Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Hazafelé - a forgalom miatt pár perces késéssel - sikerült megörökíteni, hogy a Párduc hogyan ünnepli a szülinapját. Kemény tempóval a sok dugó ellenére is...
Ma hivatalos márkaszervizben, a vásárlás helyén (Riegler - Győr) megejtettük az első "igazi" szervizt. Pontosan 33.333 km-el az órában álltunk be a parkolóba, mindenki örült, mert könnyű volt megjegyezni az óraállást :-)
Mint kiderült a cicus a garázs előtt nem csak a kocsi tetején szokott járni, hanem a motorházban is. A nyomok egyértelműek, a hideg estéken ide húzódott be.
Érdekes dolgokat tudtam meg. A "szervizszámláló" a menüben egyszerűen csak visszaszámol a következő esedékes szervizig, mint pl a 156-ban. Semmi köze sincs az olajhoz. Az olajcsere független a szervizeléstől. Mindkét számlálót külön kell nullázni. Hibakód nincs a rendszerben.
Az olajban még hátralévő km-t a komp a DPF regenerálások gyakoriságából és hosszából számolja, csak kiolvasni lehet. 27.500 km után (5e körül volt már egy olajcsere) még 20%-on volt az olaj, még 7.400 km-t lehetett volna vele menni a komp szerint.
Az árakat kommentálás nélkül inkább leírom:
- levegőszűrő betét - 8.154 Ft
- pollenszűrő betét - 21.990 Ft
- olajszűrő - 5.979 Ft
- Selenia WR PE 5l - 18.100 Ft
- ablaktörlő lapátok - 6.933 ill. 6.559 Ft
- a 35ezres revizó díja - 17.978 Ft
Hazafelé készítettünk pár lírai képet.
Ma nyugovóra tért a Pók a téli szálláson. (149.587 km)
Kerekek +0,2-el felfújva, akku feltöltve, lekötve, Pók paplannal betakarva.
A tavaszi ébresztő óta 7 hónap és pár nap telt el, 6.653 km-t tettünk meg. A szezon több mint egy hónappal tovább tartott, mint tavaly. Szép álmokat, jó pihenést.
Már tervezgetem a jövő évi "Nagy Túra II"-t (Berchtesgarden, Gotthard, Arese, Cinque Terre, Pisa, Modena), de előtte még pár dolgot meg kell oldani. A télre tervezett projektek:
- beltér csere (jobb ülés kirepedt, varrás elengedte, ajtókárpit sérült),
- vízcső csere a termosztátnál,
- hűtőtisztítás,
- pár rozsdás alkatrész felújítása (pl. fékerő szabályozó tartó),
- klíma párologtató csere,
- szélfogó háló,
- folyadékcserék,
- ?
Nagy valószínűséggel az idén utoljára mostam le a Pókot.
Utána kipróbáltuk az új rámpát, kiváló. Simán fel lehet rá menni és tengernyi hely van alatta.
Rozsdátlanítottam és lefestettem a fékerő szabályozó tartóvasát, ha megszáradt a beszereléshez már be is vetem a rámpát.
ECU ISO Code: 32 86 04 15 26
2011.11.06. 12:41:10
CONNECTED TO: ALFA SPIDER 2.0 TS 16V
Bosch Motronic M2.10.4 Injection (TS 16v)
READING ERROR CODES: No fault codes
READ PARAMETERS:
Kilométer számláló: 215 307,7 km (amit 1,44-el kell osztani, hogy a tényleges állást kapjuk, stimmel az órával)
Akkumulátor feszültség : 12,20 V
FRA önbeállítási paraméter: 18,4
TRA önbeállítási paraméter: -8
Mióta megvan a Pók, azon töröm a fejem, hogy hogyan lehetne meghosszabbítani a nyitott tetős szezont. Az igazi gondot a hátulról jövő huzat okozza. A szélfogó háló sokat segít a dolgon, de 20 fok alatt még így is nagyon zavaró légmozgás. A megoldás kézen fekvő, a háló helyett levegőt át nem eresztő anyag kellene. Mielőtt belevágtam volna egy komolyabb átépítésnek ma kipróbáltam az elméletet. A hálót egyszerűen betekertem folpack fóliával.
A hatás hihetetlen. Gyakorlatilag megszűnik a légáramlás a kocsiban, a fejünk búbját cirógatja egy kis szél. 17 fokban fűtés nélkül lehet dzsekiben kocsikázni, kéz nem gémberedik el. Akár 10 fok körül is elérhetőnek tűnik a nyitott tetős kocsikázás!
Terv:
- vízszintes hálót műbőrre cserélem,
- függőleges rész mellé felhajtható vagy ráakasztható plexi,
a kivitelezés mikéntjét majd csak kitalálom.
Ma kaptam egy üzenetet a műszerfalra, mely szerint vizsgáljam meg a bal első helyzetjelzőt. Megvizsgáltam és tényleg nem ég. Úgy látszik a 156-hoz hasonlóan itt is ez lesz a top probléma...
Mindez persze Németországban történt. Vettem a benzinkúton két W5W izzót, és a jobbost is kicseréltem. 5 perc volt az egész.
Tegnap párosítottam a telefonomat az új rádióval, a kihangosító jól működik. A műsorforrások közt váltogatva az SD-kártya és az USB-stick mellett megjelent egy BT-Streaming műsorforrás is.
Az éjszakát keresgéléssel töltve rájöttem, hogy a telő memóriájában lévő számokat is le tudja játszani a rádió a BT-n keresztül. A mikéntre is fény derült, a telón el kell indítani a médiatárat.
Ma kipróbáltam, működik. A rádióról lehet lépegetni a teló médiatárában.
Nyami-nyami, a teló 40Gb memóriával bír és mindig nálam van. Az SD-kártyám 8Gb-os. Az USB 4Gb, lesz mit hallgatni...
Betettem a rádiót, visszatettem a JBL-ládát.. Királyság.
Egy gondom, van. A kormánygombok nem vezérlik, pedig elvileg kéne. Utána kell néznem. lehet, hogy állítani kell valamit az illesztőn.
Hihetetlen, de igaz! Október végén szép idő van!
A gondolatot tett követte. Tetőt kinyit és a szokásos "kis kör" került megtételre. (kb 35 km ) Természetesen nem kicsit néztek az emberek, mi viszont gyönyörködtünk a tájban. Millió színét mutatta az ősz. A képeket a Sárváron lőttük, a vár körül.