Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
A meló miatt, tegnap és ma (meg holnap és holnapután) a helyi közlekedést próbálgattuk. Reggel 27 km oda és délután ugyanennyi vissza. Néhány tapasztalat:
- a nagy fekete terepjárókra és a német autókra itt sem szerelnek gyárilag indexet,
- országúton mindenki, aki a fenti autókkal megy ott előz, ahol éppen eszébe jut,
- a piros lámpa a fenti autókra tájékoztató jellegű,
- a városban nem látni rendőröket, holott az ide vezető úton mindenhol ott voltak,
- az útminőség rettenetes (Bp ehhez képest biliárdasztal)
- az új aszfalt is hepehupás (az uticélhoz 6 km max egy éves aszfalt vezet), szerintem a göröngyös útra mindenhol ráhúztak x centi burkolatot,
- lovaskocsi a 4 sávos úton természetes,
- a spontán kirakott 30-as táblák is (saccra évek óta ott vannak),
- az autók műszaki állapota (leszámítva a feketéket) "érdekes",
- rengeteg lerobbant autót vontatnak (egy 25 km-es útra legalább egy, de inkább kettő-három jut),
- nem mindegyik lámpa zöld színű, egy részük teljesen ki van fakulva, sárgás-fehér fénnyel világítanak,
- előszeretettel használnak telezöldet, ami 2x3-4 sávos utak kereszteződésében "érdekes".
A város szélén van egy Alfa szalon, holnap megállok pár kép erejéig,
Feltűnően sok Alfa van itt Plovdivban. 145-146 páros és főként facelift előtti 156.
Ma kb. 750 km várt ránk. Szeged - Belgrád - Nis - Szófia - Plovdiv útvonalon.
Egyenlőre csak gondolatok:
1. Ennyi rendőrt még életemben nem láttam az utakon! Szerbiában majd minden sebességkorlátozásnál mértek. Bulgáriában "csak" mindenhol ott voltak. (Meg nem állítottak.)
2. A sebességkorlátozásokat SZIGORÚAN be kell tartani, lásd 1-es pont.
3. Ezzel a tempóval iszonyúan unalmas utazni, főleg a sík területeken.
4. Az út an block rettenetes. Soha többé nem fogok panaszkodni a magyar viszonyokra. Két jellemző példa. Bulgáriába átérve a négy sávos úton egy híd csatlakozásnál kb. 10 (!!!!) centis lépcső. 80-al mentem, semmit se tudtam csinálni. Nagyon úgy néz ki, hogy az első csapágyak cserések lesznek. Másik: Szófia elkerülő, szembe sáv. Újnak kinéző Volvo kamion áll kitört első kerékkel. Mekkora kátyú kell ehhez?? A forgalom a megengedett 90 ellenére 50-60-al megy az ú állapota miatt.
5. Szerbián keresztül 11,5 Euro autópályadíjat kell fizetni.
6. A Bulgár matrica egy hétre 5 Euro.
7. Eurót mindenhol elfogadnak.
8. Szerbiában találkoztam 20, azaz húsz km-es sebességkorlátozással az autópályán!!! Természetesen rendőrök ott is ott voltak.
9. Nagyon nem egyértelmű, hogy a kereszteződés feloldja-e a sebességkorlátozást. Néha km-ekkel később van ott a feloldó tábla. (Természetesen nyílegyenes, relatíve jó úton.) Aki a magyar pénzbeszedős rendőrségről beszél, jöjjön el erre!
10. Természetesen egyik határon sem ismerik az utolsó kiadású füzet személyit. Legalább kétszer kellett visszaadni, hogy fogadják már el, hiszen érvényes!
11. A Szerb-Bulgár határ két oldalán elég bőkezűen mérik a sebességkorlátozó táblákat. Még a Szerb oldalon két nyílegyenes szakaszon is ott virított az 50-es tábla, természetesen rendőrökkel. A másik oldalon 60-90-50-100-60 kombináció egymástól 20-50 méterre, egyenes úton. Most akkor mi is a logika?
12. Bulgár határ, útlevél vizsgálat után "Vignette" (vagy valami hasonló) felirattal. Kérek egyet, válasz NINCS, majd a kúton. (Természetesen csak a helyi nyelvet beszéli a hivatalos emberke.) Határ után konténer, hasonló felirattal Emberke hasonló válasszal, de legalább angolul. Miért ül ott, ha nincs matricája? Kút, sehol senki, bent szól a TV. Kagylóskút, van matrica.
13. A bulgár határőr hölgy franciául akar velünk társalogni.
Hirtelen ennyi...
Elindultunk az első napra a magyar szakasz esett. 313 km Szegedig, pontosabban a Fehértói halászcsárdáig. Útközben kapott egy töltés VPower nyálat. Holnap további 770 km vár ránk.
