Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-12-22

Délelőtt nagyméretű levelet hozott a postás. Megjött a 2012-es naptár, csupa-csupa 159-essel megtöltve.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-12-22

A jó időre való tekintettel ma felébresztettem a Pókot, kis kerülővel hazajöttem vele.

Az akku visszarakása után "pöccre" indult a Pók. Ismét megmutatta, hogy mennyire más, mint a 159. A 15 km hazáig élményben felért egy 1000 km-es úttal...

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-12-17

ECU ISO Code: FD 86 E9 08 49
2011.12.17. 13:22:51
CONNECTED TO:
ALFA 159 2.0 JTD 16V
Bosch EDC16C39 CF5/EOBD Diesel Injection (1.6, 1.9, 2.0)
--------------------------------------------------------------
READING ERROR CODES:
Nincs hibakod
READ PARAMETERS:
Akkumulátor feszültség : 12,356 V
Kilométer számláló: 38485,3 km
Km-óra utolsó íráskor: 0,0 km
Üzemanyagszint mérô: 54,054 %
Részecskeszûrõ állapot: nincs eldugulva
Részecskeszûrõ eldugult: 15,84 %
Regenerálási idõ százaléka: 0,000 %
Km-állás utolsó regen óta: 47,8 km
Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 973 km
Utolsó 5 regenerálás idõtartama: 604 sec
Utolsó 5 regen. átlaghõmérséklete: 621,76 °C
Regenerálások teljes száma: 64
Olajcserék száma: 2
Olaj elhasználódás foka: 83,99 %
Utolsó olajcsere km-száml.: 32684,0 km
Következõ olajcsere távolsága: 29400 km

 
>> Tuning és extraAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-12-09

Délelőtt beszereltem a másik ajtóba is a Focal szettet.
Bekapcs, széles vigyor...
A gyári hangszórók nagyon durván csak a középhangokat adják, emiatt a gyári rádió alapban is magas és mély emelést csinál. A gyári rádiót lecserélve szégyenszemre a loudnest be kellett kapcsolni, hogy valami szóljon. Most hangszín lineárisra és mégis minden megvan!
Nagyon jó az akusztikája a 159 ajtajának, akár sub nélkül is el lehetne lenni...
Délután nekivágtam a végfok rendes bekábelezésének. Két pár RCA hátra és hangszóró vezetékek előre.
A felállás:
- Blau rádió
- Hifonics TXi 6400
- JBL P1222 mély
- Focal szett elöl
- hátul nincs bekötve az ajtóhangszóró
K I R Á L Y ! :-)))))))))

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-12-05

Nem hagyott nyugodni a futómű. Mitől állítódott el és mikor?
A korábbi fényképeket nézegetve beugrott megoldás.
2011.10.07-én Bp-en boltról boltra rohangáltunk a családdal. A kocsiban ülve a navit bogarászva vártam a családot, amikor "megmozdult" a kocsi hátulja. Felnézve látom, hogy egy piros kocsi kanyarodott be mellém. A helyzet tiszta volt, ez nekem jött. A fickó már indult volna a bolt felé amikor ráköszöntem. "Csak nem mentem a kocsinak? Észre sem vettem!" - csodálkozott.
Aztán kiderült, hogy a bal hátsó kereket találta el a jobb elejével. A Párducon semmit sem látni, neki a lökösét rendesen megjelölte a gumi/felni kombó.
Mivel semmit sem láttam napirendre is tértem a dolog felett. De mivel szeretek fényképezni megörökítettem.
Nos uram, ha olvassa jön nekem 15 ezer Ft-al.
Magyarország én így szeretlek...

 
>> Tuning és extraAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-12-04

Rászántam magam, hogy minden nehézség ellenére beszereljem a Focal szettet a 159-be. Pár probléma:
- A gyári hangszóró kerettel van, ehhez kell egy spéci kiemelő keret (korábban sikerült szereznem)
- A gyári magas nem az ajtóban van, a vezetékezését nem találom (Hangváltó után kéne külön drótozni)
- A mély sugárzó mágnese eléri az ablak vezető sínt, túl mély a hangszóró
Végül a magas a tükörháromszögbe a mély a kiemelő kereten egy rétegelt lemezből készített kiemelő gyűrűre került. A gyári rácsot kiszedtem és a Focal rácsát tettem fel, mert a plusz kiemelő keret miatt nem fért volna be a hangszóró.
Ma csak a jobb első ajtó készült el, de a különbség így is félelmetes. Megjöttek a mélyek az ajtóba! Hozzá képest a "gyári" olyan, mintha egy háromutas rendszerből kikötnénk a mélyet.
Ajánlom minden 159 tulajnak, hogy BÁRMIRE cserélje ki a gyári hangszórókat minél előbb! Csak nyerni lehet vele.

