Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-07-09

1. kép - Még mondja valaki, hogy kicsi a csomagtartója a Spidernek! Két ember 10 napi cucca simán belefért a csomagtartóba. A csomagok a szálláshelyek szerint előre porciózva vannak, hogy ne kelljen mindig mindent felvinni.
2-3. kép: Útközben: Bruck an der Mur - Österreich. Első komolyabb pihenő, kisváros rengeteg látnivalóval. A templomban kicsit furcsa, hogy a freskó elé építettek egy oszlopot a szószékkel. Biztos megvolt rá az okuk.
4-5. kp: Útközben: Kirche Frauenberg - Steiermark - Österreich. Egy kolostor és templom a hegytetőn. Csodálatos panoráma és hihetetlenül díszes barokk templom.
6-9. kép: Hallstatt Österreich. Egy csodaszép osztrák falu, amit a kínaiak lemásoltak. Furcsa kirándulókkal is találkoztunk (7. kép), akik traktorral járják a vidéket. (Tavaly is találkoztunk velük.) A 9. képen látható egy furcsa közlekedési tábla, jelentése: Vigyázz a pincérekre! Az étterem az út bal oldalán, a vendégek a jobbon. Sűrű a pincér forgalom :-)
10. kép: Gschütt hágó Ausztria - 969 méterrel a tengerszint felett. Az első a sok közül. csak pár kép erejéig álltunk meg, mert amúgy semmi sincs itt.
11. kép: Berchtesgaden Németország, az első szállás színhelye. Itt kettőt fogun aludni. A városban korábban már többször is jártunk, pontosabban a sasfészket néztük meg. Most a többi látványosságot vettük célba. Vacsorázni menet egy szokatlan jelzőtáblát találtunk a gondosan ápolt fű közepén. Jelentése egyértelmű. :-)
12. kép: Vacsorára tradícionális bajor étel, kolbász káposztával (és búzasörrel), valamint sült hal. Finom.

>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-07-08

2012.07.05.
Már csak 4-et kell aludni, hogy elinduljunk a második Nagy Túránkra
Szóval, ma nekiálltam hogy felkészítsem a Pókot:
- ülés kezelése Sonax bőrápolóval,
- műszerfal, ajtók leápolása Würth cuccal,
- gumik lefújása gumiápolóval,
- szélvédő alatti és a motortérbe található műanyag elem kezelése a hozzá való cuccal,
- gyertyák fészkének ellenőrzése, pár csepp olaj kitakarítása,
- folyadékszintek ellenőrzése,
- ablakmosó folyadék feltöltése,
- szerszámkészlet és pár apró segédanyag (csavar, vezeték, bilincs) összekészítése.

2012.07.06.
A felkészülés mai elemei:
- kerékcsavarok ellenőrzése (110 Nm),
- zöldkártya a biztosítótól,
- befizetési igazolás a magyar sünöknek a biztosítótól,
- klíma lefejtés (605gr), nyomáspróba, feltöltés (650 gr),
- keréknyomás ellenőrzés a gumisnál (a pótkerékben 1 bar volt),
- a bogarak eltávolítása gőzborotvával (a mosást holnap fejezem be).

2012.07.07.
- porszívózás (csomagtartó is)
- szőnyegtisztítás
- waxolás
- ablaktisztítás
- tűzoltó készülés bekészítése

2012.07.08.
- comp kiolvasás (nincs hibaüzenet)
- kiolvasókábel becsomagolása
- iratok összerendezése

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-07-02

A múltkori incidens után 59.212 km-es állásnál leeresztettük a Párducból a vicces olajat és töltöttünk bele újat. A comp szerint 26.570 km-t mentünk ezzel a töltettel és még 9.800 km lett volna az olajban.
A szerelő sem igen tudott magyarázatot adni a történtekre. Nem kicsit csodálkozott.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-06-29

Megérkeztek a "pogácsák" hátra. Vastagságuk 16 mm, ami az eredeti állapothoz képest 6 mm-es szélesítést jelent.
Az utolsó két képen jól látható a változás. Próbaút holnap :-)

Update 2012.06.30. "másnap"
...mentünk egy kört. Nem hittem el, de már városi poroszkálásnál egy sima körforgalomban is érezni, hogy stabilabb a hátulja. Szóval király lett :-))

