Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Hála Csöri-nek ma megérkeztek az első fék felújítási projekt alkatrészei. Egy pár vadonatúj lemez, ami a tárcsákat védi és két fékcső. A Felújító készletek már a már a múltkor érkeztek más forrásból.
Szóval a terv:
- gólyalábak festése
- fék gumialkatrészeinek cseréje
- fékcsövek cseréje
- féktárcsa takarólemezek cseréje (előtte festve is lesz. lehet, hogy ez is bronzra)
- fékek festése (szín még kérdéses, mer az új felnin keresztül már látni)
- ??
Megérkeztek a "pogácsák" előre is. (Meg az első fékhez a felújító készlet is, de az majd egy másik történet lesz.) Vastagságuk a hátsó 16 mm-el szemben most 20 mm. Az eredeti állapothoz képest ez10 mm-es szélesítést jelent.
A bal oldali felrakásával megszenvedtem, mert a féktárcsát tartó „pöckös” csavar nem jött ki. Flexel levágtam (így a tárcsa lejött), majd kifúrtam a csavart. amikor már csak a menetben lévő anyag tartotta ki tudtam vésni/tekerni. A jobb oldalival nem volt semmi gond.
update 2012.10.14.:
Ma a jó időre valótekintettel mentünk egy 110 km-es kört. Teljesen más az autó. Sokkal stabilabbnak érezni. A másik érdekes dolog, hogy mintha lágyult volna a futómű. Az úthibákon kevésbé ráz.
Két tétel volt mai menü:
1. Szétkaptam az első féket, hogy megmérjem a dugattyú átmérőjét. 48-as és 53-as átmérőhöz létezik felújító készlet. Nos, a méréseim alapján nekem ez utóbbi kell. A fékbetét/tárcsa kombó a megtett kb. 20e km-t szinte nyom nélkül tette meg.
2. Az eredeti scudetto helyett sikerült szereznem egy vadonat újat, de ezen nincs felfogatási hely a pajzsnak. A problémát egy méretre készített ferde alakú bakelit izével oldottam meg. A pajzs a bakelitbe ragasztva (+ kétoldalas ragasztó), a bakelit meg hátulról csavarokkal rögzítve a műanyaghoz.
Tegnap este már egy kicsit hideg volt a nyitott tetőhöz, úgyhogy ma visszaraktam a plexi szélfogót. Így gyakorlatilag nincs légmozgás a kocsiban, még 10 fokban is lehet nyitni a tetőt.
Az elmúlt 1.181 nap adatai:
- 24.423 km
- 2.083,91 liter tankolt üzemanyag
- 8,53 liter/100 km átlagfogyasztás
- jelenlegi óraállás: 157.623 km
Miután a gyári papucsok elkoptak, ma kapott a Párduc 4 új - a gyárival megegyező - Michelin Primacy HP gumit.
A garnitúra 45.340 km-t ment.
Km óra állás: 68.560
Az elmúlt 630 nap adatai:
- 68.255 km
- 975,65 óra menetidő (40,65 nap!)
- 70 km/ó átlagsebesség
- 4.669,51 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,73 liter / 100 km átlagfogyasztás
Megérkezett a neten rendelt kabriós tartozék.
Már régóta fájt rá a fogam, mert ennél nagyobb marhaságot még nem hordott a hátán a Föld :-DDDD
Riegler Győr - 70.000 szerviz:
- Levegőszűrő csere
- Pollenszűrő csere
- Gázolajszűrő csere
- Fékolajcsere
Km óra állás: 67.896
Az árak felháborítóak, de a garancia miatt szükséges. Pár tétel:
Levegőszűrő: 8.284 Ft
Pollenszűrő: 13.343 Ft
Gázolajszűrő: 25.956 Ft
Végösszeg: 70.288 Ft
Egy multiméter segítségével megfejtettem a csatlakozó bekötését:
1-2 kép: +12 Volt
3-4 kép: Test
5-6 kép: A három pólusú csatlakozó "egyedül" lévő érintkezője
7-8 kép: A három pólusú csatlakozó középső érintkezője (test)
9-10 kép: A három pólusú csatlakozó másik oldali szélső érintkezője