Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Ma megérkezett az ajtó tömítése. (Made in Csöri)
Igazából a tartósín volt eltörve, az már régóta megvolt. A gumit nem tudtam kiszedni a régiből, így új kellett. Szappanos vízzel "megkenve" simán belecsúszott a vágatba.
Végre nem kell félnem, hogy leesik, ha kinyitom az ajtót.
A Pók megvétele óta gondolkodom a felnik cseréjén. Alapvetően tetszik, de látni rajta, hogy nem mai dizájn. Három év után a gondolatot tett követte. Trencsikéknél eladó sorba került egy gyönyörűen felújított 147-es szett, nem akármilyen, hanem a 16-os!
Elmentem, megnéztem, felhívtam Csörit, hogy az ET 41,5 elfér-e, majd megvetem.
Hogy mibe tér el a legutolsó fajta Spider felnitől? Nos az 7x16 ET ?? ez pedig 6,5x16 ET 41,5. (A jelenlegi 6,5x16 ET 30,5)
A dizájn ugyan az. Ráadásul hibátlanok.
Felrakjuk és meglátjuk, hogy mennyire lesz beljebb.
Ha már ünnep, ünnepeljünk egy nagy, nyitott tetős kirándulással. Uticélként a gúgli segítségével kiválasztottunk egy síterepet, ahol kabinos felvonó van. Szóval: Schöckl lett az uticél. A felvonó 780 méterről indul és 1.436 méter magasra visz fel. Igazi alpesi hegyvidék.
Odafelé végig nyitott tetővel, hazafelé viszont a záporokra való tekintettel többnyire zárt tetővel utaztunk. Összesen 330 km-t. Mindent összevetve kellemes nap kerekedett.
A pálmát viszont az osztrák táblák vitték el. Még hogy 1313 méter hosszan lehet 70-el menni???
A múltkor vettem észre, hogy a Pókhoz használt kulcs kicsit görbe. Hogy miért nem tudom, de ijesztően néz ki. Nosza, nekiálltam és előkerestem a harmadik kulcsot, ami a mesterkulccsal van egy karikán. Miután megtaláltam elcsodálkoztam. A kulcs teljesen érintetlen, a használatnak semmi nyoma! 14 és fél évesen sehol egy karcolás, kopás, semmi!
Bedugva a kulcs a műszerfalon kialszik, indul vele a Pók, tehát anno hozzáprogramozták. Ha már életében először használtuk, mentünk is vele egyet a szokásos 50 km-es kis körön :-)
update 2012.05.27.
A kulcs annyira új, hogy a zárat még kicsit nehézkesen működteti. 4-5 nyitás/zárás után "összeszoktak" és a béke helyreállt :-)
Elhatároztam, hogy kiürítem a tankot, és úgy is megnézem, hogy mekkora. Majdnem sikerült is. (Kis kannában már régóta cipelek pár litert, ha netán elfogyna.)
824,2 km megtétele után a mutató 0-án áll, majrélámpa már 50-60 km óta virít. A motor már néha kapkod, úgyhogy bekanyarodtam a kútra. 62,19 liter 95-ös ment bele, nyakig lett. A múltkori kísérletnél 61,6 liter jött ki, tehát valahol ennyi lehet a tank tényleges térfogata. Vajon miért 70 a gyári adat?
A témát kicsit körbejártam az Amorés cartársakkal. Kiderült, hogy a kezelési utasítással ellentétben a 2.0TS-ek csak 60 literes tartályt kaptak. A nagyobbik a V6-ban van.
Az igazi meglepetés a fogyasztás volt: 7,54 l/100 km
Normál országúti tempó, fedetlen fővel. Eddig több volt kb. fél literrel. Lehet hogy az új plexi szélfogó ennyit javít a kocsi légellenállásán? :-O
Az elmúlt évek hagyományait követve, ma is ellátogattunk Tihanyba. Ahogy mindig, most is a Panoráma Étteremben kajáltunk, már csak a kilátás miatt is.
Több, mint 200 lobogó hajú km-t tettünk meg.
Szép nap volt.
Reggel szóltak, hogy megérkezett a zsír új kompresszor. Elgurultunk és betettük. Feltöltöttük a rendszert. A vákumos szivárgás ellenőrzés minden rendben talált, így fel lett töltve a rendszer. Hazafelé úton - bár nem volt meleg - 50 km-t dolgozott, ahogy kell. (A régi feltöltésből már nem volt benne semmi, se gáz, se olaj.)
Pár napja beesett a kabala érmém az ülés és a középkonzol közé. Az útját követve egyértelmű volt, hogy a szőnyeg alá ment. Ma nekiálltam, hogy kivegyem. Első lépésként az ülés jobb oldalán lévő műanyag burkolatot szedtem le. Majd a sínek hátsó részén lévő torx csavarok kitekerése után az ülés előre billenthető. A csatlakozókat széthúzva már felhajtható a szőnyeg. Meg is lett az érmém, sőt még egy 2 Zlotys érmét is találtam. No ez hogy került oda? Csak a lengyel átrakóhelyen eshetett bele, amikor átkerült a vonatról a kamionra.
Az leírt "hajjaj"-nak megpróbáltam a végére járni. Elmentem az általam ismert legjobb klímás szakihoz és felvázoltam a problémát. A szaki nem kicsit lesett. Hosszas telefonos konzíliumot is tartott. A végeredmény az lett, hogy csak a kompresszor(rok)kal lehet gond. A többi berendezés ezt nem okozhatja.
Szóval az lett a vége, hogy tettek egy nekem is nagyon tetsző ajánlatot egy új kompresszorra (40e Ft), amit azon nyomban meg is rendeltem. Várható beszerelés - az ünnepek miatt - jövő csütörtök.
Tegnapelőtt nekiálltam a másik ajtónak is. A gitt kötése után ma befejeztem a beépítést. A képek remélem magukért beszélnek.
Miután a meglévő ajtópaneleket szétbombáztam halaszthatatlan szükségét éreztem, hogy ha kedvem tartja vissza tudjam állítani a gyári állapotot. Ehhez ugye kellett két ép ajtópanel. Újfent Phon Cartárs segített és az http://www.alfadepo.hu/ Sikerült találni náluk kis pénzért két az enyémnél sokkal jobb állapotú kárpitot. Igaz nem bőrösek, de a bőrbetét áthelyezhető.
Miután elkészült a nap fénypontjakét mentünk egy szokásos kört Sárvárra és ettünk egy fincsi fagyit.
A barkácsolás elérte a célját, már nincs útban a térdnek az éles perem. A hangzás nem audiofil, de a nyitott tetős suhanáshoz illő.