Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Ma a jó időre való tekintettel mentünk egy száztizenvalahány km-es kört, Szombathelyen voltunk. Nagy részét nyitott tetővel.
Tehát indul a szezon! :-)
Hazafelé elértük a 150.000 km-t. Este pezsgőt bontunk...
Reggel levettem a plexiről a védő műanyagot. Pofás lett.
Este sikerült megszereznem szpiro Cartárs GTV-jéből a középkonzolt. Mechanikailag jó állapotban van, de nem új, csak le lett festve. Jól néz ki, ha festésre szánom magam már elő is van készítve.
A kiürített tartályba 5 literenként töltöttem az üzemanyagot. A csatolt fényképek (0-5-10-15-20-25-30-35-45 liter) a mennyiséghez tartozó mutató állást mutatják.
Update 2012.03.16.
Hm, a múltkori szintjelző kalibrálást ma folytattam. A gond csak ott van, hogy a benne lévő 45 literre ma a 10. képen lévő állást mutatta. Most hogy is van ez???
Aztán 16,6 litert tudtam még rátölteni, hogy telel legyen.
Ezek szerint 61,6 litert tudtam beletölteni az üres tankba. Többnek kéne beleférni, a gyári adatok szerint 73 liternek.
Mégsem volt teljesen üres? Pedig a benzinszivattyú már nem tudott többet kiszívni a tankból.
u.i.
A fórumon többen állították, hogy a 2,0 TS-nek csak 60 literes tankja van. Furcsa, sehol sem említi a dokumentáció. Az ePER szerint több tartály is van, de csak súlyadatot adnak meg. A TS-hez való „könnyebb”, az lehet a 60 literes?
Már régóta izgatja a fantáziámat, hogy kalibrálni kellene az üzemanyag szintmérőt. Miután alig volt valami a tankban, ma megtettem az első lépést és leürítettem a tankot. Hogy reális legyen az eredmény mindezt a benzinszivattyúval tettem.
1. kép - benzincső a kannába viszi a benzint (itt még a visszafolyó ágból, de később áttettem a nyomó ágra)
2. kép - a szivargyújtóról direktbe kötöttem a szivattyút
3. kép - ezt mutatja az óra, ha lehúzom a csatlakozót a szintmérőről (pindurival a nulla alatt)
4. kép - a kiürült tank kijelzése (pont nulla)
Holnap elkezdem feltölteni. Először azt szeretném megtudni, hogy hány liternél alszik el a lámpa.
Ma rászántam magam, hogy lesz, ami lesz, megkeresem a légzsák elektronikának a csatlakozóját.
Motorházban nincs, középkonzol alatt nincs, anyósülés lábterében nincs, biztosítéktáblán nincs...
Manual-t átnézve, az x-századik oldalon találtam egy utalást, hogy az elektronika mellett van a kalaptartó alatti rekeszben. Meg is lett. Több mint egy órámba tellett.
A FES leírása alapján elég a "sima" ODB csati és a 3PIN átalakító. Az meg van. Rádug, semmi. Nem talál semmit.
No, itt kértem segítséget a szerelő topikban. Három oldalt írtunk tele. (Hsz 37995-től 38104-ig) Közben kiderült pár dolog:
1. Az ODB kábel 15-ös csatlakozója is be van kötve a FES oldalának ábráival szemben. Ott van az "L-Line". A 3PIN átalakító ezt köti a harmadik lábra.
2. A motor csatiban csak 2 vezeték van (K-Line és test), ABS csatiban 3 vezeték van (K - L-Line és test), de az L csak kamu, nincs bekötve - ezért tudok rácsatlakozni.
3. A légzsák csati szintén három vezetékes, de az "L" nem kamu, hanem élő vezeték. Vélhetőleg itt lesz a gond, mert az ODB csatim ezt nem "tudja".
Akit bővebben érdekel a téma ajánlom, hogy olvassa végig a fórumot.
u.i.
Mint később kiderült nem csak ez volt a probléma :-(
Egy órás nitrogén gázas nyomáspróba után fel lett töltve a rendszer. Működik!
Az "új" kompresszor sokkal halkabban fut, mint a régi. Ennek semmi hangja sincs, a réginek kompresszorhangja volt.
A kompresszor vastagon olajos mindenhol. Csak belőle jöhet, gyanúm, hogy a blokk is ettől volt olajos. (Szép zöldessárga olaj volt rajta, ami nem hasonlított motorolajra.) Miután sikerült egy működőképes darabot szerezni (thx Marklar155), ma kicseréltem a régi klímakompresszort.
1. Még a helyén a régi.
2. Kiszerelve. (A csöveket érdemes óvatosan levenni, mert nyomás alatt lehet a rendszer!)
3. Ennyi olajat tudtam kiönteni a két kompresszorból, fele-fele a régiből és az újból.
4. Szíjtárcsa leugrik, mert más a bordaszáma és át kell tenni a másikra.
5. Már az új helyén a szíjtárcsa.
6. Magasságmérés, a régin is a vonalig ért.
7-8. Összerakva.
9. Bekerült a helyére.
10-11. A kiszerelt kompresszor mindenhol olajos.
Feltöltés holnap.
A tavaly nyáron beszerzett háló ma bekerült a sofőrülés mögé. Eredeti helye az anyósülés mögött lenne, de ott az erősítő van.
Sikerült a négy felfogatásból háromnál az eredeti kárpitrögzítő patentet felhasználni. Pontosabban a helyére egy olyat tettem, amibe be lehet tekerni egy lemezcsavart. Csak a negyediknél kellett fúrni.
A délelőtti kocsi mosás és némi inspiráló lobogó hajú kocsikázás után nekiálltam az egyik talán legjobban halogatott feladatnak. Fekete viasszal leviaszoltam a Pókot. Szép lett.
A dolog úgy kezdődött, hogy amikor becsuktam az ajtót a küszöb ellenőrzésekor a dolog hangos kattanással történt. Kis keresgélés után azt tapasztaltam, hogy az ablak eléri a tető fémrészét. (1. kép) Borítást leszedve a szervizkönyvben foglaltak alapján beállítottam az üveget. Azaz csak állítottam volna, mert nem lehetett. Legalsó állásban volt.
Nem volt más, kibeleztem az ajtót (2. kép), hogy megtaláljam az okot. Az emelő szerkezet (3-4 kép) jó, de azért megzsíroztam. Az ablaküveg jó.
A végállás kapcsolókat tanulmányozva (bal: 5 és 8 kép) feltűnt, hogy egy hasonló műanyagot találtam az ajtó aljában. (5. kép) Kiderült, hogy a másik végállás kapcsolóról esett le (6. és 9. kép) Visszaragasztottam és lehetett összerakni az ajtót.
Az üveg beállítása nem kis meló, most már sikerült is. 4 órám ment rá az egészre.
A nap fénypontjaként a napsütésnek engedve egy 20 km-es nyitott tetős kört tettünk meg.
A kabriós szezont ezennel megnyitom. :-)))
u.i.
Hogy a helyzet ne legyen ennyire egyszerű másnap kiderült, hogy az ajtókat nem lehet kulccsal becsukni. Az ajtó mindig visszanyit. A gombot se lehet lenyomni rendesen. Szóval szét kellett szednem az ajtót még egyszer és visszahajlítani a tegnap elgörbített rudat.
Kárpit le- és felrakása már rutinfeladat.