Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Nagyon meleget mondtak mára, ami nyitott tetővel már-már elviselhetetlen. Adja magát, hogy "felfelé" kellene menni, ahol jobb idő van.
Semmering! Már voltunk ott kétszer is, csak anno nem kerestük a hágót. (2009.08.02. és 2013.06.09.) Pedig pont ott van, ahol parkolni szoktunk. A második képen az oszlopnál van a hágó (tábla nem jelzi, csak a térkép a falon), a körforgalom mögött meg a parkoló.
Ha már ott vagyunk körül kellene nézni hágó ügyben is, mert régóta nem gyarapodott a megmászott hágók listája.
- Pfeffensattel - 1.368 m (Ma kétszer is megmásztuk, egyszer oda-, egyszer visszafelé.)
- Feistritzsattel - 1.286 m
A listám 412 helyet tartalmaz, ebből már 47 "megvolt" :-))
2015.04.11-12. Tour de Balaton light extra
2015.05.16. Selenia Rally
2015.06.27. Siófok
2015.07.05. Hágóvadászat
2015.07.11. AlfaCity15
2015.08.01. Porcelán túra (Herend)
2015.08.15. Mediterrán Party
2015.10.04. Kirándulás
2015.10.12. Téli álom
Ma elértük a 175.000 km-t. (Már csak 2.000 km és utolérjük a Pókot.)
Megünnepelendő kaptam egy hibaüzenetet, hogy nézzem meg a jobb első helyzetjelzőt.
Rutinnak tűnt, de nem az lett.
A kis fülecske egyszerűen letört az izzóról. Innentől Giovanni rokonsága erős emlegetés alatt állt. Szóba került a komplett lámpa kiszerelése is, mert a letört rész beleesett a lámpatestbe. Később erről lemondtam, mert az egész lökköst le kell szedni hozzá.
Aztán a rokonság emlegetése mégis hatott, mert némi kínlódás után kijött a foglalat és be tudtam tenni az új izzót. A fül meg marad a lámpában...
Tegnap este bemutatták a tv-ben a siófoki óriáskereket. Tehát elmentünk megnézni.
Tényleg csak megnézni, mert NEM üzemelt. Sehol senki. Akkor meg minek reklámozzák és mutatják be a híradóban?
Sebaj, egy jót kocsikáztunk.
Csont nélkül.
Költség:
- 12.34 Ft vizsgadíj
- 9.550 Ft NKH
Pár adat a vizsgalapról:
- Környezetvédelmi besorolás: 04 - Euro II
- 855 1/min - CO 0,01% (max 0,5%) - CH 29,0 ppm (max. - ) - lambda 1,002
- 2644 1/min - CO 0,05% (max. 0,3%) - CH 52,0 ppm (max. - ) - lambda 1,012 (max. 1,03)
- Jármű minősítése: megfelelt
- Gyártási év: 1998 (az ePER szerint: 1997.december)
- Plakett színe: kék
- km óra állás: 176.403 km (2015.06.19. 10:06) - most eltalálták, a múltkor vagy 6 ezerrel elírták
Két évig érvényesek vagyunk :-))
Ma nekiálltam, hogy szétkapjam a Pók eredeti váltóját. A cél, hogy letömítve vissza lehessen tenni.
Sajna elakadtam, mert nem jön szét a kuplung oldalon. Kell egy 30-as krova, hogy a fogaskereket le tudjam venni.
folyt. köv.
Eddig minden tavaszra elillant a gáz a klímából. Most még néha működik, de elmentünk egy ambuláns kezelésre.
450 gramm gázt sikerült lefejteni, tehát az évek alatt elvégzett javításoknak volt értelme.
Teszt lefuttatva, 650-el feltöltve, hazafelé vígan hűt.
Július 6-án lejár a műszaki. Ha már eljöttünk klímázni megbeszéltük a műszak vizsga időpontját is. A jövő pénteken megejtjük.
Ma végre sikerült eljutnunk az eseményre. Már évek óta próbálom követni, de eddig mindig közbe jött valami. 510 km-t mentünk egész nap, de megérte. Jó buli volt, emlékezetes marad.
Nem vártuk meg az eredmény hirdetést - így hazafelé végig nyitott tetővel jöhettünk - de megtudtuk, hogy ötödikek lettünk. Elsőre nem is rossz.
A sebességeket szigorúan betartva 2, azaz kettő perc késést szedtünk össze. Azt is valószínűleg a kerékpárosokat előzgetve. Szóval, a szintidő jó volt. Nem is értem, hogy egyesek minek rohantak annyira. Menet közben a legrosszabb részen előztek meg olyanok, akik mögöttem indultak. A feladatokra adott idő is elég volt. Néhány tesztkérdés számomra tényleg csak tippelési lehetőség volt. Ettől játék a játék...