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-12-02

Ma elgurultunk a Riegler szakszervizbe némi garanciális javításra. A gondot 3 oda nem való hanghatás okozta:
- Nyikorgás a jobb első kerék felől. A hang kísértetiesen emlékeztetett a 156-os felső lengőkar nyekergésére. Nos, nem az. Furcsa volt, hogy induláskor is nyekkent egy vidámat. A motor mögül hallatszott. Elsőre a generátor szabadon futójára került képbe. Sztetoszkópos vizsgálat kizárta. Motortartó bakok átmozgatva, nos azok se. Lassan már ott is vakargattuk, ahol nem viszketett. Az összes alkatrész átmozgatása után fény derült a bűnösre. Az első képen látható szívócsőizét rögzítő hátsó gumibak nyekereg a rögzítő villában. Némi szigetelő szalag rátekerése megoldotta a problémát.
- Zizegő hang a váltókar bal oldalán 4-es és 6-os fokozatban. A váltószoknyát leemelve egy műanyag valamit találtunk a kérdéses helyen, amit rugó tart lenn. Nos a szoknyán keresztül épp itt kellett megnyomnom, hogy elhallgasson. Mivel nagy valószínűséggel csak szállítási rögzítés, ezért egyszerűen ki lett szedve. Most zizegjen!
- Vezető ülés magasságállító nyekergése. Szétszedve, megkenve. Remélem többet nem lesz vele gond.
Mivel gyorsabban haladtunk, mint gondoltam még egy futómű állítás is belefért. Finoman szólva nem csaltak a megérzéseim. Gyakorlatilag egyik kerék sem állt rendesen. Érdekes, hogy nem húzott félre és nem kopott féloldalasra a gumi. Minden valószínűség szerint így jött ki a gyárból.
Hazafelé furcsa volt a csend :-)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-12-02

Akksit kiszed, töltőre tesz...

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-11-22

Hazafelé - a forgalom miatt pár perces késéssel - sikerült megörökíteni, hogy a Párduc hogyan ünnepli a szülinapját. Kemény tempóval a sok dugó ellenére is...

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-11-16

Ma hivatalos márkaszervizben, a vásárlás helyén (Riegler - Győr) megejtettük az első "igazi" szervizt. Pontosan 33.333 km-el az órában álltunk be a parkolóba, mindenki örült, mert könnyű volt megjegyezni az óraállást :-)
Mint kiderült a cicus a garázs előtt nem csak a kocsi tetején szokott járni, hanem a motorházban is. A nyomok egyértelműek, a hideg estéken ide húzódott be.
Érdekes dolgokat tudtam meg. A "szervizszámláló" a menüben egyszerűen csak visszaszámol a következő esedékes szervizig, mint pl a 156-ban. Semmi köze sincs az olajhoz. Az olajcsere független a szervizeléstől. Mindkét számlálót külön kell nullázni. Hibakód nincs a rendszerben.
Az olajban még hátralévő km-t a komp a DPF regenerálások gyakoriságából és hosszából számolja, csak kiolvasni lehet. 27.500 km után (5e körül volt már egy olajcsere) még 20%-on volt az olaj, még 7.400 km-t lehetett volna vele menni a komp szerint.
Az árakat kommentálás nélkül inkább leírom:
- levegőszűrő betét - 8.154 Ft
- pollenszűrő betét - 21.990 Ft
- olajszűrő - 5.979 Ft
- Selenia WR PE 5l - 18.100 Ft
- ablaktörlő lapátok - 6.933 ill. 6.559 Ft
- a 35ezres revizó díja - 17.978 Ft
Hazafelé készítettünk pár lírai képet.