A bulgáriai túrára tekintettel megnéztem a Párduc lelki világát:
ECU ISO Code: FD 86 E9 08 49
2012.11.25. 10:35:24
CONNECTED TO:
ALFA 159 2.0 JTD 16V
Bosch EDC16C39 CF5/EOBD Diesel Injection (1.6, 1.9, 2.0)
--------------------------------------------------------------
SW változat: 4242
Homologizációs szám: 9394M
Programozás dátuma: 11/16/2010
READING ERROR CODES:
Nincs hibakod
Akkumulátor feszültség : 12,238 V
Kilométer számláló: 74610,8 km
Km-óra utolsó íráskor: 0,0 km
Túlpörgések száma: 0
Írások száma: 1
Részecskeszûrõ állapot: nincs eldugulva
Részecskeszûrõ eldugult: 28,64 %
Regenerálási idõ százaléka: 0,000 %
Erõltetett regenerálás állapota: Nem aktív
Utolsó DPF csere km-száml.: 74530 km
Km-állás utolsó regen óta: 146,5 km
Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 643 km
Utolsó 5 regenerálás idõtartama: 552 sec
Utolsó 5 regen. átlaghõmérséklete: 630,66 °C
Regenerálások teljes száma: 127
Olajcserék száma: 3
Olaj elhasználódás foka: 52,99 %
Utolsó olajcsere km-száml.: 58049,0 km
Következõ olajcsere távolsága: 18500 km
Végül megnéztem, hogy hogyan dolgozik a korrekciós rendszer. Hidegindítás után mindegyik elindul és láthatóan teszi a dolgát.
... ami végül nyári lesz. Ma elgurultunk Várpalotára Csörihez értük. A faterjával felpróbáltuk a Párducra, hogy a fék elfér-e. Nos elfér.
Király. Nem sok ilyen kerék gurul az utakon. Csöri szerint ez sosem volt széria kerék, mindig a "Lineaccessori" része volt. Ott ezek állnak róla:
"KIT CERCHI IN LEGA
DIS. 50903121
A 10 razze doppie.
Misure 7,5 x 17".
Da abbinare a pneumatici 225/50 R17.
Non catenabili. Composto da 4 cerchi 50903122
e da 4 fregi 50501564.
Utilizzare le colonette di origine."
Egy ideje újra elkezdte bántani a fantáziámat, hogy a kormánygombok miért nem távirányítják a Blau 410BT rádiót. Holott mindent "tud" a rádió, akkor a kínálat "teteje" volt.
Ma nekiugrottam, és újra mértem minden csatlakozót a kormányillesztő rendszerben. Bekötések, csatlakozások jók. Ahol fesznek kell lennie, ott van, ahol nem kéne, ott nincs. Lehet, hogy mégis a rádió a hunyó?? Hála a gyártónak, a mai napig hozzá lehet jutni a neten a dokumentációhoz.
Meg is lett a titok nyitja:
"Anschluss Fernbedienung: - "
Nem távirányítható, gyárilag. Viszont a csatlakozójában van "remote" érintkező. Csak ezek szerint nem vezet sehová. Ezt az apróságot valahogy kifelejtették a hozzá adott papírokból és a használati utasításból...
Lehet, hogy lecserélem egy 320-asra. A dizájn ugyan az, az esztétika marad. A kihangosítóra, mint bebizonyosodott nincs szükségem. Legalább a Spider is kap egy új rádiót...
Ami lehet, hogy a végén a nyári kerék lesz.
Szóval, ma megrendeltem. Gyári, zsír új, és nem replika. A jövő héten megkapom :-)
A hideg idő beköszöntött. Itt az ideje a téli álomnak. A kerekeket 0,2-el túlfújtam, folyadékszintek rendben. Azaz mégse, alvás előtt – igaz csukott tetővel – még egy 40 km-es örömautókázás, csak utána tente.
Km óra állás: 158.187 km
A szezonban kb. 8.400 km-t mentünk, ebből 2.809 volt a Nagy Túra II., a második Alpok körút. Már körvonalazódik a jövő évi is a Bodensee-hez.
Szép álmokat, álmodj lobogó hajú száguldásról, csodás tájakon és kanyargós utakon!
A biztosítómtól jött egy levél, hogy az adóval együtt 29.xxx Ft lesz jövőre a díj.
Kicsit sokalltam, így nekiugrottam a netnek. Netrisk kb. ugyan ennyit dobott ki a jelenlegi biztosítómnál.
Következő lépésként a biztosítótól kértem közvetlenül ajánlatot. És lőn érdekes dolog.
22-nek némi föle jött ki az adóval együtt. Kb. 7 ezerrel kevesebb, mint a Netrisk-en.
Felét azonnal be is fizettem, pár nap múlva meg is jött az igazolás, hogy érvényes biztosításom van 2013.06.30-ig.