Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Miután az olajfolyás diagnózisa a kipuff tőcsavarok tömítetlenségét állapította meg, elindult a projekt.
Ha már ki lesznek szedve, legyenek újak helyettük, így a következő 17 év megoldott. Természetesen új tömítés is kell.
Megrendeltem a kiegyenlítő tartály kupakjával együtt, mert az is eresztett egy kicsit.
Ma ellátogattunk a Párduccal a cuccért Csörihez.
Hazaérve nem bírtam megállni, hogy legalább a kupak ne kerüljön fel a helyére :-)
A bal oldal összerakás volt a mai menü.
Először a levágott csavar pótlása volt a feladat. Az eredet 6-os csavar már nem tartott rendesen, így felfúrtam 8-asra a menetet. Szerencsére elég nagy anyát tettek a gyárban belülre.
Már csak a küszöb borítást kellett feltenni és indulhat a vasárnapi túra...
Azaz mégsem, esik. Tudom, hogy a májusi eső aranyat ér, de eshetne hét közben is, amikor az ember a gyárban van.
Szóval az időjárás monnyonle!
Jossi Cartárstól ma sikerült szereznem egy eredeti olasz defektjavító készletet. Ha jól látom maga a javító lötty szavatossága már lejárt, de szerintem a mai világban nem lehet ügy újat szerezni.
Ha lesz az is, akkor kikerülhet végre a pótkerék a Pókból :-)
Küszöb javítva, korrodált helyek alvázvédőzve, küszöbök a Würth-ös cuccal kifújva. Oldalanként egy-egy flakonnal.
A jobb oldalon már fenn is van a burkolat.
A bal küszöböt lebontva némi korróziót találtam a küszöb elején. Elővettem a múltkor beszerzett Loctite cuccot, majd némi drótkorongozás után bekentem vele.
Másnapra szimpatikus fekete réteg keletkezett. Újra lekentem vele.
A kis műanyag idomot leszedve a gumi tömb körül is találtam némi rozsdát. Drótkorong és Loctite. Holnap lefestem.
Ma kölcsönkaptam egy endoszkópot. Némi tanulmányozás után úgy döntöttem, hogy bekukkantok vele a küszöbök belsejébe. Jó játék, de óriási türelmet igényel, mert sose tudni, hogy merre van a felfelé-lefelé-jobbra-balra.
Aminek örülök, hogy belül rozsdának nem nagyon látni nyomát. Érdemes lesz az üregvédelemmel foglalkozni.
Két napsütéses kabriós nap után neki akartam állni a küszöbök üregvédelmének. Ehhez leszedtem a műanyag burkolatot és meghűlt bennem a vér...
A pár éve feltett új külső küszöb vége "elengedte" magát. Szép nagy repedés lett látható a jobb oldalon.
update 2015.04.27.
Beszéltem a karosszériással. Holnap 10-re vár minket, hogy megtanulmányozza a helyzetet.
update 2015.04.29.
Básdossyék megoldották. A küszöb felrakásakor valószínűleg túlságosan elvékonyították az eredeti lemezt ("B" oszlop felől), így az elrepedt (vízszintes repedés), a többi már csak a két elem mozgása miatti festékrepedés (függőleges rés). Ki lett köszörülve és újra lett hegesztve. Ja, meg rücsi is került rá.
Természetesen mindez garanciában, többször elnézést kérve :-)
A jó időre való tekintettel a hétvége a Balaton jegyében telt.
Szombaton - miután egy gyors látogatást tettünk Csörinél - az északi részt jártuk be. Külön kiemelném Örvényesen a Huszár éttermet, ahol megebédeltünk. Minden évben betérünk ide, és mindig megelégedetten távozunk. Megjártuk Tihanyt, a félszigetet és amit csak lehetett.
Vasárnap Keszthely volt a cél, ahol tettünk egy hajókirándulást is.
Több, mint 450 km-t mentünk, a Várpalotáig terjedő első részt leszámítva nyitott tetővel. Leégtünk rendesen. A napszemüveg helye fehér foltként világít a pirosra sült arcunkon.
Király volt, köszönet az időjárásnak!
Hatalmas élmény volt a pörgős TS a téli gázolajpusztítás után.
1. Az a hang, amit 5.000 felett ad hátborzongató.
2. Használható fordulatszám tartomány hihetetlen.
- Faluba érve NEM kell visszakapcsolni. Ötödikben át lehet csorogni. A kormosnál egyet-kettőt vissza kell pakolni.
- Egyesből indulva, azt kipörgetve akár a legmagasabb fokozat is kapcsolható. Magyarul 0-100 egy váltással. Igaz, érdemes a többit is használni, mert érdemes kihúzatni - lásd 1-es pont! :-)))
Vasárnap a Balcsi partján menet közben a Pók átlépte a 175.000 km-t.
Kicsit számoltam és elborzadtam.
100 km/ó-nál a motor ötödikben pörög úgy 3.000-et percenként.
A 100 km megtételéhez 60 perc*3.000 1/min= 180.000-et fordul.
Ha végig ötödikben mente volna le az össztávot (ami ugye nem igaz), akkor 175.000/100*180.000=315.000.000 (azaz 315 millió) megtett főtengely fordulat jön ki.
Ennél a valóság azért jóval több, mert 1-4 fokozat is használva van, és alapjáraton is pöfög azért élete során a vas.
315.000.000 - még leírva is nagyon sok...
...és gyakorlatilag nem fogyaszt olajat, fémtiszta a fojtószelep és tiszta olajat engedtünk le 8.500 km után.
Még legalább 250 millió fordulatot kívánok neki :-)
Tojt a nyuszi a Póknak pát dolgot, ami a közeljövőben kell majd:
- beltér tisztító,
- rozsdaoldó,
- némi alvázvédő.
Első lépésként a belteret leápoltuk. Ablakot is akartam tisztítani, de elfogyott az ablaktisztító.
A korrózióval majd később foglalkozunk.
Másodikként nekiálltam kitisztítani a fojtószelepet Viszont nem volt koszos, úgyhogy nem nyúltam hozzá. A gázbovdent ellenben megolajoztam, mert száraz volt, mint a sivatag.
Harmadikként megkerestem, hogy honnan jön az olaj a kartervédőre. Nagyon úgy néz ki, hogy a hengerfej tömítéstől. Ez viszont gáz....
update 2015.04.11.
Ma jártunk Csörinél, szerinte a kipufogó csonkot tartó tőcsavarok mellett szivárog. A hengerfejben ezen a részen csak víz van. A csavarokat csak ki kell szedni, letömíteni és vissza. Úgyhogy rendelünk mindenből újat...
2015.03.09. ÉBRESZTŐ!!!
2015.03.20. Olajcsere
2015.03.22. Apróságok rendbe tétele
2015.04.05. Húsvétolás Alfa módra
2015.04.26. Hát ez meg mi a fittyfene???
2015.04.27. Endoszkóp
2015.04.27-28. Némi rozsda
2015.05.02. Üregvédelem
2015.05.02. Szerzemény
2015.05.03. Projekt kész
2015.05.05. Májusi csavar sokat ér
2015.05.08-09. - Csavarcsere aszkétáknak
2015.06.12. Klímatöltés
2015.06.19. Műszaki vizsga
2015.10.12. Téli álom
2015. November - Épül az új garázs
2015.12.30. Téli álom