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-06-21

Ma reggel a Párduc igazi olasz vasként viselkedett.
7 óra 10 perc:
Beültem, elindítottam, majd jött az üzenet a műszerfalon, hogy ellenőrizzem az olajszintet, mert alacsony. A kijelző kockái is üresek voltak. Motort leállít, majd újra indít, helyzet változatlan.
Pálca ki, alig olajos a vége, tényleg nincs olaj! :-O
Tegnap amikor hazamentem rendben volt, a kijelző a szokott szintet mutatta. Vagyis 8 km alatt elfogyott a motorból az olaj!! Kocsi alatt nincs folt, kipuff vége fémszínű, mint mindig.
Volt otthon még 2,5 deci olaj, azt ráöntöttem, így a szint már majdnem a minimumot érte el a pálcán. A kijelző továbbra is visít...
Átjártam a másik garázs elé (10m hátra, majd előre) és a Pókkal elmentem dolgozni.
8 után a győri márkaszervizt felhívtam, ők is meglepődtek, hogy ilyen hamar elfogyott. Vitessem be, megnézik. (Ajánlatuk volt az assistance szolgáltatás, de azt a hajamra kenhettem, mert csak akkor visz szervizbe ha NEM otthon maradok fekve a vassal!!)
Megszerveztem a trélert, de előtte hazamentem, hogy kipakoljak a Párducból. Beülve bedugtam a kulcsot, hogy lefényképezzem a kijelzőt. Erre közli, hogy olajszint rendben. A pálcán is a szokott szint volt. Szervizt felhívtam, hogy mi van. Mondják hogy járjak vele, ha újra előjön szóljak. Trélert is lemondtam.
No, most akkor mi van? Hol volt az olaj? :-OO
Bár lehet, hogy csak féltékeny volt a Pókra, mert az elmúlt napokban inkább azzal közlekedtünk...

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-06-17

Reggel visszaraktam a hálót a plexi helyett. Ki kellene próbálni, de hová kellene elmenni?

Menjünk hajókázni Balcsira! A gondolatot tett követte, elmentünk Keszthelyre. Hajó, pizza és irány hazafelé. Tapolcán megálltunk egy kis séta és egy fincsi fagyi erejéig.

A háló bevált, a kocsi huzatmentes, a lobogó hajú kocsikázást semmi sem pótolhatja.

Klassz nap volt!

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-06-16

Sikerült időt szakítani egy kis kastélylátogatásra. A Hohenzollern kastélyt néztük meg. Érdemes megnézni, ajánlom mindenkinek. Az eredeti korona is itt van a kincstárban.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-06-16

A nap süt, itt az ideje egy fedél nélküli kiránduláshoz. A netet böngészve célként Forchtenstein (Frankó) várát jelöltük ki. 115 km, ráadásul Ausztriában nagyságrenddel jobbak az utak. A választást nem bántuk meg, a vár és a kilátás csodálatos!

Dél körül most is fel kellett csukni a tetőt, mert majd napszúrást kaptunk. Ilyenkor jön jól a klíma. (Ismét jót mulattunk az árnyékban pihegő motorosokon.)

A plexi szélfogót viszont vissza kell cserélni a hálóra, mert lehajtva országúti tempóval nagyon nagy a huzat. Kell a hálónak a védelme. No, majd holnap.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-06-09

A motorházat kinyitva feltűnt, hogy a kiegyenlítő tartályt hűtővíz nyoma "diszíti". Lepucoltam és egyben a tartály sapkáját is kitakarítottam. Vélhetőleg a tömítés mellett engedett egy kicsit. (1-3. kép)

Alulról is megtekintve a helyzetet szomorúan állapítottam meg, hogy még mindig jön valahol a hűtővíz. Alul vizes. A változatosság kedvéért a nyomok most a felső csőcsatlakozáshoz vezettek. persze, hogy laza volt a csőbilincs. Kezd elegem lenne az awab bilincsekből.

Mivel a hűtő alatti lemez se tetszett, újra festettem, természetesen arany színű lett, mint a ventilátortartó lemez, mert most is ez a szín volt kéznél.

Végül lecsiszoltam és újra festettem a kartervédőt is, mert feltűnően sok "nyom" volt rajta és féltem, hogy elindul a korrózió.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-06-04

Ma felkerültek az új felnik. Mindegyik hibátlanul fut, és a gumis szerint is szép állapotban vannak.
A felnik mellé kapott a Pók 20 db vadi új, 10 mm-el rövidebb kerékcsavart is.
Elöl nem is venni észre a 10 mm-es ET eltérést. Hátul, ha nagyon akarom észreveszem, de nem feltűnő. Nyomtávszélesítőből 10 mm-est nehéz lesz beapplikálni, mert az agy is kb. ennyit nyúlik be a felnibe, így a központosító nehezen "toldható". Ellenben hátul akár 20 mm is elférne, ami már jól kivitelezhető.