Piritu - 1.000.000 - főkép
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-06-03

Felpróbáltam az új felniket és érdekes dolgot tapasztaltam.
Az eredeti kerékcsavarokkal nem tudtam rögzíteni az újat, mert nem tudtam betekerni!
A csavar a régi felniből 2 cm-t lóg ki (3. kép), míg az újból 3-at (4. kép).
Minden valószínűség szerint az eltérő ET-t (30,5 vs 41,5) egyszerűen úgy állították be, hogy a csavar alatti részt egyszerűen vékonyabbra öntötték.
Tehát ha sikerül szereznem 10-12 mm-es pogácsát ugyan ott leszek, mint a gyári felnivel. Csavart nem kell vennem. Illetve kell, ha nem lesz pogácsa.

Némi infó "pogácsa" ügyben: klatty 1 - klatty 2

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-06-02

Reggel Pápáról indult a szokásos konvoj. Győrig el is jutottunk, de ott a lámpák kíméletlenül szétszabták a sort. A lemaradó csapat részt is vett egy "ismerd meg Győrt" túrán.
Győrtől már a szokásos nagy csapat ment. Sajnos nem tudtam megszámolni, de így utólag, a fényképek alapján legalább 30-an voltunk.
A nap az időjárás ellenére jól sikerült, sok cartárssal sikerült beszélgetnem. Az eredményhirdetésre kisütött a nap is, így hazafelé Győrig fedetlen fővel lehetett végre menni.
A győri programom után fél 11-kor még mindig olyan jó idő volt, hogy majdnem hazáig lehetett lobogó hajjal kocsikázni.
Mindent összevetve jó nap volt.
Ja, és az időjárás mondjon le!

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-06-01

Ma megérkezett az ajtó tömítése. (Made in Csöri)

Igazából a tartósín volt eltörve, az már régóta megvolt. A gumit nem tudtam kiszedni a régiből, így új kellett. Szappanos vízzel "megkenve" simán belecsúszott a vágatba.

Végre nem kell félnem, hogy leesik, ha kinyitom az ajtót.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-05-30

A Pók megvétele óta gondolkodom a felnik cseréjén. Alapvetően tetszik, de látni rajta, hogy nem mai dizájn. Három év után a gondolatot tett követte. Trencsikéknél eladó sorba került egy gyönyörűen felújított 147-es szett, nem akármilyen, hanem a 16-os!
Elmentem, megnéztem, felhívtam Csörit, hogy az ET 41,5 elfér-e, majd megvetem.
Hogy mibe tér el a legutolsó fajta Spider felnitől? Nos az 7x16 ET ?? ez pedig 6,5x16 ET 41,5. (A jelenlegi 6,5x16 ET 30,5)
A dizájn ugyan az. Ráadásul hibátlanok.
Felrakjuk és meglátjuk, hogy mennyire lesz beljebb.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-05-28

Ha már ünnep, ünnepeljünk egy nagy, nyitott tetős kirándulással. Uticélként a gúgli segítségével kiválasztottunk egy síterepet, ahol kabinos felvonó van. Szóval: Schöckl lett az uticél. A felvonó 780 méterről indul és 1.436 méter magasra visz fel. Igazi alpesi hegyvidék.
Odafelé végig nyitott tetővel, hazafelé viszont a záporokra való tekintettel többnyire zárt tetővel utaztunk. Összesen 330 km-t. Mindent összevetve kellemes nap kerekedett.

A pálmát viszont az osztrák táblák vitték el. Még hogy 1313 méter hosszan lehet 70-el menni???

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-05-24

A múltkor vettem észre, hogy a Pókhoz használt kulcs kicsit görbe. Hogy miért nem tudom, de ijesztően néz ki. Nosza, nekiálltam és előkerestem a harmadik kulcsot, ami a mesterkulccsal van egy karikán. Miután megtaláltam elcsodálkoztam. A kulcs teljesen érintetlen, a használatnak semmi nyoma! 14 és fél évesen sehol egy karcolás, kopás, semmi!

Bedugva a kulcs a műszerfalon kialszik, indul vele a Pók, tehát anno hozzáprogramozták. Ha már életében először használtuk, mentünk is vele egyet a szokásos 50 km-es kis körön :-)

update 2012.05.27.
A kulcs annyira új, hogy a zárat még kicsit nehézkesen működteti. 4-5 nyitás/zárás után "összeszoktak" és a béke helyreállt :-)

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-05-20

Elhatároztam, hogy kiürítem a tankot, és úgy is megnézem, hogy mekkora. Majdnem sikerült is. (Kis kannában már régóta cipelek pár litert, ha netán elfogyna.)

824,2 km megtétele után a mutató 0-án áll, majrélámpa már 50-60 km óta virít. A motor már néha kapkod, úgyhogy bekanyarodtam a kútra. 62,19 liter 95-ös ment bele, nyakig lett. A múltkori kísérletnél 61,6 liter jött ki, tehát valahol ennyi lehet a tank tényleges térfogata. Vajon miért 70 a gyári adat?

A témát kicsit körbejártam az Amorés cartársakkal. Kiderült, hogy a kezelési utasítással ellentétben a 2.0TS-ek csak 60 literes tartályt kaptak. A nagyobbik a V6-ban van.

Az igazi meglepetés a fogyasztás volt: 7,54 l/100 km

Normál országúti tempó, fedetlen fővel. Eddig több volt kb. fél literrel. Lehet hogy az új plexi szélfogó ennyit javít a kocsi légellenállásán? :-O

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-05-06

Az elmúlt évek hagyományait követve, ma is ellátogattunk Tihanyba. Ahogy mindig, most is a Panoráma Étteremben kajáltunk, már csak a kilátás miatt is.

Több, mint 200 lobogó hajú km-t tettünk meg.

Szép nap volt.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-05-04

Reggel szóltak, hogy megérkezett a zsír új kompresszor. Elgurultunk és betettük. Feltöltöttük a rendszert. A vákumos szivárgás ellenőrzés minden rendben talált, így fel lett töltve a rendszer. Hazafelé úton - bár nem volt meleg - 50 km-t dolgozott, ahogy kell. (A régi feltöltésből már nem volt benne semmi, se gáz, se olaj.)

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-04-29

Pár napja beesett a kabala érmém az ülés és a középkonzol közé. Az útját követve egyértelmű volt, hogy a szőnyeg alá ment. Ma nekiálltam, hogy kivegyem. Első lépésként az ülés jobb oldalán lévő műanyag burkolatot szedtem le. Majd a sínek hátsó részén lévő torx csavarok kitekerése után az ülés előre billenthető. A csatlakozókat széthúzva már felhajtható a szőnyeg. Meg is lett az érmém, sőt még egy 2 Zlotys érmét is találtam. No ez hogy került oda? Csak a lengyel átrakóhelyen eshetett bele, amikor átkerült a vonatról a kamionra.