Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-12-20

Elkészült a "kisgarázs", a Pók leendő szálláshelye. Mivel ma kisütött a nap és a locspocsot felszárította az útról, hazagurultunk.
Hat hete nem volt beindítva a motor, mégis pöcc-röf. Kétszer nem fordult át a főtengely és már járt a motor.
Mivel minden kinti út fehér a sótól, a legrövidebb úton jöttünk haza.

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-12-18

A nyáron a Párduc a garázs előtt aludt. A szomszéd fekete macskája rászokott a tetején alvásra. Ezzel még nem is lenne gond (bár a lábnyomai reggelente jól kivehetők voltak), de rászokott az antennára is. Először csak rágcsálta, majd elfogyasztotta a végét. Ma vettem egy újat, megint lehet rádiót hallgatni.

Másik örök dilemma az ablaktörlő lapát. Mivel lassan a jelenlegiek is elérik az egy éves kort ideje volt cseredarab után nézni. Eddig mindig a gyári bírta a legtovább, általában egy évig. Most is a második szettel túl vagyunk a 80 ezer km-en. A 156-nál felhagytam a kísérletezgetéssel. A csodalapátokat két-három hónap után ki kellett dobnom, sőt volt olyan, ami egy német utat sem bírt ki. (Mondjuk akkor 10 órát törölt folyamatosan.) Mindig a legrosszabbkor és minden előjel nélkül adták fel. A pálya melletti kutaknak elég komoly forgalmat csináltam lapátilag. Aztán a 156-nál visszatértem a gyárira és megszűnt minden gond. (Még az odafagyottat sem sikerült szétszabnom, míg a híres aftermarketesek közül jó párat, de akár a száraz ablakon véletlenül elindítottat is.)
Mivel volt éppen készleten megfelelő az Autó Forrásnál Veszprémben vettem egy gyári párat.
Meg egy piros Alfás sapit is a szatyorba tett a Jézuska, de erről még nem tudhatok :-)

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-12-09

A múlt hét végén megjött a bontott garázskapu. Amíg a héten nem voltam itthon, elkezdték a beépítését a régi nyári konyhába. A falat kibontották, az áthidalókat beépítették az iparosok. Most "köt". Remélem a héten elkészül, és akkor a Pók beköltözhet. Itthon tudja a téli álmát aludni.

update 2012.12.03.
Mire hazajöttem fényképezni berakták a kaput és körbe pucolták. Annyira meglepődtem, hogy elfelejtettem fényképezni :-)

update 2012.12.08.
Beszereztem az új garázs elektromos rendszerének néhány elemét (biztosíték doboz, 3 kismegszakító, neon lámpa a plafonra, kapcsoló hozzá, egy dupla konnektor, elosztó doboz, és némi vezeték), és elkezdtem a rendszer építését. Áram már van a tiplik befúrásához, de még csak ideiglenes. Ha a tiplik bent lesznek, akkor kezdődhet a véglegesítés. A 30W-os neont is bekötöttem ideiglenesen, de elég kevéske a fénye. Még vagy 3 kéne...
Folytatás holnap.

update 2012.12.09.
Elkészült az elektromos rendszer. Van a neon a plafonon (Nem is olyan gyenge, fentről határozottan elég a fénye.), három kismegszakítónk a három fázishoz, és egy dupla konnektorunk.
Takarítás keretében 5 talicska cucc kiszállítása (fát tároltunk eddig itt) és a falak söprése.
A kályhát sajnos nem tudtam beüzemelni, mert a kürt rövid.
Ja, és lefúrtam a hengerzárat a kapuról, mert nem kaptam hozzá kulcsot. Beugrott egy új hengerzár.

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-12-08

Ma reggel elgurultunk Várpalotára Csörihez. Mire megvakargattuk "Pista" buksiját már a levegőben is volt a Párduc.
A csapágy könnyen lejött, de furcsa, hogy mennyire rozsdás volt. Az utolsó két képen egy nemrégiben kiszerelt 156 hátsó kerék csapágy van az enyém mellett. Jól látni az eltérő rozsdásodást.
Szintén meglepett, hogy maga a kerékagy alumínium.
Hazafelére helyreállt a CSEND. Újra hangtalanul suhant a Párduc.
km óra állás: 79.104 km

u.i.
Aki nem tudná, Pista a szerviz cicája. Képet a személyiségnek védelme miatt nem teszek fel róla. (Meg amúgy sincs.)

