Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Visszakerült a bal oldali küszöb is a helyére. Nem lesz vele gond egy darabig.
Az eper szerint a 4. képen lévő csavarból 6 db kell a kocsihoz a műanyag küszöb alsó részére. Nos, nem. Csak 5, legalább is a Pók mindkét küszöbborításán csak 5 lyuk van.
Giovanni most is kavarja...
Végül felraktam az új tömítő gumit a "B" oszlopra, mert a réginek a műanyag tartó sínje szétment.
Kis gond még van. Jelez a légzsák lámpa, mert széthúzott üléscsatival mentünk. Ki kéne törölni a hibajelzést, de nem találom sehol a csatlakozót.
Ma összeraktam a jobb oldali részt. Minden csavar és patent gyári új. Pár évig rendben lesz.
Az ülés Sonax bőrápolóval leápolva. Már csak a másikat kell.
A karosszériástól hazafelé jövet furcsa volt a kormány, mintha néha kihagyna a szervó. Az olajszintet megnézve a kiegyenlítő tartályból eltűnt az olaj. A kocsi alá nézve a bal első kerék mögött csupa olaj minden.
Rögtön a bontott csőcsatlakozásra gyanakodtam. A gyári visszarakhatatlan bilincs helyett feltett zsír új csőbilincs elhagyta magát. A csavart tartó rész szétjött és gyakorlatilag nem szorította a csövet.
Biztos, ami biztos kettőt tettem fel helyette. A tartályt újra feltöltöttem, és légtelenítettem a rendszert.
Elkészült a küszöb. A csere mellett még le lett csiszolva az összes rozsdafolt a ki nem cserélt részekről.
Tekintettel arra, hogy a műanyag burkolat takarja majd, nem kellett lefesteni, rücsi bevonatot kapott. A belső részek magas kúszóképességű viasszal lettek kifújva.
A belső részek a Bárdossy szerint nagyon jó állapotban vannak.
Sajnos a meló miatt nem tudtam elmenni, amikor éppen szét volt szedve.
Képek az összeszerelésnél.
Délután elgurultunk küszöbcserére a karosszériáshoz. Nagyon furcsa hangok voltak a kocsiban. Az ajtótömítés rengeteget lefog a gumik zajából, most hiányában mindent hallani a kerekek felől. Érdekes, mert ilyen hangokat nyitott tetővel sem lehet hallani.
Kedden állnak neki, ha szétszedték szólni fognak.
Holnap megy karosszériáshoz a Pók, ma fel kellett készítenem.
1. Ülés kiszedése (csak a jobb, mert még gurulnunk kell 5-6 km-t)
2. Négy csavar fogja a padlóhoz az ülést
3. Az övfeszítő csatlakozóját is ki kell húzni
4. Műanyag burkolatokat és az ajtótömítést ki kell szedni, amit a képen látható bal burkolat felső végében lévő csavar eltávolításával kell kezdeni.
5. A függőleges műanyag burkolatot ezután ki lehet pattintani.
6. A küszöbburkolatot egyszerűen kipattintjuk.
7. Ilyen fém fülekbe van bepattintva a műanyag elem.
8. A kábeltartók NEM pattintósak! Egyszerűen le kell csavarni a csavarról.
9. A gumitömítést a zár felőli végéről indulva egyszerűen lefejthető.
10. A kibontott elemek.
11. Az új elemek bekészítve.
Két éve a fékfelújítás kapcsán kapott a Pók új fékolajat. Gyorsan elrepült ez a két év. Újra esedékes. Ma megejtettem.
A bal első műanyag sárvédő ív alatt a lemez élen korróziót találtam, így drótkorongozás után kapott egy kis alvázvédőt.
Tavaly a "Nagy Túra" előtt már lecseréltem egyszer. Akkor a nagy sietségben nem sikerült rendesen leengedni a rendszert, mert csak a kiegyenlítő tartály csövét vettem le. Az meg ugye nem a legalsó pontról jön.
Most a tavaszi felkészülés jegyében újra kicseréltem.
A kiegyenlítő tartály alatt lévő csatlakozóhoz könnyen hozzá lehet férni. Miután a tartályból egy fecskendővel kiszippantottam az olajat, szétszedtem a csatlakozást. A gumicső a kormányműből jön, így a kormányt ide-oda forgatva az utolsó csepp is kifolyik.
Cső vissza, olajat feltölt, motort beindít, kormányt ide-oda mozgat, utántölt. A szivattyú hangján lehetett hallani, hogy mikor kész a dolog.
A hideg egy kissé engedett, így pár dolgot sikerült megcsinálni:
1. A héten vettem egy pár LED-es helyzetjelzőt, ma bepróbáltan. A fénye tényleg sokkal fehérebb, de gyengébb is egyben. Mivel csak előre világít, nem tölti ki a lámpát a fénye. Ment vissza a kék búrájú eredeti.
2. Kicseréltem a hűtő feletti műanyag kábelcsatornát.
3. Lecseréltem a légszűrő betétet. Már "kissé" koszos volt.
4. Becsavartan a klímakompresszort tartó konzol hiányzó csavarját.
A kormányszervó olajcseréjét hidegre való tekintettel elhalasztottam...
Csörinél jártunk, sikerült beszereznie pár dolgot:
- először is két küszöböt, eredeti darabot.
- csavarárut a küszöbburkolathoz:
82432125 – 10 db – patent a küszöbbe
14216087 – 12 db – műanyag izé, amibe csavart kell belehajtani
60623856 – 12 db – valami gyűrű a csavaron (összerohadt a csavarokkal)
15688507 – 12 db – csavar
- tartócsavar a klímakompresszorhoz (ezt csak úgy kaptam a ládányi csavarkészletükből)
- műanyag kábelcsatorna a hűtő fölé
- tömítéstartó sín a "B" oszlopra
- dokumentumtartó mappa
- 5l Racing olaj
- olajszűrő
- légszűrő
- szervóolaj
- fékolaj
Úriember árakat nem ír, ezért csak annyit árulok el, hogy a csavaráru a burkolathoz maga kb. 13ezer volt :-))