Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Lássuk merre jártunk...
Itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Lássuk merre jártunk...
Itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Lássuk merre jártunk...
Itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Lássuk merre jártunk...
Itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Lássuk merre jártunk...
Megpróbálom összeszedni a Spider történetét.
1. A technika története:
A linkek nem tartalmazzák a nem szereléssel kapcsolatos eseményeket, pl AlfaCity.
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2. A kirándulások története:
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
3. A kabriós életről:
Gondolatok a kabriózásról - Part 1: Úgy általában
Gondolatok a kabriózásról - Part 2: Időjárás
Gondolatok a kabriózásról - Part 3: A kabrió ápolása
Gondolatok a kabriózásról - Part 4: Kabriós kellékek
Gondolatok a kabriózásról - Part 5: Kabriós utak
Gondolatok a kabriózásról - Part 6: Az autó (GTV Spider 2.0TS)
Gondolatok a kabriózásról - Part 7: Teendők a téli leálláshoz
Itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Lássuk merre jártunk...
Egy sima olajcserének indult...
Tegnap felhívtam Csörit, hogy sürgős lenne a dolog. Mára kaptam időpontot rendelőben.
Megemlítettem még, hogy esetleg egy hátsó fék generál is kellhet, mert a múltkor már nem túl hosszú karriert jósolt neki. A válasz, "ez nem jelenthet gondot" volt.
Szóval kocsi fel, olaj ki. Közeben szokás szerint a kocsi alatt bámészkodom.
Különösen a kipuff érdekelt, mert a múltkor menet közben furcsa hangokat hallatott. Akkorát pattant, hogy meg is álltam megnézni, de semmit se láttam. Most igen. A külső héj hagyta el magát. Szerintem, akkor pattant el. Most meg ronda. Elsősegélyként le lett operálva a dobról. Az alatta lévő réteg szép, a következő olajcseréig kitart.
A féket tanulmányozva jól látható, hogy a belső betét a vason megy. A külső még egész pofás. A féloldalas kopás oka, hogy a betét hátulján lévő réteg elvált a betéttől és féloldalasan állt. A tárcsa alig láthatóan vállas, egy új garnitúra betétet még kiszolgál. Kapott is. Hazafelé a többi közlekedő miatt be is koptattuk őket.
Már csak olaj kellett bele, és pöcc-röff...
... 150 km után megállapíthatom, hogy a motor csendesebben jár. A korábban meglévő finom remegést se érezni. Sőt hazafelé a kocsi fogyasztása majd fél litert esett. Szóval megérte.
Lehet találgatni, hogy mi került bele...
update 2015.02.28.
kb 3e km megtétele után:
"Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 995 km"
Olajcserekor:
"Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 820 km"
+20%, ami ugye kevesebb kormot jelent :-)
Itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Lássuk merre jártunk...
- életkor: 1.496 nap
- km óra állás: 160.368 km
- össz. menetidő: 2.312,88 óra (96,37 nap!)
- átlagsebesség: 69 km/ó
- tankolt üzemanyag: 10.755,86 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,67 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 28,36 Ft/km
- átlagos napi futás: 107,2 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,442 %