arra mutatott, hogy nem indult el a klíma kompresszor. Egyszer már jártam így Bp-en. Kétszer is leállítottam a motort, vártam egy percet, majd újra indít, de semmi. Klíma ki/be kapcsolgatás, kompresszor ki/be, semmi.
Aztán megálltunk az utca végén a fagyisnál. Kétszer két gombócot vettünk, indítva minden oké. Hűt, ahogy kell.
Most akkor mi van? :-OO
Megjöttünk a Nagy Túráról:
- 11 nap
- 4 ország
- sok-sok hágó
- Ötztaler Gletscherstraße - 2.829 méter, a legmagasabb közúton elérhető pont
- Kaunertaler Gletscherstraße - 2.750 méter
- Milano - dóm&bevásárló utca
- Genova
- Como-i tó
- George Clooney háza "Villa Oleandra" Laglio-ban
- Pisa
- Maranello Ferrari Múzeum + Maranello Village
- 2.770 km
- 223,79 liter E95
- 8,08 liter/100km-es fogyasztás
- 4.312 fénykép
- sos-sok élémény
Az utat a Pók hibamentesen teljesítette!
:-))
Most már végleg haza indultunk...
Végig autópályán, nagyrészt csepegő esőben.
Rövid pihenő Tarvisio-ban, majd onnan a régi úton át Ausztriába.
A második faluban teletankoltunk, majd vissza a pályára.
Megjött a jó idő is, lehetett nyitott tetővel suhanni. 120-as tempó mellett még lehet rádiót hallgatni és beszélgetni.
Ma alig készült fénykép, úgyhogy a mai naphoz csak kettőt teszek fel. Az egyik induláskor, a másik megérkezéskor készült.
Már régóta szemezek a neten ezzel a szállodával. Mivel ****-os, az árai nem az én dimenziómban járnak. (A szobában 174 Euro/éj volt kiírva a két fős szobáért.) Aztán az indulás előtt pár nappal rám kacsintott a szerencse. A Booking.com-on 64 Euróért kínálták, így gyorsan beterveztük utolsóként.
Itt minden autóért rajongónak egyszer meg kell fordulnia!
Már a recepció is "gyá" minősítésű, egy F1-es kocsi van díszletként. Meg egy csomó minden...
Mindenhol ilyen, még a szobába is jutott egy Ferrari szívósor a falra.
Vacsizni visszamentünk a városba. Sikerült találni egy kockás abroszos pizzériát, rengeteg Ferrari zászlóval. Szemben bérvezetést kínáló cég két kocsival. Pizza közben jártak be velük, élmény volt a hangjuk.
Érdekes, hogy a bár rész emberi árakon van, úgyhogy búcsúzóként 6 Euróért elszürcsöltünk egy sör és egy Martinit.
A Ferrari múzeuma volt a megérkezés utáni menü. Kellemes hűvösben sétáltunk amíg a Pók kint a fák alatt hűsölt.
Hihetetlen élmény a legendás autók közt nézelődni. Külön részleg az F1-es kocsiknak, díjaknak, külön a régebbi kocsiknak, külön az újaknak. A legtöbb ideig a félkész kocsit nézegettem, csodálatra méltóak még a részletek is.
A shopban nem vettünk semmit, mert Alfás cuccuk nem volt. A parkoló mellettiben ellenben igen, úgyhogy a Pók kapott egy négylevelű lóherét ajándékba.
Ezek után beköltöztünk a Ferrari villába, de az is egy másik történet...
Véget ért a nyaralás, elindultunk hazafelé. Hogy mégse legyen olyan szomorú a dolog megállunk Maranellóban körülnézni. Addig is a Radici hágót megmásszuk. A maga 1.529 méterével a 220. a listámon. Viszont errefelé van, ráadásul a Carrara-i márványt rejtő hegyeken keresztül vezet az út. Fél napot szánt a navi 150 km-re. Így is lett.
Kanyar, kanyar hátán. Kár, hogy megint csöpögött az eső, így tetőnyitásról szó se lehetett. Az egyik szimpatikus faluban megálltunk ebédelni, hogy hol, azt nem tudom. Viszont végre kaptam olivás, chilis spagettit, már régóta fentem rá a fogam.
A hegyi szakaszt lezárandó egy 7,5 km-es 10%-os lejtő jött, nem sokkal utána Maranello, de ez már egy következő történet...