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-12-05

Megérkeztek az új téli cipelők. Conti TS830, DOT 3012, cseh gyártás.
Felkerültek.
Furcsa vele az autó, érezni a pár mm-el magasabb bordákat. Kicsit "maszatosabb" a kormányzás, és zajtalanabbul gurul.
Most már egyértelműen hallani a kerékcsapágyat.
km óra állás: 78.990 km

A leszedett gumik közül kettő a kopásjelzőn van, de kettőben még lett volna pár km.
Kicsit elgondolkodtam, hogy mi a biztosíték arra, hogy a jó áras használt gumik nem hasonló okok miatt lettek 5-6 mm-es bordával leszedve? Semmi. Aki meg felteszi nem tudhatja, hogy épp orosz rulettet játszik saját, szerettei és mások életével...

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-12-04

Ma egy ambuláns vizsgálat erejéig meglátogattuk Csörit. A kocsit felemelve és a kerekeket kézzel megforgatva egyértelmű volt, hogy a bal hátsó kerék furcsa hangokat ad. Beülve, meghallgatva még egyértelműbb lett. Hogy idézzem:
- tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak
Köszönjük Bulgária!
(Mi lett volna, ha 18" vagy 19"-os kerékkel??)

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-12-03

Meglátogattam a gumisomat, hogy megszakértse a helyzetet. Jó és rossz hírek is vannak.
- A felniket nem érte kár. A gumis szerint nagyon jó anyagból lehetnek.
- A gumikon (mind a négyen) látni, ahol megütötte a perem a futófelületet. Ezen a ponton, kicsit "laposabb" a gumi. Nem vészes, de látni ahogy a kiegyensúlyozó gépen forgás közben változik a sugár.
- A legrosszabb, hogy elérték a téli kopásjelzőket. Kb. 32e km-t mentek. Jó csapaton ne változtass felkiáltással meg is rendeltem egy ugyanilyen garnitúrát. Csütörtökön itt van.

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-12-01

Hazaértünk. Összesen 2.394 km-t tettünk meg.
Életem legunalmasabb útja volt. Olyan tempóval ami nem Alfához méltó. (országút 80 - pálya 120 - nem beszélve a rengeteg korlátozásról)
Ehhez járult még:
- Belgrádig szinte semmi látnivaló sincs. (1. kép másfél órán keresztül)
- A kénes üzemanyag okozta kérdés, hogy mit tett tönkre? (11,5 liter ment bele) Egyenlőre úgy néz ki, hogy megúsztuk. Amint friss nyálat (Shell) kapott helyreállt a fogyasztás és a motorhang. Hazafelé már semmit sem lehetett érezni.
- A rettenetes utak. Minden idegszállal a kátyúkat kell lesni. Bulgáriában a felező vonalon láttam kb. fél méter mély, 30 centi széles és 2 méter hosszút is. Kátyúban kitört kerekű kamiont is a szembe sávban. Mégpedig 1 (!) számjegyű főúton!!!! Nem beszélve a 8-10 centis lépcsőről ugyan ezen, a 4 sávos részen. Hiába mentem 80-al, 4 fémes csattanás. A gumikon (peremvédősek) nem látok semmit, a felniken sem. Holnap elviszem a gumishoz. Az első kerékcsapágyak viszont tuti kukása lettek. De lehet, hogy a hátsók is. Ez így még a kisebbik gond, mert haza tudtunk jönni, de az a bizonyos zabszem onnantól (1.600 km volt még) végig a ott volt a bizonyos testrészemben.
- A rendőrök jól láthatóan mindkét országban a külföldiekre vadásznak. A helyiek emiatt nem is foglalkoznak a szabályokkal. Simán előzgetik a rendőrautókat is.
- Kutya, macska, (tehén, lovas kocsi, vagy akármi), bárhol, bármikor megjelenhet Bulgáriában az utakon. Nem is igazán értem, hogy hogyan úsztam meg, hogy egyet elüssek. (Az utolsó kép az autópályára rávezető főúton készült, remélem kivehető a lovas kocsi.)
Pozitívumok:
- A bolgár sörök kiválóak! (pl. Kamenitza, Zagorka)
- A "Mastika" nevű ánizspálinkájuk (47 fokos) kiváló!
- Az emberek mindenütt nagyon barátságosak.

