Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
A múltkori incidens után 59.212 km-es állásnál leeresztettük a Párducból a vicces olajat és töltöttünk bele újat. A comp szerint 26.570 km-t mentünk ezzel a töltettel és még 9.800 km lett volna az olajban.
A szerelő sem igen tudott magyarázatot adni a történtekre. Nem kicsit csodálkozott.
Megérkeztek a "pogácsák" hátra. Vastagságuk 16 mm, ami az eredeti állapothoz képest 6 mm-es szélesítést jelent.
Az utolsó két képen jól látható a változás. Próbaút holnap :-)
Update 2012.06.30. "másnap"
...mentünk egy kört. Nem hittem el, de már városi poroszkálásnál egy sima körforgalomban is érezni, hogy stabilabb a hátulja. Szóval király lett :-))
Ma reggel a Párduc igazi olasz vasként viselkedett.
7 óra 10 perc:
Beültem, elindítottam, majd jött az üzenet a műszerfalon, hogy ellenőrizzem az olajszintet, mert alacsony. A kijelző kockái is üresek voltak. Motort leállít, majd újra indít, helyzet változatlan.
Pálca ki, alig olajos a vége, tényleg nincs olaj! :-O
Tegnap amikor hazamentem rendben volt, a kijelző a szokott szintet mutatta. Vagyis 8 km alatt elfogyott a motorból az olaj!! Kocsi alatt nincs folt, kipuff vége fémszínű, mint mindig.
Volt otthon még 2,5 deci olaj, azt ráöntöttem, így a szint már majdnem a minimumot érte el a pálcán. A kijelző továbbra is visít...
Átjártam a másik garázs elé (10m hátra, majd előre) és a Pókkal elmentem dolgozni.
8 után a győri márkaszervizt felhívtam, ők is meglepődtek, hogy ilyen hamar elfogyott. Vitessem be, megnézik. (Ajánlatuk volt az assistance szolgáltatás, de azt a hajamra kenhettem, mert csak akkor visz szervizbe ha NEM otthon maradok fekve a vassal!!)
Megszerveztem a trélert, de előtte hazamentem, hogy kipakoljak a Párducból. Beülve bedugtam a kulcsot, hogy lefényképezzem a kijelzőt. Erre közli, hogy olajszint rendben. A pálcán is a szokott szint volt. Szervizt felhívtam, hogy mi van. Mondják hogy járjak vele, ha újra előjön szóljak. Trélert is lemondtam.
No, most akkor mi van? Hol volt az olaj? :-OO
Bár lehet, hogy csak féltékeny volt a Pókra, mert az elmúlt napokban inkább azzal közlekedtünk...
Reggel visszaraktam a hálót a plexi helyett. Ki kellene próbálni, de hová kellene elmenni?
Menjünk hajókázni Balcsira! A gondolatot tett követte, elmentünk Keszthelyre. Hajó, pizza és irány hazafelé. Tapolcán megálltunk egy kis séta és egy fincsi fagyi erejéig.
A háló bevált, a kocsi huzatmentes, a lobogó hajú kocsikázást semmi sem pótolhatja.
Klassz nap volt!
Sikerült időt szakítani egy kis kastélylátogatásra. A Hohenzollern kastélyt néztük meg. Érdemes megnézni, ajánlom mindenkinek. Az eredeti korona is itt van a kincstárban.
A nap süt, itt az ideje egy fedél nélküli kiránduláshoz. A netet böngészve célként Forchtenstein (Frankó) várát jelöltük ki. 115 km, ráadásul Ausztriában nagyságrenddel jobbak az utak. A választást nem bántuk meg, a vár és a kilátás csodálatos!
Dél körül most is fel kellett csukni a tetőt, mert majd napszúrást kaptunk. Ilyenkor jön jól a klíma. (Ismét jót mulattunk az árnyékban pihegő motorosokon.)
A plexi szélfogót viszont vissza kell cserélni a hálóra, mert lehajtva országúti tempóval nagyon nagy a huzat. Kell a hálónak a védelme. No, majd holnap.
A motorházat kinyitva feltűnt, hogy a kiegyenlítő tartályt hűtővíz nyoma "diszíti". Lepucoltam és egyben a tartály sapkáját is kitakarítottam. Vélhetőleg a tömítés mellett engedett egy kicsit. (1-3. kép)
Alulról is megtekintve a helyzetet szomorúan állapítottam meg, hogy még mindig jön valahol a hűtővíz. Alul vizes. A változatosság kedvéért a nyomok most a felső csőcsatlakozáshoz vezettek. persze, hogy laza volt a csőbilincs. Kezd elegem lenne az awab bilincsekből.
Mivel a hűtő alatti lemez se tetszett, újra festettem, természetesen arany színű lett, mint a ventilátortartó lemez, mert most is ez a szín volt kéznél.
Végül lecsiszoltam és újra festettem a kartervédőt is, mert feltűnően sok "nyom" volt rajta és féltem, hogy elindul a korrózió.
Ma felkerültek az új felnik. Mindegyik hibátlanul fut, és a gumis szerint is szép állapotban vannak.
A felnik mellé kapott a Pók 20 db vadi új, 10 mm-el rövidebb kerékcsavart is.
Elöl nem is venni észre a 10 mm-es ET eltérést. Hátul, ha nagyon akarom észreveszem, de nem feltűnő. Nyomtávszélesítőből 10 mm-est nehéz lesz beapplikálni, mert az agy is kb. ennyit nyúlik be a felnibe, így a központosító nehezen "toldható". Ellenben hátul akár 20 mm is elférne, ami már jól kivitelezhető.
Felpróbáltam az új felniket és érdekes dolgot tapasztaltam.
Az eredeti kerékcsavarokkal nem tudtam rögzíteni az újat, mert nem tudtam betekerni!
A csavar a régi felniből 2 cm-t lóg ki (3. kép), míg az újból 3-at (4. kép).
Minden valószínűség szerint az eltérő ET-t (30,5 vs 41,5) egyszerűen úgy állították be, hogy a csavar alatti részt egyszerűen vékonyabbra öntötték.
Tehát ha sikerül szereznem 10-12 mm-es pogácsát ugyan ott leszek, mint a gyári felnivel. Csavart nem kell vennem. Illetve kell, ha nem lesz pogácsa.
Némi infó "pogácsa" ügyben: klatty 1 - klatty 2
Reggel Pápáról indult a szokásos konvoj. Győrig el is jutottunk, de ott a lámpák kíméletlenül szétszabták a sort. A lemaradó csapat részt is vett egy "ismerd meg Győrt" túrán.
Győrtől már a szokásos nagy csapat ment. Sajnos nem tudtam megszámolni, de így utólag, a fényképek alapján legalább 30-an voltunk.
A nap az időjárás ellenére jól sikerült, sok cartárssal sikerült beszélgetnem. Az eredményhirdetésre kisütött a nap is, így hazafelé Győrig fedetlen fővel lehetett végre menni.
A győri programom után fél 11-kor még mindig olyan jó idő volt, hogy majdnem hazáig lehetett lobogó hajjal kocsikázni.
Mindent összevetve jó nap volt.
Ja, és az időjárás mondjon le!