Tetszett:
- az autóverseny az első állomáson,
- a "minigolf"
- szép helyek, kilátás,
- jó és pontos itiner, mindössze 3x tévedtünk el, de akkor is mi néztük be a kereszteződést és az elvesztett időt a feladatmegoldásnál visszanyertük,
- a fizetős parkolók rugalmas megoldása,
- kávé, innivaló, zsíros kenyér,
- a lovarda (még sose jártam ilyen helyen)
Ami nem:
- az utak minősége, alig pár km volt, ahol lehetett nézni a tájat. Komolyan jól jöttek a kihelyezett 60-as táblák, mert tényleg nem tudtam gyorsabban menni.
- A Cziráky-kastély állapota. Rossz volt látni, hogy milyen most.
...ez utóbbiakról viszont a rendezők nem tehetnek.
Szóval köszönet a szép napért!
u.i.
Az 5. képen nem az én eredményem van, csak szerettem volna ilyet :-)
Nekiálltam a kipufogó csonk tőcsavarjainak a cseréjéhez. Csak csavarozni kell, kellemes házi barkácsolásnak tűnt. Csöri azt mondta, hogy ha ő csinálja, akkor egy fél napot szánjunk rá. Én másfelet terveztem be, majdnem kevés lett..
Maga a feladat egyszerűnek tűnik, de:
- Mint az első képen látszik, nem lehet minden csavarhoz hozzáférni.
- A tőcsavarok kitekeréséhez le kell venni a csonkot.
- A klímakompresszor és annak tartója útban van, azt is le kell szedni,
- ehhez az ékszíjat is le kell venni, ami egyedül nem egyszerű.
- A csonk alsó végén lévő csavarokhoz alulról lehet hozzáférni, le kell venni a haspáncélt,
- amit a csekélyke hasmagasság eléggé megnehezít.
- A csonk alsó végét rögzítő fül persze törött, amíg ott a csonk elég nehéz lecsavarni a blokkról.
- A törött fület meg kell hegeszteni, ami nem nagy dolog, ha az embernek van hegesztője. Nekem nincs.
- A csavarrögzítő (Loctite 603) összeragasztja a kesztyűt is.
- Az ékszíj felrakása egyedül még izgalmasabb, mert ugye alul kellene a feszítőt "lazítani", amíg felül fel kéne rakni szíjat. Félig sikerült is, aztán miután mindenkinek az összes hozzátartozója szóba került egyszerűen egy pillanatra ráindítottam, a motor helyretette,
- azaz mégsem. A szervó szivattyún egy nyommal félre ment. Hogy hogyan került a helyére meg nem mondom, feszítve-lazítva egyszer csak ott volt. (Tudni kell, hogy pár mm-el rövidebb szíj van a Pókon, mert az eredeti csúszkált.)
- A motort beindítva iszonyúan büdösen ég le a féktisztító maradványa a csonkról.
- Szereléskor egy 18 évébe lépett kocsinál mindig talál valamit az ember. MOst úgy néz ki, hogy a féltengely szimering szállt el, minden csupa dzsuva.
Szóval jó buli volt.
Levezetésként lecseréltem a plexit a nyári szélfogó hálóra.
Megjöttek a rendelt nyári gumik, délután fel is kerültek. Jó csapaton ne változtass alapon maradtam a Continental Sportcontact 5-nél.
A régi garnitúra 27.400 km után kopott el.
Az újak profilmélységét 7,5 mm-nek mértem.
Sokan írják, hogy az éppen felrakott gumi mennyivel jobb a másik típusnál.
Nos, NEM!
Ugyan azt tettem fel és ez is jobb. Tehát a Continental Sportcontact 5 sokkal jobb gumi, mint a Continental Sportcontact 5! Pedig csak ez utóbbi kopott, az előbbi zsírúj.
Végeztem egy egyszerű mérést a csere előtt és után. Ugyan azon az úton, 50-el gurulva megmértem a kocsiban ugyanott a hangerő szintet. A régi gumival 60-61 dBA volt az érték, az újjal 57-58.
Az új gumi kb. 3 dB-el halkabb, ami nagyjából fele hangerőt jelent!!!!
...és ez csak egy paraméter. MI lehet a többivel?
Innentől bármi helyett bármit teszek fel, ez utóbbit érezzük jobbnak...
Óraállás: 171.100 km
update 2015.05.07:
120 km után továbbra is sokkal csendesebbnek tűnik az utastér.