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-11-28

A meló miatt, tegnap és ma (meg holnap és holnapután) a helyi közlekedést próbálgattuk. Reggel 27 km oda és délután ugyanennyi vissza. Néhány tapasztalat:
- a nagy fekete terepjárókra és a német autókra itt sem szerelnek gyárilag indexet,
- országúton mindenki, aki a fenti autókkal megy ott előz, ahol éppen eszébe jut,
- a piros lámpa a fenti autókra tájékoztató jellegű,
- a városban nem látni rendőröket, holott az ide vezető úton mindenhol ott voltak,
- az útminőség rettenetes (Bp ehhez képest biliárdasztal)
- az új aszfalt is hepehupás (az uticélhoz 6 km max egy éves aszfalt vezet), szerintem a göröngyös útra mindenhol ráhúztak x centi burkolatot,
- lovaskocsi a 4 sávos úton természetes,
- a spontán kirakott 30-as táblák is (saccra évek óta ott vannak),
- az autók műszaki állapota (leszámítva a feketéket) "érdekes",
- rengeteg lerobbant autót vontatnak (egy 25 km-es útra legalább egy, de inkább kettő-három jut),
- nem mindegyik lámpa zöld színű, egy részük teljesen ki van fakulva, sárgás-fehér fénnyel világítanak,
- előszeretettel használnak telezöldet, ami 2x3-4 sávos utak kereszteződésében "érdekes".

A város szélén van egy Alfa szalon, holnap megállok pár kép erejéig,
Feltűnően sok Alfa van itt Plovdivban. 145-146 páros és főként facelift előtti 156.

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-11-26

Ma kb. 750 km várt ránk. Szeged - Belgrád - Nis - Szófia - Plovdiv útvonalon.
Egyenlőre csak gondolatok:
1. Ennyi rendőrt még életemben nem láttam az utakon! Szerbiában majd minden sebességkorlátozásnál mértek. Bulgáriában "csak" mindenhol ott voltak. (Meg nem állítottak.)
2. A sebességkorlátozásokat SZIGORÚAN be kell tartani, lásd 1-es pont.
3. Ezzel a tempóval iszonyúan unalmas utazni, főleg a sík területeken.
4. Az út an block rettenetes. Soha többé nem fogok panaszkodni a magyar viszonyokra. Két jellemző példa. Bulgáriába átérve a négy sávos úton egy híd csatlakozásnál kb. 10 (!!!!) centis lépcső. 80-al mentem, semmit se tudtam csinálni. Nagyon úgy néz ki, hogy az első csapágyak cserések lesznek. Másik: Szófia elkerülő, szembe sáv. Újnak kinéző Volvo kamion áll kitört első kerékkel. Mekkora kátyú kell ehhez?? A forgalom a megengedett 90 ellenére 50-60-al megy az ú állapota miatt.
5. Szerbián keresztül 11,5 Euro autópályadíjat kell fizetni.
6. A Bulgár matrica egy hétre 5 Euro.
7. Eurót mindenhol elfogadnak.
8. Szerbiában találkoztam 20, azaz húsz km-es sebességkorlátozással az autópályán!!! Természetesen rendőrök ott is ott voltak.
9. Nagyon nem egyértelmű, hogy a kereszteződés feloldja-e a sebességkorlátozást. Néha km-ekkel később van ott a feloldó tábla. (Természetesen nyílegyenes, relatíve jó úton.) Aki a magyar pénzbeszedős rendőrségről beszél, jöjjön el erre!
10. Természetesen egyik határon sem ismerik az utolsó kiadású füzet személyit. Legalább kétszer kellett visszaadni, hogy fogadják már el, hiszen érvényes!
11. A Szerb-Bulgár határ két oldalán elég bőkezűen mérik a sebességkorlátozó táblákat. Még a Szerb oldalon két nyílegyenes szakaszon is ott virított az 50-es tábla, természetesen rendőrökkel. A másik oldalon 60-90-50-100-60 kombináció egymástól 20-50 méterre, egyenes úton. Most akkor mi is a logika?
12. Bulgár határ, útlevél vizsgálat után "Vignette" (vagy valami hasonló) felirattal. Kérek egyet, válasz NINCS, majd a kúton. (Természetesen csak a helyi nyelvet beszéli a hivatalos emberke.) Határ után konténer, hasonló felirattal Emberke hasonló válasszal, de legalább angolul. Miért ül ott, ha nincs matricája? Kút, sehol senki, bent szól a TV. Kagylóskút, van matrica.
13. A bulgár határőr hölgy franciául akar velünk társalogni.

Hirtelen ennyi...