Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
A dolog úgy kezdődött, hogy amikor becsuktam az ajtót a küszöb ellenőrzésekor a dolog hangos kattanással történt. Kis keresgélés után azt tapasztaltam, hogy az ablak eléri a tető fémrészét. (1. kép) Borítást leszedve a szervizkönyvben foglaltak alapján beállítottam az üveget. Azaz csak állítottam volna, mert nem lehetett. Legalsó állásban volt.
Nem volt más, kibeleztem az ajtót (2. kép), hogy megtaláljam az okot. Az emelő szerkezet (3-4 kép) jó, de azért megzsíroztam. Az ablaküveg jó.
A végállás kapcsolókat tanulmányozva (bal: 5 és 8 kép) feltűnt, hogy egy hasonló műanyagot találtam az ajtó aljában. (5. kép) Kiderült, hogy a másik végállás kapcsolóról esett le (6. és 9. kép) Visszaragasztottam és lehetett összerakni az ajtót.
Az üveg beállítása nem kis meló, most már sikerült is. 4 órám ment rá az egészre.
A nap fénypontjaként a napsütésnek engedve egy 20 km-es nyitott tetős kört tettünk meg.
A kabriós szezont ezennel megnyitom. :-)))
u.i.
Hogy a helyzet ne legyen ennyire egyszerű másnap kiderült, hogy az ajtókat nem lehet kulccsal becsukni. Az ajtó mindig visszanyit. A gombot se lehet lenyomni rendesen. Szóval szét kellett szednem az ajtót még egyszer és visszahajlítani a tegnap elgörbített rudat.
Kárpit le- és felrakása már rutinfeladat.
Visszakerült a bal oldali küszöb is a helyére. Nem lesz vele gond egy darabig.
Az eper szerint a 4. képen lévő csavarból 6 db kell a kocsihoz a műanyag küszöb alsó részére. Nos, nem. Csak 5, legalább is a Pók mindkét küszöbborításán csak 5 lyuk van.
Giovanni most is kavarja...
Végül felraktam az új tömítő gumit a "B" oszlopra, mert a réginek a műanyag tartó sínje szétment.
Kis gond még van. Jelez a légzsák lámpa, mert széthúzott üléscsatival mentünk. Ki kéne törölni a hibajelzést, de nem találom sehol a csatlakozót.
Ma összeraktam a jobb oldali részt. Minden csavar és patent gyári új. Pár évig rendben lesz.
Az ülés Sonax bőrápolóval leápolva. Már csak a másikat kell.
A karosszériástól hazafelé jövet furcsa volt a kormány, mintha néha kihagyna a szervó. Az olajszintet megnézve a kiegyenlítő tartályból eltűnt az olaj. A kocsi alá nézve a bal első kerék mögött csupa olaj minden.
Rögtön a bontott csőcsatlakozásra gyanakodtam. A gyári visszarakhatatlan bilincs helyett feltett zsír új csőbilincs elhagyta magát. A csavart tartó rész szétjött és gyakorlatilag nem szorította a csövet.
Biztos, ami biztos kettőt tettem fel helyette. A tartályt újra feltöltöttem, és légtelenítettem a rendszert.
Elkészült a küszöb. A csere mellett még le lett csiszolva az összes rozsdafolt a ki nem cserélt részekről.
Tekintettel arra, hogy a műanyag burkolat takarja majd, nem kellett lefesteni, rücsi bevonatot kapott. A belső részek magas kúszóképességű viasszal lettek kifújva.
A belső részek a Bárdossy szerint nagyon jó állapotban vannak.
Sajnos a meló miatt nem tudtam elmenni, amikor éppen szét volt szedve.
Képek az összeszerelésnél.
Délután elgurultunk küszöbcserére a karosszériáshoz. Nagyon furcsa hangok voltak a kocsiban. Az ajtótömítés rengeteget lefog a gumik zajából, most hiányában mindent hallani a kerekek felől. Érdekes, mert ilyen hangokat nyitott tetővel sem lehet hallani.
Kedden állnak neki, ha szétszedték szólni fognak.
Holnap megy karosszériáshoz a Pók, ma fel kellett készítenem.
1. Ülés kiszedése (csak a jobb, mert még gurulnunk kell 5-6 km-t)
2. Négy csavar fogja a padlóhoz az ülést
3. Az övfeszítő csatlakozóját is ki kell húzni
4. Műanyag burkolatokat és az ajtótömítést ki kell szedni, amit a képen látható bal burkolat felső végében lévő csavar eltávolításával kell kezdeni.
5. A függőleges műanyag burkolatot ezután ki lehet pattintani.
6. A küszöbburkolatot egyszerűen kipattintjuk.
7. Ilyen fém fülekbe van bepattintva a műanyag elem.
8. A kábeltartók NEM pattintósak! Egyszerűen le kell csavarni a csavarról.
9. A gumitömítést a zár felőli végéről indulva egyszerűen lefejthető.
10. A kibontott elemek.
11. Az új elemek bekészítve.
Két éve a fékfelújítás kapcsán kapott a Pók új fékolajat. Gyorsan elrepült ez a két év. Újra esedékes. Ma megejtettem.
A bal első műanyag sárvédő ív alatt a lemez élen korróziót találtam, így drótkorongozás után kapott egy kis alvázvédőt.
Tavaly a "Nagy Túra" előtt már lecseréltem egyszer. Akkor a nagy sietségben nem sikerült rendesen leengedni a rendszert, mert csak a kiegyenlítő tartály csövét vettem le. Az meg ugye nem a legalsó pontról jön.
Most a tavaszi felkészülés jegyében újra kicseréltem.
A kiegyenlítő tartály alatt lévő csatlakozóhoz könnyen hozzá lehet férni. Miután a tartályból egy fecskendővel kiszippantottam az olajat, szétszedtem a csatlakozást. A gumicső a kormányműből jön, így a kormányt ide-oda forgatva az utolsó csepp is kifolyik.
Cső vissza, olajat feltölt, motort beindít, kormányt ide-oda mozgat, utántölt. A szivattyú hangján lehetett hallani, hogy mikor kész a dolog.